Connect with us

AUTO

Prețurile RCA s-au scumpit în medie cu 70-80%. De când se estimează o stabilizare a tarifelor

Publicat

Tarifele RCA au crescut în medie cu 70-80%, însă, pentru comparaţie, acestea trebuie raportate la tariful de referinţă şi nu la tarifele practicate în trecut.

Potrivit unor reprezentanţi ai pieţei de brokeraj în asigurări, se estimează o reaşezare a preţurilor în perioada următoare.

„Creşterea s-a simţit din septembrie dar, este clar, de la ridicarea licenţei companiei City Insurance toate preţurile la RCA au crescut foarte mult.

Preţurile au crescut pe anumite segmente doar cu 20-25%, dar pe alte segmente şi de două sau chiar de trei ori în câteva cazuri punctuale.

Companiile de asigurare vor reaşeza preţurile în matca lor, dar trebuie ţinut cont de faptul că primele RCA vor rămâne la un nivel mai mare decât au fost în primăvară, pentru că ştim de ce a ajuns City Insurance în această situaţie, practicând un preţ pe RCA mult mai mic decât ceilalţi jucători din piaţă. Eu cred că acea stabilizare a preţurilor va începe anul acesta şi se va consolida anul viitor”, a declarat pentru AGERPRES Antonio Souvannasouck, CEO, Asigest Broker.

Tarifele RCA au crescut în medie cu 70-80%

În opinia sa, toate celelalte companii care au rămas pe segmentul RCA se protejează şi măresc preţurile „pentru ca niciuna dintre ele să nu aibă un aflux foarte mare de asiguraţi de la City Insurance”.

„Sunt 3 milioane de asiguraţi, aşa cum s-a vehiculat în presă. Evident că, atâta vreme cât se păstrează o proporţie în piaţă, lucrurile pot fi ţinute sub control, dar dacă, spre exemplu, jumătate din aceşti clienţi se duc la o singură companie, evident că, oricât ar fi compania aceea de mare şi de puternică, va fi dezechilibrată.

Ca urmare, toate companiile trebuie să ţină pasul cu această creştere pentru că, dacă nu ar ţine pasul, acea companie ar fi inundată de clienţii de la City şi, de aici, această stare de contagiune în ceea ce priveşte creşterea primelor”, a mai spus Antonio Souvannasouck.

La rândul său, Dorel Duţă, director general al Hobbit Broker de Asigurare consideră că „există şi vor exista nişte ajustări de preţuri, dar ele trebuie tot timpul comparate cu tarifele de referinţă”.

”Unele societăți vindeau polițe la preț foarte jos, care s-a dovedit a fi nesustenabil”

„În momentul în care spunem că un preţ este mare sau este mic noi trebuie să ne uităm cât este tariful de referinţă pe acea categorie de clienţi şi acea categorie de autovehicul. Dacă ne uităm în trecut, poliţele se vindeau într-o piaţă concurenţială şi probabil că anumite societăţi aveau un apetit mai mare pentru RCA pentru a-şi creşte cota de piaţă şi vindeau la un preţ foarte jos, însă acest preţ foarte jos s-a dovedit a fi nesustenabil. O companie care practica preţurile destul de jos s-a dus în faliment pentru că nu a reuşit să-şi creeze rezerve. Tot timpul, când facem o afirmaţie despre preţ, ar trebui să avem în vedere tariful de referinţă”, a mai spus Dorel Duţă.

El a subliniat că preţurile de referinţă sunt calculate de o firmă independentă, care integrează toate datele din piaţa de asigurări.

„Dacă ne uităm în trecut, preţurile erau mult sub tarifele de referinţă. Acum sunt în jurul preţurilor de referinţă dar, dacă sunt vârfuri, clienţii sunt protejaţi prin lege, prin acel ‘client cu risc ridicat’ şi pot solicita Biroului Asigurătorilor Auto din România (BAAR) o ofertă pentru încheierea unui contract RCA”, a precizat Dorel Duţă.

În opinia sa, tarifele RCA în timp se vor echilibra, pe măsură ce piaţa se reaşează.

De asemenea, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), Mădălin Roşu, afirmă că, întotdeauna, „trebuie să ne raportăm la tariful de referinţă pe care l-a comunicat ASF”.

„Comparaţia tarifelor actuale cu alte tarife din trecut nu este una corectă. Este cunoscut faptul că City Insurance practica prime de asigurare mult sub tarifele de referinţă. Este normal ca, la un nivel perceptibil emoţional, pare o creştere dacă comparăm o ofertă actuală cu una din trecut a companiei menţionate. Întotdeauna, noi trebuie să ne raportăm la tariful de referinţă pe care l-a comunicat ASF. Dacă vrem să facem o comparaţie, între ce oferte primim, trebuie să ne uităm de fiecare dată cum arată tariful de referinţă pentru maşina în cauză”, a subliniat Mădălin Roşu.

Acesta a precizat că legislaţia RCA permite ca anumite costuri de reparaţie să fie nejustificat de mari, iar companiile de asigurări sunt obligate să le plătească.

„Ce se întâmplă în România cu aceste costuri de reparaţie şi rent a car, ca fenomen, este unic în Europa”

Preşedintele BAAR a mai spus că, potrivit legii, Ministerul Sănătăţii trebuia să publice un barem traumatologic pentru despăgubiri aferente daunelor morale, din 2017.

„Nici până în ziua de astăzi Ministerul nu a mişcat un deget. Noi am spus că toate acestea se vor răsfrânge în buzunarul nostru, în costul primei de asigurare. Mai mult, faptul ca acest barem nu este pus în aplicare permite unor intermediari, aşa numiţii ‘samsari ai durerii’, să acapareze prin diverse mecanisme o mare parte din despăgubirea cuvenită de drept păgubitului.

Nouă ca stat, ca reprezentanţi ai unor instituţii de top sau ministere de top, trebuie să ne fie ruşine când ne uităm în oglindă pentru că tocmai statul arată că este primul care nu respectă legea, iar asta dă şi un semnal foarte prost investitorilor şi posibililor investitori în piaţa din România.

Nu spune nimeni că acesta este cel mai important efect, pentru că ele sunt multiple. Sunt mai multe elemente care duc la evoluţii de prime în sus sau în jos, dar cel mai important lucru este că, dacă avem despăgubiri în creştere, vom avea impact în prime de asigurare. Este indubitabil. Nu trebuie un faliment să se întâmple asta. Sigur că el a venit acum, la pachet. Toată lumea o pune pe seama căderii City, dar nu este în totalitate adevărat”, a precizat Mădălin Roşu.

Preşedintele BAAR a subliniat că România este a treia ţară exportatoare de daune în afara ţării, din 48 de state, şi sunt măsuri care trebuie luate pe zona de vătămări corporale, în condiţiile în care avem cea mai mare frecvenţă a accidentelor din Uniunea Europeană.

„Toate elementele acestea puse în balanţă – şi uitându-ne la tariful pe care România îl practică în continuare, mult sub media europeană, dar costurile cu daunele sunt peste media europeană, atunci avem o problemă, ceva nu este sustenabil. Şi, atunci, ne întoarcem la comportamentul şoferilor, la despăgubirile într-o continuă creştere, la costuri anormale pe care le avem în România la zona de reparaţii, la închirieri pentru vehicule care au explodat în ultimii ani. Evoluţia tarifelor ţine cont în mod direct de despăgubiri. Să nu uităm totuşi cel mai important lucru: în orice legislaţie în domeniul RCA elementul central îl reprezintă protecţia victimei/a păgubitului”, a completat Mădălin Roşu.

Decizia ASF privind retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii de asigurare – reasigurare City Insurance, constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia a fost publicată în 27 septembrie, în Monitorul Oficial. Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Afacerile din comerţul cu autovehicule şi motociclete au crescut în primele 9 luni cu 27,9%

Publicat

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut, pe serie brută, cu 27,9%, în primele nouă luni faţă de perioada similară din anul anterior, iar cel al cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a urcat, ca serie brută, cu 39,5%, potrivit datelor publicate luni de Institutul Naţional de Statistică.

Datele INS arată că, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2021 comparativ cu perioada corespunzătoare din 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, a înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 27,9%, influenţată de creşterea cifrei de afaceri la: comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+41,7%), comerţul cu autovehicule (+30,9%), comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+23,7%) şi activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+22,0%).

În perioada 1 ianuarie -30 septembrie 2021 comparativ cu perioada 1 ianuarie -30 septembrie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 26,0%.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în primele 9 luni din 2021 a înregistrat o cifră de afaceri cu 39,5% mai mare comparativ cu perioada 1 ianuarie -30 septembrie 2020, influenţată de creşterea cifrei de afaceri la: activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+43,6%), serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+40,8%), activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+36,4%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+29,3%) şi activităţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+19,3%).

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1 ianuarie -30 septembrie 2021, a înregistrat o cifră de afaceri cu 35,0% mai mare comparativ cu perioada 1 ianuarie -30 septembrie 2020.

Conform INS, volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, în luna septembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 6,9%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu autovehicule (+10,7%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+3,5%) şi la comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+3,1%). Comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor a scăzut cu 1,9%.

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna septembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 1,5%.

În ceea ce priveşte serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna septembrie 2021, faţă de luna precedentă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o scădere cu 9,3%, ca urmare a scăderilor înregistrate la activităţile hotelurilor şi restaurantelor (-11,9%), activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (-4,4%), serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (-1,6%) şi la activităţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-1,2%). Activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană au crescut cu 3,8%.

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna septembrie 2021, faţă de luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 0,9%.

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, în luna septembrie 2021, comparativ cu luna septembrie 2020, a înregistrat o creştere cu 7,8%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+21,8%), comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+12,0%) activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+11,1%) şi la comerţul cu autovehicule (+4,2%).

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna septembrie 2021, a înregistrat o creştere cu 7,9% faţă de luna septembrie 2020.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna septembrie 2021, a înregistrat o cifră de afaceri cu 43,6% mai mare comparativ cu luna septembrie 2020, datorită creşterilor înregistrate la activităţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+54,1%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+51,3%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+48,8%), activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+23,5%) şi la serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+7,3%).

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna septembrie 2021 a crescut cu 46,3%, comparativ cu luna septembrie 2020. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Înmatriculările de vehicule electrice din 2021 le-au depășit pe cele realizate din 2011 până în 2019

Publicat

Conform datelor centralizatede compania de electromobilitate Lektri.co, înmatriculările de vehicule electrice din 2021 le-au depășit pe cele realizate din 2011 până în 2019, inclusiv, estimând că până la finele anului se va ajunge la un total de peste 10.000 de unități înmatriculate în România.

De asemenea, octombrie este cea mai bună lună din an, cu peste 780 de noi înmatriculări.

În intervalul ianuarie – octombrie 2021, s-au înregistrat 3018 noi vehicule electrice, depășindu-se, astfel, totalul înmatriculărilor realizate din 2011 până în 2019 inclusiv. În prezent, în România sunt 9.070 vehicule electrice, iar până la sfârșitul anului specialiștii se așteaptă la depășirea pragului de 10.000 de unități.

În primele 10 luni s-a raportat, de asemenea, o creștere de 52% față de aceeași perioadă a anului precedent

În primele 10 luni s-a raportat, de asemenea, o creștere de 52% față de aceeași perioadă a anului precedent, creșteri majore (+70%) fiind înregistrate în lunile martie, aprilie, august și octombrie. Totodată, octombrie este și cea mai bună lună din an, cu 783 de noi înmatriculări (dintre care 17 sunt autoutilitare LCV), precum și cea mai bună lună per total, fiind depășită doar de decembrie 2020, cu numai patru unități.

„Dacă analizăm datele din ultimul deceniu observăm o creștere fulminantă a vânzărilor de vehicule electrice în ultimii doi ani, în ciuda pandemiei și a încetinirii economice ulterioare. Unul dintre factorii care au accelerat adoptarea EV este reprezentat de noile tehnologii inovatoare de care dispunem astăzi, respectiv încărcarea rapidă și inteligentă. Perspectivele pe această piață rămân în continuare foarte promițătoare, datorită ritmului rapid al inovației din domeniu”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co.

Dacia Spring este modelul electric cu cele mai multe înmatriculări în luna octombrie 2021 – 277 de unități

Dacia Spring este modelul electric cu cele mai multe înmatriculări în luna octombrie 2021 – 277 de unități. Modelul românesc a mai avut 65 de înmatriculări în luna iunie, ceea ce îl plasează pe primul loc în topul vehiculelor electrice înmatriculate anul acesta, cu 342 de unități.

Tot în octombrie s-a remarcat și Tesla Model 3, cu 64 de exemplare înmatriculate (cel mai mare număr lunar pentru un model Tesla), alături de Hyundai Kona, cu 56 de unități, VW ID 3 cu 53 și Renault Zoe, respectiv VW E-UP cu câte 48. Noi intrate sunt modelele Hyundai Ioniq 5 – 4 unități și Tesla Model Y – 2 unități.

Segmentul high-end însumează în luna octombrie 37 de noi înmatriculări

Segmentul high-end însumează în luna octombrie 37 de noi înmatriculări, respectiv: 10 Mercedes-Benz (7 EQC 400 4Matic și 3 EQV), 7 Porsche Taycan (din care 5 sunt 4S), 7 BMW IX3, 6 Ford Mustang Mach-E, 5 Audi E-Tron și 2 Jaguar I-Pace.

Per total, dintre cele 9.070 mașini electrice din România, modelul francez Renault Zoe este lider cu 1730 de bucăți (19% din piața BEV din România). De menționat că, având la activ doar două luni cu înmatriculări, Dacia Spring a devenit deja lider pe anul curent, ceea ce înseamnă că pe termen mediu ar putea deveni un concurent al Zoe și în topul general.

Raportat la infrastructura de încărcare, dacă luăm în considerare doar încărcătoarele publice, fără restricții, cele mai utilizate sunt cele de tip fast charger CCS/CHAdeMO și încărcătoarele rapide Type 2. Potrivit portalului Plugshare, în prezent sunt 1924 încărcătoare publice de aceste tipuri, dintre care 362 sunt CCS/CHAdeMO iar Type2 avem 1562. Totodată, numărul locațiilor publice de încărcare a ajuns la 951.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

AUTO

Peste 11.000 de mașini noi înmatriculate în octombrie. Care sunt cele mai căutate modele

Publicat

Peste 11.000 de mașini noi au fost înmatriculate în octombrie. Scăderea față de luna similară a anului trecut este de aproape 20%. Dacia și Hyundai sunt printre cele mai căutate modele.

APIA anunță că, potrivit datelor comunicate de către Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în luna octombrie a.c. au fost înmatriculate în România 11.136 trei autovehicule noi, cu 19,3% mai puține decât în luna similară a anului trecut.

Dintre acestea, 9.608 au fost autoturisme noi, a căror scădere față de luna octombrie anul trecut (12.523 de autoturisme) este de 23,3%.

Iată topul 5 pe mărci în octombrie: Dacia – 2.704 unități, Hyundai – 965 unități, Toyota – 809 unități, Renault – 694 unități și Volkswagen – 687 unități.

Pe ansamblul celor 10 luni din an, autoturismele noi înregistrează o creștere generală de 0,8%.

Pe de altă parte, autoturismele rulate cu cele 338.241 unități înmatriculate în perioada ianuarie – octombrie a.c. înregistrează o creștere de 8% comparativ cu perioada similară din anul trecut.

În ceea ce privește înmatriculările de vehicule comerciale noi, după un volum de 1.755 unități înregistrat în luna octombrie a.c., rezultă o creștere generală pe ansamblul acestui an de 25,9%.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

AUTO

CNAIR: ”O anvelopă poate face diferența între viață și moarte”. Interviu cu Gabi Imre, pilot profesionist de drift și instructor de pilotaj

Publicat

gabi imre pilot drifturi

Alegerea anvelopelor pentru mașini este una foarte importantă, indiferent de condițiile de drum pe care se circulă sau de sezon. Gabi Imre, pilot profesionist de drift și instructor de pilotaj ne povestește mai multe despre importanța anvelopelor și ne ajută să facem alegerea corectă.

O anvelopă poate face diferența între viață și moarte

Interviu cu Gabi Imre, pilot profesionist de drift și instructor de pilotaj
Gabi Imre, un șofer extrem de bine informat datorită experienței bogate acumulate în domeniul motosport, a oferit un interviu explicativ conducătorilor auto din România, încercând să răspundă la o întrebare esențială : ”Cum alegem o anvelopă de drum care să ni se potrivească pe timp de iarnă?”

„Anvelopa este legătura dintre mașină și șosea”

”Noi, piloții înțelegem mai bine ce înseamnă componentele mașinii și dinamica dintre ele, în special, când ducem, testăm la limită aceste elemente ce compun generic mașina. Anvelopa este legătura dintre mașină și șosea, precum și alte suprafețe prevăzute cu piatră cubică sau pământ.
Importanța anvelopelor de iarnă se corelează cu performanța și siguranța oferită de autovehiculul propriu în procesul de șofare. La temperaturi foarte scăzute anvelopa de iarnă, datorită compoziție ridicate de cauciuc natural și dioxid de siliciu rămâne moale, producând o aderență mai bună. Sunt multe lucruri de discutat și de cunoscut în această privință.

Dincolo de bugetul alocat de noi pentru cumpărarea de anvelope, care evident ne limitează în alegerea calității cât mai ridicată, o problemă fundamentală e distanța de frânare pe carosabil ud pe care o anvelopă o oferă.

O diferență în clase (A,B sau C) poate varia de la 3 la mai mulți metri de frânare. Lucru extrem de important pentru siguranța circulației.

Gândiți-vă ce înseamnă 3 metri în plus pentru un impact frontal”, explică Gabi Imre, pilot profesionist de drift.

Citește mai departe