Connect with us

EDUCATIE

Peste 150 concurenţi din 21 ţări participă la Olimpiada Internaţională de Astronomie de la Piatra-Neamţ

Publicat



Peste 150 de concurenţi din 21 ţări vor participa la a 24-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie ce va fi găzduită, în perioada 21-27 octombrie, de municipiul Piatra-Neamţ.

Concurenţii vor avea de susţinut trei probe şi anume teoretică, practică şi observaţională, după cum a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Consiliului de Coordonare a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie, academicianul rus Mikhail Gavrilov.

”Cea mai interesantă pentru elevi este proba observaţională dar totodată este şi stresantă pentru că într-un timp foarte scurt trebuie să identifice cu telescopul diferite corpuri cereşti”, a declarat, în conferinţa de presă, academicianul Mikhail Gavrilov.

”Sunt onorat să găzduim la Piatra-Neamţ un eveniment atât de important. Este un respect faţă de rezultatele deosebite pe care elevii de aici le-au obţinut la competiţii importante”, a spus primarul Dragoş Chitic.

Duminică, la ora 15,00, va avea loc la Sala Polivalentă deschiderea oficială a olimpiadei.

Probele vor avea loc luni, marţi şi joi, la Colegiul Naţional ”Petru-Rareş’ cele practice şi teoretice şi pe stadionul Ceahlăul, cea observaţională.

Participanţii la olimpiadă au în program şi vizite în Cheile Bicazului, Cetatea Neamţ şi Parcul Natural Vânători-Neamţ.

Primăria Piatra-Neamţ susţine desfăşurarea Olimpiadei Internaţionale de Astronomie cu 31.000 lei. AGERPRES

 

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Bilanț îngrijorător la o săptămână de cand a început școala: 302 școli din România sunt în scenariul roșu, iar 4.406, în scenariul galben

Publicat

elevi

Un număr de 302 unităţi de învăţământ desfăşoară cursuri în Scenariul 3, care presupune participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online, informează, miercuri, Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Potrivit MEC, miercuri, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, se înregistrează următoarea situaţie:

12.948 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;

4.406 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

302 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către Direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

MEC reaminteşte că, potrivit ordinului comun al miniştrilor Educaţiei şi Cercetării şi Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este numărul total de cazuri noi de COVID-19 din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

“Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie”, afirmă MEC.

Data de referinţă pentru aceste informaţii este 23 septembrie, ora 12,00. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

25 de elevi şi 12 cadre didactice, confirmaţi cu COVID-19 în județul Cluj

Publicat

În judeţul Cluj sunt confirmate miercuri 25 de cazuri de elevi cu COVID-19 şi 12 cadre didactice, în creştere faţă de ziua precedentă.

“Avem în total 25 de elevi pozitivi din 19 unităţi de învăţământ din Cluj-Napoca, Turda, Dej, Gherla şi comune şi 12 cadre didactice pozitive din unităţi de învăţământ din Cluj-Napoca, Dej, Huedin”, a declarat, miercuri, prefectul Mircea Abrudean.

Marţi, în judeţul Cluj erau 17 elevi confirmaţi cu COVID-19 din 14 unităţi de învăţământ şi 8 cadre didactice.

În ultimele 24 de ore, 83 persoane au fost confirmate cu COVID-19 în judeţul Cluj. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Noi reguli în școlile din Brăila unde se organizează secţii de votare

Publicat

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Brăila a hotărât desfăşurarea cursurilor în sistem online, în perioada 24-29 septembrie, în toate şcolile din judeţ care găzduiesc secţii de votare, potrivit informaţiilor făcute publice marţi de subprefectul judeţului Brăila Simona Drăghincescu, delegat cu atribuţii de prefect.

„Pentru pregătirea în condiţii de siguranţă epidemiologică a procesului de învăţământ şi a procesului electoral din data de 27 septembrie, CJSU Brăila a hotărât că, în toate unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Brăila în care se organizează secţii de votare, în zilele de 24, 25, 28 şi 29 septembrie cursurile se vor desfăşura în această perioadă numai on-line (scenariul roşu). Reluarea cursurilor care presupun prezenţa ‘faţă în faţă’ pentru unităţile de învăţământ preuniversitar, desfăşurate temporar numai on line, se va face după scenariul în care au funcţionat anterior desfăşurării alegerilor (verde, galben sau roşu)”, a declarat Drăghincescu.

În hotărârea CJSU Brăila se precizează că personalul de îngrijire din unităţile în care sunt organizate secţii de votare va asigura dezinfecţia sediilor secţiilor de votare înaintea procesului electoral din ziua de 27 septembrie 2020 şi după încheierea acestuia.

„Unităţile de învăţământ în care sunt organizate secţii de votare vor întreprinde toate măsurile şi acţiunile organizatorice prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii şi ministrului afacerilor interne nr. 1594/140/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral”, a mai spus Simona Drăghincescu.

În municipiul Brăila, cu excepţia Colegiului Naţional „Nicolae Bălcescu”, unde Consiliul de Administraţie a luat decizia de a începe cursurile exclusiv online, pe scenariul „roşu”, toate celelalte unităţi de învăţământ au început anul şcolar pe scenariul „galben”.

În judeţ, Şcoala gimnazială Viziru şi Liceul Teoretic „George Vâlsan” din Făurei au început cursurile pe scenariul “roşu”, iar unităţile şcolare din Dudeşti, Drogu, Mircea Vodă, Roşiori, Salcia Tudor, Surdila Găiseanca, Tudor Vladimirescu, Tufeşti, Valea Cânepii, Lanurile şi Baldovineşti, liceele din oraşul Ianca, Liceul „Nicolae Titulescu” din Însurăţei, Liceul „Matei Basarab” din Măxineni şi grădiniţele din Băndoiu şi Ţăcău au început şcoala pe scenariul „galben”.

Celelalte unităţi şcolare din judeţul Brăila vor funcţiona pe scenariul “verde”, ceea ce presupune că toţi elevii vor fi prezenţi la cursuri. AGERPRES

Citește mai departe

ECONOMIE

Burse de specializare în predarea online, oferite cadrelor didactice din Capitală

Publicat

laptop calculator

Cadrele didactice din Capitală care au până în 35 de ani pot beneficia de burse integrale de specializare în predarea online, în cadrul unui program desfăşurat de Digital Nation şi Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul pentru Tineret al Municipiului Bucureşti.

Conform unui comunicat transmis de organizatori, este vorba despre 1.000 de burse gratuite, în cadrul programului “Profesor în Online”.

Cadrele didactice care doresc să participe la program trebuie să aibă domiciliul sau reşedinţa pe raza municipiului Bucureşti sau să fie cadre didactice active în Bucureşti la momentul înscrierii în program. Înscrierile se fac online, la adresa digitalnation.ro/profesor-online-ctmb, până pe 26 septembrie, în limita locurilor disponibile.

“Profesor în Online este un program acreditat de specializare în competenţe digitale care pregăteşte personalul didactic preuniversitar în folosirea platformelor digitale pentru predare şi evaluare, oferindu-le acestor competenţele digitale necesare pentru a susţine ore în oricare dintre cele 3 scenarii de predare: clasic, online sau hibrid, plus 16 Credite Profesionale Transferabile”, conform comunicatului.

Programul se desfăşoară 100% online şi pregăteşte profesorii în folosirea instrumentelor digitale la clasă, într-un “sistem intensiv de 20% teorie şi 80% practică aplicată”, timp de 4 ore pe zi, pe o durată totală de 20 de zile.

La finalul cursului, absolvenţii primesc un Atestat Profesional de Formare Continuă certificat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC), în valoare de 16 credite profesionale transferabile (CPT).

“În cadrul cursului, informaţiile de bază sunt predate prin webinarii live, disponibile ulterior şi în format înregistrat, iar spaţiul de învăţare virtual este locul în care cursanţii pun în practică noţiunile acumulate, marcând astfel parcurgerea cu succes a fiecărui capitol.

Pe parcursul programului, profesorii învaţă cum să predea online de la zero, în format online, mixt şi tip blended learning, folosind instrumente digitale moderne şi multidisciplinare, sub atentă îndrumare a formatorilor şi a mentorilor specialişti. (…)

Programul “Profesor în Online” este disponibil şi prin SEAP, astfel că instituţiile de învăţământ sau administraţiile locale pot acoperi costurile de formare continuă pentru mai multe cadre didactice din aceeaşi şcoală, asemeni Primăriei Capitalei”, precizează organizatorii. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate