Connect with us

ECONOMIE

Plata ratelor la bancă poate fi amânată cu maxim 9 luni

Publicat



ghiseu

Plata ratelor la bancă poate fi amânată cu maxim 9 luni, conform unui act normativ aprobat în ultima ședință de Guvern.

Potrivit Ministerului Finanţelor, actul normativ continuă măsura pusă la dispoziția contribuabililor în primăvară prin crearea posibilității suspendării plății ratelor de capital, dobânzilor și comisioanelor pentru o perioadă de maxim 9 luni.

Perioada maximă pentru suspendare este de 9 luni, atât pentru creditele pentru care s-a obținut deja suspendarea obligatiilor de plată, cât și pentru cele pentru care nu s-a aplicat această facilitate.

Perioada maximă de 9 luni include și perioada pentru care au fost suspendate creditele în baza OUG 37/2020, a unui moratoriu non-legislativ sau în ambele cazuri. Măsura are scopul de a susține conformarea la plată, pentru contribuabilii aflați în dificultate generată de lipsa de lichidități financiare, ca urmare a crizei provocate de pandemia COVID-19.

Solicitările pentru suspendarea plății obligațiilor pot fi transmise instituțiilor bancare și non-bancare până la data de 15 martie 2021, cererea este analizată și se va emite o decizie până cel tarziu la 31 martie 2021.

Pot beneficia de aceste facilități debitorii care au încheiat un contract pentru obţinerea unui credit care nu a ajuns la maturitate şi pentru care creditorul nu a declarat scadenţa anticipată, la data de 31 decembrie 2020, inclusiv și nu înregistrează restanțe la data solicitării.

De asemenea, debitorii trebuie să declare pe propria răspundere scăderea veniturilor/a încasărilor cu minim 25% din ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligațiilor de plată prin raportare la perioada similară anilor 2019/2020, după caz.

Pentru creditele ipotecare contractate de persoane fizice pentru care cererea de suspendare a obligațiilor de plată a fost formulată până pe 15 iunie 2020 potrivit legii, cu termen de încheiere a perioadei de amânare anterior intrării în vigoare a prezentei act normativ, suspendarea obligațiilor de plată complementar până la maxim 9 luni se aplică prin cumularea creanței/restului de creanță aferent/e dobânzilor calculate în prima perioadă de suspendare potrivit OUG nr. 37/2020 cu creanța aferentă dobânzilor calculate pentru a doua perioadă suspendată.

La creanța astfel rezultată dobânda este 0% și plata de către debitor a acestei creanțe se va face eșalonat în 60 de rate lunare egale, începând cu luna imediat următoare încheierii celei de-a doua perioade de amânare.

Soldul total al creditelor pentru care au fost aprobate solicitări de amânare la plată până la finalul lunii septembrie 2020, în contextul epidemiei COVID-19, se ridică la 42,9 miliarde de lei și au fost acordate unui număr de aproximativ 558.000 de debitori, cuantumul acestor credite reprezentând 14,7% din totalul creditelor acordate de către sectorul bancar.

Din totalul de 42,9 miliarde de lei reprezentând creditele amânate prin moratoriul legislativ și cele non-legislative, 32,4 miliarde de lei reprezintă sumele amânate prin moratoriul legislativ (OUG 37/2020) și 10,5 miliarde de lei prin moratoriile non-legislative.

Dobânda datorată de debitori corespunzătoare sumelor scadente a căror plată este suspendată se capitalizează la soldul creditului existent la finele perioadei de suspendare. Capitalul astfel majorat se plăteşte eşalonat pe durata rămasă până la noua maturitate a creditelor, ulterior perioadei de suspendare. Prin excepție, pentru creditele ipotecare contractate de persoane fizice dobânda aferentă perioadei de suspendare se calculează potrivit prevederilor contractului de credit şi reprezintă o creanţă distinctă şi independentă în raport cu celelalte obligaţii izvorâte din contractul de credit. La această creanţă dobânda este 0% şi plata de către debitor a acestei creanţe se va face eşalonat, în 60 de rate lunare egale, începând cu luna imediat următoare încheierii perioadei de amânare. Statul român garantează în procent de 100% dobânda aferentă perioadei de suspendare pentru creditele ipotecare contractate de persoanele fizice.

Sursă: MEDIAFAX


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

O monedă virtuală românească se lansează miercuri pe o platformă internațională de exchange

Publicat

sursa foto: Faceebook / Lanceria

O monedă virtuală românească se lansează miercuri pe o platformă internațională de exchange, care are peste patru milioane de utilizatori, cei mai mulți din Asia și Statele Unite.

Lanceria.io, prima platformă de freelancing 2.0 din lume, construită de trei români, anunță listarea LANC, token care va deveni disponibil pentru tranzacționare pe bursa DigiFinex începând de miercuri, de la ora 11.00.

„LANC va susține Lanceria.io, platformă pentru freelanceri care va accepta în premieră și plata în criptomonede, datorită tehnologiei blockchain care stă la baza proiectului. Așteptăm cu nerăbdare tranzacționarea acestei monede, care a beneficiat de susținere mult peste așteptări, în condițiile în care a strâns peste un milion de dolari în doar două săptămâni de la înființarea firmei”, a declarat Robert Tudor, COO Lanceria.io.

Două runde de finanțare

Potrivit unui comunicat al companiei, proiectul a trecut prin două runde de finanțare. Prima s-a desfășurat în data de 7 mai, când a atras circa 250.000 de dolari, echivalentul a 50 de milioane de monede. O săptămână mai târziu, cele 100 de milioane de monede puse în vânzare au atras aproximativ 1 milion de dolari de la comunitatea creată în jurul proiectului.

Moneda românească LANC va putea fi folosită pe platforma Lanceria.io, primul marketplace pentru freelanceri construit pe tehnologia blockchain, susținut de inteligența artificială.

Cu alte cuvinte, va permite plăți în sistem hibrid, atât prin FIAT, cât și criptomonede, astfel încât freelancerii să încaseze banii de la angajatori mai rapid și să scape de comisioanele percepute în general de astfel de platforme, se mai arată în comunicat.

Reducerea acestui tip de taxe cu 95%

Pe de altă parte, și angajatorii care caută servicii oferite de freelanceri vor beneficia de reducerea acestui tip de taxe cu 95%. În plus, inteligența artificială va facilita o suprapunere aproape exactă a nevoilor angajatorilor cu ofertele freelancerilor înscriși în platformă, care vor avea și ocazia să discute într-o anticameră virtuală.

„Platforma se află într-o fază accelerată de dezvoltare și sperăm să încheiem primele teste în mai puțin de trei luni. Tendința de migrare spre freelancing e în creștere în toate statele dezvoltate, mai ales în urma pandemiei, când angajații vor tot mai mult timp liber, dar și să rămână cu cât mai mulți bani”, a mai spus Robert Tudor.

Fondată de anteprenori români

Lanceria.io e fondată de antreprenorii români Florin Mitu, Sebastian Săraru și Robert Tudor și se adresează freelancerilor și angajatorilor din toată lumea și din toate domeniile de activitate.

DigiFinex, platforma internațională de exchange care va găzdui moneda digitală LANC, are peste patru milioane de utilizatori, cei mai mulți din Asia și Statele Unite. E destinată tranzacționării de criptomonede și tokeni și rulează un volum între două și șase miliarde de dolari de zi.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

ECONOMIE

Top produse de consum care s-au scumpit cel mai mult în luna mai, față de anul trecut

Publicat

cumparaturi

Energia electrică, uleiul comestibil şi serviciile de igienă şi cosmetică au înregistrat cele mai mari scumpiri în luna mai a acestui an comparativ cu mai 2020, în timp ce ieftiniri importante se regăsesc la cartofi, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică publicate vineri.

Conform INS, energia electrică s-a scumpit cu 16,97% în mai faţă de perioada similară din 2020 şi cu 18,22% comparativ cu decembrie 2020. Raportat la luna aprilie 2021, preţul energiei electrice a rămas acelaşi. În mai 2021, comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior, la capitolul mărfuri nealimentare se constată ieftiniri la gaze, cu 2,16%, şi la energie termică, de 0,21%, în timp ce combustibilii s-au scumpit cu 11,49%, iar tutunul şi ţigările cu 7,03%.

Uleiul, produsul alimentar care s-a scumpit cu peste 13%

În cazul mărfurilor alimentare, uleiul comestibil s-a scumpit cel mai mult, cu 13,14%, în luna mai, raportat la aceeaşi perioadă a anului anterior. În schimb, cartofii s-au ieftinit cu 32,02%. Raportat la aprilie 2021, cartofii s-au scumpit cu 11,74%, iar ouăle s-au ieftinit cu 1,04%.

De asemenea, în mai 2021, comparativ cu perioada similară din 2020, serviciile de igienă şi cosmetică s-au scumpit cu 5,76%, iar cele de îngrijire medicală cu 5,26%. Serviciile de transport aerian s-au ieftinit în perioada menţionată cu 16,32%. Faţă de luna anterioară, cel mai mult s-au serviciile de transport aerian, cu 2,27%.

Rata inflației a urcat cu 3,8%

Rata anuală a inflaţiei a urcat la 3,8% în luna mai a acestui an, de la 3,2% în aprilie, în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 5,70%, mărfurile alimentare cu 1,52%, iar serviciile cu 2,78%, potrivit datelor publicate vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

“Preţurile de consum în luna mai 2021 comparativ cu luna aprilie 2021 au crescut cu 0,5%. Rata inflaţiei de la începutul anului (mai 2021 comparativ cu decembrie 2020) este 3,1%. Rata anuală a inflaţiei în luna mai 2021 comparativ cu luna mai 2020 este 3,8%. Rata medie a preţurilor de consum în ultimele 12 luni (iunie 2020 – mai 2021) faţă de precedentele 12 luni (iunie 2019 – mai 2020) este 2,8%”, se spune în comunicat.

Conform INS, indicele armonizat al preţurilor de consum în luna mai 2021 comparativ cu luna aprilie 2021 este 100,56%. Rata anuală a inflaţiei în luna mai 2021 comparativ cu luna mai 2020 calculată pe baza indicelui armonizat al preţurilor de consum (IAPC) este 3,2%. Rata medie a preţurilor de consum în ultimele 12 luni (iunie 2020 – mai 2021) faţă de precedentele 12 luni (iunie 2019 – mai 2020) determinată pe baza IAPC este 2,3%.

Rata anuală a inflaţiei IPC se va înscrie pe o traiectorie pronunţat ascendentă în lunile următoare şi va atinge nivelul de 4,1% în luna decembrie, conform Raportului trimestrial asupra inflaţiei publicat de Banca Naţională a României.

“Ulterior publicării Raportului din luna martie s-au materializat unele presiuni inflaţioniste semnificative, induse preponderent de componentele coşului de consum aflate în afara controlului politicii monetare – îndeosebi pe segmentul preţurilor combustibililor, dar şi al celorlalte componente ale grupei bunurilor energetice (energie electrică şi gaze naturale). În schimb, pentru rata anuală a inflaţiei de bază (CORE2 ajustat), revizuirile sunt relativ minore, aceasta urmând să atingă 2,8% în decembrie 2021 şi 3% în decembrie 2022.

În aceste condiţii, rata anuală a inflaţiei IPC se va înscrie pe o traiectorie pronunţat ascendentă în lunile următoare, atingând 4,1% în luna decembrie. Natura preponderent temporară a şocurilor anticipate pentru acest an, va implica ulterior efecte de bază favorabile, urmând ca rata anuală a inflaţiei IPC să coboare până la 3% la finele anului 2022. În plus, corecţia de la valori situate uşor peste 4%, în cursul anului 2021, la valori plasate confortabil în intervalul ţintei, respectiv în apropiere de 3%, este de aşteptat să aibă loc deja în cursul trimestrului I 2022”, se spune în raport.

Comparativ cu Raportul asupra inflaţiei din martie, revizuirile ratei anuale a inflaţiei IPC sunt consistente pentru finalul anului 2021 (+0,7 puncte procentuale), respectiv +0,2 puncte procentuale pentru decembrie 2022 (la acest orizont, în principal ca urmare a unei contribuţii mai ridicate din partea indicelui CORE2 ajustat). Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Activarea pieței muncii: Mii de CV-uri noi și de 3 ori mai mulți candidați contactați în luna mai

Publicat

Arhivă foto

Piața muncii se activează – este concluzia celor care se ocupă cu recrutarea forței de muncă, potrivit cărora 4.000 de CV-uri noi au fost trimise în luna mai și de 3 ori mai mulți candidați au fost contactați de către companii, comparativ cu aprilie.

Piața muncii dă semne că își revine după perioada grea cauzată de pandemie, potrivit BestJobs, care a analizat activitatea angajatorilor, dar și a candidaților și a concluzionat că se observă o intensificare a pieței muncii în luna mai, față de luna aprilie.

Astfel, în luna mai, 4.000 de noi candidați și-au completat CV-ul pe platformă, în căutarea unei oportunități de muncă. Și companiile se arată din ce în ce mai active și mai alerte în procesul de recrutare.

Numărul de potențiali candidați contactați de către companii este de 3 ori mai mare decât în luna aprilie, ca dovadă a faptului că angajatorii urmăresc să își completeze cât mai rapid pozițiile deschise.

Un nou record a aplicărilor la joburi remote

Încă de la începutul anului 2021, căutarea pentru joburile care permit munca de la distanță a fost în creștere, ca urmare a faptului că angajații s-au adaptat acestui stil de lucru. Luna mai a reprezentat un nou record al aplicărilor la joburi remote, cu aproape 100.000, în creștere cu 50% față de cele din luna aprilie.

Harta județelor din România cu cea mai dinamică dezvoltare pe piața muncii este evidențiată de numărul de aplicări astfel: București și Ilfov (181.087 aplicări), Timiș (47.808 aplicări), Brașov (35.591 aplicări), Cluj (31.856 aplicări) și Iași (27.310 aplicări).

Aproape jumătate (47%) dintre joburile activate în luna mai au fost din categoria white-collar, cu 50% mai multe decât aceeași lună a anului trecut. 24% dintre joburile lunii mai au fost din categoria blue collar, iar 17% pentru poziții de management și coordonare echipe.

Angajați cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani

În ceea ce privește candidații, cei mai activi în căutarea unui loc de muncă în luna mai au fost cei cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani (33%), urmați de cei cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani (21%) și de cei cu vârste cuprinse între 45-54 ani (18%).

Cele mai multe căutări au fost înregistrate pentru domenii precum financiar, transporturi sau inginerie. Conform numărului de aplicări, joburile cele mai dorite au fost în domenii precum IT, Administrativ & Logistică, Inginerie și Construcții, Marketing și BPO.

Dintre joburile activate în luna mai, 14% au fost din domeniul IT, 13% din vânzări, 11% din domeniul tehnic, iar 10% din financiar și contabilitate.

În ceea ce privește companiile care au atras cele mai multe aplicări, Enel menține și în luna mai prima poziție a topului cu 3.816 aplicări, urmată de Deichman, cu 2.767 aplicări. Allianz Technology (cu 2.135 aplicări), Continental Continental Automotive Romania (cu 2.108 aplicări) și Genpact România (cu 2.048 aplicări) completează topul.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

COMUNICAT ÎNCEPERE PROIECT ”Achiziționarea de echipamente competitive pentru Dacop Roof SRL”

Publicat

COMUNICAT DE PRESĂ

COMUNICAT ÎNCEPERE PROIECT

”Achiziționarea de echipamente competitive

pentru Dacop Roof SRL ”

Proiectul “Achiziționarea de echipamente competitive pentru Dacop Roof SRL”, cod MySMIS 134541, finanțat prin Regio-Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către SC DACOP ROOF SRL și are o valoare totală de 1.262.870,65 lei, din care 873.397,10 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.

Regio – Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publicei și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Vest, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Vest. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 13.04.2021 – 30.04.2022.

Obiectivul general al proiectului este ”Diversificarea activității societății comerciale Dacop Roof SRL prin demararea unei noi investiții în sectorul economic al lemnului și deșeurilor lemnoase cu tendința de dezvoltare tehnologică și valoare adaugată, care să fie competitivă la nivel european, adaptată cerințelor actuale de pe piață și să respecte principiile dezvoltării durabile și a egalității de șanse”, iar obiectivele specifice sunt ”Consolidarea poziției societății Dacop Roof SRL pe piața industriei lemnului prin achiziționarea de echipamente de producție și protejare a mediului îinconjurător” și ” Crearea a 3 noi locuri de muncă contribuind astfel la dezvoltarea economică și socială a orașului Anina, a județului Caraș-Severin și a Regiunii Vest.”

Date de contact beneficiar

S.C. DACOP ROOF S.R.L.

Reprezentant legal Oana Georgeta Romanu,

Anina, str. Sfanta Varvara, 47, ap. 1, județul Caras-Severin,

Tel: 0727416756, Mail: georgeta.1994@yahoo.com

SC DACOP ROOF SRL

Investim în viitorul tău! Proiect cofinanțat din Fondul European

de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Regional 2014-2020

www.inforegio.ro I facebook.com/inforegio.ro

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Documentul în format pdf poate fi studiat AICI.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate