Connect with us

ACTUALITATE

Persoanele fizice și companiile pot solicita suspendarea plății unor rate. Condiții

Publicat

bani

Ministerul Finanțelor a decis că persoanele fizice sau juridice care au contractat împrumuturi pentru rate de capital, dobânzi şi comisioane, pot solicita suspendarea plății ratelor scadente aferente acestor împrumuturi, conform unui proiect de act normativ pus în dezbatere publică.

De această facilitate beneficiază debitorii care au un contract de creditare în derulare, pentru care creditorul nu a declarat scadenţa anticipată, anterior intrării în vigoare a actului normativ. Sunt incluse doar creditele fără restanţe la data solicitării suspendării obligaţiei de plată.

Proiectul de act normativ elaborat de Ministerul Finanțelor modifică, completează și actualizează HG nr. 270/2020 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor OUG nr. 37/2020 privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori, cu modificările și completările ulterioare, ca urmare a aprobării OUG nr. 227/2020.

Măsuri propuse:

Debitorii au posibilitatea solicitării suspendării plății ratelor de capital, dobânzilor și comisioanelor pentru o perioadă cuprinsă între minimum 1 lună și maximum 9 luni; suspendarea poate fi solicitată atât pentru creditele pentru care a fost deja obținută suspendarea obligațiilor de plată, cât și pentru creditele pentru care nu s-a solicitat anterior accesarea facilității de suspendare;

Perioada maximă de 9 luni include și perioada suspendării efective a obligațiilor de plată în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 37/2020 și/sau perioadele de suspendare acordate în cadrul amânărilor la plată non-legislative, iar debitorul are posibilitatea de a obține o singură dată suspendarea obligațiilor de plată;

Solicitările pentru suspendarea plății obligațiilor pot fi transmise creditorului până la data de 15 martie 2021 inclusiv, acesta urmând a efectua analiza și emite decizia până cel târziu la data de 30 martie 2021 inclusiv;

Beneficiază de aceste facilități debitorii care au încheiat un contract pentru obţinerea unui credit acordat până la data de 30 martie 2020 inclusiv, care nu a ajuns încă la scadență şi pentru care creditorul nu a declarat scadenţa anticipată, la data de 31 decembrie 2020, inclusiv;

De asemenea, debitorii trebuie să declare pe propria răspundere scăderea veniturilor sau încasărilor cu minim 25% din ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligațiilor de plată prin raportare la perioada similară din anii 2019/2020, să se afle în imposibilitatea onorării obligațiilor de plată aferente creditului și să nu se afle în insolvență la data solicitării rambursării creditului.

În cazul contractelor ipotecare, persoanele fizice trebuie să declare pe propria răspundere că le-au fost afectate veniturile proprii și/sau veniturile familiei de situația gravă generată de pandemia SARS-COV-2 și se află în imposibilitatea de a onora obligațiile de plată aferente creditului urmare a intrării în șomaj tehnic, a concedierii, a reducerii salariului, a plasării acestuia în carantină instituționalizată etc.

Implementarea acestei facilități va avea ca efect protejarea persoanelor fizice ale căror venituri au fost afectate în această perioadă și menținerea în activitate a companiilor, implicit și a locurilor de muncă asigurate de acestea pe perioada în care se manifestă efectele răspândirii SARS-CoV-2.

De asemenea, vor fi menținute lichiditățile necesare desfășurării activității economice de către întreprinderi pe perioada afectată de restricțiile determinate de pandemia SARS-CoV-2.

Proiectul de act normativ este publicat pe site-ul MF la rubrica Transparență decizională.

 

(sursa: Mediafax)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

CJ Cluj, despre drumul înzăpezit de la Chinteni: Intervențiile de deszăpezire se fac doar după ÎNCETAREA viscolului

Publicat

deszapezire 1 e1642608886322.jpg

Într-un articol apărut marți, Cluj24.ro prezenta situația expusă de un clujean care reclama faptul că nu s-a intervenit cu utilaje de deszăpezire pe o porțiune de drum județean care face legătura între satele Pădureni și Satulung, aparținând comunei Chinteni.

Citește și: VIDEO. Drum ÎNZĂPEZIT în Chinteni. Drumarii nu au intervenit. Mașinile, BLOCATE

Vă prezentăm în continuare punctul de vedere al Consiliului Județean Cluj referitor la această problemă:

„În urma unor articole apărute în presa clujeană, referitoare la activitatea de deszăpezire derulată în județul Cluj, Consiliul Județean formulează următoarele precizări:

Sectorul de drum Cluj – Oradea este parte a drumului NAȚIONAL DN 1. Or, după cum se cunoaște, Consiliul Județean Cluj are în atribuții doar deszăpezirea drumurilor JUDEȚENE, nu a celor naționale sau europene cum este cazul sectorului Cluj – Oradea.

În ceea ce privește drumul județean 109V Pădureni – Satu Lung, acesta este, într-adevăr, parte a rețelei de drumuri administrată de Consiliul Județean Cluj. Cu toate acestea, unele dintre afirmațiile apărute în presă nu reflectă, în totalitate, realitatea din teren.

Astfel, afirmația potrivit căreia, pe acest drum județean, în lungime de 12,46 kilometri, nu s-a intervenit deloc, este complet neadevărată! De altfel, în cuprinsul acelorași articole se precizează faptul că drumul este unul impracticabil pe distanță de doar 50 de metri.

În realitate, din cauza structurii reliefului, porțiunea de drum la care se face referire este una intens expusă viscolului și efectelor acestuia. Acest fapt poate fi constatat inclusiv din imaginile prezentate în mass-media, motiv pentru care acțiunile…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amenzi de aproape 35.000 lei aplicate administratorilor drumurile NEDESZĂPEZITE din Cluj

Publicat

1642628680 deszapezire.jpg

Deoarece au fost drumuri în județul Cluj pe care nu s-a acționat corespunzător în ceea ce privește deszăpezirea, în condițiile în care, în acest debut de săptămână a nins abundent și a viscolit, au fost aplicate mai multe amenzi administratorilor responsabili, în cuantum total de aproape 35.000 lei.

„În baza verificărilor, la nivelul județului Cluj au fost aplicate 5 sancțiuni contravenționale, pentru neîndeplinirea obligaţiei de întreţinere a drumului public pe timp de iarnă, de către administratorii drumurilor.

Astfel, cu amendă în valoare de 10440 de lei a fost sancționat administratorul DN1, 14.500 de lei cel al DJ108C, 3.045 de lei în urma constatărilor privind DJ108A și alte două amenzi în valoare de 3.045 de lei administratorului străzii Pădurii și Bulevardului Muncii, din municipiul Cluj-Napoca”, a transmis IPJ Cluj.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Proteze PRINTATE 3D. Un proiect PREMIAT al Universității Tehnice din Cluj, în sprijinul persoanelor cu nevoi SPECIALE

Publicat

marco bianchetti fron xlzebm unsplash scaled e1642604745363.jpg

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) este câștigătoarea locului I cu proiectul European network for 3D printing of biomimetic mechatronic systems – EMERALD, în urma evaluării la nivel național realizată prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale – ANPCDEF, obținând cel mai mare punctaj dintre universitățile participante.

„Cu o valoare de aproximativ 200.000 de euro, European network for 3D printing of biomimetic mechatronic systems – EMERALD, se va derula pe o perioadă de 19,5 luni cu începere de la data de 15 februarie 2022 și a fost finanţat în cadrul Programulului de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor (ESAYEP) prin Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European (SEE). Coordonator al proiectului, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca are ca parteneri alte trei instituţii de învăţământ superior – Universitatea Politehnică din Bucureşti – România, Universitatea din Agder – Norvegia, Universitatea Tehnică din Poznan – Polonia, precum şi o companie privată – BIZZCOM S.R.O din Slovacia.

Proiectul vizează dezvoltarea unor soluţii de realizare a unor noi tipuri de sisteme mecatronice biomimetice concepute şi realizate prin printare 3D care să vină în sprijinul persoanelor cu nevoi speciale (cu braţe amputate). Proiectul are un profund caracter trans şi inter-disciplinar, pe lângă tehnologiile de fabricaţie moderne (de printare 3D), fiind vizate şi alte domenii avansate, cum ar fi cel de mecatronică şi robotică, programare, inteligenţă artificială, materiale inteligente, medicină, realitate virtuală / realitate augmentată, etc.

Prin natura lui, proiectul va atrage principalele…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ce probleme întâmpină românii la ghişeele statului. Își iau o zi concediu pentru rezolvarea problemelor

Publicat

taxe

Opt din zece români susţin că nu rezolvă, de la prima vizită, problema pentru care s-au prezentat la ghişeul unei instituţii publice, în condiţiile în care 70% dintre contribuabili sunt nevoiţi să-şi ia o zi de concediu pentru a rezolva probleme ce ţin de interacţiunea cu statul, arată un studiu recent efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City, cu sprijinul Dell Technologies.

Pe lista obstacolelor pe care le-au întâmpinat în situaţia în care nu au rezolvat problema la ghişeu se află faptul că nu aveau toate documentele (47,03%) şi defecţiuni tehnice sau erori umane din cadrul instituţiei (46,85%).

Conform aceluiaşi studiu, şase din zece români consideră că România este o ţară birocratizată excesiv, iar reducerea birocraţiei ar spori şansele de a urca în clasamentul ţărilor cu acces la servicii digitale.

Dintre toate interacţiunile pe care le-au avut în trecut cu instituţiile statului, 35,9% dintre respondenţi spun că niciuna dintre acestea nu au avut loc în mediul digital, 21,89% declară că doar o interacţiune a avut loc în mediul digital şi 16,93% că au avut două interacţiuni la care nu au fost nevoiţi să se deplaseze.

Totodată, majoritatea celor chestionaţi nu dau mari şanse digitalizării complete a instituţiilor administrative ale statului, în viitorul apropiat. Astfel, 27,87% consideră că acest lucru se va întâmpla peste zece ani, 22,68% peste cinci ani, în timp ce 20,63% sunt de părere că digitalizarea nu va avea loc deloc.

„Concluziile sunt îngrijorătoare, având în vedere că 88,66% dintre români obişnuiesc să interacţioneze cu instituţiile statului pentru plata taxelor şi impozitelor, iar 67,01% pentru obţinerea sau reînnoirea unor acte sau documente oficiale”, susţin realizatorii studiului.

Un alt studiu efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City a consultat părerea reprezentanţilor statului cu privire la gradul de digitalizare din instituţiile publice.

Potrivit cercetării, principala nevoie identificată de către respondenţi este transparenţa (în procese şi durata lor), aceştia subliniind faptul că „o evidenţă a circuitului documentelor ar fi foarte necesară”, urmată de conectarea datelor şi comunicarea între instituţii. În plus, 63% dintre participanţii la acest studiu, realizat în 27 de instituţii publice, au declarat că îşi iau informaţiile despre evoluţia tehnologică direct de la locul de muncă.

De asemenea, 85% dintre cei chestionaţi au indicat că prioritatea digitalizării ar trebui fie accesibilitatea şi îmbunătăţirea infrastructurii (acces rapid la resurse), una dintre soluţiile cele mai importante pentru simplificarea birocraţiei din România fiind utilizarea soluţiilor Cloud. Cu toate acestea, din totalul numărului de respondenţi, doar 22% afirmă că folosesc această soluţie de stocare, deşi 78% consideră că ar spori considerabil eficienţa.

Asociaţia Română pentru Smart City, alături de Dell Technologies, au dat startul unei campanii pentru digitalizarea României – „România Fără Ghişee” – al cărei obiectiv este debirocratizarea instituţiilor statului prin implementarea de soluţii tehnologice adaptate nevoilor cetăţenilor.

„Deşi multe instituţii au încercat de digitalizeze procesele de comunicare cu cetăţenii, în multe cazuri a lipsit privirea de ansamblu, aşa că uneori digitalizarea nu a făcut decât să consume bani, resurse şi chiar să complice lucrurile. Campania România Fără Ghişee este modul prin care dorim să atragem atenţia asupra obstacolelor peste către trebuie să treacă cetăţenii şi să determinăm autorităţile să pună problema digitalizării României în topul priorităţilor pentru 2022. Avem soluţiile necesare pentru ca interacţiunile dintre cetăţeni şi instituţiile publice să fie mai transparente, mai productive şi să salveze timp şi bani pentru ambele părţi. Alături de partenerii noştri de la Dell Technologies punem la dispoziţie expertiza şi soluţiile care vor lăsa dosarul cu şină de domeniul trecutului”, a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei.

„România Fără Ghişee” este o campanie ce îşi propune să contribuie la transformarea digitală a oraşelor din România, iar Asociaţia Română pentru Smart City a lansat petiţia prin care îndeamnă reprezentanţii autorităţilor publice de a se alătura demersului şi de a deschide oportunităţi în oraşele lor. Prin parteneriatul cu Dell Technologies, reprezentanţii instituţiilor au ocazia de a beneficia de consultanţă gratuită din partea echipei de experţi a Dell. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe