Connect with us

ACTUALITATE

Peste 4 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale, din 2019

Publicat



laptop calculator

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele șase luni.

Aproximativ 2,5 milioane de români intenționează să își reducă activitățile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 și 85 de ani și face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar și de fashion, telecomunicații, utilități, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii și educație.

Mai mulți cumpărători online în timpul pandemiei

După cum era de așteptat, în timpul pandemiei, mulți europeni au început să cumpere mai des online și și-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce privește utilizarea parțială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%.

Servicii digitale

Românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilități (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătății (22%).

Sectorul public, asigurările, asistența medicală și retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potențial de a crește ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

Consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani

Creșterea din ultimele șase luni din România a fost determinată de consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani. La fel ca în cea mai mare parte a Europei, impărțirea noilor utilizatori în funcție de sex este echilibrată.

Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistență medicală și educație, în timp ce bărbații sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului și sectorul public.

Tehnologiile digitale, preferate de consumatorii din Europa

Tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacțiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulți utilizatori să apeleze la canalele digitale, i.e., pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvența activităților pe canale digitale.

„Deși majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puțin parțial la canalele offline, mulți consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil.

Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educație, utilități) prezintă cel mai mare risc de a-și pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, declară Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, București.

43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei

Luând în considerare o posibilă atenuare a pandemiei, ne putem aștepta ca tendința de creștere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parțial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacțiunile digitale și cele fizice.

Ambele canale vor concura între ele și se va manifesta o ușoară tendință de a reveni la interacțiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

Companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aștepte ca până la 2,5 milioane de români să își reducă sau chiar să renunțe la activitatea online.

Servicii cât mai bune pentru clienți

„Pentru a păstra mai mulți consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte. În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienții lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile și preferințele clientului, nu sunt suficiente.

În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale și fizice într-o abordare omnichannel. Astfel, clienții ar putea folosi canalele digitale pentru operațiuni mai simple și pe cele offline pentru operațiuni complexe, care necesită consiliere sau asistență umană”, adaugă Alexandru Filip.

Deși în România nivelul de satisfacție a clienților privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci și pe calitatea acestora.

McKinsey & Company este o firmă globală de management strategic, prezentă și în România din 2007.

sursa: mediafax.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Cîţu se întoarce din nou cu un mesaj către biserică să susţină vaccinarea: „Este singura soluţie”

Publicat

florin citu

Premierul Florin Cîțu a declarat, sâmbătă, la Sibiu, că are o întâlnire acolo cu reprezentanții cultelor religioase cărora le cere susținere pentru accelerarea campaniei de vaccinare. În ce privește ritmul campaniei, premierul spune că nu este îngrijorat.

După mai multe întâlniri cu mediul de afaceri, Florin Cîțu a spus că are o întâlnire cu reprezentanții cultelor religioase.

Întrebat ce le va cere, Cîțu a răspuns: „să susțină această campanie de vaccinare. Vaccinarea este singura soluție de a ieși din pandemie, de a ne asigura că nu vom avea alt val 4,5,6 sau 7”.

Județul Sibiu este pe locul 3 în țară la vaccinare, „dar trebuie să facem mai mult, să introducem vaccinul în zona rurală. Mă văd cu reprezentanții cultelor să vedem cum putem face campania să meargă mai departe”, afirmă premierul.

Întrebat dacă este mulțumit de ritmul campaniei, Cîțu a spus: „campania trebuie văzută prin filtrul a ceea ce se întâmplă cu pandemia din România azi. Avem un număr din ce în ce mai mic de persoane confirmate pozitiv, de persoane internate la ATI, campania a dat rezultate. Poate fi accelarat ritmul sau redus în funcție de pandemie. Am încredere că vom ajunge și la celelalte cifre în perioada următoare. Lucrurile merg în direcția bună, nu mă îngrijorează în acest moment”. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tulcea: S-au reluat concursurile de ciclism în Munţii Măcinului

Publicat

Sursă foto: Facebook

Peste 400 de ciclişti din întreaga ţară participă, sâmbătă şi duminică, la cea de-a VI-a ediţie a concursului Măcin Mountain Fun, organizat de asociaţia Bike Works din Galaţi.

Concursul, primul după un an de pauză, doreşte să promoveze sportul şi oferă publicului posibilitatea de a alege din trei variante de trasee pentru ciclism şi un traseu de cros.

“Este destul de dificil să te mobilizezi după o pauză mare, dar ne-am descurcat bine până acum. Legea nu ne impune un număr maxim de participanţi, dar noi am impus unul, de 450, pentru a nu avea nicio problemă. Avem soluţii pentru dezinfectat, concurenţii poartă o brăţară de identificare şi aplicăm toate procedurile legale impuse”, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Bike Works, Ciprian Jiga.

Potrivit acestuia, cel mai dificil traseu din concurs are o lungime de 43 de kilometri şi o diferenţă de nivel de 1.300 de metri.

“Întotdeauna am căutat să nu intrăm în zone strict protejate, iar din acest motiv am ales circuitele agreate de Parcul Naţional Munţii Măcinului”, a precizat Jiga.

Concursul reuneşte atât sportivi amatori, cât şi profesionişti.

“Vin aici de vreo cinci ani şi am obţinut inclusiv locul I la categoria mea de vârstă, iar acum sunt la categoria 30 – 39 de ani. Pentru mine, este unul din cele mai frumoase şi mai tehnice trasee din ţară, iar asta e cel mai important”, a declarat Eugen Mocanu, membru al echipei HPM – Pro Mountain Sports din Iaşi.

Pe lângă concurenţi, şi susţinătorii s-au bucurat de concurs.

“Venim aici de mai mulţi ani, pentru că ne place. Este o zonă specială. Nu am crezut că există aşa ceva în România şi le povestim tuturor despre Munţii Măcinului. Compar aceste locuri cu cele din Grecia, ne plac oamenii, ne place organizarea şi avem amintiri frumoase”, a explicat Bianca Geantă, susţinătoare a echipei Evergreen Biking Team Bucureşti.

Conform organizatorilor, la această ediţie a concursului s-au înscris peste 100 de copii, care vor intra în competiţie duminică dimineaţa.

“Sunt la Clubul Evergreen Biking dintotdeauna, de când l-a făcut tata. La vârsta de 7 ani am urcat pentru prima dată pe o bicicletă, iar celor care au căzut de foarte multe ori de pe ea şi nu mai vor să încerce le spun să nu renunţe, deoarece mersul pe bicicletă te ajută emoţional, iar, dacă înveţi, nu mai uiţi niciodată”, a mărturisit Robert Geantă, în vârstă de 13 ani.

Valoarea totală a premiilor care se vor acorda participanţilor este de circa 10.000 de lei. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Răspunsul spontan al lui Ciolacu, întrebat pe cine preferă între Orban şi Cîţu să conducă PNL: „Vă dezamăgesc..”

Publicat

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, spune că nu intră în fișa postului său să urmărească lupta pentru șefia PNL.

Întrebat, sâmbătă, la Craiova, dacă urmărește lupta pentru șefia PNL și pe cine ar prefera, Ciolacu a răspuns: „Vă dezamăgesc, n-o urmăresc! Nu intră în fișa postului meu!”.

Mai departe, întrebat care „e răul cel mic pentru PSD, Cîțu sau Orban”, liderul PSD a afirmat că „niciunul nu e bun pentru România”.

„S-a dovedit că niciunul nu s-a ridicat la nivelul demnității de prim-ministru al României”, afirmă Ciolacu. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un focar de COVID-19 cu varianta indiană Delta, detectat în estul Franţei. Prefectura a ordonat închiderea școlilor

Publicat

arhiva foto

Agenţia Regională pentru Sănătate (ARS) din Grand Est din Franţa a anunţat sâmbătă “un plan imediat de acţiune”, după detectarea “unui focar cu varianta Delta (indiană)” la Strasbourg, în estul ţării, relatează AFP.

Patru cazuri pozitive au fost deja identificate la Haute ecole des arts du Rhin, şcoală franceză de artă şi muzică cu sediul la Strasbourg, şi alte 43 de cazuri de contact sunt “în curs de investigaţie”, notează ARS într-un comunicat.

Operaţiuni de vaccinare ţintite sunt prevăzute în cursul acestui weekend, precum şi “o amplă mobilizare a mijloacelor de luptă anti-COVID-19”.

Prefectura a ordonat închiderea şcolii.

Restricţiile anti-COVID au fost considerabil relaxate miercuri în Franţa, grav afectată de pandemia de coronavirus, care a provocat moartea a 108.000 de persoane din martie 2020. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate