Connect with us

ACTUALITATE

Pe ce au cheltuit românii de Paște: divertisment, shopping și mâncare

Publicat

bani lei

Românii au cheltuit, de Paște, pe divertisment, shopping și mâncare, însă, deși au avut mai mulți bani, achizițiile de alimente și shoppingul s-au redus în acest an față de anul trecut. Practic, românii au alocat mai mulți bani pentru experiențe în familie sau cu prietenii și pentru călătorii.

În perioada sărbătorilor pascale (12 – 27 aprilie 2022), clienții Revolut din România au cheltuit cele mai mari sume cu divertismentul (18% din volumul total al plăților făcute cu Revolut), la shopping (18%) și pentru cumpărăturile la supermarket și în magazinele alimentare (14%).

Două tendințe sunt de notat, comparativ cu anul trecut, ambele influențate de contextele economice și sanitare diferite.

În primul rând, se remarcă o tendință de diminuare a ponderii cheltuielilor cu produsele alimentare și shopping-ul, raportat la totalul cheltuielilor realizate de clienții aplicației. Cu alte cuvinte, deși au avut mai mulți bani de cheltuit, în structura bugetului individual, ponderea achizițiilor de produse alimentare și a segmentului de shopping în totalul plăților realizate s-a micșorat în 2022 față de 2021, de la 16% la 14% pentru cumpărăturile în magazinele alimentare și de la 22% la 18% pentru shopping.

Pe de altă parte, relaxarea condițiilor de călătorie și intensificarea mobilității au condus la o creștere a ponderii cheltuielilor cu serviciile turistice (de la 4% la 8%), cu restaurantele (de la 6% la 10%) și cu transportul (de la 8% la 10%).

Deși cheltuielile în scopuri turistice au reprezentat doar 8% din totalul plăților, această categorie a înregistrat cea mai mare creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, de aproape 4 ori, fiind urmată de cea a serviciilor de ospitalitate și restaurante (+189%) și transport (+135%).

În configurația bugetului pentru Sărbătorile Pascale din 2022, utilizatorii români au alocat mai mulți bani pentru experiențe în familie și cu prietenii, pentru călătorii, socializare și au fost mai atenți cu achizițiile de alimente, produse de larg consum, articole vestimentare etc.

În ce privește repartiția pe vârste, segmentul 25-34 de ani s-a menținut pe prima poziție, după suma totală a plăților, cu o pondere de 37%. Această categorie de vârstă a cheltuit cu 83% mai mult decât anul trecut. Însă categoria de vârstă 35-44 de ani este pe primul loc, și anul acesta, după suma medie/ utilizator cheltuită în contextul sărbătorilor pascale, 1.230 RON, în creștere față de 2021 cu 26%.

Recordul în privința valorii medii/ tranzacție aparține categoriei de vârstă 45-54 de ani, care a făcut achiziții de aproximativ 120 RON/ tranzacție.

Pe de altă parte, creșterea mobilității internaționale, proximitatea dintre Sărbătorile Pascale catolice și cele ortodoxe, dar și perioada de vacanță preuniversitară și universitară au favorizat reluarea călătoriilor în străinătate.

În primele trei luni ale anului, numărul utilizatorilor români care au făcut cheltuieli de călătorie s-a dublat, iar volumul total al tranzacțiilor realizate în timpul deplasărilor în străinătate s-a triplat.

În vacanța de Paște, unul din trei utilizatori a călătorit în străinătate, iar față de aceeași perioadă a anului 2021, numărul tranzacțiilor și volumul total al plăților s-au dublat, în perioada menționată. Suma medie cheltuită în străinătate de un client a fost de 650 RON. Clienții români au cheltuit cele mai importante sume în această mini-vacanță în Marea Britanie, Italia, Spania, Emiratele Arabe Unite, Franța.

Segmentul de vârstă 35-44 de ani a realizat cele mai multe plăți în timpul sărbătorilor de Paște, în străinătate, un utilizator din această categorie efectuând plăți cu cardul a căror valoare totală a fost de aproximativ 875 RON (în medie/ utilizator). MEDIAFAX

Știrile Romania24.ro pot fi urmărite și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Primăria Mihai Eminescu: Aducem la cunoștința locuitorilor obligația de a asigura buna gospodărire și de a păstra curățenia

Publicat

primaria eminescu 1000x600.jpg

Publicitate

  1. Primaria Comunei Mihai Eminescu va aduce la cunostinta ca, in conformitate cu prevederile Ordinul Prefectului Judetului Botosani nr. 200/19.03.2024 si  ale HCL -ului nr. 49/26.03.2024 luna APRILIE ESTE STABILITA LUNA CURATIENIEI PE INTREG TERITORIUL JUDETULUI BOTOSANI

aducem la cunostinta locuitorilor comunei ca au obligatia permanenta de a asigura buna gospodarire si de a pastra curatenia.

Potrivit Ordinului Prefectului Cetatenii au indatorirea  de a asigura intretinerea si curatenia locuintelor proprii si a anexelor gospodaresti, a curtilor si imprejmuirilor acestora, respectand masurile stabilite de catre Primaria Comunei Mihai Eminescu  pentru asigurarea igienei…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Invitatul Zilei” la Botoșani24.ro: Prof. dr. Daniel Botezatu, candidat independent CL Botoșani

Publicat

botezatu 1 1000x600.jpg

Publicitate

„Invitatul Zilei” la Interviurile Botoșani24.ro a fost astăzi Daniel Botezatu, profesor doctor în istorie, candidat independent la Consiliul Local Botoșani.
Fost liberal și unul dintre cei mai cunoscuți profesori de istorie de la Botoșani, Daniel Botezatu a decis să candideze din poziția de independent la Consiliul Local Botoșani, iar astăzi a vorbit despre ideile sale și despre șansa de a deveni consilier local din această poziție. Un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botoșani24.ro de editorul șef Tudor Carare.

Urmăriți Botosani24.ro și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Acțiune comună a „Cutezătorilor” din Botoșani și „Cercetașilor” din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția, la Ștefănești

Publicat

img 8294 1000x600.jpg

Publicitate

Pe 21 aprilie, Organizaţia Naţiunilor Unite aniversează anual „Ziua Mondială a Creativităţii şi Inovaţiei.” Cu acest prilej, la Muzeul „Ștefan Luchian” au avut loc o serie de activități desfășurate în parteneriat cu Cercetașii României, filiala „Cutezătorii” din Botoșani, și Cercetașii din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția.

Pe lângă vizitarea muzeului, s-a desfășurat și un atelier de pedagogie muzeală, unde participanții au pictat și desenat, punându-și astfel în valoare creativitatea.

Publicitate

 


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Orașul catacombelor din nordul Moldovei, redescoperit cu ajutorul tehnologiei. Detaliile confirmării științifice a unei legende

Publicat

index 7 1000x600.webp.webp

Una dintre cele mai misterioase legende urbane din nordul Moldovei a fost confirmată. Catacombele Botoșaniului, o rețea de beciuri adânci, întinsă pe kilometri întregi, a fost scanată cu ajutorul tehnologiei moderne. Aceste catacombe de refugiu din calea năvălitorilor vor putea fi vizitate, scrie ADEVĂRUL.

Municipiul Botoșani are o vechime considerabilă fiind atestat documentar, ca târg, încă din secolul al XV-lea. Din punct de vedere arheologic, Botoșaniul este atestat chiar mai devreme, începând cu secolele XIII-XIV.

Oraș multi-etnic, târgul  a fost un hub comercial important până la începutul secolului XX. Și astăzi orașul este împânzit de case și monumente istorice care evocă acele vremuri. Tocmai datorită vechimii sale, Botoșaniul…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe