Connect with us

ACTUALITATE

Peste 2.000 de cereri de soluţionare a neînţelegerilor cu băncile, depuse în trei ani. Clienţii nemulţumiţi au reușit să obțină 1,4 milioane euro

Publicat

ghiseu

Peste 2.000 de clienți aflați în litigii cu băncile au ales, în ultimii trei ani, să nu mai meargă în instanţă pentru rezolvarea problemelor cu creditele, ci să caute o soluţie prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), iar prin intermediul negocierilor au fost obţinuţi 1,4 milioane de euro în beneficiul acestora.

Potrivit unui comunicat al CSALB, remis marţi AGERPRES, dacă în 2016 Centrul înregistra 235 de cereri din partea consumatorilor, numărul acestora s-a dublat în 2017, la 505 cereri. Anul trecut, consumatorii au trimis către CSALB aproape 1.300 de cereri pentru soluţionarea diferitelor aspecte în relaţia cu băncile sau IFN-urile.

„Rezultatele obţinute de-a lungul celor trei ani de activitate ne bucură şi ne demonstrează că, atât consumatorii, cât şi băncile, înţeleg tot mai mult avantajele negocierii prin intermediul unui conciliator desemnat de CSALB. Încrederea românilor în Centru se vede şi la începutul acestui an. CSALB a înregistrat în primele două luni din 2019 o creştere medie cu 50% a numărului de cereri pe săptămână. Dacă anul trecut aveam în medie 25 de cereri săptămânal, acum avem o medie săptămânală de aproximativ 40 de cereri”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Îndreptarea către soluţionarea amiabilă a tot mai mulţi români este reflectată şi de creşterea anuală a ratei dosarelor încheiate cu hotărâri (părţile s-au împăcat, au acceptat soluţia propusă de conciliator) vs. încheieri (una din părţi nu a acceptat soluţia). Dacă în 2016 rata hotărârilor vs rata încheierilor era de 52%, aceasta a crescut în 2017 la 78%, pentru ca în 2018 să atingă 90,3%. De asemenea, 1,4 milioane de euro au fost obţinuţi din negocieri în favoarea consumatorilor, în aceşti trei ani de funcţionare a CSALB.

La rândul lor, băncile sunt tot mai dispuse la negociere. Astfel, evoluţia ultimilor ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri înregistrate de CSALB, dar care au fost clasate de bănci: de la 60% în 2016, până la 40% în 2018.

„Remarcăm un trend care vorbeşte de la sine despre interesul în creştere al băncilor pentru negocierea cu consumatorii, atât prin intermediul conciliatorilor CSALB, cât şi în mod direct. Noi oferim şi această alternativă care, iată, are rezultate îmbucurătoare: până în acest moment sunt 130 de înţelegeri amiabile bancă-consumator, după sesizarea CSALB. Pentru anul în curs, obiectivul nostru general este să diminuăm la mai puţin de 30% rata de respingere a cererilor de către bancă. Consider că este un obiectiv realizabil, cu atât mai mult cu cât avem deja bănci în cazul cărora rata de respingere a cererilor este între 18% şi 22%”, a explicat Alexandru Păunescu.

Potrivit CSALB, ponderea cererilor conforme a crescut de la 89% în 2016, până la peste 97% anul trecut, semn că tot mai mulţi români înţeleg procedurile CSALB, beneficiile pentru consumatori fiind multiple: întreaga procedură este gratuită pentru ei, iar timpul de soluţionare este de cel mult 90 de zile. Cu toate astea, durata medie de rezolvare a unui dosar a ajuns în prezent la 50 de zile, în scădere faţă de 2017 – când era de 65 de zile – sau faţă de 2016, când soluţionarea avea loc, în medie, în 80 de zile. Anul trecut, mai mult de o treime dintre dosare au fost rezolvate în aproximativ două săptămâni.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

sursa: Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Incendiu în municipiul Botoșani. Camera centralei a luat foc într-o gospodărie

Publicat

incendiu în municipiul botoșani. camera centralei a luat foc într o

Publicitate

Un incendiu s-a produs, în această seară, într-o gospodărie de pe Calea Națională din municipiul Botoșani. Camera centralei luat foc, cel mai probabil, din cauza unui coș de fum neizolat termic față de materialele combustibile.

 

La fața locului au intervenit pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu două autospeciale de stingere.

 

Aceștia au acționat rapid și au stins incendiul înainte ca acesta să se extindă la două case. Au ars…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Memorialul Ipotești: „Despre ce vorbim când vorbim despre traducere” cu Stilyan Deyanov și Dan Coman. Traducători și scriitori în dialog – episodul 9

Publicat

memorialul ipotești: „despre ce vorbim când vorbim despre traducere” cu

Publicitate

Proiectul „Traducători și scriitori în dialog”, lansat în 2024 sub auspiciile Festivalului Internațional de Literatură și Traducere Iași (FILIT), este organizat în colaborare de către Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” și Muzeul Național al Literaturii Române Iași.

În cadrul proiectului, un traducător din limba română într-o limbă străină are carte blanche pentru a găzdui și modera discuția cu un…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pedepse mai mari pentru partenerii bătăuși! Proiect privind măsurile de protecție a victimelor violenței domestice, ADOPTAT

Publicat

bataieabuz femeie violenta 1000x600.webp.webp

Publicitate

Plenul Camerei Deputaților a adoptat, miercuri, un proiect de lege care prevede o serie de măsuri pentru protecția victimelor violenței domestice.

Proiectul de lege modifică Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice și completează Codul penal în scopul asigurării unei protecții adecvate victimelor violenței domestice.Propunerea legislativă modifică și completează, în acest sens, Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Desculț în parc”, pe scena Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani

Publicat

premierĂ: spectacolul „desculț în parc”, la teatrul „mihai eminescu” botoșani

Publicitate

Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani invită botoșănenii în acest sfârșit de săptămână, la spectacolul „Desculț în parc” de Neil Simon, regia Vlad Cepoi.

 

Sâmbătă, 29 noiembrie și duminică, 30 noiembrie de la ora 1900, iubitorii de teatru sunt așteptați la spectacolul „Desculț în parc” de Neil Simon.

Regia artistică: Vlad Cepoi
Scenografia: Vladimir Boca

DISTRIBUŢIA:
PAUL: Alexandru Dobynciuc
CORIE: Oana-Maria Tudoran
MAMA: Irina…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe