EVENIMENT
Premierul Orban a promis deschiderea teraselor pe 1 iunie și a sezonului estival pe 15 iunie, ”dacă nu sunt derapaje sanitare majore”

Premierul Ludovic Orban le-a promis, luni, reprezentanţilor industriei turistice că terasele se vor deschide pe data de 1 iunie, iar sezonul estival românesc pe 15 iunie, în cazul în care numărul de infectări cu coronavirus nu va crește masiv, potrivit preşedintelui Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), Daniel Mischie.
„Trebuie să spun că prim-ministrul are o atitudine prietenoasă faţă de turism şi sper să şi poată concretiza ceea ce îşi propune. Avem o sumă de 13 lucruri foarte importante care s-au discutat acolo şi sper să se şi întâmple. Restaurantele, pe care le reprezint în această alianţă (Alianţa Pentru Turism, n.r.), sunt beneficiarii cei mai serioşi ai industriei turismului, şi atât timp cât incoming-ul, turismul intern, hotelurile funcţionează bine, practic, noi avem clienţi în restaurantele noastre. Promisiunea prim-ministrului este 1 iunie pentru terase şi 15 iunie pentru sezonul estival, în situaţia în care nu există derapaje majore în cifrele comunicate de Comitetul de Supraveghere a Situaţiilor de Urgenţă. Deci, sunt două lucruri pe care prim-ministrul ni le-a comunicat nouă, celor prezenţi acolo”, a afirmat Mischie.
La rândul său, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile, a precizat că reprezentanţii Guvernului nu au spus câte noi cazuri de teste pozitive ar reprezenta „derapaje majore”.
„S-au evitat cifrele. La un moment dat, s-au lansat cifre – dacă (numărul testelor pozitive, n.r.) creşte nu ştiu cât pe săptămână – şi au spus că nu vor avansa cifre: atât timp cât ritmul e în scădere, e bine. Nu s-a precizat concret ce înseamnă derapaje majore”, a explicat Călin Ile.
În altă ordine de idei, Călin Ile a menţionat că purtarea măştii în restaurant nu este o măsură aplicabilă.
„E aproape imposibil să stai într-un restaurant cu masca pe faţă. (…) Terasele se deschid pe 1 iunie, încercăm deschiderea restaurantelor, la interior, pe 15 iunie, astfel încât putem spune că din 15 iunie tot turismul e deschis”, a adăugat Călin Ile. AGERPRES
EVENIMENT
Accident la Vlaha din cauza unui șofer neatent. Mașină proiectată în gard și într-o conductă de gaz

Un accident rutier a avut loc duminică, 14 septembrie, în jurul orei 14:40, pe raza localității Vlaha.
În eveniment au fost implicate două autoturisme, iar accidentul s-a soldat cu pagube materiale, inclusiv o conductă de gaz avariată.
Accident la Vlaha în Cluj din cauza unui șofer neatent
Din primele cercetări, un bărbat de 34 de ani, aflat la volanul unei mașini, s-ar fi angajat în depășirea…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Eurostat: România, pe locul doi cu cea mai mică speranță de viață din Uniunea Europeană. Situația din alte țări

România avea în 2024 a doua cea mai mică speranță de viață din Uniunea Europeană, de 76,6 ani. Mdia la nivelul Uniunii Europene este de 81,7 ani, în creștere cu 0,3 ani comparativ cu 2023, arată datele preliminare publicate de Eurostat.
În 15 state membre speranța de viață este mai mare decât media UE, pe primele locuri fiind Italia și Suedia (ambele cu 84,1 ani), urmate de Spania (84 de ani).
La polul opus, cea mai mică speranță de viață din UE a fost înregistrată în…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
FOTO. Accident cu trei răniți pe DN1 la Bucea. Un șofer din Bihor a pierdut controlul volanului într-o curbă

Trei persoane au fost rănite duminică în accidentul rutier de pe DN1-E60, pe raza județului Cluj.
În accident au fost implicate o mașină și o autoutilitară cu remorcă.
Cum s-a petrecut accidentul de la Bucea
Din primele cercetări efectuate la fața locului, polițiștii au stabilit că un bărbat, de 54 de ani, din județul Bihor, aflat la volanul autoturismului, ar fi pierdut controlul asupra direcției de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
România rămâne fără radare fixe pe autostrăzi și drumuri naționale. Proiectul CNAIR, pus pe pauză de Guvern

România, țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe victime în accidente rutiere provocate de viteză excesivă, rămâne fără radare fixe încă cel puțin doi ani. Proiectul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care prevedea montarea a 400 de radare fixe pe autostrăzi și drumuri naționale, a fost pus pe pauză pe termen nelimitat. Motivul: Guvernul nu a alocat finanțarea necesară.
Ce prevedea proiectul radarelor fixe
Planul CNAIR avea ca…
Citește mai mult pe Alba24.ro