Connect with us

ACTUALITATE

Peste 2.000 de cereri de soluţionare a neînţelegerilor cu băncile, depuse în trei ani. Clienţii nemulţumiţi au reușit să obțină 1,4 milioane euro

Publicat

ghiseu

Peste 2.000 de clienți aflați în litigii cu băncile au ales, în ultimii trei ani, să nu mai meargă în instanţă pentru rezolvarea problemelor cu creditele, ci să caute o soluţie prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), iar prin intermediul negocierilor au fost obţinuţi 1,4 milioane de euro în beneficiul acestora.

Potrivit unui comunicat al CSALB, remis marţi AGERPRES, dacă în 2016 Centrul înregistra 235 de cereri din partea consumatorilor, numărul acestora s-a dublat în 2017, la 505 cereri. Anul trecut, consumatorii au trimis către CSALB aproape 1.300 de cereri pentru soluţionarea diferitelor aspecte în relaţia cu băncile sau IFN-urile.

„Rezultatele obţinute de-a lungul celor trei ani de activitate ne bucură şi ne demonstrează că, atât consumatorii, cât şi băncile, înţeleg tot mai mult avantajele negocierii prin intermediul unui conciliator desemnat de CSALB. Încrederea românilor în Centru se vede şi la începutul acestui an. CSALB a înregistrat în primele două luni din 2019 o creştere medie cu 50% a numărului de cereri pe săptămână. Dacă anul trecut aveam în medie 25 de cereri săptămânal, acum avem o medie săptămânală de aproximativ 40 de cereri”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Îndreptarea către soluţionarea amiabilă a tot mai mulţi români este reflectată şi de creşterea anuală a ratei dosarelor încheiate cu hotărâri (părţile s-au împăcat, au acceptat soluţia propusă de conciliator) vs. încheieri (una din părţi nu a acceptat soluţia). Dacă în 2016 rata hotărârilor vs rata încheierilor era de 52%, aceasta a crescut în 2017 la 78%, pentru ca în 2018 să atingă 90,3%. De asemenea, 1,4 milioane de euro au fost obţinuţi din negocieri în favoarea consumatorilor, în aceşti trei ani de funcţionare a CSALB.

La rândul lor, băncile sunt tot mai dispuse la negociere. Astfel, evoluţia ultimilor ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri înregistrate de CSALB, dar care au fost clasate de bănci: de la 60% în 2016, până la 40% în 2018.

„Remarcăm un trend care vorbeşte de la sine despre interesul în creştere al băncilor pentru negocierea cu consumatorii, atât prin intermediul conciliatorilor CSALB, cât şi în mod direct. Noi oferim şi această alternativă care, iată, are rezultate îmbucurătoare: până în acest moment sunt 130 de înţelegeri amiabile bancă-consumator, după sesizarea CSALB. Pentru anul în curs, obiectivul nostru general este să diminuăm la mai puţin de 30% rata de respingere a cererilor de către bancă. Consider că este un obiectiv realizabil, cu atât mai mult cu cât avem deja bănci în cazul cărora rata de respingere a cererilor este între 18% şi 22%”, a explicat Alexandru Păunescu.

Potrivit CSALB, ponderea cererilor conforme a crescut de la 89% în 2016, până la peste 97% anul trecut, semn că tot mai mulţi români înţeleg procedurile CSALB, beneficiile pentru consumatori fiind multiple: întreaga procedură este gratuită pentru ei, iar timpul de soluţionare este de cel mult 90 de zile. Cu toate astea, durata medie de rezolvare a unui dosar a ajuns în prezent la 50 de zile, în scădere faţă de 2017 – când era de 65 de zile – sau faţă de 2016, când soluţionarea avea loc, în medie, în 80 de zile. Anul trecut, mai mult de o treime dintre dosare au fost rezolvate în aproximativ două săptămâni.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

sursa: Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Se oprește apa la marginea municipiului Botoșani. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

1711463397 nova apaserv.jpg

Din cauza unei avarii apărută pe conducta de distribuție apă din Azbo Dn 125 mm, localizată în zona străzii Parcul Tineretului,  S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani a oprit sistemul de alimentare cu apă, astăzi 26 martie 2024 începând cu ora 14:00, până mâine 27 martie 2024 ora 10:00, către utilizatorii din municipiul Botoșani strada Parcul Tineretului nr. 3, scările A, B, C, Aleea Parcul Tineretului nr. 8, scările A, B, Aleea Zimbrului.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat prin această intervenție bruscă!”, au transmis reprezentanții Nova APaserv.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele articole pe…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ludoteca de la Botoșani, proiectul unic care dă speranțe copiilor cu probleme de vedere sau de auz

Publicat

index 7 1000x600.webp.webp

În municipiul Botoșani se află un centru educațional unicat în România. Este vorba despre o ludotecă specializată pentru copii cu deficiențe de auz și văz. Ludoteca beneficiază de jocuri și materiale didactice personalizate pentru aceste deficiențe, dar și de creații originale, scrie Adevărul.

Copiii la joacă FOTO Adevărul
Copiii la joacă FOTO Adevărul

În România, sunt numeroși copii cu deficiențe de văz și auz care nu au parte de o șansă reală de integrare în societate, mai ales din cauza lipsei spațiilor gratuite pentru terapie sau a materialelor educaționale adaptate nevoilor acestora.

În județul Botoșani, o echipă de voluntari condusă de Laura Dănilă, un apreciat specialist în logopedie și psihologie pediatrică, a reușit, în 2021 să deschisă prima…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Beat criță, așa a condus un bărbat din municipiul Botoșani. Polițiștii l-au dat jos de la volan la Stăuceni

Publicat

razie 4 1000x600.jpeg

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit luni pe drumul național, DN 29D, în comuna Stăuceni, un autoturism condus de un bărbat, de 62 de ani, din municipiul Botoșani.

 

În urma testării cu aparatul etilotest, valoarea rezultată a fost de 1,00 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior,  bărbatul a fost condus la o unitate medicală pentru recoltarea de probe biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

 

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele articole pe botosani24

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Locuri de muncă disponibile la Botoșani. 492 de locuri pe LISTA comunicată de AJOFM

Publicat

bucatar1.jpg

AJOFM Botoșani a anunțat astăzi că nu mai puțin de 492 locuri de muncă sunt disponibile astăzi la nivelul județului Botoșani, conform datelor centralizate de de la agenții economici.

Iată și lista completă cu locurile de muncă comunicate de AJOFM Botoșani:

UNITATEA
DIRECTOR TEHNIC SC TAMIŞTEF SRL

Str. Pacea nr.37A

E-mail:tamistef@yahoo.com

DIRECTOR TEHNIC SC ELLY FOOD TRADITIONAL SRL; Flamanzi

Tel:0231/552255

MANAGER SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA „MAVROMATI” BOTOSANI

Str. Marchian nr. 11

Tel:0231/518812

SEF FERMA AGRICOLA SC ELLY FOOD TRADITIONAL SRL; Flamanzi

Tel:0231/552255

INGINER CONSTRUCTII CIVILE,INDUSTRIALE SI AGRICOLE SC BRAMIS REBUILD SRL

Str. O. Onicescu nr.3,parter

Tel. 0745521363

INGINER CONSTRUCTII CIVILE,INDUSTRIALE SI…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe