EVENIMENT
Peste 10.000 de reclamaţii depuse la ANRE de consumatorii de energie şi gaze, în prima jumătate a anului

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a primit în primele şase luni ale acestui an un număr de 10.600 de reclamaţii, din care 2.306 privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, potrivit datelor transmise de ANRE la solicitarea AGERPRES.
Din totalul de 2.306 reclamaţii care vizează modul de facturare, 59% au fost transmise spre soluţionare furnizorilor care au emis facturile respective, aceştia procedând la stornarea facturilor reclamate şi la regularizarea plăţilor, acolo unde s-a impus.
Diferenţa de 41% reclamaţii au fost soluţionate direct de către ANRE, prin formularea unor răspunsuri, cu comunicarea prevederilor legale aplicabile şi/sau în baza datelor, documentelor şi informaţiilor transmise de operatorii economici cărora ANRE le-a adresat astfel de solicitări.
Top plângeri curent
Furnizorul de electricitate pe numele căruia au fost formulate cele mai multe plângeri, respectiv 715, este Enel Energie Muntenia, urmat de Enel Energie, cu 389 de reclamaţii, Electrica Furnizare – 363, E.ON Energie România – 145 şi Hidroelectrica – 134 de reclamaţii.
În privinţa gazelor naturale, cele mai multe nemulţumiri au fost la adresa Engie România – 93, E.ON Energie – 74, Enel Energie – 51, Premier Energy – 43 şi Enel Energie Muntenia – 38 de plângeri.
„În cursul semestrului 1 al anului 2021, au fost constatate nerespectări ale legislaţiei, atât în domeniul energiei electrice, cât şi al gazelor naturale, aplicându-se 91 de sancţiuni în suma totală de 1.190.000 lei”, se mai arată în răspunsul ANRE.
Care sunt principalele nereguli
Principalele nereguli găsite au fost: nerespectarea programului de consum, neincluderea tipului de index în factura estimat/citit – informaţii prioritare de trecut în factura, emitere de factură fără încheiere de contract, nu s-au restituit sumele rămase în contul furnizorului în termen de 5 zile de la emiterea facturii de regularizare, neemitere facturi de decont final la termen, neemitere facturi la termenul din contract, neemitere facturi de regularizare, întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizările clienţilor finali referitoare la facturi, nerespectarea frecvenţei de emitere a facturii, nerespectarea modalităţilor de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură.
Recomandările Autorității Naţionale de Reglementare în Energie
ANRE recomandă consumatorilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie şi gaze, să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul, să transmită acestuia indexul autocitit al aparatului de măsurare şi să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis.
„Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real”, mai spun reprezentanţii ANRE.
În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, inclusiv instanţelor de judecată. Agerpres
EVENIMENT
Cine rămâne fără asigurare de sănătate. Guvernul elimină excepțiile de la plata CASS pentru co-asigurați, preoți, șomeri și alții

Cine rămâne fără asigurare de sănătate: Un număr mare de persoane exceptate până în prezent de la plata contribuției de 10% pentru sistemul public de sănătate (CASS) vor fi nevoite să contribuie sau își vor pierde calitatea de asigurat, prevede un proiect de lege al Guvernului.
Va fi abrogată exceptarea de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru mai multe categorii de români.
Cine rămâne fără asigurare de sănătate:
- persoane aflate în…
Citește mai mult pe Alba24.ro

Vineri, la Barcelona, a avut loc tragerea la sorți pentru sezonul regulat 2025/2026 al BKT EuroCup, care va începe în 30 septembrie. La fel ca în sezoanele precedente, cele 20 de echipe participante au fost împărțite în două grupe de câte 10 formații. U-Banca Transilvania Cluj-Napoca, campioana României, face parte din grupa A, alături de adversari redutabili.
Componența grupei A din BKT EuroCup
Hapoel Bank Yahav Ierusalim (Israel)
BAXI Manresa (Spania)
U-Banca…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Se schimbă regulile la plata cu ora pentru profesori, de la 1 septembrie : Se va raporta la numărul mediu lunar de ore lucrătoare

Se schimbă regulile la plata cu ora pentru profesori, de la 1 septembrie 2025, potrivit unul potrivit unui nou proiect de lege. Proiectul prevede actualizarea și completarea Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023.
Una dintre principalele schimbări vizează modul de stabilire a tarifului pentru activitatea didactică desfășurată cu ora, potrivit Edupedu.ro.
Astfel, la stabilirea tarifului la plata cu ora se utilizează salariul de bază aferent cadrului didactic încadrat,…
Citește mai mult pe Alba24.ro

Gata cu apelurile fantomă din străinătate: Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) anunță că, de luni, 7 iulie 2025, operatorii telecom vor bloca apelurile inițiate din afara României care folosesc în mod fals numere naționale fixe sau mobile.
Așadar, începând din 7 iulie, apelurile telefonice care folosesc numere naționale false vor fi blocate, anunță ANCOM. Măsura vizează prevenirea tentativelor de fraudă prin falsificarea…
Citește mai mult pe Alba24.ro