Connect with us

EDUCATIE

Peste 260 de elevi și 33 de cadre didactice din județul Dolj au solicitat să desfăşoare cursurile online

Publicat

Un număr de 33 de cadre didactice şi 262 de elevi din judeţul Dolj care ar fi trebuit să intre luni la clasă au depus cereri prin care solicită, din motive medicale, să desfăşoare cursurile on-line.

Inspectorul general adjunct al IŞJ Dolj, Alexandru Gîdăr, a declarat că principalul obiectiv este ca redeschiderea şcolilor să se facă în condiţii de siguranţă şi să se asigure un învăţământ de calitate.

„Până în acest moment, 33 de cadre didactice şi 262 de elevi au solicitat să desfăşoare cursuri on-line, din motive medicale. Principalul obiectiv este ca redeschiderea şcolilor să se facă în condiţii sigure, să asigurăm un învăţământ de calitate, pentru că mai ales la ciclul primar este imposibil să ai numai învăţământ on-line şi să ai şi performanţă, elevi bine pregătiţi, iar în al treilea rând obiectivul este să împiedicăm răspândirea virusului şi să menţinem şcolile deschise. Nu dorim să deschidem şcolile luni, iar marţi să fim nevoiţi să le închidem.

De aceea, fiecare dintre noi avem o responsabilitate în acest sens, astfel încât învăţământul să poată merge mai departe”, a spus Alexandru Gîdăr.

Potrivit inspectorului general adjunct al IŞJ Dolj, 4 unităţi şcolare cu personalitate juridică (Brabova, Drăgoteşti, Mischii şi Gherceşti) din totalul de 217 din judeţul Dolj încep luni cursurile în scenariul 3 (scenariul roşu), un număr de 125 încep cursurile în scenariul 2 (scenariul galben), iar 88 de unităţi şcolare încep cursurile în scenariul 1 (scenariul verde). Şcolile din Craiova vor începe semestrul al doilea în scenariul 2, cu excepţia Liceului Militar „Tudor Vladimirescu” care va începe în scenariul 1.

„În judeţul Dolj vor începe mâine, în scenariul 1, adică toţi preşcolarii şi elevii vor veni la şcoală, în 88 unităţi de învăţământ, în scenariul al doilea 125 unităţi de învăţământ (grădiniţele, ciclul primar şi elevii din clasele a VIII-a şi a XII-a şi a XIII-a, acolo unde există) şi în scenariul al treilea – 4 de unităţi de învăţământ, însemnând doar copiii de la grădiniţă şi elevii din ciclul primar. Situaţia scenariilor este transmisă de unităţile de învăţământ, avizată de inspectoratul şcolar şi aprobată în Comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă. Situaţia va fi actualizată periodic în funcţie de evoluţia ratei incidenţei, dar şi de alte condiţionalităţi apărute în şcoală legate de infrastructura şcolară şi de situaţia cadrelor didactice”, a precizat Alexandru Gîdăr.

Inspectorul general adjunct al IŞJ Dolj a transmis că noul semestru începe după o perioadă lungă de absenţă la clasă, iar copiii au nevoie de un confort emoţional.

„Părinţii trebuie să ştie că se revine la şcoală în condiţii de siguranţă: cu purtatul măştii, cu măsurile de igienă, cu aerisirea sălilor de clasă, cu supravegherea permanentă a copiilor. Părinţii trebuie să ţină legătura cu şcoala, să monitorizeze starea de sănătate a copiilor, pentru că sunt primii care observă o modificare a stării de sănătate şi să anunţe şcoala. Toţi cei implicaţi să aibă răbdare cu copiii, să le creeze şi acel confort emoţional de care au nevoie la revenirea în clasă după o absenţă atât de mare şi să le dea sentimentul de încredere că totul va fi bine, că vor reuşi să recupereze ceea ce poate nu au acumulat suficient şi că împreună, respectând regulile, vom putea să depăşim acest moment şi să încheiem cu bine anul şcolar”, a subliniat Alexandru Gîdăr.

În judeţul Dolj sunt 15.595 de preşcolari, 26.647 de elevi în învăţământul primar, 4.120 elevi în clasa a VIII-a şi 6.864 elevi în clasele a XII-a şi a XIII-a. Numărul elevilor din clasele V-VII şi IX-XI este de 32.278, iar din aceştia aproape 9.500 vor învăţa în scenariul verde, circa 22.700 în scenariul galben şi circa 100 de elevi în scenariul roşu.

Din cele 880 de clădiri destinate învăţămîntului, 130 nu deţin autorizaţie sanitară de funcţionare, 54 nu îndeplinesc criteriile de securitate la incendiu care se impun după intervenţii la construcţia clădirii sau după investiţii de schimbare a destinaţiei spaţiului. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EDUCATIE

Elevii din Bucureşti intră vineri în vacanţă. Când se vor întoarce la cursuri

Publicat

sala clasa.jpg
fotografie cu caracter ilustrativ

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, elevii din București vor intra în vacanță vineri, după încheierea cursurilor, și se vor întoarce la școală luni, 26 februarie.

Aceasta este vacanţa de o săptămână care se poate lua la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti în perioada 12 februarie – 3 martie.

Următoarele vacanţe sunt programate astfel:
* de sâmbătă, 27 aprilie, până marţi, 7 mai;
* de sâmbătă, 22 iunie, până duminică, 8 septembrie.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară până pe 26 aprilie 2024, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

Prin excepţie, se stabilesc următoarele: pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 7 iunie 2024, iar pentru clasa a VIII-a anul şcolar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 14 iunie 2024.

Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică şi pentru clasele din învăţământul profesional anul şcolar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 28 iunie 2024. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Universitatea din Bucureşti propune peste 21.000 de locuri pentru admiterea din acest an

Publicat

Arhivă foto

Pentru admiterea din acest an, Universitatea din București pune la dispoziție peste 21.000 de locuri, distribuite astfel: 11.200 pentru programele de licență, 8.986 pentru programele de masterat, 111 pentru programele de masterat didactic și 839 pentru programele de doctorat.

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior transmis vineri AGERPRES, concursul admitere sesiunea iulie 2024 la facultăţile Universităţii Bucureşti se desfăşoară pentru programele de licenţă, masterat şi doctorat, în perioada 1 – 26 iulie, iar data-limită de afişare a rezultatelor este 31 iulie.

Pentru sesiunea de toamnă, facultăţile Universităţii din Bucureşti fac înscrieri pe locurile rămase neocupate în perioada 2 – 16 septembrie, iar data-limită de afişare a rezultatelor este 21 septembrie.

„Pentru admiterea 2024, majoritatea facultăţilor Universităţii din Bucureşti vor oferi viitorilor studenţi, masteranzi şi doctoranzi un proces online de înscriere şi admitere, precum şi posibilitatea de achitare online a taxei de înscriere.

De asemenea, unele facultăţi ale Universităţii din Bucureşti vor organiza şi o sesiune online de preînscriere, oferind candidaţilor posibilitatea de a-şi manifesta interesul pentru facultăţile respective şi de a fi la curent cu ultimele noutăţi cu privire la procesul de admitere”, informează sursa citată.

Universitatea din București are astăzi 19 facultăţi

Universitatea din Bucureşti organizează în acest an, atât pentru programele de studii universitare de licenţă, cât şi pentru programe de studii universitare de masterat, o sesiune de admitere specială pentru olimpicii internaţionali şi sportivii medaliaţi la competiţii europene şi mondiale pentru sporturile olimpice şi şah şi la jocurile olimpice şi paralimpice, anterior organizării sesiunii de admitere pentru toţi candidaţii.

În perioada imediat următoare vor fi publicate pe www.unibuc.ro şi pe admitere.unibuc.ro atât oferta anuală de şcolarizare şi regulamentul de admitere, cât şi detaliile cu privire la calendarul acestei sesiuni speciale de admitere.

Universitatea din Bucureşti a fost înfiinţată prin Decretul nr. 765 din 4/16 iulie 1864 al Domnitorului Alexandru Ioan Cuza, iar astăzi are 19 facultăţi care oferă 95 de programe de licenţă, 223 de programe de masterat, 23 de şcoli doctorale pe domenii specifice şi o şcoală pentru studii doctorale interdisciplinare, peste 50 de centre şi nouă staţiuni de cercetare. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Timiş: Numărul studenţilor care vor să devină ingineri a scăzut cu 15 % în ultimul deceniu, potrivit rectorului UPT

Publicat

calculator

Vineri, rectorul Universității Politehnica Timișoara (UPT), Florin Drăgan, a subliniat că în ultimii zece ani, la nivel național, interesul pentru cariera de inginer a înregistrat o scădere de aproape 15%, în ciuda cererii semnificative de pe piața muncii.

Un raport privind starea învăţământului superior din România, realizat de Ministerul Educaţiei, arată că la facultăţile de inginerie erau anul trecut înscrişi 75.331 de studenţi.

În 2014 erau cu 11.000 mai mulţi.

Deşi universităţile tehnice au reuşit să menţină în general cifrele de şcolarizare, universităţile generaliste care aveau şi specializări de inginerie au fost nevoite să reducă numărul de locuri pentru a creşte specializările considerate mai uşoare, arată un comunicat al UPT, remis AGERPRES.

Rectorul UPT, Florin Drăgan, consideră că este nevoie de o mai bună promovare a unor materii precum Matematică sau Fizică în licee. De asemenea, pentru a le face mai atractive profesorii trebuie să adopte metode interactive de predare.

„Din păcate, sunt multe cauze ce au dus la această scădere a studenţilor la facultăţile de inginerie.

Putem vorbi de o migrare a tinerilor spre universităţi de afară, de scăderea populaţiei şcolare, dar şi de o scădere a numărului de locuri la inginerie a universităţilor generaliste.

Noi, ca universitate tehnică, am menţinut numărul de locuri în ultimii zece ani la acelaşi nivel, însă unele universităţi generaliste care aveau şi facultăţi de inginerie au redirecţionat aceste locuri spre facultăţi mai uşoare pentru studenţi pentru a nu pierde finanţarea de la Ministerul Educaţiei.

În perioada de după pandemie a crescut şi abandonul universitar

În plus, în perioada de după pandemie a crescut şi abandonul universitar.

Studiile inginereşti sunt considerate mai dificile, indiferent de beneficiile pe care tânărul le are după finalizarea lor. Putem vorbi de salarii mai mari, dar şi de o rată de angajabilitate de peste 90% în domeniu”, susţine rectorul Florin Drăgan, citat în comunicatul menţionat.

Raportul Ministerului Educaţiei analizează numărul total de studenţi din perioada 2014-2023, înscrişi la universităţile din toată România.

În raport se poate observa o creştere a numărului celor ce studiază la specializările ce ţin de „tehnologiile informaţiei şi comunicaţiilor” (IT&C), însă această creştere nu compensează scăderea din inginerie.

De exemplu, în 2023 erau înscrişi la licenţă 31.160 de studenţi la specializări IT&C, în timp ce în urmă cu zece ani erau 27.000 de studenţi.

Conform sursei citate, multe companii multinaţionale nu mai fac în România doar producţie, ci acum au şi departamente cercetare, ceea ce a determinat o creştere a nevoii de ingineri pe piaţa muncii în ultimii ani.

De altfel, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) are în componenţă numeroase proiecte de digitalizare şi de infrastructură, astfel că nevoia de ingineri va creşte şi mai mult în viitorul apropiat.

Declarațiile rectorului Florin Drăgan

„Atât timp cât companiile multinaţionale din industrie se axau strict pe producţie în România, criza de ingineri nu era foarte vizibilă.

În ultimii ani, numai în vestul ţării au fost numeroase companii care şi-au mutat parţial diviziile de cercetare din alte ţări sau au deschis centre de cercetare în România.

Unele dintre ele nu au finalizat acest proces, aşa că au nevoie în continuare de specialişti.

Practic din acel moment problema forţei de muncă înalt calificată a devenit atât de vizibilă.

De altfel, este o problemă întâlnită la nivel european şi este nevoie de măsuri rapide şi concrete.

Există şi o comoditate parţială a tinerei generaţii pentru că îşi doreşte un parcurs universitar mai lejer, în detrimentul unei calificări puternice pe piaţa muncii”, a mai evidenţiat rectorul Florin Drăgan. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prezenţă de 93,4% la prima probă a simulării Evaluării Naţionale

Publicat

evaluare nationala 2019 ora incepe subiecte 1 1000x600.jpg
Arhivă foto

Procentajul de participare la proba de Limba și literatura română din cadrul simulării Evaluării Naționale a atins 93,4%, cu un total de 164.600 de elevi prezenți, conform informațiilor furnizate luni de către Ministerul Educației.

Potrivit sursei citate, şase elevi au fost eliminaţi, ca urmare a unor tentative de fraudă.

„Platforma destinată evaluării digitalizate a funcţionat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepţia unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje”, adaugă sursa amintită.

Simularea Evaluării naţionale continuă marţi cu proba scrisă la Matematică, şi se încheie miercuri cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă.

Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor/competenţelor asociate acestora, conform programelor pentru simulare, aprobate de Ministerul Educaţiei.

Subiectele şi baremele se publică în fiecare zi de examen, la ora 15,00.

Rezultatele

Rezultatele vor fi comunicate individual pe 23 februarie şi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

„Notele obţinute nu se trec în catalog.

Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.

Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale”, menţionează Ministerul Educaţiei. Agerpres

Citește mai departe