Connect with us

ACTUALITATE

Peste 4 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale, din 2019

Publicat

laptop calculator

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele șase luni.

Aproximativ 2,5 milioane de români intenționează să își reducă activitățile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 și 85 de ani și face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar și de fashion, telecomunicații, utilități, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii și educație.

Mai mulți cumpărători online în timpul pandemiei

După cum era de așteptat, în timpul pandemiei, mulți europeni au început să cumpere mai des online și și-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce privește utilizarea parțială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%.

Servicii digitale

Românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilități (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătății (22%).

Sectorul public, asigurările, asistența medicală și retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potențial de a crește ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

Consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani

Creșterea din ultimele șase luni din România a fost determinată de consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani. La fel ca în cea mai mare parte a Europei, impărțirea noilor utilizatori în funcție de sex este echilibrată.

Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistență medicală și educație, în timp ce bărbații sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului și sectorul public.

Tehnologiile digitale, preferate de consumatorii din Europa

Tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacțiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulți utilizatori să apeleze la canalele digitale, i.e., pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvența activităților pe canale digitale.

„Deși majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puțin parțial la canalele offline, mulți consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil.

Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educație, utilități) prezintă cel mai mare risc de a-și pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, declară Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, București.

43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei

Luând în considerare o posibilă atenuare a pandemiei, ne putem aștepta ca tendința de creștere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parțial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacțiunile digitale și cele fizice.

Ambele canale vor concura între ele și se va manifesta o ușoară tendință de a reveni la interacțiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

Companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aștepte ca până la 2,5 milioane de români să își reducă sau chiar să renunțe la activitatea online.

Servicii cât mai bune pentru clienți

„Pentru a păstra mai mulți consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte. În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienții lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile și preferințele clientului, nu sunt suficiente.

În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale și fizice într-o abordare omnichannel. Astfel, clienții ar putea folosi canalele digitale pentru operațiuni mai simple și pe cele offline pentru operațiuni complexe, care necesită consiliere sau asistență umană”, adaugă Alexandru Filip.

Deși în România nivelul de satisfacție a clienților privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci și pe calitatea acestora.

McKinsey & Company este o firmă globală de management strategic, prezentă și în România din 2007.

sursa: mediafax.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Rezultatele tragerilor la LOTO de duminică, 7 decembrie 2025

Publicat

rezultatele tragerilor la loto de duminică, 7 decembrie 2025

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 7 decembrie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 7 decembrie 2025:

Loto 6/49: 21, 49, 13, 14, 38, 20

Loto 5/40: 23, 18, 10, 33, 16, 28

Joker: 37, 22, 21, 12, 29 + 10

Noroc: 4 8 9 7 5 4 9

Publicitate

Noroc Plus: 5 1 8 4 6 5

Super Noroc: 0 4 3 1 4 4


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Bucuria Nașterii Domnului”, concertul de colinde care a însuflețit Casa Sindicatelor din Botoșani. PS Nichifor printre spectatori

Publicat

„bucuria nașterii domnului”, concertul de colinde care a însuflețit casa

Publicitate

Duminică, 7 decembrie, scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Botoșani a răsunat de colinde, în cadrul tradiționalului concert dedicat Nașterii Mântuitorului Iisus Hristos. Evenimentul, organizat cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, a reprezentat și în acest an un moment de referință pentru Protopopiatul Botoșani, reunind numeroși credincioși și iubitori ai tradițiilor.

Ediția din acest…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO Omagiu copleșitor: Zeci de preoți și peste două mii de oameni au participat la înmormântarea preotesei Maria Macuc

Publicat

video omagiu copleșitor: zeci de preoți și peste două mii

Publicitate

Comunitatea din Săveni a trăit duminică unul dintre cele mai emoționante și dureroase momente din ultimii ani, înmormântarea preotesei Maria Macuc, soția părintelui protopop de Săveni, Constantin Macuc, o figură luminoasă și profund respectată în întreg județul.

Slujba de înmormântare a fost oficiată de Preasfințitul Nichifor Botoșăneanul, care a condus un impresionant sobor de preoți veniți din toate zonele Botoșaniului. Alături zecile…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă zdrobește PNL la Mihai Eminescu și câștigă detașat alegerile locale 2025 pentru funcția de primar

Publicat

andreea cristina alecu gireadă zdrobește pnl la mihai eminescu și câștigă detașat

Publicitate

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă, candidata PSD, câștigă detașat alegerile din comuna Mihai Eminescu și își zdrobește adversarii într-un scrutin în care a dominat de la început până la final. Potrivit datelor deocamdată neoficiale, centralizate din toate secțiile de votare, candidata PSD a obținut un scor uriaș, aproape dublu față de candidatul PNL.

Conform rezultatelor disponibile în acest moment, Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a acumulat 1.330…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe