Connect with us

ACTUALITATE

Personalul hotelier sau pentru restaurante, una dintre cele mai căutate categorii în perioada aprilie-iunie

Publicat


Personalul hotelier sau pentru restaurante a reprezentat una dintre cele mai căutate categorii în lunile premergătoare sezonului estival – aprilie, mai, iunie – când aproape că s-au dublat recrutările faţă de luna ianuarie 2019, pe această categorie, potrivit studiului “Indexul locurilor de muncă”, realizat de OLX.

Peste 110.000 de persoane au aplicat pentru 22.300 de anunţuri active din domeniul HoReCa în primele 6 luni ale lui 2019.

‘Companiile din Bucureşti şi din judeţul Ilfov au publicat cele mai multe anunţuri de angajare noi pentru categoria ‘Personal hotelier- restaurant’ în prima jumătate a anului 2019, arată datele centralizate de noi. Astfel, cu peste 5.300 de anunţuri de angajare publicate la această categorie, Capitala concentrează aproape un sfert din totalul locurilor de muncă disponibile în acest sector, iar numărul de anunţuri din HoReCa din Bucureşti reprezintă 7% din totalul anunţurilor de angajare din toate sectoarele de activitate”, susţine Paul Neagoe, Business Manager OLX.

Potrivit comunicatului companiei, piaţa muncii din sectorul HoReCa are un deficit semnificativ de candidaţi, iar acest lucru reiese şi din perioada mai mare de ocupare a posturilor disponibile. De exemplu, procesul de recrutare pentru un ospătar poate ajunge chiar şi la 19 zile. Se găsesc mai repede bone sau menajere, unde perioada medie ajunge la 11 zile pentru angajare.

Pe locul doi în topul judeţelor cu cele mai multe anunţuri de angajare din HoReCa, după Capitală, se află Constanţa. Cu peste 2.800 de anunţuri la categoria ‘Personal hotelier- restaurant’, Constanţa a adunat 13% din totalul joburilor vacante din acest domeniu.

În luna iulie 2019, OLX un sondaj în rândul utilizatorilor care au accesat secţiunea OLX Locuri de muncă, pentru a vedea în ce măsură au fost sau sunt aceştia interesaţi de un loc de muncă sezonier în industria hospitality. La sondaj au participat aproximativ 4.000 de respondenţi, dintre care circa 1.000 au avut o experienţă de muncă sezonieră în domeniul hotelurilor şi restaurantelor.

Majoritatea au vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani (24% din totalul celor circa 4.000 de respondenţi) sau între 45 şi 54 de ani (25% dintre respondenţi). Cei mai mulţi dintre ei provin din regiunile Moldova şi Transilvania. Opt din zece participanţi la studiu ar repeta această experienţă sezonieră, dacă ar putea, salariile mari fiind principalul argument. Surprinzător este că tot din cauza banilor câştigaţi ar renunţa la un astfel de job şi restul de 22% dintre cei care au participat la studiul OLX.

Potrivit rezultatelor sondajului OLX, angajaţii din industria ospitalităţii care au răspuns la chestionar au venituri fixe lunare care variază între 1.300 – 5.170 de lei net/lună (1.100 de euro net/lună).

În ceea ce priveşte partea variabilă, formată, în principal, din recompensele financiare oferite de către clienţi după ce aceştia evaluează calitatea serviciilor, aceasta variază între 0 lei (veniturile din bacşiş revin proprietarilor restaurantelor/ hotelurilor, iar angajaţii au venituri fixe mai mari, care acoperă diferenţa) şi 4.700 lei net/lună (1.000 de euro pe lună).

O mare parte dintre cei care au răspuns la chestionarul dedicat industriei ospitalităţii şi care lucrează în prezent în acest sector susţin că pachetul de beneficii oferit de angajator include mese gratuite (29% dintre respondenţi), zile libere (29%) şi cazare asigurată (24%). Unii dintre participanţii la studiu au menţionat, printre avantaje, transportul gratuit, posibilitatea de a lucra în ture sau locul desfăşurării activităţii – la mare sau la munte.

Conform studiului, 34% dintre cei care au participat au menţionat numărul mare de ore de muncă şi lipsa timpului liber (24%) ca principale motive pentru care ar refuza un job sezonier. De asemenea, pentru 12% dintre respondenţi, venitul obţinut dintr-o activitate sezonieră reprezintă un minus al acestui tip de loc de muncă. Lipsa programului flexibil, cazarea prea scumpă sau condiţiile improprii de cazare, lipsa beneficiilor sau imposibilitatea de a lucra cu forme legale sunt alte aspecte negative ale unui job sezonier menţionate de utilizatorii OLX.

De asemenea, peste 1,3 milioane de români au aplicat pentru un loc de muncă vacant disponibil în secţiunea OLX Locuri de muncă în perioada ianuarie-iunie 2019, o creştere de aproximativ 50% prin comparaţie cu perioada similară din 2018. Aproximativ 200.000 de candidaţi, adică 15% din totalul celor peste 1,3 milioane de utilizatori care au aplicat pentru un loc de muncă pe OLX în prima jumătate a anului 2019 sunt din regiunea Bucureşti – Ilfov.

Un sfert dintre anunţurile de angajare publicate pe OLX sunt pentru Bucureşti. În topul judeţelor cu peste 10.000 de anunţuri noi de angajare publicate în primul semestru al anului 2019 se mai află Cluj (cu aproape 18.000 de anunţuri noi), Constanţa (peste 17.000), Iaşi şi Braşov (cu peste 15.000 fiecare). Judeţele cu mai puţin de 2.000 de anunţuri de angajare publicate în prima jumătate a acestui an au fost Harghita, Covasna, Teleorman, Mehedinţi sau Vaslui.

‘Şoferi – servicii auto- curierat’ a rămas în primul semestru al acestui an categoria cu cele mai multe locuri de muncă disponibile la secţiunea OLX Locuri de muncă. Lipsa mare de angajaţi din acest sector este ilustrată în cantitatea de anunţuri publicate de companii în primele şase luni din acest an, când angajatorii au avut oferte de locuri de muncă pentru peste 43.000 de şoferi. Aproape 200.000 de români şi-au depus CV-urile pentru un astfel de job.

La mare căutare au fost şi muncitorii calificaţi sau necalificaţi din fabrici (electricieni, sudori, stivuitorişti, manipulanţi marfă, operatori producţie, ambalatori, sortatori colete etc.)

Conform studiului, categoria ‘ingineri-meseriaşi-constructori’ a înregistrat o creştere cu 10% faţă de perioada similară din anul 2018, unde companiile au publicat peste 33.800 de anunţuri de angajare în prima jumătate a acestui an.

Durata medie a închiderii unui anunţ de angajare publicat în secţiunea OLX Locuri de muncă variază între 11 şi 19 zile, în funcţie de tipul de loc de muncă scos la concurs şi de domeniul de activitate. Angajatorii găsesc cel mai rapid candidaţi pentru următoarele ocupaţii: ‘Bone – Menajere’ (unde timpul mediu de închidere a unui anunţ este de 11 zile), ‘Resurse umane’ (11 zile), ‘Alte locuri de muncă’ (13 zile), ‘Internship – Muncă temporară – Sezonieră’ (13 zile) şi ‘Muncă în străinătate’ (unde timpul mediu de închidere a unui anunţ este de 13 zile).AGERPRES

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Consumatorii casnici de electricitate au continuat să migreze în piaţa liberă, cu toate că au fost reintroduse preţurile reglementate

Publicat

Numărul consumatorilor casnici deserviţi de furnizorul tradiţional, de ultimă instanţă, a scăzut cu 14,77% în primul trimestru al acestui an, faţă de perioada similară din anul 2018, ca urmare a migrării către piaţa concurenţială, se arată în raportul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) privind piaţa reglementată de energie electrică în primul trimestru al acestui an.

În total, 6,5 milioane de consumatori au fost alimentaţi în primul trimestru de către furnizorii de ultimă instanţă.

“Numărul total de locuri de consum aferente clienţilor finali deserviţi de FUI a scăzut cu 14,77% în trimestrul I 2019 faţă de perioada similară din anul 2018 şi cu 2,88% faţă de trimestrul IV 2018. Aceasta tendinţă este determinata, cu precădere, de clienţii casnici care au migrat în piaţa concurenţială, ca urmare a ofertelor specifice dedicate acestui segment promovate de furnizorii activi pe piaţa concurenţială”, explică autorii raportului.

Aceasta deşi, în decembrie 2018, Guvernul a aprobat OUG 114/2018, care a reintrodus, de la 1 martie 2019, tarifele reglementate la electricitate.

Cei mai mulţi au trecut în piaţa concurenţială în luna februarie, adică peste 80.000 de consumatori casnici, însă şi în martie, după reintroducerea preţurilor reglementate, circa 70.000 de utilizatori casnici au migrat în piaţa liberă.

Totodată, experţii ANRE au remarcat “creşterea cu 68,35% a numărului de locuri de consum a noncasnicilor preluaţi în regim de UI (ultimă instanţă – n.r.) în trimestrul I 2019 faţă de trimestrul I 2018, ca rezultat al restrângerii activităţii mai multor furnizori concurenţiali”.

Cu alte cuvinte, dacă furnizorul unui utilizator noncasnic nu mai poate livra energia, utilizatorul este preluat automat de furnizorul de ultimă instanţă din zona respectivă.

ANRE a remarcat faptul că achiziţia de energie electrica pentru clienţii finali s-a realizat cu preponderenta pe platformele bursei de profil OPCOM: pieţele centralizate (56,21%), Piaţa centralizata pentru serviciul universal (20,08%), PZU (19,31%) şi o mică parte, 9,8%, pe contracte reglementate.

În primul trimestru din 2019, producătorii care au livrat energie în piaţa reglementată au fost Hidroelectrica, Nuclearelectrica şi OMV Petrom (centrala de la Brazi).

Specialiştii ANRE au menţionat, în raport, apariţia OUG 114/2018 şi efectele ei.

“Cadrul de reglementare aplicabil în trimestrul I 2019 a suferit modificări semnificative faţă de perioada precedentă, modificări impuse de implementarea prevederilor OUG nr. 114/2018. Transpunerea prevederilor acestui act normativ s-a concretizat prin adoptarea de Ordine, Decizii şi Avize ale presedintelui ANRE cu incidenta asupra pieţei de energie electrica pentru clienţii finali deserviţi de FUI, aplicabile în perioada analizată”, au arătat reprezentanţii reglementatorului.

Principalele modificări au constat în introducerea de tarife reglementate pentru energia electrică vândută consumatorilor casnici în perioada perioada 1 martie 2019 – 28 februarie 2022; stabilirea de ANRE a tarifelor reglementate şi a preţurilor aplicate de furnizorii de ultima instanţa clienţilor finali; încheierea de către furnizorii de ultimă instanţă de contracte reglementate cu producătorii de energie electrica pentru achiziţia de energie electrica destinata acoperirii consumului consumatorilor casnici;
stabilirea de ANRE a cantităţilor şi preţurilor aferente energiei electrice vândute pe baza contractelor reglementate.

Liberalizarea pieţei de energie a început la 1 iulie 2013, când 10% din cantitatea de energie furnizată consumatorilor casnici a fost achiziţionată din piaţa liberă, iar întregul proces de liberalizare a fost finalizat la 31 decembrie 2017.

În ianuarie, Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER), declara, pentru AGERPRES, că nicio ţară din Uniunea Europeană nu a revenit la preţurile reglementate de energie, după liberalizarea pieţei, atât de brusc şi fără niciun fel de consultare cu specialiştii din piaţă, cum se întâmplă în România.

Potrivit acestuia, piaţa liberalizată de energie din România funcţiona destul de bine până acum, cu o concurenţă din ce în ce mai mare între furnizori. Aceştia, în efortul de a-şi atrage cât mai mulţi clienţi casnici, practicau reduceri de preţuri şi tot felul de oferte, precum energie la pachet cu alte servicii, gaze, telefonie mobilă şi mentenanţă.

Întrebat dacă au mai fost cazuri în Uniunea Europeană când s-a revenit la preţuri reglementate după liberalizarea totală a pieţei, Lungu a răspuns: “Au mai fost intervenţii, dar nu de această amploare, adică nu atât de brusc şi fără a fi consultaţi specialiştii din piaţă şi operatorii”. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Premieră naţională la Iași: Pensionarii vor primi carduri cu cod QR pentru mijloacele de transport în comun

Publicat

Primarul Mihai Chirica a anunţat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că pensionarii din Iaşi cu venituri mici vor călători gratuit cu mijloacele de transport în comun pe baza unor carduri care au cod QR, acestea înlocuind actualele abonamente.

“Municipiul Iaşi are de mai mulţi ani un program pentru susţinerea gratuităţilor pentru transportul pensionarilor de peste 65 de ani şi care au venituri mai mici de 1.500 de lei. De data aceasta, pentru a evita cozile periodice de la tonetele de bilete, am lansat un card nominal prin care pensionarii cu venituri mici vor reuşi să obţină pe toată perioada vieţii acea gratuitate”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Iaşi, Cristian Stoica, a precizat că aceste carduri vor fi împărţite gratuit celor aproximativ 43.000 de beneficiari până la sfârşitul anului. Potrivit acestuia, aceste carduri pentru pensionari au cod QR, sunt o extensie a aplicaţiei 24pay şi sunt o premieră naţională.

“Iaşiul este un oraş smart şi ne dorim să creăm cât mai multe facilităţi pentru cetăţeni. Pensionarii care nu au avut până acum abonamente gratuite vor trebui să depună documentaţia la Direcţia de Asistenţă Socială (DAS). Astfel, beneficiarii acestor carduri nu vor mai trebui să vină periodic pentru a-şi viza abonamentul. Practic, odată introduse informaţiile în baza de date a DAS, acestea vor fi furnizate către Compania de Transport Public. Pentru noi este un avantaj foarte mare, deoarece avem doi angajaţi care se ocupă de vizarea abonamentelor. Ei au nevoie de aproximativ două luni pentru actualizarea bazei de date. În mijloacele de transport în comun beneficiarii acestor carduri vor trebui să aibă asupra lor şi cuponul de pensie sau buletinul, pentru a le prezenta controlorilor. Cardurile sunt valabile pe tot parcursul vieţii sau până îşi schimbă situaţia financiară. Dacă DAS va scoate din sistem un beneficiar înseamnă că nici noi nu mai avem cum să îi mai decontăm cheltuielile cu transportul”, a declarat Cristian Stoica, directorul CTP Iaşi.

Potrivit primarului Mihai Chirica, de carduri gratuite pentru mijloacele de transport în comun ar urma să beneficieze şi elevii de la şcolile şi liceele din municipiul Iaşi. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Idee inedită la Alba Iulia: Primăria organizează un concurs cu premii în bani, pentru a-i stimula pe locuitori să facă curățenie în jurul blocurilor

Publicat

Albaiulienii care locuiesc la bloc ar putea participa, din toamnă, la un concurs inedit organizat de Primărie. Aceștia sunt invitați să se înscrie în competiția „Alba Iulia curată” și să se implice în acțiunile de curățenie a scării în care locuiesc și a domeniului public din imediata vecinătate, informează ziarul Alba24.ro.

Premiile puse la bătaie de Primărie sunt de peste 10.000 de lei. Banii vor putea fi folosiți pentru reparații, amenajări, eficientizări energetice, achiziționarea de scule și unelte pentru întreținerea spațiilor verzi, mobilier urban, echipamente pentru siguranță și securitate sau materiale de curățenie. 

Consilierii locali din municipiul Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința din 30 august, un proiect privind organizarea unui concurs denumit „Alba Iulia curată”, între scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari din oraș.

„Pentru implicarea cât mai multor albaiulieni, respectiv scări de bloc, în acțiunile de curățenie și de menținere a blocurilor și a domeniului public din imediata vecinătate a acestora, reprezentanții Primăriei Alba Iulia vor organiza concursul Alba Iulia curată”, se precizează în expunerea de motive a proiectului.

La concurs pot participa numai scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari din Alba Iulia care efectuează lucrări de întreținere a spațiilor verzi, a parcărilor, terenurilor aferente imobilelor, aparținând domeniului public sau privat al municipiului. (Alba24.ro)

Concursul se va desfășura în perioada 15 octombrie 2019 – 31 mai 2020 și se va finaliza prin recompensarea participanților aflați pe primele trei locuri, cu o contribuție de la bugetul local și prin acordarea de diplome, după cum urmează:

  • locul 1 – 5.000 de lei
  • locul 2 – 3.500 de lei
  • locul 3 – 2.000 de lei

Premiile în bani vor fi virate în contul asociației de proprietari din care face parte scara de bloc declarată câștigătoare. Asociațiile de proprietari pot folosi banii primiți numai în folosul scării câștigătoare și numai în scopul: reparării, amenajării, refațadării și eficientizării energetice (panouri solare, iluminat LED, termoizolații, geamuri de tip termopan), achiziționării de scule și unelte electrice pentru întreținerea spațiilor verzi (motocoasă, foarfecă electrică pentru gard viu, etc.), achiziționării de mobilier urban (coșuri de gunoi, gărdulețe, bănci, corpuri de iluminat), achiziționării de echipamente pentru siguranță și monitorizarea accesului, (camere de supraveghere parcare sau hol acces, interfon), achiziționării de unelte de grădinărit și material săditor (greble, lopeți, coase), achiziționării de materiale de curățenie (găleți, mopuri, detergenți) și efectuării lucrărilor necesare imobilului în care locuiesc sau aferente acestuia.

Evaluarea activității concurenților este continuă și inopinată și se va face de către o comisie a cărei membri se desemnează prin dispoziție de către primarul municipiului Alba Iulia.

Calendarul concursului între scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari – „Alba Iulia curată”:

  • 15 octombrie – 15 noiembrie 2019 – înscrierea la concurs a scărilor de bloc arondate asociațiilor de proprietari
  • 15 decembrie 2019 – 15 februarie 2020 – efectuarea lucrărilor de curățenie și întreținere de iarnă
  • 15 decembrie 2019 – 15 februarie 2020 – etapa I de jurizare – curățenia de iarnă (comisia va efectua lucrări la fiecare scară de bloc și va acorda puncte conform regulamentului de concurs) (Alba24.ro)
  • 15 martie 2020 – 24 mai 2020 – efectuarea lucrărilor de curățenie și întreținere de primăvară
  • 15 martie 2020 – 24 mai 2020 – etapa a II-a de jurizare – curățenia de primăvară (comisia va efectua lucrări la fiecare scară de bloc și va acorda puncte conform regulamentului de concurs)
  • 25 mai 2020 – 31 mai 2020 – desemnarea câștigătorilor pe baza punctajelor rezultate în urma etapelor de jurizare

Anunțarea oficială a câștigătorilor va avea loc în cadrul evenimentului AlbaFest 2020.

Comisia de monitorizare și jurizare va verifica în principal următoarele aspecte și va acorda următoarele punctaje:

Vechime imobil

  • 1p – blocuri construite după anul 2000
  • 5p – blocuri construite înainte de anul 2000

Amenajare și curățenie spații verzi

a) gazon

  • 1p – complet neîntreținut (necurățat de deșeuri, necosit)
  • 2p – parțial întreținut (curățat de deșeuri și necosit)
  • 3p – complet întreținut (curat și cosit)

b) sol semănat/plantat (flori, arbuști)

  • 1p – complet neplantat/nesemănat (lipsă flori, iarbă, arbuști)
  • 2p – parțial plantat/semănat (plantat/semănat flori, iarbă, arbuști)
  • 3p – complet plantat/semănat (flori, iarbă, arbuști)

c) gard viu

  • 1p – complet neplantat/netoaletat
  • 2p – parțial plantat/toaletat
  • 3p – complet plantat/toaletat (lucrare efectuată cu grijă pe întreaga suprafață a blocului)

Amenajare și curățenie zonă parcări

  • 1p – complet neîntreținută (necurățată de deșeuri, praf, pământ)
  • 2p – parțial întreținută
  • 3p – complet întreținută (bine amenajată și curată)

Amenajare și curățenie zonă de intrare în bloc

  • 1p – complet neîntreținută (alei murdare, nemăturate, deșeuri, geamuri nespălate, uși nevopsite, nereparate, adresă neinscripționate, lipsă avizier, cutii poștale deteriorate, instalație electrică nefuncțională la intrare în bloc)
  • 2p – parțial întreținută
  • 3p – complet întreținută (zonă bine și permanent întreținută)

Lucrări de întreținere a fațadei imobilului și de reabilitare termică

  • neîntreținut și complet neizolat
  • întreținut dar neizolat/parțial izolat
  • fațadă îngrijită și complet izolat

Starea tehnică a subsolului și a terasei/acoperișului

a) subsol tehnic

  • 1p – complet neîntreținut (inundat, instalații de apă și canalizare vechi, deșeuri)
  • 2p – parțial întreținut (instalații de apă și canalizare reparate și înlocuite parțial)
  • 3p – complet întreținut (instalații de apă și canalizare înlocuite integral, curat)

b) terasă, acoperiș

  • 1p – complet neîntreținută (infiltrații de apă, excremente de păsări) (Alba24.ro)
  • 2p – parțial întreținută (hidroizolație/acoperiș vechi, dar fără infiltrații)
  • 3p – complet întreținută (nou sau recondiționat prin intervenții majore efectuate în utlimii 5 ani)

Deszăpezire

  • 1p – complet necurățat de zăpadă/polei în fața scării și țurțuri de gheață de pe clădire
  • 2p – curățat de zăpadă/polei în fața scării și țurțuri de gheață de pe clădire
  • 3p – curățat de zăpadă/polei în fața scării, pe toate aleile din jurul scării și parcării și curățarea și țurțurilor de geață de pe clădire

Alte aspecte relevante pentru buna gospodărire a asociației de proprietari

  • 1p – colaborare cu Primăria
  • 1p – implicare în realizarea problemelor ridicate de membrii asociației
  • 1p – funcționarea asociației (organizarea de adunări generale/ședințe, informări pentru proprietari, transparență în luarea deciziilor, etc.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministrul Fifor anunță o Ordonanță de Urgență prin care funcţiile de conducere din MAI să fie ocupate pe perioadă determinată

Publicat

fifor

Ministrul interimar al Afacerilor Interne, Mihai Fifor, a anunţat, vineri seară, că săptămâna viitoare va fi prezentată în Guvern o ordonanţă de urgenţă prin care se doreşte, printre altele, ca funcţiile de conducere din MAI să fie ocupate pe perioadă determinată.

“Săptămâna viitoare o să prezentăm în primă lectură în Guvern o ordonanţă de urgenţă prin care aşezăm şi regândim în totalitate managementul fiecărui post de conducere din Ministerul Afacerilor Interne. Prin asta schimbăm condiţiile prin care se poate conduce de pildă un inspectorat de poliţie sau se poate avea un post de conducere. Mă refer la principiul unui mandat, unui contract de mandat”, a declarat Mihai Fifor la Antena 3.

El a exemplificat că în acest moment un inspector-şef îşi poate păstra funcţia până la pensionare.

“În momentul de faţă, un inspector-şef care a luat un concurs este numit şi ştie că poate rămâne acolo dacă nu se întâmplă lucruri grave în activitatea domniei sale până la pensionare. Sunt lucruri pe care le vom discuta şi le vom analiza împreună cu colegii din sindicate. Le vom pune în dezbatere publică, le vom pune în transparenţă, pentru că vrem să facem o modificare legislativă cât se poate de serioasă şi cât se poate de productivă. Pe mine mă interesează ca atunci când ai căpătat un mandat de patru ani ca şef de structură în MAI să înţelegi că trebuie să îţi faci datoria şi să te pot evalua în mod corect, transparent şi să pot să ştiu că omul acela are un mandat pe care trebuie să-l ducă la capăt pe criteriile de performanţă pe care şi le-a asumat”, a precizat Fifor. AGERPRES

Citește mai departe