Connect with us

EDUCATIE

Primul liceu hibrid din România a început cursurile. Elevii aleg ce materii vor să studieze

Publicat

elevi
Arhivă foto

Primul liceu hibrid din România a început cursurile. La liceul internațional hibrid Spark, din Cluj-Napoca, elevii aleg ce materii vor să studieze.

Primul liceu hibrid din România a început cursurile, iar la liceul internațional hibrid Spark, elevii aleg ce materii vor să studieze.

La liceul Spark, elevii fac cursurile online în limba engleză cu profesori din 6 țări.

Inspirată de pandemie și cu gândul la viitor, Ruxandra Mercea a deschis la Cluj-Napoca primul liceu internațional hibrid din România, un liceu care îi scutește pe elevi de materiile care nu îi pasionează.

La Spark, adolescenții aleg ce vor să învețe

La Spark, adolescenții aleg ce vor să învețe, iar profesori din înreaga lume îi coordonează online, pas cu pas.

De mic copil, Vald Meșa, un elev în vârstă de 14 ani, din Brașov, a dezvoltat o pasiune pentru robotică. Vrea să studieze doar științe și matematică, iar dacă ar fi rămas la o școală de stat nu ar fi reușit să se dezvolte din acest punct de vedere. Crede că liceul Spark îl va pregăti să intre la o universitate de prestigiu din America.

„Am început cursurile, sunt foarte faine. Profesorii sunt din alte țări și ne întâlnim pe zoom”

„Am început cursurile, sunt foarte faine. Profesorii sunt din alte țări și ne întâlnim pe zoom. Eu lucrez în timpul săptămânii apoi am un meeting cu fiecare profesor în care discutăm ce am lucrat și ce urmează să mai lucrez. Sper să ajung la MIT în America și la un moment dat poate la NASA. Mi-am cumpărat imprimantă 3D și alte componente și construiesc roboți”, a spus Vlad, la Aleph News.

La liceul hibrid se pune accentul pe educația viitorului. Elevii sunt ajutați să intre la facultățile pe care și le doresc, dar și să descopere ce carieră vor să aibă.

„Avem deja primii 10 elevi, avem încă 200 pe lista de așteptare”

„Avem deja primii 10 elevi, avem încă 200 pe lista de așteptare să îi trecem prin procesul de admitere și avem profesori atât din România, cât și din alte șase locuri din lume. Avem în acest moment elevi din Canada care participă, din Africa de Sud și urmează să avem un grup mare de elevi din Rusia, Turcia, Azerbaijan, Kazahstan”, a spus Ruxandra Mercea, fondatorul Liceul Internațional Hibrid Spark.

Taxele școlare la liceul Spark valorează între 1.000 de euro și 6.000 de euro pe an, în funcție de regimul în care aleg elevii să studieze: part time sau full time.

(sursa: Mediafax)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Luni începe semestrul al doilea al anului şcolar. Câte săptămâni are

Publicat

elevi clasa scoala2

Cel de-al doilea semestru al anului şcolar 2021 – 2022 începe luni şi va avea 20 de săptămâni.

Primul semestru s-a încheiat pe 14 ianuarie, iar cel de-al doilea începe pe 17 ianuarie.

Elevii de gimnaziu şi liceu, precum şi cei din învăţământul profesional şi postliceal au început cursurile, după vacanţa de iarnă, pe 3 ianuarie.

Preşcolarii şi elevii din învăţământul primar au revenit la şcoală o săptămână mai târziu, pe 10 ianuarie.

Semestrul al doilea se va încheia pe 10 iunie.

Următoarea vacanţă – cea de primăvară (Paşte) – va fi de vineri, 15 aprilie – până duminică, 1 mai. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ce spune Sorin Cîmpeanu despre greva anunțată de profesori

Publicat

greva

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că salariile cadrelor didactice trebuie să fie motivante şi că este normală nemulţumirea celor care intenţionează să intre în grevă ca urmare a neaplicării prevederilor Legii 153/2017.

