Connect with us

EVENIMENT

Primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din PNRR, semnat de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA

Publicat

contract semnare cfr sursa foto fb
sursa foto: Facebook / CFR Infrastructura

Primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), respectiv secţiunea de cale ferată Timişoara Est – Ronaţ Triaj, a fost semnat vineri, a anunţat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Valoarea contractului este de 1,44 miliarde de lei.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de Ion Simu Alexandru, director general, şi Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA – Timişoara – Arad Lot 3, reprezentată de Francesco Bernabe, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 1,44 miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Timişoara Est – Ronaţ Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad (162 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă”, se arată în comunicatul companiei feroviare remis AGERPRES.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA – Timişoara – Arad Lot 3, desemnată câştigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menţinută ulterior şi de Curtea de Apel, va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Timişoara Est – Ronaţ Triaj (lotul 3), în lungime de 13,86 kilometri, inclusiv lucrări de dublare a liniei de cale ferată.

Primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din PNRR, semnat de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Ce vor fi modernizate în cadrul contractului

De asemenea, în cadrul contractului vor fi modernizate poduri/podeţe şi vor fi efectuate lucrări civile în staţii şi halte de călători, pasaje inferioare/superioare şi pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanţă, un centru regional de management al traficului şi implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R).

„Semnarea contractului de modernizare a secţiunii Timişoara Est – Ronaţ Triaj reprezintă punctul de pornire a dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş – Timişoara – Arad, ramura sudic゠a Coridorului RIN-Dunăre, şi un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a ţării la standardele europene de transport.

Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiţii moderne de transport, şi aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h, staţii feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilităţi sigure de tranzitare sau staţionare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi.

Nu în ultimul rând, trebuie menţionat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă şi o contribuţie economică majoră la nivel naţional şi local”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din PNRR, semnat de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Ce susține Compania

Potrivit datele transmise de companie, în cadrul lucrărilor de modernizare a secţiunii de cale ferată Timişoara Est – Ronaţ Triaj sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică: Pasaj Superior Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade şi Gara de Est), Staţia CF Timişoara Est (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane şi pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) şi integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă – 2,05 km, cu instalaţii de semnalizare şi telecomunicaţii) şi Pasaj superior Enric Baader – Timişoara (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului).

De asemenea, mai sunt incluse şi obiectivele: Haltă de Călători Timişoara Centru (staţie NOUĂ intermediară, cu peroane iluminate – panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial şi zona istorică), Staţia CF Timişoara Nord (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spaţiu de aşteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanţă şi Centru de Control Operaţional pentru zona întregului tronson) şi o clădire nouă de călători Timişoara Nord, inclusiv pasarelă centrală (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilităţi, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord).

Primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din PNRR, semnat de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Două pasaje vor fi finanțate

Nu în ultimul rând, CFR SA anunţă că în cadrul contractului se vor realiza două pasaje, respectiv Pasaj superior pentru legătură Comoarei – Radu de la Afumaţi (asigură conexiunea străzilor Comoarei şi Radu de la Afumaţi) şi Pasaj superior DN 6 zona Ronaţ Triaj, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată), dar se vor instala şi panouri fonoabsorbante în lungime totală de 8,26 km şi panouri fotovoltaice pe copertine, pasarele şi acoperişuri de clădiri cu specific feroviar.

Linia de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030. Agerpres

sursa foto: Facebook / CFR Infrastructura

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Mâncarea perfectă în caz de război sau criză majoră: Ce preparat poate fi consumat timp de zile sau săptămâni la rând

Publicat

mâncarea perfectă în caz de război sau criză majoră: ce

Mâncarea perfectă în caz de război sau criză majoră: Ce preparat ar alege un specialist în nutriție dacă ar fi nevoit să mănânce un singur lucru timp de zile, săptămâni sau chiar în situații extreme, precum un război ori un scenariu de criză majoră? 

Dacă o persoană ar fi nevoită să mănânce un singur aliment sau foarte puține alimente pe termen mai lung (zile, săptămâni sau în situații extreme precum război, foamete, criză majoră), criteriile esențiale…
Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Creșa „Martinel” și Grădinița „Poienița” modernizate complet pentru 200 de copii. Emil Boc: Educația e pe primul loc

Publicat

1.jpg






O nouă investiție majoră în educație a fost finalizată luni la Cluj-Napoca. Creșa „Martinel” și Grădinița „Poienița” din cartierul Gheorgheni au fost modernizate integral printr-un proiect finanțat din fonduri europene, oferind condiții moderne, sigure și eficiente energetic pentru aproximativ 200 de copii.

Primăria Cluj-Napoca a finalizat lucrările de renovare energetică ale unității…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Taxa pe mașini de lux 2025. Cine datorează impozitul special, cum se calculează și cum se declară la Fisc

Publicat

taxa pe mașini de lux 2025. cine datorează impozitul special,

Taxa pe mașini de lux 2025: Persoanele sau firmele care dețin mașini de lux au obligația de a depune o declarație la Fisc și de a plăti impozit special pe aceste bunuri. Termenul limită este 31 decembrie 2025. 

Obligația fiscală este pentru persoanele fizice și persoanelor juridice care au în proprietate autoturisme înmatriculate sau înregistrate în România, a căror valoare de achiziţie individuală depăşeşte 375.000 lei (circa 75.000 de euro).

Acest impozit se declară…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Moțiunea AUR împotriva ministrului Mediului, Diana Buzoianu, adoptată de Senat cu sprijinul parlamentarilor PSD

Publicat

moțiunea aur împotriva ministrului mediului, diana buzoianu, adoptată de senat

Moțiunea simplă inițiată de AUR împotriva ministrului Mediului, Diana Buzoianu, a fost adoptată luni de Senat. Reprezentanții PSD au anunțat că votează pentru.

S-au înregistrat 74 voturi pentru, 43 contra, o abținere.

Senatul a votat luni moțiunea simplă inițiată de AUR intitulată ”Prahova sub asediu. Peste 100.000 de români condamnați la sete și boală sub privirea complice a ministrei mediului, Diana Buzoianu”.

Semnatarii documentului au cerut demisia ministrei…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe