Connect with us

ACTUALITATE

Peste 4 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale, din 2019

Publicat

laptop calculator

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele șase luni.

Aproximativ 2,5 milioane de români intenționează să își reducă activitățile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 și 85 de ani și face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar și de fashion, telecomunicații, utilități, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii și educație.

Mai mulți cumpărători online în timpul pandemiei

După cum era de așteptat, în timpul pandemiei, mulți europeni au început să cumpere mai des online și și-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce privește utilizarea parțială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%.

Servicii digitale

Românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilități (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătății (22%).

Sectorul public, asigurările, asistența medicală și retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potențial de a crește ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

Consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani

Creșterea din ultimele șase luni din România a fost determinată de consumatori cu vârste între 25 și 64 de ani. La fel ca în cea mai mare parte a Europei, impărțirea noilor utilizatori în funcție de sex este echilibrată.

Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistență medicală și educație, în timp ce bărbații sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului și sectorul public.

Tehnologiile digitale, preferate de consumatorii din Europa

Tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacțiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulți utilizatori să apeleze la canalele digitale, i.e., pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvența activităților pe canale digitale.

„Deși majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puțin parțial la canalele offline, mulți consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil.

Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educație, utilități) prezintă cel mai mare risc de a-și pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, declară Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, București.

43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei

Luând în considerare o posibilă atenuare a pandemiei, ne putem aștepta ca tendința de creștere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parțial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacțiunile digitale și cele fizice.

Ambele canale vor concura între ele și se va manifesta o ușoară tendință de a reveni la interacțiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

Companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aștepte ca până la 2,5 milioane de români să își reducă sau chiar să renunțe la activitatea online.

Servicii cât mai bune pentru clienți

„Pentru a păstra mai mulți consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte. În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienții lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile și preferințele clientului, nu sunt suficiente.

În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale și fizice într-o abordare omnichannel. Astfel, clienții ar putea folosi canalele digitale pentru operațiuni mai simple și pe cele offline pentru operațiuni complexe, care necesită consiliere sau asistență umană”, adaugă Alexandru Filip.

Deși în România nivelul de satisfacție a clienților privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci și pe calitatea acestora.

McKinsey & Company este o firmă globală de management strategic, prezentă și în România din 2007.

sursa: mediafax.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FOTO&VIDEO: Pomenire cu recunoștință pentru preoteasa Alexandrina Diaconu și mama sa, Maria Niculiță

Publicat

foto&video: pomenire cu recunoștință pentru preoteasa alexandrina diaconu și mama

Publicitate

Sâmbătă, 18 octombrie 2025, la Cimitirul „Eternitatea” din Botoșani, a fost oficiată o slujbă de pomenire pentru preoteasa Alexandrina Diaconu, la aproape cinci ani de la trecerea sa la cele veșnice, și pentru mama acesteia, Maria Niculiță, de la a cărei despărțire s-a împlinit un an. Atmosfera a fost una plină de reculegere și emoție, glasurile rugăciunilor și sunetul clopotelor amintind de credința și bunătatea celor comemorate.

Slujba…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ioan Ovidiu Sabău pleacă de la Universitatea Cluj după înfrângerea cu FC Botoșani

Publicat

ioan ovidiu sabău pleacă de la universitatea cluj după înfrângerea

Publicitate

Schimbare majoră la „U” Cluj! Antrenorul Ioan Ovidiu Sabău și-a reziliat în această seară contractul cu echipa, pe cale amiabilă. Decizia vine la doar câteva ore după înfrângerea suferită în deplasare, 0-2, cu FC Botoșani, rezultat care a adus un val de nemulțumiri și tensiune în rândul suporterilor.

Oficialii clubului au transmis un mesaj de mulțumire pentru Sabău, amintind de istorica calificare în Conference League din sezonul trecut,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FC Botoșani rămâne lider în Superligă după 2-0 cu „U” Cluj

Publicat

fc botoșani rămâne lider în superligă după 2 0 cu „u”

Publicitate

Echipa FC Botoşani a învins sâmbătă, în deplasare, scor 2-0, formaţia Universitatea Cluj, în etapa a 13-a din Superligă și acest rezultat îi garantează poziția de lider și în acest weekend, scrie g4media.ro.

Liderul şi-a luat rolul în serios la Cluj şi Mihai Bordeianu a şutat periculos în minutul 14, dar Lefter a respins, iar în minutul 34 Kovtalyuk a trimis în bară, cu o lovitură de cap. Gazdele au replicat doar prin ocazia lui Lukic, din…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Concurs de pescuit la Albești: Copiii au participat la „Micul pescar – ediția de toamnă”, o lecție despre răbdare și natură

Publicat

concurs de pescuit la albești: copiii au participat la „micul

Publicitate

La iazul Broșteni din comuna Durnești, 13 copii din Albești au lăsat telefoanele deoparte și au concurat în „Micul pescar – ediția de toamnă”, un concurs care a transformat pescuitul într-o lecție de viață.

Astăzi, 18 octombrie 2025, actuali și foști elevi ai școlilor din comuna Albești – Școala Gimnazială Nr. 1 Albești și Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu – au participat la o activitate recreativă organizată de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe