Connect with us

ECONOMIE

Peste 49.000 de persoane fizice şi juridice înmatriculate la Registrul Comerțului, în primele şase luni din 2020

Publicat



Numărul de înmatriculări de persoane fizice şi juridice a scăzut în primul semestru din 2020 cu 37,07%, comparativ cu perioada similară din 2019, la 49.051, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în municipiul Bucureşti, respectiv 7.767 (minus 13,57% comparativ cu ianuarie-iunie 2019), şi în judeţele Cluj – 2.544 (minus 29,06%), Ilfov – 2.261 (minus 12,23%) şi Timiş -2.088 (minus 37,49%).

La polul opus, numărul cel mai mic de înmatriculări a fost consemnat în judeţele Ialomiţa – 370 (minus 48,97%), Tulcea – 408 (minus 42,45%) şi Covasna – 409 (minus 40,03%).

În niciun judeţ nu s-au înregistrat creşteri ale numărului de înmatriculări de persoane fizice şi juridice, iar scăderile cele mai semnificative au fost consemnate în Dâmboviţa (minus 52,92%), Olt (minus 52,72%) şi Argeş (minus 52,4%).

Domeniile în care au fost realizate cele mai multe înmatriculări sunt comerţul cu ridicata şi cu amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor – 11.926 (minus 31,44%), construcţii – 6.527 (minus 22,76%) şi transport şi depozitare – 5.405 (minus 2,81%).

În luna iunie 2020 au fost înmatriculate 11.297 persoane fizice şi juridice, cele mai multe în Bucureşti (1.647) şi în judeţele Cluj (599) şi Ilfov (517). AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Cum economisesc tinerii? Generaţia Z îşi propune să câştige mai mulţi bani

Publicat

Reprezentanții generației Z susțin că fac achiziții echilibrate, în online și offline, în vreme ce mai mult de jumătate dintre tineri (51%) și-au propus să economisească și să câștige mai mulți bani (48%), în 2021, comparativ cu pierderile suferite anul trecut, arată studiul Insights PulseZ.

De asemenea, 62% dintre participanți consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă în viață, urmată de independența financiară (57%) și de sănătate (41%), iar 82% dintre tinerii din România își aleg, astăzi, jobul în funcție de ceea ce le place să facă cel mai mult.

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediție națională, a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață iZi data în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România – pe un eșantion reprezentativ la nivel național (urban+rural, tineri cu vârste cuprinse intre 16 si 24 de ani). Cercetarea s-a axat pe mai multe aspecte, printre care și atitudinea tinerilor referitoare la bani, pe gestionarea resurselor financiare și preferințele lor de achiziție, precum și pe factorii motivatori în alegerea unui job și a ghidării în viață, în noul context pandemic – în rândul membrilor generației Z (cei născuți după 1995, cunoscuți ca iGeneration, Centannials sau „nativi digitali”), în perioada iunie-iulie 2021, comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2021, când a fost desfășurată prima ediție a studiului).

Mai mult de jumătate dintre tinerii intervievați (51%) în cadrul studiului Insights PulseZ mărturisesc că focusul lor pentru 2021 s-a axat pe economisire, în măsura în care 2020 le-a generat pierderi financiare. Totodată, 48% dintre ei și-au propus, anul acesta, să câștige mai mult (vs. 33% în 2020).

De asemenea, 45% dintre participanți spun că sunt mult mai atenți la cheltuielile pe care le fac, în vreme ce 25% dintre ei și-au propus să investească mai mult ca anul trecut. De altfel, intențiile de investiții se remarcă îndeosebi în rândul sexului masculin (33%), în comparație cu reprezentantele sexului feminin (18%). Interesant este faptul că intențiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani (30%) decât în cazul celor de peste 21 de ani – doar 19% dintre aceștia având astfel de intenții.

„Tinerii din generația Z nu au în vedere economisirea doar în ideea clasică de a pune bani deoparte într-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesați de încheierea unor asigurări. Ei vizează produse de asigurare cu economisire pe termen mediu și, de asemenea, vor să facă rezerve pentru situații neprevăzute. Este o concluzie interesantă și îmbucurătoare a acestui studiu, pentru că ne arată faptul că românii din segmentul foarte tânăr au un comportament matur și responsabil, în ceea ce privește planificarea financiară.” – a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România și partener în cadrul cercetării

În ceea ce privește produsele pe care tinerii le achiziționează, în prezent, produsele de tip FMCG (băuturi răcoritoare, batoane de ciocolată, snacks-uri, mâncare comandată cu livrare) se numără printre consumabilele pe care aceștia Z le cumpără, în continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.

Nici când vine vorba despre produsele de fashion (37%), tinerii nu-și schimbă comportamentul de cumpărare, ei preferând să renunțe, mai degrabă jocurile video (11% au renunțat în pandemie să plătească) și cursurile online (18% au renunțat în pandemie să plăteasca), în detrimentul produselor vestimentare.

De altfel, există categorii unde preferințele de achiziție sunt dictate de sex, de vârstă, de preferințele personale ori de resursele financiare, după cum urmează: jocurile video – 17% dintre băieți le cumpără la fel de des ca-n trecut (vs. 6% dintre fete), cărți/audiobooks – 32% dintre fete le achiziționează la fel de des (vs. 25% dintre băieți), produse IT & gadgeturi – 35% dintre băieți le cumpărăla del de des(vs. 27% dintre fete), mâncarea cu livrare – 37% mai mult în prezent față de înainte de pandemie în rândul celor peste 21 de ani (vs. 21% – 16-18 ani).

Jumătate dintre tinerii generației Z consideră că fac achiziții echilibrate, în egală măsură din online și offline (51%). Totodată, comparativ cu anul trecut, a crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline (18% față de 12%) – o ipoteză validă fiind ideea că achizițiile online sunt un obicei accentuat post pandemie.

95% dintre tineri preferă să utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarând că fac peste 10 astfel de plăți pe săptămână. În ceea ce privește plata online, o altă modalitate de plată agreată de tineri, aceasta este utilizată între 1 și 4 ori pe săptămână de 62% dintre ei. De altfel, și cardul bancar utilizat la magazin este o metodă des folosită, el fiind menționat de 80% dintre participanți. Doar 45% dintre tineri folosesc telefonul ca mijloc de plată.
Factorii motivatori în alegerea jobului și a conceptului de viață

Întrebați care sunt cei mai importanți factori de care țin cont în alegerea jobului și a domeniului de activitate, 82% dintre participanții la studiu au menționat că își doresc să le placă ceea ce fac, dar și echipa alături de care lucrează și atmosfera de lucru (63%), precum și pachetul salarial (60%) și flexibilitatea programului (60%). Fetele acordă și mai mare importanță faptului că se simt bine cu ceea ce fac la job (84%) comparativ cu băieții (78%), iar 50% dintre tinere menționează și beneficiile extrasalariale printre aspectele motivatoare (vs. 42% în rândul băieților).

De altfel, domeniile umaniste (psihologie, resurse umane, sociologie) se află pe primul loc în rândul preferințelor generației Z (24%) – mai mult în rândul fetelor (32%) vs. a băieților (14%), urmate îndeaproape de domeniul IT și de inginerie – prima alegere în cazul băieților (35%) vs. 12% fete. Totodată, cercetarea arată că tinerele sunt cele care aleg într-o mai mare măsură un job în educație (20% vs 10% băieți) ori în publicitate, PR ori marketing (20% vs 5% băieți).

Când vine vorba despre factorii care îi motivează cel mai mult în viață, aceștia sunt stabili, indiferent de vârstă, de contextul economic/social, iar preferințele sunt clare: 62% consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă, urmată de independența financiară (57%) și de sănătate (41%). Totodată, tinerii au început să acorde mai multă atenție nevoii de dezvoltare psihologică și emoțională (36% în 2021 vs. 31% în 2020), în detrimentul unei cariere de succes (31% în 2021 vs. 36% în 2020). MEDIAFAX

Citește mai departe

ECONOMIE

Ministrul Muncii: Salariul minim ar putea creşte cu 8-12%, înainte de sfârşitul anului

Publicat

Guvernul ia în calcul majorarea salariului minim mai devreme de sfârşitul acestui an, având în vedere creşterile de preţuri, iar propunerile de majorare sunt între 8% şi 12%, a declarat, marţi, ministrul Muncii, Raluca Turcan, la Ploieşti.

„În acest moment suntem în etapa de negociere între patronate şi sindicate, iar Guvernul are propria proiecţie cu privire la capacitatea de susţinere a majorării salariului minim. În mod firesc, majorarea salariului minim se face de la începutul anului. Însă, dacă această situaţie a creşterii preţurilor va evolua negativ, luăm în calcul şi o majorare mai rapidă”, a arătat ea.

Ministrul Muncii nu a putut preciza de când şi nici cu cât, având în vedere că negocierile tripartite sunt încă în derulare.

„Aş vrea să ştiţi că s-au făcut până acum solicitări de majorare între 8 şi 12%. Pe mine mă interesează, ca ministrul al Muncii, ca majorarea să fie consistentă şi simţită”, a mai spus Raluca Turcan, într-o conferinţă de presă.

Prim-ministrul Florin Cîțu ia în considerare majorarea salariului minim brut cu 8%

Prim-ministrul Florin Cîţu a menţionat, la finalul săptămânii trecute, că ia în considerare majorarea salariului minim brut cu 8%, iar creşterea acestuia ar putea fi realizată de la 1 noiembrie sau de la 1 decembrie 2021.

Potrivit directorului executiv al Confederaţiei Patronale Concordia, Radu Burnete, Guvernul ar trebui să majoreze salariul minim pe economie din luna ianuarie a anului viitor, şi nu mai înainte, deoarece companiile internaţionale şi româneşti au bugetele de salarii bătute în cuie şi nu pot face realocări de fonduri după cum doresc ele.

El a apreciat că o majorare de 8% a salariului minim este rezonabilă, având în vedere că inflaţia pare că se va apropia de 5% la finalul anului.

Bogdan Hossu, spune că propunerea Guvernului de majorare cu 8% a salariului minim pentru anul viitor ar reprezenta o creştere reală de 1% a salariului minim

Pe de altă parte, preşedintele Confederaţiei Naţionale Sindicale (CNS) Cartel ALFA, Bogdan Hossu, spune că propunerea Guvernului de majorare cu 8% a salariului minim pentru anul viitor ar reprezenta o creştere reală de 1% a salariului minim, deoarece inflaţia la finalul anului curent va fi probabil de peste 7%. Şi leaderul Blocului Naţional Sindical, Dumitru Costin, a susţinut că propunerea şefului Guvernului ar avea un impact nesemnificativ asupra venitului net al unui angajat plătit cu salariul minim, comparativ cu creşterea preţurilor la energie suportate de salariaţi. Agerpres

Citește mai departe

ECONOMIE

Angajații din construcții, fără scutiri de taxe. Facilităţile fiscale trebuie să fie eliminate până în 2025

Publicat

Programul PNRR, prin care România poate lua 29 miliarde euro de la Uniunea Europeană, va aduce şi anumite condiţii care trebuie îndeplinite de autorităţile de la Bucureşti.

Una dintre condiţii este legată de eliminarea facilităţilor fiscale din construcţii, care au fost introduse de către PSD în 2019.

Cea mai importantă facilitate este legată de salariile plătite în construcţii: angajaţii au o reducere a contribuţiei de asigurări sociale de la 25% la 21,75% şi exceptarea de la plata contribuţiei la asigurărilor sociale de sanătate (10%) şi de la plata impozitului pe venit care este în cotă de 10%.

La schimb, salariul minim brut în construcţii a crescut la 3.000 de lei de la 2.350 lei în restul economiei.

Aceste facilităţi au fost cuprinse în  OUG 114.

Premierul Florin Cîţu şi-a exprimat de mai multe ori opoziţia faţă de această facilitate.

„Cum s-a creat aceea măsura din construcţii a creat numai probleme. Dacă susţii un sector, creezi distorsiuni în restul economiei. Pentru companii această facilitate le-a uşurat factura de plată salarială, salariile din construcţii au crescut, dar bugetul a pierdut.”

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 255.000 de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, în primul semestru

Publicat

Numărul de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor a fost, în primul semestru al acestui an, de 255.527, în creştere cu 7,7% faţă de perioada similară din 2020.

Conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, în primele şase luni din 2021 au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: la „mopede şi motociclete” cu 30%, la „autobuze şi microbuze” cu 20,4% şi la „autoturisme” cu 7,1%.

Peste 65% din autovehicule, pe motorină

În total înmatriculări noi de autoturisme, ponderea cea mai mare (65,2%) a fost înregistrată de autoturismele care folosesc drept combustibil motorină, iar în funcţie de masa proprie, 50,2% au fost autoturisme cu masa de 1.500 Kg şi peste.

Ponderea vehiculelor noi în totalul înmatriculărilor noi de vehicule pentru transportul pasagerilor a fost de 19,9%, în scădere faţă de semestrul I 2020, când ponderea a fost de 21,8%.

Numărul total de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor a fost de 61.584 în semestrul I 2021, în creştere cu 23,5% faţă de semestrul I 2020.

Au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: la „autotractoare” cu 56,2% la „remorci şi semiremorci” cu 38,6% şi la „autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale)” cu 10,3%.

În total înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, 50,2% au fost „autocamioane”. Dintre acestea, 87,6% au fost autocamioane cu sarcina utilă până la 1.499 Kg şi 98,7% dintre autocamioane utilizau motorina drept combustibil.

Ponderea vehiculelor noi în total înmatriculări noi de vehicule pentru transportul mărfurilor a fost de 38%, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, când ponderea a fost de 32,7%.

Cele mai multe înmatriculări, în regiunea București – Ilfov

În regiunea Bucureşti-Ilfov, au fost înregistrate cele mai multe înmatriculări noi de vehicule rutiere în semestrul I 2021, respectiv 20,4% din totalul înmatriculărilor noi de vehicule rutiere. În această regiune, pentru înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, ponderea a fost de 20,1%, iar pentru vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, ponderea a fost de 21,3%.

În ceea ce priveşte ponderea vehiculelor noi în total înmatriculări noi de vehicule pentru transportul pasagerilor la nivelul fiecărei regiuni, cea mai însemnată pondere, de 59,2%, a fost înregistrată în regiunea Bucureşti-Ilfov, în regiunea Nord-Vest înregistrându-se cea mai scăzută pondere, de 7,7%.

În cazul vehiculelor noi pentru transportul mărfurilor, cea mai însemnată pondere, de 67%, a fost înregistrată tot în regiunea Bucureşti-Ilfov, în regiunea Nord-Est înregistrându-se cea mai scăzută pondere, de 25%.Agerpres

Citește mai departe