Connect with us

ACTUALITATE

Peste 4 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale, din 2019

Publicat

laptop calculator

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele șase luni.

Aproximativ 2,5 milioane de români intenționează să își reducă activitățile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 și 85 de ani și face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar și de fashion, telecomunicații, utilități, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii și educație.

Mai mulți cumpărători online în timpul pandemiei

După cum era de așteptat, în timpul pandemiei, mulți europeni au început să cumpere mai des online și și-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce privește utilizarea parțială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%.

Servicii digitale

Românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilități (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătății (22%).

Sectorul public, asigurările, asistența medicală și retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potențial de a crește ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

Consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani

Creșterea din ultimele șase luni din România a fost determinată de consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani. La fel ca în cea mai mare parte a Europei, impărțirea noilor utilizatori în funcție de sex este echilibrată.

Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistență medicală și educație, în timp ce bărbații sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului și sectorul public.

Tehnologiile digitale, preferate de consumatorii din Europa

Tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacțiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulți utilizatori să apeleze la canalele digitale, i.e., pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvența activităților pe canale digitale.

„Deși majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puțin parțial la canalele offline, mulți consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil.

Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educație, utilități) prezintă cel mai mare risc de a-și pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, declară Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, București.

43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei

Luând în considerare o posibilă atenuare a pandemiei, ne putem aștepta ca tendința de creștere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parțial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacțiunile digitale și cele fizice.

Ambele canale vor concura între ele și se va manifesta o ușoară tendință de a reveni la interacțiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

Companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aștepte ca până la 2,5 milioane de români să își reducă sau chiar să renunțe la activitatea online.

Servicii cât mai bune pentru clienți

„Pentru a păstra mai mulți consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte. În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienții lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile și preferințele clientului, nu sunt suficiente.

În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale și fizice într-o abordare omnichannel. Astfel, clienții ar putea folosi canalele digitale pentru operațiuni mai simple și pe cele offline pentru operațiuni complexe, care necesită consiliere sau asistență umană”, adaugă Alexandru Filip.

Deși în România nivelul de satisfacție a clienților privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci și pe calitatea acestora.

McKinsey & Company este o firmă globală de management strategic, prezentă și în România din 2007.

sursa: mediafax.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

UniCredit Bank a încheiat fuziunea cu Alpha Bank România. În noua bancă lucrează peste 4.800 de angajați

Publicat

unicredit bank a încheiat fuziunea cu alpha bank românia. În

Publicitate

UniCredit Bank S.A. (UniCredit Bank) anunţă încheierea cu succes a fuziunii cu Alpha Bank România S.A. (Alpha Bank România), potrivit unui comunicat emis redacţiei. Banca rezultată după fuziune consolidează poziţia pe piaţă a Grupului UniCredit în România, atât pe segmentul corporativ, cât şi pe cel de retail.

Noua bancă are o cotă de piaţă de 11% după active totale, 13% după totalul creditelor (cu UniCredit Consumer Financing) şi 11% după…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Adio rovinietă clasică: Șoferii vor plăti în funcție de distanța parcursă. Data aplicării

Publicat

adio rovinietă clasică: Șoferii vor plăti în funcție de distanța

Publicitate

În curând, plata rovinietei în România nu va mai fi la fel. Ministerul Transporturilor și CNAIR pregătesc un sistem electronic de tarifare rutieră prin care șoferii vor plăti în funcție de distanța parcursă și de tipul vehiculului, nu după o perioadă fixă de timp, ca până acum., scrie alba24.ro.

Taxa de drum, calculată în funcție de distanță și clasa de emisii

Pe 31 iulie 2025, Ministerul Transporturilor a semnat cu CNAIR un contract…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Copiii din cadrul școlii de vară organizate de Școala Gimnazială nr. 1 Blândești s-au întâlnit cu polițiștii

Publicat

copiii din cadrul școlii de vară organizate de Școala gimnazială

Publicitate

Ziua de 16 august 2025 a constituit un bun prilej de întâlnire a copiilor din cadrul şcolii de vară organizate de Scola Gimnazială nr.1 Blândeşti cu poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani.
Astfel, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenirea Criminalității s-au întălnit cu aproximativ 100 de copii şi voluntari implicaţi în proiect, adaptând mesajele și activitățile la specificul fiecărei comunități…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Minunea trăită de o femeie grav bolnavă la Biserica „Sfântul Proroc Ilie” din Manolești. În această seară, priveghere în cinstea Maicii Domnului „Pantanassa”

Publicat

minunea trăită de o femeie grav bolnavă la biserica „sfântul

Publicitate

Luni, 18 august 2025, credincioșii din Botoșani sunt chemați la rugăciune și comuniune duhovnicească la Biserica „Sfântul Proroc Ilie” din satul Manolești, unde va avea loc Slujba Privegherii închinată Maicii Domnului „Pantanassa” – Izbăvitoarea de cancer.

Slujba va începe la ora 20:00 și va fi săvârșită în sobor de preoți și diaconi, iar răspunsurile liturgice vor fi oferite de psalți, ale căror cântări vor înălța inimile…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe