Connect with us

EDUCATIE

Petiţie online împotriva bullying-ului în şcoli, lansată de Asociaţia Telefonul Copilului

Publicat


Asociaţia Telefonul Copilului lansează petiţia online “Fără frică, fără bullying! Petiţie pentru siguranţa copilului tău la şcoală!”, un demers pentru adoptarea unor politici publice împotriva acestui fenomen.

Potrivit unui comunicat transmis joi AGERPRES, semnăturile strânse vor fi folosite ca argument suplimentar în discuţiile cu factorii de decizie din Guvern şi Parlament, pe baza documentelor deja înaintate acestora în primăvara anului în curs, pentru prevenirea şi combaterea fenomenului de bullying.

Acestea conţin un set de măsuri concrete care ar trebui adoptate de instituţiile de învăţământ şcolar şi preşcolar cu scopul de a proteja copiii de actele de hărţuire şi agresiune. Printre acestea se numără: introducerea temelor anti-bullying în curriculumul şcolar, în cadrul orelor de consiliere şi orientare, dirigenţie şi în manualele de educaţie civică. În acelaşi timp, monitorizarea audio-video a unităţilor de învăţământ trebuie să fie extinsă şi la nivelul grădiniţelor, nu numai al şcolilor. Supravegherea audio-video în spaţiile publice din perimetrul instituţiilor de învăţământ şcolar şi preşcolar reprezintă o altă măsură care poate diminua cazurile de violenţă asupra minorilor. În prezent, acestea sunt disponibile doar în cadrul şcolilor, nu şi al grădiniţelor, unde, din datele Asociaţiei, sunt înregistrate, de asemenea, acte de hărţuire a celor mici.

“Abuzul de tip bullying a devenit o problemă de sănătate publică. Ne-o spun datele pe care le-am colectat prin intermediul liniei telefonice dedicate copiilor 116111, precum şi online la http://www.116111.ro/. Astfel, peste 10.000 de copii, în ultimii şapte ani, au mărturisit că au fost victime ale hărţuirii. Mai mult, peste 93% dintre victime au fost agresate de un alt copil. Cifrele sunt atât de mari şi, din păcate, în continuă creştere, pentru că nu avem politici publice în România care să vină în sprijinul prevenirii şi combaterii acestui fenomen. Aşadar, împreună cu reţeaua de parteneri formată din experţi şi reprezentanţi ai unora dintre instituţiile relevante în domeniul educaţiei am identificat o serie de soluţii care pot schimba în bine această stare de fapt. Le-am integrat într-o propunere de politică publică şi le-am transmis autorităţilor în urmă cu câteva luni. Demersul nostru continuă, însă, până la concretizarea reglementării unor măsuri integrate, la nivel naţional, care să ofere siguranţă copiilor noştri în instituţiile de învăţământ”, a declarat Cătălina Surcel, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, citată în comunicat.

Odată cu petiţia online, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dipoziţia celor care doresc să susţină această cauză platforma de dezbateri publice http://dialoc.ro/. Orice părinte, profesor sau persoană care are argumente pro sau contra privind introducerea de măsuri concrete pentru diminuarea bullying-ului le poate exprima în secţiunea dedicată dezbaterilor sau poate lua parte la sondajele disponibile pe aceeaşi platformă. Dialoc.ro are şi rolul de a informa şi educa copiii, părinţii, cadrele didactice şi orice altă categorie de cetăţeni privind manifestările bullying-ului. AGERPRES

 

ACTUALITATE

Aproape 500 de liceeni din ţară, cazaţi gratis în căminele ULBS Sibiu, ca să testeze viaţa de student

Publicat

sursa foto: facebook

Aproape 500 de liceeni din ţară vor fi cazaţi gratis, timp de două săptămâni, pe timpul verii, în căminele Universităţii ”Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS), cu scopul de a se familiariza cu mediul academic universitar, în cadrul unui program care va începe în 26 august şi se va termina peste trei ani, potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior remis, miercuri, AGERPRES.

“Aproape 500 de elevi din ţară – din care 390 aflaţi în situaţie de risc – vor avea oportunitatea de a se familiariza cu mediul academic universitar şi să beneficieze de consiliere în dezvoltarea timpurie a competenţelor şi abilităţilor necesare pentru o bună integrare în mediul academic şi reducerea riscului de abandon şcolar, în cadrul unui proiect derulat de Universitatea ‘Lucian Blaga’ din Sibiu. Bridge Summer School – ULBS este un proiect care se derulează în perioada mai 2019 – mai 2022 şi este finanţat printr-un grant de la Ministerul Educaţiei Naţionale – Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanţare Externă, în cadrul Schemei de Granturi pentru universităţi-programe de vară, Proiectul privind Învăţământul Secundar – ROSE”, se arată în comunicatul de presă al ULBS.

Conform sursei citate, ULBS va organiza 12 şcoli de vară pe parcursul a trei ani de zile, fiecare de câte două săptămâni. La fiecare şcoală de vară vor participa 40 de elevi care vor avea asigurată cazarea şi masa gratis.

“Pentru anul 2019 vor fi organizate două Şcoli de vară în paralel, în intervalul 26 august – 8 septembrie, urmând ca în 2020 să fie organizate 4, iar în 2021 alte 6 Şcoli de vară. Pe parcursul celor două săptămâni, elevii vor fi cazaţi în căminele universităţii, vor servi masa la cantină şi vor participa la ateliere şi activităţi variate, ce se vor desfăşura în locaţii dintre cele mai diverse şi interesante, de la laboratoare specifice fiecărui atelier propus, până la acţiuni în aer liber”, au anunţat organizatorii.

Cei de la universitatea sibiană şi-au propus să-i ajute pe cei aproape 500 de liceeni să îşi aleagă mai bine o profesie, deci şi facultatea pe care o vor urma.

“Activităţile şi atelierele, special gândite pentru elevi, îşi propun să îi ajute pe aceştia să cunoască diversele profesii, să se dezvolte personal prin lucru în echipă şi comunicare şi să descopere felul în care îşi pot alege şi construi cariera potrivită. Programul Şcolii de vară este unul amplu, cu numeroase propuneri din partea fiecărei facultăţi şi nu vor lipsi activităţile sportive, serile distractive, vizitele de studiu şi interacţiunea strânsă cu studenţii voluntari”, se mai arată în comunicatul ULBS. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Aproape 80% dintre elevi nu își pot deconta integral abonamentele de transport local

Publicat

Elevii nu pot deconta integral abonamentele de transport local întrucât nu există fondurile necesare, iar în perioada 2017 – 2018 aproximativ 80% au primit mai puţin de jumătate din banii achitaţi pe un abonament, a afirmat, miercuri, Andreea Păun, vicepreşedinte Consiliul Naţional al Elevilor.

“Ce se întâmplă la momentul actual este faptul că avem un cadru legislativ şi nişte norme legislative care nu se potrivesc cu realitatea. Şi atunci este clar că ceea ce nu se potriveşte cu realitatea nu putem aplica în ceea ce priveşte decontarea navetei pentru elevi. Fenomenul care se produce acum, pe care noi îl analizăm deja de ceva timp, este acela că elevii nu îşi pot deconta integral naveta la unitatea de învăţământ, unde ei învaţă până la urmă. Ei nu îşi pot deconta integral întrucât nu există fondurile necesare. De ce nu există fondurile necesare? Pentru că acest calup de legi şi reglementări nu se potriveşte la contextul actual. Şi atunci, ceea ce se întâmplă este că 80% dintre elevii pe care noi i-am consultat în perioada 2017 – 2018 primesc înapoi mai puţin de jumătate din banii pe care îi achită pe un abonament la unitatea de învăţământ. Se produce un fenomen clar: elevii nu îşi mai permit să meargă la şcoală”, a spus Andreea Păun.

Ea a precizat că din 2013 şi până în 2016 aproximativ 30.000 de elevi au abandonat şcoala pentru că nu şi-au mai permis să plătească transportul local.

De asemenea, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat că în prezent elevii nu beneficiază de transport judeţean gratuit pentru că nu mai există norme de aplicare la o Hotărâre de Guvern prin care se oferea o reducere de 50% la tarifele pentru transport local.

“În acest moment elevii, dacă azi ar începe anul şcolar, ar fi 1 octombrie, conform legislaţiei actuale nu beneficiază de nimic. Soluţiile propuse sunt două. Această categorie socială, elevii, intră pe aceeaşi modalitate de acordare a subvenţiei de care beneficiază şi pensionarii, veteranii sau persoanele cu dizabilităţi, şi anume se creează un buget pentru elevi la nivelul Ministerului Transporturilor, care e ordonator principal de credite în privinţa pensionarilor şi aşa mai departe, se stabileşte cât anume din valoarea abonamentelor li se decontează, integral sau parţial, ei nu plătesc abonamentul şi ulterior transportatorul decontează banii prin deconturi cu Ministerul Transporturilor. Exact cum se procedează la pensionari. Varianta B: plăteşte integral şi îşi recuperează banii prin unităţile de învăţământ”, a explicat Hagiu.

El a mai afirmat pe pagina de internet a Guvernului există un proiect de act normativ pentru prelungirea vechilor norme, dar că nu sunt de acord cu menţinerea plafonării costurilor operaţionale pentru transportatori la 1,7 de lei pentru un kilometri şi că un preţ care să acopere costurile operaţionale şi o marjă de profit ar fi de aproximativ 5 lei pentru un km. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

BACALAUREAT 2019: SUBIECTE și BAREM la Limba și literatura română – proba scrisă

Publicat

examen

Miercuri, peste 300 de candidați din județul Alba au avut de susținut prima probă în cadrul examenului de Bacalaureat, sesiunea de toamnă. Primele rezultate vor fi cunoscute în 3 septembrie, scrie ziarul Alba24.ro.

Pentru a promova Bacalaureatul, un absolvent de liceu trebuie să susțină toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, cele scrise, să obțină cel puțin 5 la fiecare dintre acestea și cel puțin media 6 la probele scrise.

Ministerul Educației a publicat miercuri, la ora 15.00, subiectele și baremele de la proba scrisă de Limba și literatura română, sesiunea a doua – Bacalaureat 2019:

Profil Real/Tehnologic

Limba și literatura română – SUBIECT

E_a_romana_real_tehn_2019_var_08

Limba și literatura română – BAREM

E_a_romana_real_tehn_2019_bar_08

Profil umanist / vocațional / pedagogic

Limba și literatura română – SUBIECT

E_a_romana_uman_2019_var_08

Limba și literatura română – BAREM

E_a_romana_uman_2019_bar_08

Examenul continuă joi, 22 august, cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă (proba Eb, 6 candidați din Alba înscriși). Vineri, 23 august va fi proba scrisă obligatorie a profilului (proba Ec – matematică sau istorie – 485 de candidați din Alba înscriși), iar luni, 26 august este programată proba la alegere a profilului şi specializării (proba Ed, 397 candidați din Alba înscriși.

Marți, 27 august şi miercuri, 28 august va fi evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A, joi, 29 august – evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B, de vineri, 30 august și luni, 2 septembrie – evaluarea competenţelor digitale – proba D, iar în intervalul 2-3 septembrie – evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C.

Vezi BACALAUREAT 2019, sesiunea a doua: MODELE de SUBIECTE, calendar și reguli pentru examen

CALENDAR BACALAUREAT sesiunea august – septembrie 2019:

15 – 19 iulie 2019: înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

26 iulie 2019: înscrierea candidaţilor care au promovat examenele de corigenţe

21 august 2019: Limba şi literatura română – proba Ea) – proba scrisă

22 august 2019: Limba şi literatura maternă – proba Eb) – proba scrisă

23 august 2019: Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – proba scrisă

26 august 2019: Proba la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – proba scrisă

27, 28 august 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

29 august 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

30 august, 2 septembrie 2019: Evaluarea competenţelor digitale – proba D

2 – 3 septembrie 2019: Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

3 septembrie 2019: Afişarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12,00 – 16,00)

3 – 6 septembrie 2019: Rezolvarea contestaţiilor

7 septembrie 2019: Afişarea rezultatelor finale

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un fost elev al Colegiului Militar din Alba, pilot de elicopter. Va pleca în prima sa misiune internațională, în Mali

Publicat

foto: Bogdan Aaron Pantilimon

Un fost elev al Colegiului Național Militar ”Mihai Viteazul” din Alba Iulia și-a îndeplinit visul. Sebastian Oniga este pilot de elicopter şi va pleca în prima sa misiune internaţională, informează ziarul Alba24.ro.

Tânărul locotenent a știut de când avea 13 ani că își dorește să fie militar. Drept urmare a urmat cursurile Colegiului Național Militar ”Mihai Viteazul” din Alba Iulia.

”M-am informat despre aviație, am dat admiterea la Academia Forțelor Aeriene și astfel am urmat parcursul oricărui pilot din aviația militară română. Am început cu avionul și dupa ce am acumulat aproximativ 250 de ore pe zbor pe acest tip de aeronavă, în urma unui control medical am decis să trec la elicoptere”, a spus tânărul locotenent Sebastian Oniga, citat de pagina de Facebook a Ministerului Apărării Naţionale.

Locotenentul Sebastian Oniga este acum pilot de elicopter și se pregătește să plece în prima sa misiune internațională cu Detașamentul „Carpathian Pumas”, care va participa la Misiunea Multidimensională Integrată ONU de Stabilizare în Republica Mali (MINUSMA).

Misiunile principale ale detașamentul românesc vor fi de evacuare medicală MEDEVAC/CASEVAC, transport trupe și materiale, misiuni de transport pasageri, patrulare aeriană și misiuni de observare.

Sursa: Alba24.ro

 

Citește mai departe