Pe de altă parte, ministrul a precizat că mizează pe înţelegerea cadrelor didactice, exprimându-şi convingerea că marea majoritate a acestora nu vor abandona elevii, afectaţi deja de învăţământul online.

„Ministerul Educaţiei discută în permanenţă cu sindicatele. Eu, ca ministru al Educaţiei, am susţinut şi îmi menţin punctul de vedere conform căruia o educaţie de calitate nu se poate face fără o salarizare motivantă şi atractivă. Urmare a discuţiilor pe care le avem în permanenţă cu sindicatele, se cunoaşte faptul că s-a reuşit creşterea salariilor cu 4,5%, în anul 2022 – creşterile au intrat în vigoare încă din luna ianuarie. (…) Aceste creşteri sunt jumătate din ceea ce prevede Legea 153, deci e cumva normală nemulţumirea pentru neaplicarea Legii 153. Pe de altă parte, constrângerile generate de nevoia de încadrare în deficitul bugetar asumat de către România au generat această situaţie, care este gravă din perspectiva progresului în educaţie”, a arătat el, duminică, la Realitatea TV.

Ministrul a reamintit că, în anul 2021, creşterile salariale prevăzute la 8% nu au fost aplicate, fiind prorogate.

Pe de altă parte, el a subliniat importanţa desfăşurării cursurilor cu prezenţă fizică, menţionând că şcoala online a determinat amplificarea tulburărilor socio-emoţionale şi afecţiunilor oftalmologice.

„Eu sunt convins că marea majoritate a cadrelor didactice, deşi ştiu că au dreptate din această perspectivă, a solicitărilor salariale, nu vor abandona elevii, în condiţiile în care am reuşit ca semestrul doi să putem să îl începem cu prezenţă fizică în toate şcolile şi grădiniţele din România. Este un lucru foarte important şi mizez pe înţelegerea colegilor cadre didactice”, a spus Cîmpeanu.

Ministrul a mai menţionat că, în urma majorărilor aplicate, un profesor debutant are un salariu net de 2.597 de lei, cu indemnizaţia de hrană inclusă. Salariul net al unui profesor cu o vechime în muncă de peste 40 de ani este de 4.398 lei. La aceste salarii se pot adăuga sporuri, precum: 10% pentru dirigenţie, 25% gradaţia de merit, 7-20% pentru predare simultană, 15% pentru predarea în învăţământul special, 3-20% în mediul rural.

Salariaţii din învăţământ, membri de sindicat, vor intra în grevă de avertisment miercuri, potrivit Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”.

„Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret” – organizaţii reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar – au hotărât, în baza rezultatelor referendumului desfăşurat în perioada 17 decembrie 2021 – 14 ianuarie 2022, declanşarea grevei de avertisment miercuri, 19 ianuarie 2022, cu încetarea lucrului în unităţile şi instituţiile de învăţământ unde există membri de sindicat ai FSE „Spiru Haret” şi FSLI, în intervalul orar 11,00 – 13,00″, arată sursa citată. AGERPRES

Imagini de arhivă

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Explozie e fenomenului de bullying, anunțată de ministrul Cîmpeanu

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat că şcoala a fost afectată în timpul pandemiei „enorm, înfricoşător de mult” şi că „pierderile educaţionale sunt foarte mari”, greu de recuperat, necesitând perseverenţă şi implicare.

„Există o explozie a fenomenului de bullying în şcoli – extrem de grav. O spun psihologii, cei cu pregătire, cu competenţă în a se pronunţa asupra acestui subiect. Există, vedem bine, din păcate, doar în ultimele zile, o multiplicare a tentativelor de suicid în rândul adolescenţilor. Există – şi o spun iarăşi medicii – o multiplicare a afecţiunilor oftalmologice”, a spus ministrul, la Prima Tv.

Cîmpeanu a adăugat că în această perioadă s-au adâncit inechităţile deja existente în sistemul românesc de învăţământ, dar că a crescut şi abandonul şcolar. Astfel, din 2015 până în 2019 s-a înregistrat o scădere a abandonului şcolar de la 18-19% la 15,3%. Însă, în 2020, abandonul şcolar a crescut din nou la 15,6%, atingând în mediul rural o valoare medie de 26%.

„Acestea sunt datele din 2020. Privesc cu mare îngrijorare către INS şi oricât de mult am spera să nu crească semnificativ aceste cifre deja îngrijorătoare (…) atunci când vom avea cifrele pentru anul 2021, mă tem că ele vor fi încă şi mai grave. Toate acestea sunt efecte asupra sistemului de educaţie, generate de pandemie. Este vorba de efecte negative care s-au suprapus peste problemele cronice deja existente în sistemul de învăţământ din România”, a precizat el.

De asemenea, Cîmpeanu a atras atenţia asupra faptului că există studenţi care încheie al doilea an universitar, dar care nu au intrat încă într-un amfiteatru şi nu au participat la lucrări practice.

El a reamintit că la finalul lunii decembrie a fost adoptat un program naţional pentru reducerea abandonului şcolar.

Drept urmare, pe site-ul Ministerului Educaţiei a fost publicată deja o listă de 3.235 de şcoli cu vulnerabilitate din perspectiva abandonului şcolar, dar numărul acestora ar putea creşte până la 4.000. Dintre acestea, vor fi selectate 2.500 de unităţi de învăţământ care vor obţine o finanţare de până la 200.000 de euro, care va putea fi utilizată pentru: plata consilierilor şcolari, organizarea de tabere, achiziţionarea de echipamente sportive sau IT, acordarea de indemnizaţii de sprijin pentru elevi, oferirea de hrană. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tot mai mulți copii au probleme cu ochii de când cu predarea online

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că 460.000 de elevi s-au vaccinat până acum împotriva noului coronavirus, iar peste 70% din angajaţii din învăţământ s-au imunizat.

„Peste 200.000 de angajaţi din învăţământ, reprezentând peste 70% din numărul total de angajaţi din învăţământ, sunt vaccinaţi. Este cea mai numeroasă categorie socio-profesională vaccinată. Doi – aveam luni 2.838 de unităţi de învăţământ cu rată de vaccinare 100%. Trei – acum o săptămână, la finalul săptămânii trecute, în ziua de vineri aveam 456.000 de elevi vaccinaţi. Acum avem 460.000 de elevi vaccinaţi. (…) În învăţământ şi angajaţii şi elevii înţeleg mai bine decât înţelege media naţională importanţa vaccinării”, a spus ministrul, la o conferinţă de presă.

Cîmpeanu a afirmat că părinţii au semnalat din ce în ce mai multe afecţiuni oftalmologice generate de predarea online la copii.

„Siguranţă 100% nu există nici în România şi nici într-un alt stat al lumii. Este vorba de o gestiune a riscului, o gestiune echilibrată şi responsabilă în care câştigul, dar nu numai de stopare a pierderilor educaţionale, dar şi de stoparea şi remedierea tulburărilor socio-emoţionale… Din păcate, am văzut în ultimele zile chiar gesturi extreme ale unor tineri, ale unor elevi care cu siguranţă au legătură şi cu presiunea pusă de lipsa de socializare prin trecerea şcolii în online. (…) Ne-au semnalat părinţii din ce în ce mai multe afecţiuni oftalmologice ale copiilor, generate de predarea online”, a susţinut ministrul.

Cîmpeanu a spus că a lucrat cu mai mulţi miniştri ai Sănătăţii, cu unii dintre aceştia „mai bine”, cu alţii „mai puţin bine”, însă de data aceasta „chiar a găsit răspunsuri” la Ministerul Sănătăţii. Agerpres

Citește mai departe