Connect with us

EDUCATIE

Petiţie online împotriva bullying-ului în şcoli, lansată de Asociaţia Telefonul Copilului

Publicat



Asociaţia Telefonul Copilului lansează petiţia online “Fără frică, fără bullying! Petiţie pentru siguranţa copilului tău la şcoală!”, un demers pentru adoptarea unor politici publice împotriva acestui fenomen.

Potrivit unui comunicat transmis joi AGERPRES, semnăturile strânse vor fi folosite ca argument suplimentar în discuţiile cu factorii de decizie din Guvern şi Parlament, pe baza documentelor deja înaintate acestora în primăvara anului în curs, pentru prevenirea şi combaterea fenomenului de bullying.

Acestea conţin un set de măsuri concrete care ar trebui adoptate de instituţiile de învăţământ şcolar şi preşcolar cu scopul de a proteja copiii de actele de hărţuire şi agresiune. Printre acestea se numără: introducerea temelor anti-bullying în curriculumul şcolar, în cadrul orelor de consiliere şi orientare, dirigenţie şi în manualele de educaţie civică. În acelaşi timp, monitorizarea audio-video a unităţilor de învăţământ trebuie să fie extinsă şi la nivelul grădiniţelor, nu numai al şcolilor. Supravegherea audio-video în spaţiile publice din perimetrul instituţiilor de învăţământ şcolar şi preşcolar reprezintă o altă măsură care poate diminua cazurile de violenţă asupra minorilor. În prezent, acestea sunt disponibile doar în cadrul şcolilor, nu şi al grădiniţelor, unde, din datele Asociaţiei, sunt înregistrate, de asemenea, acte de hărţuire a celor mici.

“Abuzul de tip bullying a devenit o problemă de sănătate publică. Ne-o spun datele pe care le-am colectat prin intermediul liniei telefonice dedicate copiilor 116111, precum şi online la http://www.116111.ro/. Astfel, peste 10.000 de copii, în ultimii şapte ani, au mărturisit că au fost victime ale hărţuirii. Mai mult, peste 93% dintre victime au fost agresate de un alt copil. Cifrele sunt atât de mari şi, din păcate, în continuă creştere, pentru că nu avem politici publice în România care să vină în sprijinul prevenirii şi combaterii acestui fenomen. Aşadar, împreună cu reţeaua de parteneri formată din experţi şi reprezentanţi ai unora dintre instituţiile relevante în domeniul educaţiei am identificat o serie de soluţii care pot schimba în bine această stare de fapt. Le-am integrat într-o propunere de politică publică şi le-am transmis autorităţilor în urmă cu câteva luni. Demersul nostru continuă, însă, până la concretizarea reglementării unor măsuri integrate, la nivel naţional, care să ofere siguranţă copiilor noştri în instituţiile de învăţământ”, a declarat Cătălina Surcel, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, citată în comunicat.

Odată cu petiţia online, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dipoziţia celor care doresc să susţină această cauză platforma de dezbateri publice http://dialoc.ro/. Orice părinte, profesor sau persoană care are argumente pro sau contra privind introducerea de măsuri concrete pentru diminuarea bullying-ului le poate exprima în secţiunea dedicată dezbaterilor sau poate lua parte la sondajele disponibile pe aceeaşi platformă. Dialoc.ro are şi rolul de a informa şi educa copiii, părinţii, cadrele didactice şi orice altă categorie de cetăţeni privind manifestările bullying-ului. AGERPRES

 

EDUCATIE

Cursuri cu prezență fizică SUSPENDATE în două şcoli din Galați, după ce un elev cazat în cămin a fost confirmat cu COVID-19

Publicat

arhiva foto

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat o hotărâre prin care se suspendă activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică la Şcoala Profesională Specială “Emil Gârleanu” şi Şcoala Profesională Specială “P.P. Neveanu” din municipiul Galaţi, informează, miercuri, Prefectura.

Decizia a fost luată după ce un elev din ciclul primar de învăţământ, diagnosticat cu COVID-19, urma cursurile la Şcoala Profesională Specială “Emil Gârleanu”, dar, fiind din mediul rural, era cazat în căminul de la Şcoala Profesională Specială “P. P. Neveanu”.

Ulterior, alţi trei elevi de la cele două şcoli au fost diagnosticaţi cu COVID-19.

Pe perioada suspendării, 23.02-07.03.2021, procesul de învăţământ la cele două şcoli se va desfăşura în sistem online. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Scandal la Facultatea de Drept din București. Zeci de studenți, propuși pentru EXMATRICULARE

Publicat

sursa foto: wikipedia.org

Facultatea de Drept din București este zguduită de un scandal, după ce aproape 50 de studenţiau fost propuși pentru exmatriculare. Potrivit Edupedu.ro, 49 de studenți din anul I au fraudat mai multe examene. Aceștisa ”colaborau” pe whatsapp şi împărtăşeau metode practice pentru a copia la examene.

Decanul facultăţii, Răzvan Dincă, a spus că este o premieră pentru Facultatea de Drept. În opinia sa, ”este şocant să constatăm un asemenea fenomen, e cu totul contrariant pentru principiile pe care ar trebui să le insuflăm viitorilor magistraţi, avocaţi, jurişti, profesionişti ai dreptului, să descoperim în stadiul formării lor iniţiale o asemenea încălcare a acestor principii”.

Rezolvau împreună subiectele, pe grupuri de whatsapp

Studenţii vizaţi comunicau pe două grupuri de whatsapp şi rezolvau împreună subiectele examenelor şi făceau schimburi de filmuleţe în care îşi explicau unii altora metode practice de copiere şi cum să îşi aşeze telefoanele astfel încât să poată copia.

Propunerea exmatriculării celor 49 de studenţi vine în urma unui alt scandal de la Facultatea de Drept. Săptămâna trecută, conducerea Facultăţii de Drept a Universităţii din Bucureşti a anulat un examen online susţinut simultan de 770 de studenţi şi a început o anchetă disciplinară faţă de profesoara Simona Cristea, care a organizat examenul.

sursa: mediafax

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Germania: Elevii revin la şcoală în majoritatea landurilor

Publicat

examen

În zece dintre cele 16 landuri germane elevii revin la şcoală începând de luni, după suspendarea cursurilor cu prezenţă fizică în cel mai îndelungat lockdown, demers salutat de ministrul Educaţiei din această ţară, informează DPA.

”Este bine că multe şcoli din Germania reiau acum, treptat, învăţarea cu prezenţă fizică”, a declarat Anja Karliczek pentru DPA.

”Copiii, în special cei mai mici, au nevoie unii de alţii”, a precizat aceasta.

Karliczek a făcut apel la folosirea ”tuturor măsurilor disponibile pentru prevenirea infecţiilor virale” astfel încât şcolile să poată rămâne deschise în săptămânile care urmează.

Progresul făcut de Germania în efortul de a reduce numărul infectărilor cu noul coronavirus a stagnat săptămâna trecută, după ce numărul cazurilor a început să crească din nou.

Ministrul a scos în evidenţă această tendinţă îngrijorătoare, precum şi ameninţarea unor variante mai virulente de coronavirus, cum ar fi B117, identificată pentru prima dată în Marea Britanie şi care a devenit din ce în ce mai frecventă în Germania.

”Acest lucru trebuie de asemenea luat în considerare când vorbim despre şcoli. Sunt însă sigură că landurile au luat în considerate şi acest aspect atunci când au decis redeschiderea”, a adăugat aceasta.

Germania este în continuare în lockdown – restaurantele şi alte activităţi comerciale neesenţiale rămân închise, iar restricţiile vizând distanţarea socială sunt încă în vigoare -, însă responsabilitatea pentru redeschiderea şcolilor a fost încredinţată administraţiei regionale a celor 16 landuri.

După Saxonia Inferioară şi Saxonia, alte zece landuri – printre care Berlin, Renania de Nord-Westfalia şi Bavaria – au început să trimită copiii înapoi la cursuri folosind o varietate de strategii pentru a limita reuniunile de grup şi a preveni posibilele infecţii.

Centrele pentru îngrijirea copiilor şi-au redeschis de asemenea porţile. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 70% dintre elevi au fost martori sau victime ale violenței la școală. România, în clasament pe un rușinos loc 3

Publicat

71% dintre elevii din România au fost martori sau victime ale violenței la școală, arată un studiu realizat de Fundația World Vision România. De asemenea, un raport al Organizației Mondiale a Sănătății plasează România pe locul 3 într-un clasament al țărilor care au probleme cu violența în școli.

Un studiu recent al Fundației World Vision România arată că 71% dintre elevi au fost martori sau victime ale violenței fie în drumul spre școală, fie în timpul pauzelor sau chiar în timpul orelor. Datele sunt întărite de cel mai recent raport al Organizației Mondiale a Sănătății, care plasează România pe locul 3 în Europa în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul de bullying.

Citește și VIDEO Imagini cu puternic impact emoțional: Copil de 13 ani, agresat de colegi, în Vaslui. Părinţii nu vor să depună plângere

Potrivit specialiștilor care au realizat studiul, fenomenul se manifestă prin comportamente agresive verbale sau fizice asupra copiilor, cu intenția de a-i supăra, a-i intimida sau de a le provoca teamă. De cele mai multe ori agresorii sunt alți copii, de aceeași vârstă sau mai mari, iar cauzele sunt multiple. Printre ele se numără chiar abuzurile din familie sau actele de violență la care aceștia sunt martori sau victime.

O altă formă de agresiune din ce în ce mai răspândită este cyberbullying-ul, care are loc prin intermediul canalelor digitale și poate avea efecte negative semnificative asupra victimelor din punct de vedere psihologic. Agresorii care folosesc mediul digital intimidează, umilesc sau amenință, folosind mesaje, fotografii sau răspândirea unor zvonuri mincinoase.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe