Connect with us

EVENIMENT

Probleme la facturile de energie. Milioane de facturi de la un singur operator se recalculează

Publicat

ANPC continuă controlul la furnizorii de energie electrică și gaze. A făcut aproape 100 de controale, alte 100 sunt în curs. Mai mulți operatori au emis facturi fără compensarea prețurilor sau nu răspund la timp solicitărilor. Peste 2.000.000 de facturi s-au stornat de la un singur operator.

Până în acest moment, comisarii ANPC au terminat 94 de acțiuni de control în întreaga țară, alte 100 fiind în curs de derulare.

Până acum, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

De exemplu, la Electrica Furnizare, prin procesul verbal de constatare a contravenției, s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu se cuprinse conceptele de compensare/plafonare de la 1 noiembrie 2021, informează ANPC.

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

• nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021

• tabelul privind consumul energie electrică de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%

• informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea

• nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor

• nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile

• contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate

• diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator

• împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns

• procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori

• practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative

• furnizarea de energie electrică, fără licență

• nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.

(sursa: Mediafax)

Citește Romania24.ro pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Drumul spre pârtia Buscat, complet modernizat înainte de sezonul de schi. Alin Tișe: O veste foarte bună pentru pasionați

Publicat

dj 107r buscat final asfalt 7.jpeg






Consiliul Județean Cluj a finalizat lucrările de întreținere care au vizat sectorul de drum Băișoara – Stațiunea Muntele Băișorii – pârtia de schi Buscat, situat pe drumul județean DJ 107R.

De asemenea, tronsonul care leagă stațiunea de pârtie a fost asfaltat în totalitate. Acesta are o lungime de 3,5 kilometri și este cuprins între pozițiile kilometrice 47+350 și 50+850.

„Finalizarea…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Ajutor pentru familia din Dej rămasă fără casă în urma unei explozii. Unde puteți dona

Publicat

dej 1.jpg






Asociația ”Vă ajutăm din Dej” vine în sprijinul familei Șoim, care a rămas fără casă în urma exploziei din seara zilei de 1 noiembrie din Dej, soldată și cu decesul unui bărbat. 

”În aceste momente grele, Asociația „Vă Ajutăm din Dej” se mobilizează pentru a sprijini familia Șoim, greu încercată de acest eveniment. Menționăm că am luat legătura cu familia, avem acordul ei pentru această…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

49 de cazuri de infecție cu virusul West Nile, raportate în ultimele luni. 2 cazuri sunt în Cluj

Publicat

pexels luisfotovideo tantar.jpg






Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a anunțat că, în perioada 2 iunie – 30 octombrie, în România au fost înregistrate 49 de cazuri de infecție cu virusul West Nile.

Dintre acestea, 41 sunt confirmate, iar opt sunt considerate cazuri probabile.

2 cazuri la Cluj

În județul Cluj au fost raportate două cazuri, în timp ce cele mai multe cazuri au fost înregistrate în București (16), Galați (6)…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Primăria Cluj-Napoca vrea să cumpere „Palatul Telefoanelor” cu 3,23 milioane de euro. Suma ”negociată”, identică cu cea inițială

Publicat

palatul telefoanelor 2.jpg






Consiliul Local Cluj-Napoca va vota, în ședința din 7 noiembrie, un proiect de hotărâre prin care Primăria ar urma să cumpere imobilul „Palatul Telefoanelor” de pe strada Octavian Petrovici nr. 2, de la compania Orange România, cu prețul de 3,23 milioane de euro.

Imobilul are o suprafață totală de 715 metri pătrați de teren și 574 metri pătrați construiți, fiind compus din teren și clădirea cu regim de…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe