Connect with us

ACTUALITATE

Peste 50 de cazuri suspecte de infectare cu varianta Omicron după o petrecere de Crăciun

Publicat

omicron

Un caz de infectare cu varianta Omicron a coronavirusului SARS-CoV-2 a fost confirmat într-un grup de peste 50 de persoane testate pozitiv pentru COVID-19 după ce au participat la petrecerea de Crăciun organizată de o companie în Norvegia, relatează joi AFP şi Reuters.

Între 50 şi 60 de participanţi la acest eveniment, toţi vaccinaţi anti-COVID-19, s-au infectat în urma petrecerii desfăşurate pe 26 noiembrie într-un restaurant din capitala Oslo. Dacă în urma secvenţierilor se va descoperi la toţi varianta Omicron, atunci acesta ar fi cel mai mare focar cu noua variantă a coronavirusului detectat până în prezent în Europa.

În total circa 120 de persoane au luat parte la acea petrecere, iar procentul ridicat al celor testaţi pozitiv ulterior ”este un indiciu clar că avem o variantă contagioasă, nicio îndoială în această privinţă”, a atras atenţia un responsabil sanitar norvegian.

”Situaţia este îngrijorătoare”, a declarat ministrul norvegian al sănătăţii, Ingvild Kjerkol, la o conferinţă de presă. ”Aceasta arată că virusul infectează foarte uşor şi că vaccinul nu protejează bine împotriva infectărilor. Sperăm şi credem că vaccinul va proteja împotriva formelor grave ale bolii, dar nu ştim cât de mult”, a subliniat ea.

Prin urmare, guvernul norvegian a anunţat noi restricţii sanitare la Oslo şi în regiunea capitalei. Astfel, masca va redeveni obligatorie în transportul public şi în centrele comerciale, telemunca devine o regulă acolo unde este posibil, iar la evenimentele private desfăşurate în interior numărul participanţilor va fi plafonat la 100.

Niciun caz grav nu a fost semnalat deocamdată printre cei peste 50 de infectaţi şi sunt în desfăşurare anchete epidemiologice extinse pentru a limita pe cât posibil declanşarea unor lanţuri de infectare în urma acestui focar.AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Floreștiul va avea cea mai modernă școală din Cluj, cu atmosferă reglată de sisteme smart. Ce creșe și grădinițe apar în 2022

Publicat

scoala porii eroilor floresti1.jpg

În Florești va fi construită cea mai modernă școală din județul Cluj. Aici, toată atmosfera va fi reglată automatizat, prin sisteme inteligente care oferă elevilor condiții ideale de studiu și relaxare. Unitatea este cuprinsă în proiectul de buget pe anul 2022 al comunei. 

Primarul Bogdan Pivariu a declarat pentru Cluj24 că respectiva școală, realizată în zona străzilor Porii-Eroilor, va avea propriul sistem inteligent de gestionare a resurselor. Va lăsa luminozitatea constantă peste zi, temperatură constantă, un nivel optim de oxigenare pentru menținerea spațiului aerisit, iar când nu e nimeni în sala de curs, reduce consumul inutil de energie.

”Știam că aceste lucruri se pot face și le-am solicitat pentru că salut inițiativa europeană de conservare a Planetei. Suntem în discuții cu ADR Nord Vest astfel încât să obținem fonduri europene pentru această școală”, a spus primarul Floreștiului, Bogdan Pivariu.

În bugetul pe anul 2022 este prevăzută proiectarea și lucrări de construire aferente școlii cu 2 etaje, care va avea acoperiș verde.

Noua școală va dispune de: 36 de săli de clasă, 4 laboratoare, spații pentru recreație, bibliotecă, sală multifuncțională și spații administrative.

Aici își vor desfășura activitatea circa 1000 de elevi și 60 de cadre didactice și personal auxiliar.

scoala porii eroilor floresti

Creșe și grădinițe noi la Florești în 2022

Vechea școală din Tăuți, care nu mai funcționează, va fi transformată în grădiniță. Primăria Florești intenționează să acceseze și fonduri prin PNRR în această direcție.

O nouă creșă va fi realizată în zona Cetatea Fetei din Florești, cu sprijinul Companiei Naționale de Investiții (CNI). Aici, pe un…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cifra de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut cu 24% la 11 luni

Publicat

În primele 11 luni, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut faţă de perioada 1.I-30.XI.2020, atât ca serie brută cu 24,7%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 23,6%, anunță INS.

În aceeași perioadă, volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a crescut faţă de perioada 1.I-30.XI.2020, atât ca serie brută cu 42,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 40,6%.

În luna noiembrie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut faţă de luna octombrie 2021 ca serie brută cu 0,4%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut cu 0,8%.

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a scăzut faţă de luna octombrie 2021 ca serie brută cu 3,0%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut cu 1,6%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut atât ca serie brută cu 15,0%

Faţă de luna noiembrie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut atât ca serie brută cu 15,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 13,5%.

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, faţă de luna noiembrie 2020, a crescut atât ca serie brută cu 86,3%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 97,7%.

Creştere cu 0,4%

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 0,4%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+5,5%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+4,5%) şi la comerţul cu autovehicule (+0,5%). Comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule a scăzut cu 1,9%.

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o scădere cu 0,8%.

Volumul cifrei de afaceri a înregistrat o scădere cu 3,0%

În ceea ce priveşte serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna noiembrie 2021, faţă de luna precedentă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o scădere cu 3,0%, ca urmare a scăderilor înregistrate la activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (-17,3%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (-4,9%) și la activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-0,1%). Creşteri au înregistrat: activitǎţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+1,9%) şi serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+0,6%).

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, faţă de luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 1,6%.

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna noiembrie 2020, a înregistrat o creştere cu 15,0%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+33,1%), comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+16,6%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+15,4%) și la comerţul cu autovehicule (+13,2%).

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, a înregistrat o creştere cu 13,5% faţă de luna noiembrie 2020.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută a înregistrat o cifră de afaceri cu 86,3%

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna noiembrie 2021, a înregistrat o cifră de afaceri cu 86,3% mai mare comparativ cu luna noiembrie 2020, datorită creşterilor înregistrate la activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+256,0%), activităţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+130,4%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+64,4%) și la activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+17,4%). Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare au scăzut cu 8,8%.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021 a crescut cu 97,7%, comparativ cu luna noiembrie 2020.

În perioada 1.I-30.XI.2021 comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, a înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 24,7%, influențată de creşterea cifrei de afaceri la: comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+39,5%), comerţul cu autovehicule (+26,6%), comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+22,1%) şi activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+19,9%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul a crescut cu 23,6%

În perioada 1.I-30.XI.2021 comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 23,6%.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în perioada 1.I-30.XI.2021 a înregistrat o cifră de afaceri cu 42,1% mai mare comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, influențată de creşterea cifrei de afaceri la: activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+44,5%), activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+42,2%), activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+33,0%), serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+29,1%) şi activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+28,6%).

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-30.XI.2021, a înregistrat o cifră de afaceri cu 40,6% mai mare comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un liceu și o grădiniță din Cluj-Napoca trec în sistem online din cauza Covid-19

Publicat

scoala online cj24 e1604743603264.jpg

Colegiul Național „Gheorghe Șincai” și Grădinița cu program prelungit „Poienița” din Cluj-Napoca trec în sistem online începând de marți, 18 ianuarie.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a aprobat luni suspendarea cursurilor în format fizic în cele două unități de învățământ preuniversitar din Cluj-Napoca.

Suspendarea cursurilor față în față va fi în vigoare pe o perioadă de 10 zile potrivit deciziei.

Potrivit prefectului județului Cluj, Tasnádi Szilárd, decizia a fost luată având în vedere că în cel puțin 50% dintre clasele colegiului și grupele grădiniței sunt cazuri de Covid-19.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vânzările Dacia au crescut cu 3,1% la nivel internaţional, în 2021. Cota de piaţă a ajuns la 6,2%, în Europa

Publicat

dacia

Constructorul auto Dacia a vândut, în 2021, un număr de 537.095 vehicule, în creştere cu 3,1% faţă de datele înregistrate în anul anterior, iar în Europa a atins o cotă de piaţă de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienţii particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public, se arată într-un comunicat de presă al companiei, transmis luni AGERPRES.

Potrivit sursei citate, în afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienţii particulari în Franţa şi se situează în Top 5 în alte nouă ţări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Cehia, Ungaria şi Croaţia), în timp ce în Germania se află în Top 10. De asemenea, Dacia este lider de piaţă în Maroc, performanţa fiind susţinută de succesul modelelor Sandero şi Duster.

Astfel, din totalul unităţilor comercializate în 2021, Dacia Sandero a înregistrat un volum de 226.805 exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generaţie a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienţii persoane fizice, iar în unele ţări a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienţi. În aceste condiţii, modelul s-a situat, la sfârşitul anului trecut, pe locul secund în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.

Tendinţă similară a fost consemnată pentru Dacia Duster

Totodată, o tendinţă similară a fost consemnată pentru Dacia Duster, care este, din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienţii particulari. Cu 186.001 unităţi comercializate în 2021 pe toate pieţele, Duster a depăşit două milioane de exemplare vândute de la lansarea sa, în 2010.

Pe segmentul „verde”, modelul Dacia Spring, lansat în primăvara anului trecut, a fost comercializat în 27.876 unităţi şi a înregistrat peste 46.000 de comenzi, la finele anului 2021. Reprezentanţii companiei precizează că 80% dintre cei care au achiziţionat un vehicul Spring nu erau anterior clienţi ai mărcii Dacia.

În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021, dintre care Logan – cu 13.482 de unităţi, Duster (9.045), Sandero (8.227) şi Spring (3.068).

Jogger se va alătura modelelor din gama Dacia

În ceea ce priveşte perspectivele pentru acest an, Jogger se va alătura modelelor din gama Dacia, un nou vehicul de familie cu până la 7 locuri, conceput pentru a răspunde nevoilor de confort, de spaţiu şi de modularitate ale unei categorii largi de clienţi.

Înfiinţată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România şi cel mai important exportator, având o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut al ţării şi un efect structurant la nivelul economiei naţionale prin intermediul reţelei ample de furnizori.

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viaţă ale unor categorii largi de clienţi. Agerpres

Citește mai departe