Connect with us

ACTUALITATE

Poliția Română angajează ofițeri și agenți de poliție din sursă externă, în București și opt județe din țară. Condiții

Publicat


masini politie

IGPR organizează concurs pentru ocuparea a 14 posturi vacante de ofițer de poliție, respectiv agent de poliție, cu încadrare din sursă externă. Înscrierea candidaţilor se va face pe bază de cerere de înscriere, până în 14 octombrie, la sediul unităților în ale căror state de organizare se regăsesc posturile pentru care se organizează concursul. Una dintre condițiile obligatorii pentru candidați este să cunoască limba engleză.

Posturile de ofițeri se regăsesc în statele de organizare ale Direcţiei Afaceri Europene, Misiuni și Relații Internaționale din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, ale Direcției Generale de Poliție a Municipiului București și ale inspectoratelor de poliţie judeţene Alba, Botoșani, Călărași, Ilfov, Mehedinți, Neamț și Tulcea.

Posturile de agent de poliție existente în statele de organizare ale Direcției Generale de Poliție a Municipiului București și a Inspectoratului de Poliție Județean Cluj.

Angajările se fac prin încadrare directă.

Posturile vacante:

Direcţia Afaceri Europene, Misiuni și Relații Internaționale – Biroul Afaceri Europene

– ofiţer specialist principal II, poziţia 444

– ofițer specialist I, poziția 446/a

Direcția Generală de Poliție a Municipiului București – Biroul Relații Internaționale

– ofiţer specialist I, poziţia 317

– ofiţer specialist I, poziţia 318

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba – Serviciul Cabinet/Compartimentul Schengen și Relații Internaționale:

– ofiţer specialist II, poziţia 25

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Botoșani – Serviciul Cabinet – Compartimentul Schengen și Relații Internaționale:

– ofiţer specialist I, poziţia 25

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Călărași – Serviciul Cabinet – Compartimentul Schengen și Relații Internaționale:

– ofiţer specialist III, poziţia 23;

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Ilfov – Serviciul Cabinet – Schengen și Relații Internaționale:

– ofițer I, poziţia 36

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Mehedinți – Serviciul Cabinet – Schengen și Relații Internaționale:

– ofițer specialist  II, poziţia 30/a

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Neamț – Serviciul Cabinet – Schengen și Relații Internaționale:

– ofițer specialist  I, poziţia 30/a

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Tulcea– Serviciul Cabinet – Schengen și Relații Internaționale:

– ofițer specialist  II, poziţia 28

Direcția Generală de Poliție a Municipiului București – Biroul Relații Internaționale

– agent I, poziţia 321

– agent I, poziţia 322

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Cluj – Serviciul Cabinet – Schengen și Relații Internaționale:

– agent I, poziţia 45/a

Candidații care se înscriu la aceste concursuri să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România, să cunoască limba română, scris şi vorbit, să aibă capacitate deplină de exerciţiu, să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale), să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi și să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului pentru care candidează.

Condiții specifice:

Pentru posturile de ofițer de poliție de la Biroul Afaceri Europene din cadrul Direcţiei Afaceri Europene, Misiuni și Relații Internaționale din Inspectoratul General al Poliţiei Române, de la Direcția Generală de Poliție a Muncipiului București, precum și pentru posturile din cadrul inspectoratelor de poliție județene Alba, Botoșani, Călărași, Ilfov, Mehedinți, Neamț, Tulcea, candidații trebuie să fie absolvenți de studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul dintre următoarele profiluri/domenii de licenţă/specializări: Economie/ştiinţe economice (toate specializările/domeniile de licenţă), ştiinţe ale comunicării/jurnalistică, ştiinţe administrative, ştiinţe politice, relaţii internaţionale, istorie, filolosofie, filologie (toate specializările/domeniile de licenţă) sau studii superioare de lungă durată, ciclul I de studii universitare (în sistem „Bologna”), absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul dintre următoarele domenii de licenţă (toate specializările/programele de licenţă): Științe administrative, ştiinţe politice, ştiinţe ale comunicării, relaţii internaţionale şi studii europene, istorie, studii culturale, filosofie, administrarea afacerilor, contabilitate, economie, finanţe, management, marketing, economie şi afaceri europene, cibernetică, statistică şi informatică economică, limbă şi literatură, limbi moderne aplicate.

De asemenea, trebuie  să cunoască limba engleză – nivel minim B2 conform Cadrului European de Referință în domeniul Limbilor Străine, dovedit prin certificat de competență lingvistică/atestat/autorizație (valabil/ă) de cunoscător, cu excepția absolvenților de studii universitare cu diplomă de licență în domeniul limbii engleze.

Pentru posturile de agent de poliție de la Direcția Generală de Poliție a Municipiului București și din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj, candidații trebuie să aibă studii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat și să cunoască limba engleză – nivel minim B2 conform Cadrului European de Referință în domeniul Limbilor Străine, dovedit prin certificat de competență lingvistică/atestat/autorizație (valabil/ă) de cunoscător.

Alte condiții pentru candidați:

–  să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;

–  să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;

–   să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;

–  să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

–  să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

–  să nu aibă, la încadrarea ca poliţist, calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic;

– să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară (condiţie ce va fi verificată cu ocazia examinării medicale);

– dacă prin încadrare directă, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate nu dobândesc grade profesionale mai mici decât gradele militare echivalente deţinute în rezervă.

Evaluarea psihologică se susţine în intervalul 21-23 octombrie.

Evaluarea medicală se va desfășura în intervalul 4-20 noiembrie (numai în zilele lucrătoare), doar pentru candidaţii declaraţi „apt psihologic”.

Concursul include evaluarea competențelor lingvistice și un test-grilă.

Evaluarea competenţelor lingvistice se face în perioada 2-4 decembrie, prin susţinerea unui test scris tip grilă în limba engleză pentru toate posturile de ofițer de poliție și de agent de poliție menționate.

Aprecierea rezultatelor acestei probe de concurs se face cu note de la 1 la 10. 1 punct se acordă din oficiu.

Pentru a fi declarat „admis”, candidatul trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

Candidaţii declaraţi „respins“ la proba de evaluare a competențelor lingvistice nu vor fi planificaţi la proba scrisă.

Proba de evaluare a competențelor lingvistice poate fi contestată o singură dată, în termen de 24 de ore de la data publicării anunţului cuprinzând rezultatele, iar admiterea contestaţiei determină replanificarea candidatului şi susţinerea din nou a probei.

Proba scrisă va fi în 14 decembrie și va consta într-un test scris – rezolvarea unui test grilă, elaborat de către Comisia de Concurs din cadrul I.G.P.R., din tematica şi bibliografia recomandată, având ca scop verificarea cunoştinţelor de specialitate. Durata de rezolvare a testului este de 3 ore.

Pentru a fi declarat „admis”, candidatul trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

Candidaților declaraţi „admis” la concurs vor fi încadraţi în funcţiile minime prevăzute de lege corespunzătoare gradelor profesionale acordate, pe o perioadă de probă de 12 luni pentru candidaţii care au ocupat posturi de ofiţer de poliţie, respectiv pe o perioadă de probă de 6 luni, pentru candidații care au ocupat posturi de agent de poliţie.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Cei şase actori din serialul ”Friends” se reunesc pentru un episod special pe HBO Max

Publicat

friends

Fanii serialului “Friends” aşteptau de mai multe luni un semn care să confirme zvonurile despre revenirea pe ecrane a celebrului grup de prieteni new-yorkezi, însă vineri vestea a venit chiar de la actorii înşişi, într-o postare pe reţelele de socializare, informează AFP.

“Se întâmplă …” au scris actorii pe conturile lor de Instagram, alături de o fotografie colectivă în care îi putem vedea pe Jennifer Aniston, Courteney Cox, Lisa Kudrow, Matthew Perry, Matt LeBlanc şi David Schwimmer.

Vezi această postare pe Instagram It’s happening… ⁣ ⁣ ⁣ @hbomax⁣ @courteneycoxofficial⁣ @lisakudrow⁣ @mleblanc⁣ @mattyperry4⁣ @_schwim_ O postare distribuită de Jennifer Aniston (@jenniferaniston) pe Feb 21, 2020 la 2:04 PST

“Fani ai ‘Friends’, este oficial!”, a confirmat în acelaşi timp într-un comunicat platforma de streaming HBO Max, care va oferi un episod special al serialului-cult cu ocazia lansării sale în luna mai.

“După 15 ani, nouă luni şi un număr incalculabil de solicitări din partea fanilor de pe întreaga planetă (…) distribuţia ‘Friends’ se va reuni în exclusivitate” pentru noua platformă, proprietatea WarnerMedia (grupul AT&T), se mai indică în comunicat.

Pentru 425 de milioane de dolari pe cinci ani, WarnerMedia a preluat drepturile asupra celor 236 de episoade din “Friends” (1994-2004), pentru a face din serial unul dintre produsele sale premium, după ce acesta fusese cea mai urmărită serie pe Netflix în 2018.

Potrivit site-ului specializat Variety, care citează surse apropiate proiectului, fiecare actor va primi cel puţin 2,5 milioane de dolari pentru participarea sa la acest episod.

Episodul va fi filmat în studiourile Warner Bros de la Burbank, din apropiere de Hollywood, unde a fost realizat şi serialul. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Peste 120 de primari, experți, oameni de afaceri și alte persoane au discutat despre impactul fondurilor europene, la Sibiu

Publicat

Peste 120 de primari, experți în fonduri europene, reprezentanți ai mediului privat, elevi și alte persoane au participat la o dezbatere privind impactul fondurilor europene în județul Sibiu, organizată de Centrul Europe Direct Regiunea Centru din cadrul  Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru.

Aceștia au discutat despre proiectele deja finalizate sau care sunt în curs de implementare, atât din mediul urban, cât și din cel rural. Au venit în fața cetățenilor și au răspuns deschis celor peste 80 de întrebări, puse în timpul întâlnirii sau transmise în mediul on-line, Daniela Cîmpean (președinte CJ Sibiu), Ioana Leca (administrator public Municipiul Sibiu), Gherasim Dăncăneț (director OJFIR Sibiu), Cristina Purcărea (reprezentant OIR POSDRU Centru), precum și echipa de experți coordonată de Simion Crețu, director general ADR Centru.

Evenimentul a avut impact la peste 10.000 de persoane și peste 5.000 de interacțiuni au fost generate de transmisiunea live a discuțiilor, preluată de către mass-media locală. Din prezentările susținute, cei interesați de impactul fondurilor nerambursabile au discutat de rezultatele proiectelor și de modul cum pot fi simplificate actualele proceduri de lucru, de noi zone de dezvoltare ale județului și municipiului, iar apoi s-a dezbătut intens pregătirea de noi cereri de finanțare pentru următoarea perioadă de programare, 2021-2027.

Pe lângă reprezentanții organizatorilor, participanții au interacționat cu reprezentanții administrației publice și ai instituțiilor ce gestionează fonduri europene, fie în mediul rural, fie pentru formarea și dezvoltarea resurselor umane. Dezbaterea s-a purtat prin intermediul platformei sli.do, în cadrul căreia au fost puse peste 80 de întrebări. Marea lor majoritate au vizat implementarea programelor de dezvoltare județeană și regională, prin fonduri REGIO sau prin cele derulate pentru zona rurală, de către CRFIR Centru. La o parte din aceste întrebări s-a răspuns direct, în plen, iar pentru o altă parte răspunsurile vor fi elaborate de instituțiile abilitate și datele vor fi comunicate în timpul cel mai scurt. Atât materialele prezentate de către organizatori și invitați, cât și întrebările și răspunsurile formulate se regăsesc atașate comunicatului, pe paginile www.adrcentru.ro și www.europedirect-adrcentru.ro.

”Am invitat la acest gen de evenimente toți cetățenii din județ care doresc să se implice în viața și dezvoltarea comunităților din care provin. Județul Sibiu este cel de-al patrulea din Regiunea Centru în care organizăm acest tip de dezbatere, în ultimele trei luni din 2019 parcurgând deja județele Brașov, Harghita și Alba. Am întâlnit la Sibiu oameni foarte interesați de felul cum trebuie să se dezvolte județul Sibiu și cum ar trebui să fie pregătite proiectele europene care pot susține municipiile, orașele și satele din județ. Am văzut, în cadrul prezentărilor susținute de partenerii noștri instituționali, cum, în perioada 2007-2016, au fost încheiate peste 400 de contracte de finanțare pentru județul Sibiu, pe toate domeniile ce au utilizat fonduri europene, fiind atrase resurse de peste un miliard euro. Este evident că necesarul de finanțare este mult mai mare, de aceea volumul proiectelor care vor fi implementate acum, în perioada 2015-2023 va fi mai mare și cetățenii vor vedea impactul fondurilor, al proiectelor și al oamenilor care concură la buna realizare a acestora. Doresc să mulțumesc în mod deosebit partenerilor noștri din Sibiu care ne-au sprijinit în organizarea acestui eveniment – Consiliul Județean și Primăria municipiului reședință de județ”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Pentru a cunoaște cât mai mulți cetățeni proiectele finanțate prin fonduri europene din Regiunea Centru, Centrul Europe Direct Regiunea Centru din cadrul ADR Centru organizează această suită de dezbateri, cu scopul de a transmite informații cât mai complete și punctuale asupra amplorii sprijinului european care susține dezvoltarea fiecăruia din județele: Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu.

Sub forma unei caravane de informare a cetățenilor, în fiecare municipiu reședință de județ este susținut un eveniment deschis publicului, până acum având loc astfel de dezbateri în Brașov, Miercurea Ciuc, Alba Iulia și Sibiu, următoarea întâlnire cu publicul larg fiind programată în 26 februarie la sediul Consiliului Județean Mureș. Invitații prezintă cetățenilor care este nivelul resurselor financiare alocate și locul unde sunt investite fondurile europene, care sunt rezultatele obținute și beneficiile pe termen lung al proiectelor. Bugetul activităților este asigurat de Comisia Europeană pentru realizarea acestor activități vizează îmbunătățirea cunoștințelor publicului larg cu privire la activitățile Comisiei Europene în contextul Politicii de Coeziune. Aceasta cuprinde instrumentele financiare: Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDER), Fondul de Coeziune (CF) și Fondul Social European (FSE) și este prezentă zilnic în viața cetățenilor europeni, de peste 30 de ani. Această politică este cea mai apropiată de cetățeni, deoarece sprijină programele pentru 11 obiective tematice, acoperind o treime din bugetul Uniunii. Cu toate acestea, oamenii încă nu sunt pe deplin conștienți de valoarea adăugată a politicii de coeziune în regiunea lor.

”Am acordat sprijin ADR Centru pentru organizarea acestui tip de evenimente, pentru ne dorim ca toți oamenii să știe câtă muncă stă în spatele pregătirii acestor proiecte și ce înseamnă fiecare această inițiativă în parte. Ne dorim ca toate zonele județului nostru să se dezvolte, cu fonduri europene sau cu resurse guvernamentale, prin munca oamenilor locului. Punem mare accent pe responsabilitatea autorității publice și chiar pe determinarea de care este nevoie în gestionarea resurselor și viitorului comunităților. Varietatea proiectelor finanțate – care merg de la infrastructură la domenii sociale și educaționale, la sănătate, în special în acele locații care au un stadiu avansat de degradare – demonstrează chibzuința în accesarea fondurilor europene, care completează investițiile din bugetele locale. În urma acestei dezbateri însă, am primit de la cetățeni propuneri de noi domenii în care ei doresc să ne implicăm și care vor fi cuprinse în strategiile noastre de dezvoltare ale județului”,  a declarat, după mai mult de trei ore de dezbateri, Daniela Cîmpean, președinte Consiliul Județean Sibiu.

Citește mai departe

ACTUALITATE

România, pe primul loc între companiile din UE care nu găsesc angajaţi în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor

Publicat

munca birou

Mai mult de jumătate (58%) dintre companiile din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au raportat că în 2018 s-au confruntat cu dificultăţi în ocuparea locurilor vacante de specialişti IT&C (tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor), iar cel mai semnificativ deficit s-a înregistrat în România, arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Aproximativ 9% dintre companiile din UE au recrutat sau au încercat să recruteze în 2018 specialişti IT&C. În rândul statelor membre, deşi numai 3% dintre companiile din România au recrutat sau au încercat să recruteze în 2018 specialişti IT&C, 90% dintre acestea au apreciat că a fost dificilă ocuparea acestor locuri de muncă.

