Connect with us

ACTUALITATE

Peste 4 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale, din 2019

Publicat

laptop calculator

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele șase luni.

Aproximativ 2,5 milioane de români intenționează să își reducă activitățile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 și 85 de ani și face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar și de fashion, telecomunicații, utilități, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii și educație.

Mai mulți cumpărători online în timpul pandemiei

După cum era de așteptat, în timpul pandemiei, mulți europeni au început să cumpere mai des online și și-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce privește utilizarea parțială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%.

Servicii digitale

Românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilități (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătății (22%).

Sectorul public, asigurările, asistența medicală și retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potențial de a crește ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

Consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani

Creșterea din ultimele șase luni din România a fost determinată de consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani. La fel ca în cea mai mare parte a Europei, impărțirea noilor utilizatori în funcție de sex este echilibrată.

Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistență medicală și educație, în timp ce bărbații sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului și sectorul public.

Tehnologiile digitale, preferate de consumatorii din Europa

Tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacțiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulți utilizatori să apeleze la canalele digitale, i.e., pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvența activităților pe canale digitale.

„Deși majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puțin parțial la canalele offline, mulți consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil.

Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educație, utilități) prezintă cel mai mare risc de a-și pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, declară Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, București.

43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei

Luând în considerare o posibilă atenuare a pandemiei, ne putem aștepta ca tendința de creștere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parțial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacțiunile digitale și cele fizice.

Ambele canale vor concura între ele și se va manifesta o ușoară tendință de a reveni la interacțiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

Companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aștepte ca până la 2,5 milioane de români să își reducă sau chiar să renunțe la activitatea online.

Servicii cât mai bune pentru clienți

„Pentru a păstra mai mulți consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte. În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienții lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile și preferințele clientului, nu sunt suficiente.

În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale și fizice într-o abordare omnichannel. Astfel, clienții ar putea folosi canalele digitale pentru operațiuni mai simple și pe cele offline pentru operațiuni complexe, care necesită consiliere sau asistență umană”, adaugă Alexandru Filip.

Deși în România nivelul de satisfacție a clienților privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci și pe calitatea acestora.

McKinsey & Company este o firmă globală de management strategic, prezentă și în România din 2007.

sursa: mediafax.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FOTO: Accident la Zăicești! O tânără de 29 de ani a ajuns la spital

Publicat

foto: accident la zăicești! o tânără de 29 de ani

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, pe E 58, în localitatea Zăicești. În eveniment a fost implicat un singur autoturism.

 

La caz s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, dar și ambulanța de terapie intensivă mobilă SMURD.

 

Aceștia au constat faptul că nu erau persoane încarcerate. Conducătoarea auto, în vârstă de 29 de ani, a fost rănită. Aceasta…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

O măsură deschide larg calea românilor către băuturile contrafăcute. Creșterea accizei închide producătorii locali

Publicat

o măsură deschide larg calea românilor către băuturile contrafăcute. creșterea

Publicitate

Creșterea accizei propusă de Guvern închide producătorii locali, ruinează importatorii și deschide larg calea românilor către băuturile contrafăcute, cele făcute din spirt medicinal și alcool metilic, avertizează reprezentanții Spirits România, asociație patronală ce reunește producătorii și importatorii de băuturi spirtoase din România.

‘Nu înțelegem cum este posibil ca în contextul existenței unui program de creștere a accizelor fixat…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Poliţiştii de frontieră botoșăneni au îndepărtat de pe suprafața râului Prut, aproximativ 1200 metri de plase de pescuit.

Publicat

poliţiştii de frontieră botoșăneni au îndepărtat de pe suprafața râului

Publicitate

Joi, pe timpul executării unei misiuni specifice în cooperare cu reprezentanți ANPA, poliţiştii de frontieră botoșăneni au descoperit pe suprafața râului Prut patru plase de pescuit, cu lungime totală de 1200 de metri.

Polițiștii de frontieră au îndepărtat plasele de pescuit din apă, fiind ridicate în vederea cercetărilor, și au întocmit lucrare penală sub aspectul săvârşirii infracțiunii de deţinerea sau folosirea la pescuit de către…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Din octombrie, apa se plătește altfel în blocuri: Nova Apaserv anunță noi reguli de facturare

Publicat

va fi sistată furnizarea apei potabile în comuna ungureni și

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani aduce la cunoștință utilizatorilor săi din municipiul și județul Botoșani că, începând cu data de 01 octombrie 2025, intră în vigoare modificările aprobate prin Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr. 141/27.06.2025 privind Metodologia de defalcare și facturare a cantităților de apă potabilă în condominii.

Precizăm că, Metodologia de defalcare și facturare a cantităților de apă potabilă în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe