Connect with us

ACTUALITATE

POSTURI la Centrul Militar Alba, primării, şcoli, spitale şi alte instituţii publice din judeţ. Condiţii

Publicat

birou gol

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Unitatea Militară 02509 Alba Iulia (Centrul Militar Judeţean Alba)

contabil şef, grad II. microstructura financiar- contabil

Condiţii: vechimea în muncă în specialitatea studiilor economice – superioare 8 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 7 noiembrie 2018, ora 16.00

Concurs: 15 noiembrie 2018, ora 11.00: proba scrisă; 20 noiembrie 2018, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Unitatea Militară 02509, Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, str. Regina Maria nr. 6, judeţul Alba, telefon 0258 811989, interior 109.

Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Alba lulia

– îngrijitor

Condiţii: studii minimum 8 clase; vechime în muncă nu este obligatorie; disponibilitate la program de lucru în două schimburi.

Concurs: 14 noiembrie 2018, ora 10.00: proba practică; 15 noiembrie 2018, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă, cu sediul în Alba lulia, str. T. Vladimirescu nr. 39. judeţul Alba, telefon 0258.819.383.

Direcţia de Asistenţă Socială Sebeş

– îngrijitor la domiciliu (3 posturi) – Centrul de Îngrijiri la Domiciliu pentru Persoane Vârstnice

Condiţii: studii medii sau generale: vechime în muncă – minimum 3 ani; constituie avantaj orice specializare în domeniu.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 8 noiembrie 2018

Concurs: 16 noiembrie 2018, ora 11.00 – probă scrisă; 20 noiembrie 2018, ora 11.00 – probă interviu.

educator la Centrul de Zi pentru Copii cu Dizabilităţi

Condiţii: studii superioare; absolvent al Departamentului pentru pregătirea personalului didactic (modul pedagogic); vechime în muncă – minimum 5 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 8 noiembrie 2018

Concurs: 16 noiembrie 2018, ora 11.00 – probă scrisă; 20 noiembrie 2018, ora 11.00 – probă interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sebeş, Aleea Lac nr. 12, Judeţul Alba, telefon 0258/731.007.

Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu” Blaj

– şofer

Condiţii: studii medii; permis de conducere categoria D, D1; atestat profesional, valabil, pentru transportul rutier de persoane; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 3 ani.

Concurs: 16 noiembrie 2018, ora 9.00: proba scrisă; 19 noiembrie 2018, ora 9.00- proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Liceului Tehnologic „Timotei Cipariu” din Blaj, strada Dr. Vasile Suciu nr. 25, județul Alba, telefon 0258/713.630.

Primăria comunei Ighiu

– inspector, gradul IA

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul economic: vechimea în specialitatea studiilor – minimum 6,6 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 8 ianuarie 2018, ora 16:00

Concurs: 19 noiembrie 2018, ora 10:00 – proba scrisă; data şi ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Ighiu, nr. 56, Judeţul Alba, telefon 0258/844.103.

Primăria comunei Bistra

– inspector de specialitate, gradul profesional II – Compartiment Centrul de zi pentru copii „Sfântul Nicolae”

Condiţii: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul economic – specializare în managementul proiectelor; vechime în muncă: minimum 9 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 2 noiembrie 2018, ora 14.00

Concurs: 12 noiembrie 2018, ora 11.00 proba scrisă; 14 noiembrie 2018, ora 11.00 proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Primăria Comunei Bistra, cu sediul în comuna Bistra, Calea Turzii nr. 100, judeţul Alba, telefon 0258.773.105.

Şcoala Gimnazială Draşov (comuna Șpring)

îngrijitor, în cadrul Şcolii Gimnaziale Draşov şi al Şcolii Gimnaziale Şpring

Condiţii: studii medii sau şcoală profesională; vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului, la Şcoala Gimnazială Draşov 5 ani în unitate, iar la Şcoala Gimnazială Şpring 0 ani.

Concurs: 14 noiembrie 2018, ora 9.00: proba scrisă; 16 noiembrie 2018, ora 09.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul din satul Draşov, str. Principală nr. 98, comuna Şpring. judeţul Alba, telefon 0741172797.

Şcoala Gimnazială Ciuruleasa

administrator financiar (0,5 normă)

Concurs: 15 noiembrie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 15 noiembrie 2018, ora 15.00: proba practică.

Relaţii suplimentare, la Şcoala Gimnazială, comuna Ciuruleasa, cu sediul în comuna Ciuruleasa, Strada Centru nr. IA. judeţul Alba, tel. 0744550945

ALTE POSTURI

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

– director general

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii: asistenţă socială sau sociologie, psihologie sau ştiinţe ale educaţiei, drept, ştiinţe administrative, sănătate, economie sau management, finanţe, contabilitate (pot participa la concursul organizat pentru ocuparea postului şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului universitar de lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute mai sus, cu condiţia să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice); studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 7 noiembrie 2018

Concurs: 20 noiembrie, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Club Sportiv Municipal Volei Alba Blaj

– referent de specialitate, gradul II

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, in ramura de ştiinţă ştiinţe economice, vechime în specialitatea studiilor minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 31 octombrie 2018

Concurs: 8 noiembrie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 13 noiembrie 2018, ora 14:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul unității Blaj, Piaţa 1848 nr. 16, telefon 0258/710110.

Primăria Municipiului Sebeş

– poliţist local, clasa III, grad profesional asistent din cadrul Direcţiei Poliţia Locală Sebeş, Compartiment Ordine Publică, Pază Obiective, aparatul de specialitate al primarului

Condiţii: studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 6 luni; aviz psihologic valabil pentru îndeplinirea funcţiei publice de poliţist local.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 7 noiembrie 2018

Concurs: 19 noiembrie 2018, ora 11.00: proba scrisă; 23 noiembrie 2018, ora 11.00: proba interviu.

– pompier servant la Serviciul Voluntar pentru Situaţie de Urgenţă Sebeş.

Condiţii: studii liceale, respectiv studii medii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 5 noiembrie 2018, ora 16:00

Concurs: 12 noiembrie 2018, ora 11.00: proba scrisă; 19 noiembrie 2018, ora 11.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Municipiului Sebeş, Parcul Arini nr.1, județul Alba, telefon 0258731318, email secretariat@primariasebes.ro.

Primăria orașului Teiuș

– şofer I la Compartimentul administrare domeniu public şi privat

Condiţii: studii medii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în specialitatea şofer: minimum 10 ani; posesor al permisului de conducere categoriile B, C, D, E, atestat auto valabil pentru transport persoane.

Concurs: 8 noiembrie 2018, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Orașului Teiuș, str. Clujului nr. 80, Județul Alba, telefon 0258/851.101.

Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 16 din Alba Iulia

– bucătar

Condiţii: nivelul studiilor: studii medii cu sau tară diplomă de bacalaureat: curs de calificare în meseria de bucătar, absolvit; vârsta maximă 45 ani; abilitaţi, calităţi şi aptitudini necesare: seriozitate, stabilitate emoţională, responsabilitate, corectitudine; abilităţi pentru munca în echipă; cunoştinţe de legislaţie specifice; vechime în muncă: 10 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 2 noiembrie 2018

Concurs: 12 noiembrie 2018, ora 9.00: proba scrisă; 13 noiembrie 2018, ora 9.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit nr. 16 din Alba Iulia, str. T. Vladimirescu nr. 143, Judeţul Alba, telefon 0258/815.596.

Primăria orașului Cugir

 

– referent, clasa III, gradul profesional superior – Compartimentul Buget-finanțe, Contabilitate, Salarizare – Direcţia de Dezvoltare Economică

Condiţii: studii liceale, respectiv studii medii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în specialitatea studiilor necesară exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani

Termenul limită pentru depunere a dosarelor: 31 octombrie

Concurs: 12 noiembrie 2108, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Orașului Cugir din Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Şcoala Gimnazială „Iosif Pervain” Cugir

– bucătar (post temporar vacant, perioadă determinată)

Condiţii: studii generale; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – fără vechime.

Termen limită de depunere a dosarelor: 30 octombrie 2018, ora 14.00

Concurs: 8 noiembrie 2018, ora 9.00 – proba scrisă; 9 noiembrie 2018, ora 09.00 – proba practică; 9 noiembrie 2018, ora 13.00 – probă interviu.

Relații suplimentare. la sediul Şcolii Gimnaziale „Iosif Pervain” din Cugir, Str. 21 Decembrie 1989 nr. 157, judeţul Alba, telefon 0258/752.287

Şcoala Gimnazială Blandiana

– profesor de educaţie fizică şi sport (post temporar vacant, perioadă determinată)

Condiţii: nivelul studiilor – studii superioare în domeniu; vechime în învăţământ – minimum 1 an.

Concurs: 6 noiembrie 2018: proba de inspecţie specială la clasă; 7 noiembrie 2018, ora 09.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Şcolii Gimnaziale din Blandiana, Str. Principală nr. 204A, Judeţul Alba, telefon: 0258/760.708.

Primăria comunei Roşia de Secaş

– inspector de specialitate

Condiţii: nivelul studiilor – superioare; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 21 noiembrie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 21 noiembrie 2018, ora 14:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, se pot obține la Comuna Roşia de Secaş, cu sediul în comuna Roşia de Secaş, Str. Principală nr. 458, judeţul Alba, tel. 0258765777

Școala Gimnazială Ciugud

– şofer microbuz şcolar (0,5 post)

Condiţii: nivelul studiilor – medii; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – 10 ani; permis conducere categoria D; certificat de pregătire profesională a conducătorului auto cod 95 (transport persoane).

Data limită de depunere a dosarelor: 2 noiembrie 2018

Concurs: 12 noiembrie 2018, ora 10.00 proba scrisă; 14 noiembrie 2018, ora 09.00 proba practică; 15 noiembrie 2018, ora 09.00 proba interviu.

Relații suplimentare, la Școala Gimnazială Ciugud cu sediul în: localitatea Ciugud, strada Principală, nr.127, judetul Alba, tel: 0258841383.

Primăria comunei Bucium

– conducător auto

Condiţii: absolvent învăţământ profesional sau liceal; vechime în muncă minimum 3 ani; carnet de conducere categoria B, C şi D; vechime în specialitate – nu se solicită; disponibilitate program flexibil.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 2 noiembrie 2018, ora 14:00

Concurs: 12 noiembrie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 16 noiembrie 2018, ora 10.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Bucium, judeţul Alba, telefon 0258/784.112, interior 12.

 

Primăria oraşului Ocna Mureş

– auditor, clasa I, grad profesional superior – Compartimentul audit public intern

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani; cunoştinţe de operare/programare pe calculator – Word si Excel – nivel mediu.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 31 octombrie

Concurs: 12 noiembrie 2018, ora 09:00: proba suplimentară de testare a cunoştinţelor PC; 12 noiembrie 2018, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria comunei Avram Iancu

(posturi disponibile pe perioadă determinată – funcțiilor contractuale de execuție temporar vacante, în cadrul Proiectului „Comunitatea Moţilor Harnici”, Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014- 2020, Axa prioritară 4 – „Incluziunea socială şi combaterea sărăciei”, Obiectiv Specific 4.1. „Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile marginalizate”, POCU/138/4/1/114930)

– expert organizare evenimente

Condiţii: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat, experienţa minimă <5 ani, timp parţial, 4 ore/zi

– expert înfiinţare şi monitorizare antreprenoriat

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, experienţa minimă <5 ani, timp parţial, 4 ore/zi

– expert înfiinţare şi monitorizare antreprenoriat

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, experienţa minimă <3 ani, timp parţial, 4 ore/zi

– asistent social

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, experienţa minima <5 ani, timp parţial, 4 ore/zi.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 29 octombrie, ora 14.00

Concurs: 31 octombrie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 31 octombrie 2018, ora 13:00: proba orală (interviu).

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei comunei Avram Iancu, str. Avram Iancu nr. 169, judeţul Alba, telefon: 0786/023.585, 0258/786.057.

Primăria comunei Sântimbru

– inspector, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul Urbanism și Amenajarea Teritoriului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată,absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă; cunoştinţe de operare calculator (Windows, Word, Excel): nivel mediu.

Concurs: 13 noiembrie 2018, ora 11:00: proba suplimentară; 20 noiembrie 2018, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei comunei Sântimbru, județul Alba, str. Blajului nr. 187, județul Alba, telefon/fax 0258/842.101.

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

De astăzi, croaţii pot călători în Statele Unite fără viză

Publicat

safe image.php

Din această sâmbătă, cetăţenii Croaţiei pot călători în Statele Unite fără a obţine viză, potrivit ambasadei americane la Zagreb, informează agenţia de presă MIA.

Decizia în cadrul Sistemului Electronic de Autorizare a Călătoriei (ESTA) îi include pe cetăţenii croaţi care călătoresc în SUA pentru turism sau afaceri până la 90 de zile, relatează ziarul croat Jutarnji List.

Desemnarea Croaţiei ca participant la Programul Visa Waiver (VWP) este un pas important către consolidarea în continuare a cooperării de lungă durată economice şi de securitate dintre Statele Unite şi Croaţia, a declarat Ambasada SUA.

Pentru a participa la VWP, o ţară trebuie să îndeplinească cerinţe legate de contraterorism, aplicarea legii, aplicarea legii asupra imigraţiei, securitatea documentelor şi gestionarea frontierelor în mod continuu, se arată într-un comunicat de presă. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

CNCAV: în România vaccinarea a redus de peste 20 de ori riscul de deces în urma COVID-19

Publicat

CNCAV a realizat studiul de eficiență a vaccinării împotriva COVID-19 în rândul persoanelor vaccinate, comparativ cu evoluția persoanelor nevaccinate. Concluzia este că vaccinurile protejează în proporție covârșitoare împotriva infectărilor, a spitalizărilor și a deceselor.

Potrivit CNCAV, eficiența împotriva infecției, analizată pentru fiecare tip de vaccin, începând cu 14 zile de la efectuarea dozei 2 este următoarea: Comirnaty/BioNTech Pfizer: 84.1% (CI: 81.8-86.1), Spikevax/Moderna: 93.1% (CI: 84.1-97.0) și Vaxzevria/AstraZeneca: 71.1%.

Administrarea vaccinului Janssen a debutat la data de 4 mai 2021 și nu s-au acumulat suficiente date pentru perioada raportată (până la 31 mai a.c.) anunță CNCAV. Eficiența acestui tip de vaccin va fi evaluată în perioada următoare.
Eficiența cumulată pentru toate tipurile de vaccin, calculată după 14 zile de la efectuarea dozei 2 este după cum urmează: împotriva infecției- 84.4%, împotriva spitalizării- 91.8%,împotriva internării în ATI- 92.8% și împotriva decesului- 95.1%.

Întrucât riscul de evoluție severă a bolii variază în funcție de populația analizată, eficiența vaccinării împotriva infecției, a spitalizării, internării în ATI și a decesului în urma COVID-19 a fost calculată ajustat, în funcție de vârstă, sex și săptămâna testării.

În România, vaccinarea împotriva COVID-19 a redus de peste 5 ori riscul de infecție, de peste 10 ori riscul de spitalizare, de aproape 14 ori riscul de internare în ATI și de peste 20 de ori riscul de deces în urma COVID-19.

O altă concluzie observată a fost că protecția împotriva spitalizării, internării în ATI și a decesului este de peste 50% încă de la administrarea dozei 1, la minimum 14 zile de la efectuarea acesteia.

CNCAV a realizat studiul de eficiență a vaccinării împotriva COVID-19 în rândul persoanelor vaccinate, comparativ cu evoluția persoanelor nevaccinate. Setul de date analizat a inclus peste 2,7 milioane de teste (pozitive și negative), colectate de la peste 1,7 milioane de persoane, cu vârsta de peste 16 ani și cu istoric cunoscut de vaccinare împotriva COVID-19.

Studiul s-a efectuat în perioada februarie – mai 2021, atunci când varianta Alfa a virusului era dominantă în România. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

CNSU: Pacienții transferați în străinătate se vor întoarce în țară pe cheltuiala statului

Publicat

Pacienții cu forme grave de COVID-19, transferați în străinătate, vor fi aduși în țară pe cheltuiala statului, indiferent dacă este vorba despre repatrierea celor decedați, de pacienți externați ori de pacienți care au nevoie de transport medical, a decis, sâmbătă, CNSU.

Potrivit deciziei CNSU, pentru persoanele care au fost transferate în străinătate pentru că nu au putut primi tratament în România, este necesară susținerea repatrierii pentru a se asigura întoarcerea în țară.

„Cheltuielile de repatriere pentru persoanele externate presupun asigurarea transportului către România, inclusiv în situația în care se impune ca repatrierea acestora să fie asistată medical. În cazul persoanelor decedate, repatrierea presupune o serie de cheltuieli pe care le efectuează, de regulă, operatorii economici de pompe funebre, la care se pot adăuga și alte cheltuieli conexe care trebuie efectuate în străinătate în scopul îndeplinirii formalităților de repatriere. În condițiile în care cheltuielile anterior menționate nu pot fi imputate persoanelor transferate sau aparținătorilor, se impune crearea cadrului normativ necesar pentru ca Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare, să fie în măsură să efectueze aceste cheltuieli”, arată CNSU.

În plus, în cazul persoanelor decedate, se impune asigurarea unui sprijin familiei prin acordarea suportului financiar necesar constând în plata cheltuielilor de repatriere a persoanei decedate în străinătate, respectiv pentru asigurarea realizării de către personalul consular al misiunilor diplomatice și oficiilor consulare al formalităților procesului de repatriere.

Astfel, prin decizie a CNSU, se abilitează Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare din străinătate, să realizeze formalitățile consulare necesare pentru repatrierea, în România, a persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 care au fost transferate la spitale din străinătate.

MAE va asigura, în limita fondurilor bugetare aprobate, plata cheltuielilor de repatriere pentru transportul persoanelor care au fost externate în urma deciziei medicale de specialitate de la spitalul din străinătate, inclusiv în cazul în care se impune repatrierea asistată medical; pentru asigurarea utilităților de primă necesitate pe perioada transportului, cum ar fi: hrană, îmbrăcăminte, medicamente, asistență medicală în regim de urgență etc; pentru transportul în România al persoanelor decedate în străinătate; precum și pentru formalitățile specifice întreprinse de către misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României pentru procurarea de documente, care includ acte de stare civilă străine, traduceri, apostilare/supralegalizare, dacă autoritățile străine competente percep anumite taxe sau tarife.

Pentru asigurarea fondurilor necesare vor fi alocate, la nevoie, Ministerului Afacerilor Externe, sumele necesare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prinţul Charles: Fereastra pentru accelerarea acţiunilor împotriva schimbărilor climatice este ”periculos de îngustă”

Publicat

printul charles

Prinţul Charles al Marii Britanii a declarat sâmbătă, într-un mesaj video prezentat în cadrul unui summit pe teme de mediu desfăşurat în Arabia Saudită, că există ”o fereastră periculos de îngustă” pentru accelerarea acţiunilor împotriva schimbărilor climatice, informează Reuters.

Invocând argumente ale experţilor, acesta a spus că Summitul ONU privind schimbările climatice (COP 26), care va începe la sfârşitul lunii octombrie, trebuie să includă Contribuţii determinate la nivel naţional (NDC, obiective pe care trebuie sa le fixeze la fiecare cinci ani ţarile semnatare ale Acordului de la Paris, n. red) cu ”repere clare” şi ţinte de emisii zero până în 2050.

Prinţul Charles s-a adresat în cadrul forumului Saudi Green Initiative, la care ţara gazdă, Arabia Saudită, a anunţat anterior în cursul zilei de sâmbătă stabilirea unei ţinte de emisii nete zero până în 2060.

Charles a mai spus că Saudi Green Initiative alături de summitul mai amplu Middle East Green Initiative, care va avea loc luni la Riad, vor contribui la accelerarea progreselor importante înregistrate deja. AGERPRES

Citește mai departe