De asemenea, recrutarea de specialişti IT&C a fost dificilă şi pentru companiile din Cehia (unde 80% s-au confruntat cu dificultăţi), Austria (74%) şi Suedia (72%).

În contrast, procentajul companiilor care s-au confruntat cu dificultăţi în ocuparea locurilor vacante de specialişti IT&C a fost de sub 40% în Spania (27%) şi Grecia (38%).

Datele Eurostat arată că a devenit din ce în ce mai dificil pentru companiile din UE să recruteze specialişti IT&C. Procentajul companiilor care se confruntau cu dificultăţi în ocuparea locurilor vacante de specialişti ITC se situa la 37% în 2013 şi la 38% în 2014. De atunci, acest procentaj a crescut semnificativ, cu 4-6 puncte procentuale în fiecare an, ajungând în 2018 la un nivel record. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Registrul Auto Român, acuzat de reprezentanții service-urilor că le blochează activitatea de tahografe printr-un nou Regulament

Publicat

Asociaţia Naţională a Service-urilor din România acuză Registrul Auto Român că blochează că activitatea service-urilor de tahografe din România printr-un nou Regulament “controversat”.

Într-un comunicat remis, sâmbătă, AGERPRES, ANSAR semnalează că prin noul RNTR 8 (Reglementări privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică), aprobat prin Ordinul 1333/2019, Registrul Auto Român reglementează din octombrie 2019 cine şi cum să efectueze verificările aparatelor tahograf ce echipează autovehiculele comerciale care transportă mărfuri sau persoane, în contextul apariţiei tahografelor inteligente.

ANSAR subliniază că pe piaţa aparatelor ce înregistrează timpii de lucru şi de odihnă ai şoferilor activează mai mulţi producători la nivel european, producători care sunt reprezentaţi şi în ţara noastră şi care acoperă prin reţelele lor de parteneri necesităţile operatorilor de transport.

În acest context, noul Regulament stabileşte normele de autorizare, monitorizare şi control ale operatorilor economici ce îşi desfăşoară activitatea în România prin instalarea şi verificarea periodică a tahografelor şi limitatoarelor de viteză şi are o serie de efecte negative.

Asociaţia menţionează printre aceste efecte negative ale regulamentului faptul că: împiedică accesul la piaţă pentru operatorii economici care sunt autorizaţi doar cu un singur importator, în condiţiile în care echipamentele necesare acestei activităţi sunt concepute în aşa fel încât să acopere toate modelele aparatelor aflate pe piaţă, acest lucru constituind de facto un monopol; limitează şi/sau interzice dreptul la muncă al angajaţilor care nu deţin permis de conducere categoria C sau D, în ciuda faptului că până la apariţia noilor reglementări aceştia îşi desfăşurau activitatea doar cu categoria B; interzice reprezentanţilor producătorilor de tahografe sau echipamente de testare, efectuarea cursurilor de pregătire pentru tahografele inteligente produse de ceilalţi producători; pune în imposibilitatea reautorizării operatorii economici care nu au angajaţi care deţin categoriile de permis menţionate, încălcând liberul acces la o activitate economică şi impune reguli restrictive pentru activităţile desfăşurate prin intermediul atelierelor mobile, condiţionând o limită de 25 km faţă de alte ateliere fixe.

“Drept urmare, transportatorii vor avea mult mai puţine opţiuni în selectarea unui prestator de servicii precum şi creşterea exponenţială a preţurilor serviciilor prestate. Această abordare nu este întâlnită la nivel european şi trebuie tratată cu mare atenţie deoarece au apărut deja distorsiuni prin defavorizarea şi excluderea de pe piaţă a multor firme, precum şi concedierea unor angajaţi. Facem un ultim apel la autoritatea emitentă pentru stopa aplicarea acestor reglementări şi a trece cât mai rapid la elaborarea unui regulament care să respecte normele de drept, dialogul social şi principiile unei pieţe concurenţiale”, se precizează în comunicatul ANSAR. AGERPRES

Citește mai departe