EVENIMENT
Piața de cafea out of home din România, evaluată la 600 de milioane de euro
Conform unui studiu realizat de Hospitality Culture Institute, piaţa de cafea out of home din România reprezintă o industrie evaluată la 600 de milioane de euro, din care aproximativ o treime este generată în Bucureşti. În capitală, preţul mediu al unei cafele ajunge la 10,5 lei.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, studiul „Consumul de cafea out-of-home în România” analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi.
Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
În Bucureşti, preţul mediu plătit pentru o ceaşcă de cafea se ridică la 10,5 lei. În celelalte oraşe analizate, preţul mediu este de 9,4 lei.
Studiul mai semnalează că doar 49% dintre respondenţii din Bucureşti cunosc termenul „cafea de specialitate”, în celelalte oraşe analizate media fiind de 47%.
„România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcţie pozitivă.
Marii jucători din zona de sitting şi to go au ‘normalizat’ din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei, iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităţilor, deşi rămân în continuare o nişă atunci când le raportăm la economia întregii industrii.
Piața de cafea out of home din România, evaluată la 600 de milioane de euro. 47% dintre bucureşteni şi-au achiziţionat ultima cafea dintr-o cafenea
Semne bune vin şi dinspre zona de investiţii, marile fonduri internaţionale manifestându-şi din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă.
În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aştepta ca efervescenţa să continue în această piaţă şi în anii următori, atât în ceea ce priveşte cafeaua de masă, cât şi cafeaua de specialitate”, a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Potrivit studiului, 47% dintre bucureşteni şi-au achiziţionat ultima cafea dintr-o cafenea.
Pe locurile doi şi trei în top se află benzinăriile şi automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri.
În cadrul celorlalte oraşe analizate, 36% dintre respondenţi şi-au achiziţionat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenţi au cumpărat-o din benzinărie, iar 21% dintr-un automat de cafea.
Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute.
Piața de cafea out of home din România, evaluată la 600 de milioane de euro. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute
Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion de peste 800 de respondenţi.
Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri.
Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărţăşi know-how şi soluţii aplicate.
Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea Food Fest şi Intimate Roundtable Conversations. Agerpres
EVENIMENT
Primăria Aiud: întâlnire cu proprietari de terenuri din Aiudul de Sus, pentru lucrări de cadastru
Primăria Aiud anunță organizarea unei întâlniri cu proprietari de terenuri din Aiudul de Sus privind lucrări de cadastru. Vor fi colectate documente doveditoare.
În conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1/07.01.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind realizarea, verificarea și recepția lucrărilor sistematice de cadastru și înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară,
Primăria Municipiului Aiud aduce la cunoștința proprietarilor de terenuri situați în…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Horoscop de weekend 8-9 noiembrie 2025: Sfârșitul de săptămână vine cu o energie aparte, una care ne invită să ne reconectăm cu esența noastră și să ne bucurăm de momentele simple ale vieții.
Sâmbătă și duminică se profilează ca două zile în care universul conspiră să ne ofere răgaz de la ritmul alert al săptămânii, permițându-ne să respirăm adânc și să ne realiniem prioritățile.
Luna favorabilă din aceste zile ne deschide porți spre înțelegere…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
VIDEO FOTO. Muzică, ploaie și ceai cald în centrul Clujului, la Street Music and Tea. Concertul trupei Mano & Gregor
Trupa Mano & Gregor a încins atmosfera, vineri seară, pe strada Universității din Cluj-Napoca unde zeci de clujeni au ascultat muzică bună și au primit gratuit ceai cald în cadrul celei de a doua ediții a Street Music and Tea.
Gregor Petri, reprezentant al trupei, a declarat pentru Cluj24 că atmosfera a fost ”peste așteptări”.
”Ne-am simțit bine”, a spus acesta.
În ciuda ploii, clujenii prezenți…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Ce nume se sărbătoresc de Sfinții Mihail și Gavril, pe 8 noiembrie. Cui îi poți spune „La mulți ani”
Ce nume se sărbătoresc de Sfinții Mihail și Gavril: Sfinții Mihail și Gavril sunt prăznuiți în data de 8 noiembrie, iar cu această ocazie, toţi cei care poartă numele acestor sfinţi îşi serbează onomastica. Cu acest prilej, oamenii își trimit unul altuia mesaje.
Astfel, cu ocazia acestei zile, peste 1,3 milioane de români își serbează ziua numelui pe 8 noiembrie, una dintre cele mai importante sărbători și ultima înainte de începutul Postului Crăciunului.
În…
Citește mai mult pe Alba24.ro

