EVENIMENT
Premieră în România: Amendă uriașă aplicată de Protecția Consumatorului pentru Raiffeisen Bank. Banca trebuie să restituie clienților comisioanele încasate ilegal

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 de lei pentru practică comercială incorectă şi a decis suspendarea activităţii băncii referitoare la acest comportament, măsură aplicată în premieră în România, precum şi restituirea comisioanelor încasate ilegal de la clienţi, informează ANPC.
Amenda de 100.000 de lei a fost aplicată Raiffeisen Bank după ce banca nu a respectat o decizie definitivă a justiţiei, care a decis în februarie 2020 că Raiffeisen a comis o practică comercială incorectă atunci când a mărit unilateral dobânzile clienţilor care solicitau restructurarea creditelor.
UPDATE: Poziția oficială a Băncii Raiffeisen:
”Ordinul ANPC a fost implementat încă din anul 2014, respectiv banca nu mai folosește modalitatea de restructurare a creditelor mentionată în respectivul act administrativ. În plus, banca a inceput să analizeze în mod proactiv impactul asupra clienților, atât pozitiv, cat și negativ, astfel încât pentru clienții care ar fi putut fi impactați negativ să calculăm și restituim sumele.
Potrivit reprezentanţilor ANPC, aproximativ 14.000 de clienţi beneficiari de credite au fost afectaţi de practica comercială incorectă a Raiffeisen Bank.
ANPC precizează că Raiffeisen Bank nu a pus în practică decizia instanţei de judecată timp de aproape 1 an şi 7 luni de la emiterea acesteia.
Iniţial, în iulie 2014, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a emis un ordin prin care a dispus încetarea practicii comerciale incorecte ce constă în decizia unilaterală de a mări, la momentul restructurării creditelor, marjele din componenţa dobânzii, prin introducerea în marjele de dobândă a comisionului de administrare la care banca a renunţat expres prin actele adiţionale semnate cu clienţii, subliniază Autoritatea.
Ulterior, în februarie 2020, instanţa de judecată a emis hotărârea definitivă prin care practica băncii a fost stabilită ca fiind o practică contrară diligenţelor profesionale, notează ANPC.
Astfel, instanţa de judecată a constatat că operatorul economic a profitat de dificultăţile financiare ale consumatorilor care nu aveau posibilitatea de plată a ratelor creditului, astfel încât cu ocazia restructurării, după o perioadă scurtă în care ratele aveau o valoare redusă, banca a mărit nejustificat dobânzile percepute, determinând consumatorii să încheie actele adiţionale şi prin crearea aparenţei unui beneficiu constând în renunţarea Raiffeisen Bank la încasarea comisionului de administrare, în realitate costul creditului nefiind diminuat din moment ce reducerea determinată de renunţarea la comisionul de administrare a fost depăşită de majorarea produsă de modificarea dobânzii, potrivit reprezentanţilor ANPC.
Sumele reținute incorect nu au fost restituite clienților
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor subliniază că sumele reţinute incorect de Raiffeisen Bank nu au fost încă restituite clienţilor prejudiciaţi. Potrivit sursei citate, sumele reţinute incorect ar putea depăşi 10 milioane de euro.
„Dat fiind că, în urma monitorizării procesului de remediere a efectelor negative din punct de vedere financiar, pentru consumatori, generate şi constatate, în 2014, de practica comercială incorectă a băncii, aceasta – în timpul scurs de la termenul pronunţării sentinţei definitive a instanţei, respectiv 6.02.2020, de aproximativ 1 an şi 7 luni – nu a dat curs obligaţiei stabilite, consumatorii fiind prejudiciaţi, pe de o parte, prin faptul ca sumele reţinute incorect, din comisioane, nu au fost încă restituite şi pe de altă parte, nu s-au efectuat şi aplicat recalculările dobânzilor pentru creditele restructurate, ANPC a aplicat o amendă contravenţională de 100.000 lei, la care se adăugă propunerea aplicării sancţiunii complementare de suspendare a activităţii băncii cu privire la practica comercială incorectă ce constă în decizia unilaterală a băncii ca la momentul restructurării creditelor, să mărească marjele din componenţa dobânzii, prin introducerea în acestea a comisionului de administrare la care aceasta a renunţat expres prin actele adiţionale semnate cu clienţii şi de restituire a sumelor încasate incorect către consumatori până la încetarea practicii comerciale incorecte (măsură aplicată în premieră, în România) şi a sancţiunii complementare de restituire a contravalorii comisionului de administrare camuflat sub forma unei componente a marjei de dobândă, în termen de maximum 15 zile”, se precizează în documentul ANPC. Agerpres
EVENIMENT
Cupa Florea Grup la Tenis de Câmp 2025 la Alba Iulia, în 19-21 septembrie. Eveniment sportiv cu peste 60 de participanți

Cupa Florea Grup la tenis de camp revineîntre 19 și 21 septembrie 2025 cu cea de a XI-a ediție. Evenimentul se va desfășura pe terenurile Tenis Pro Lincă, de pe Aleea Sf. Capistrano din Cetatea Alba Carolina.
Organizatorii promit trei zile de competiție, sportivitate și spectacol, într-un cadru prietenos, dar competitiv.
Evenimentul este unul cu tradiție în județul Alba, care aduce împreună jucători amatori și pasionați din întreaga țară.
Ediția de anul acesta își…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Abonamente gratuite pentru elevi. CTP Cluj-Napoca anunță termenul-limită pentru prelungirea acestora în stații

Abonamentele gratuite pentru elevi se emit în luna septembrie, anunță Compania de Transport Public Cluj-Napoca.
Astfel, elevii care au avut abonamente valabile în anul școlar trecut le pot reînnoi direct la automatele din stații, însă doar până la 1 octombrie 2025. După această dată, prelungirea se va putea face exclusiv la centrele de vânzare carduri.
Documentele necesare pentru abonamente
Elevii din clasa…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Noul vortex polar poate aduce o iarnă cu ger și ninsori abundente în România. Ce spun meteorologii

Noul vortex polar poate aduce o iarnă cu ger și ninsori abundente în România. Un nou vortex polar se formează în stratosfera de deasupra Polului Nord și poate afecta semnificativ iarna 2025-2026 din Europa, inclusiv din România, potrivit severe-weather.eu.
În cazul în care aceste previziuni meteorologice se vor materializa, țara noastră ar putea înfrunta o iarnă caracterizată de perioade de frig intens și ninsori abundente pe parcursul sezonului 2025 – 2026.
Datele…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Hidroelectrica a lansat un formular unic de contact, pentru interacțiunile cu clienții. Care sunt beneficiile

Hidroelectrica a lansat un formular unic de contact. Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România și unul dintre principalii furnizori de pe piața concurențială, a anunțat lansarea unui formular unic de contact.
Noul formular reprezintă o soluție digitală care simplifică și accelerează interacțiunea cu clienții, atât casnici, cât și business, au transmis reprezentanții companiei într-un comunicat.
Formularul unic de contact este disponibil la…
Citește mai mult pe Alba24.ro