Connect with us

ACTUALITATE

Producătorii de echipamente electrice şi electronice vor plăti, de la 1 ianuarie, o contribuţie pentru neîndeplinirea obligaţiilor anuale de colectare

Publicat



Companiile producătoare de echipamente electrice şi electronice (EEE) mai au la dispoziţie trei luni până când contribuţia pe care o plătesc, în prezent, pentru nedeclararea EEE se va transforma în contribuţie pentru neîndeplinirea obligaţiilor anuale de colectare, atrag atenţia specialiştii EY România.

“Deşeurile de echipamente electrice şi electronice (“DEEE”) cum ar fi computere, televizoare, frigidere şi telefoane mobile sunt o parte din deşeurile cu cea mai rapidă creştere din Uniunea Europeană. Conform informaţiilor publicate pe site-ul Comisiei Europene, acestea vor depăşi cantitatea de 12 milioane de tone până în 2020. Ca urmare a gestionării defectuoase a deşeurilor electrice şi electronice, la începutul anului 2019, Comisia Europeană a transmis României o scrisoare de notificare oficială cu privire la deficienţele în adoptarea normelor UE privind DEEE, acesta fiind primul pas în cazul începerii procedurii de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor. Dacă România nu ia măsuri în acest sens, Comisia Europeană poate decide să trimită mai departe o notificare către Curtea Europeană de Justiţie şi să impună sancţiuni financiare semnificative. În acest context, e important de reamintit companiilor că au rămas mai puţin de 3 luni până la intrarea în vigoare a contribuţiei pentru nerealizarea obligaţiilor anuale de colectare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice”, explică Daniela Neagoe, senior manager în Comerţ Internaţional, Asistenţă Fiscală şi Juridică din cadrul EY România.

Conform consultanţilor, în prezent, o contribuţie de 4 lei/kg, respectiv 20 lei/kg (pentru lămpi) se datorează pentru diferenţa dintre cantităţile de echipamente electrice şi electronice (“EEE”) declarate ca fiind introduse pe piaţa naţională şi cantităţile constatate de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

Începând de anul viitor, această contribuţie pentru nedeclararea EEE se transformă în contribuţie pentru neîndeplinirea obligaţiilor anuale de colectare.

“Frecvent, se face confuzie între producătorii de EEE-uri în sensul legislaţiei de mediu şi producătorii de EEE-uri în sensul operatorilor economici care fabrică EEE-uri. Astfel, operatorii economici consideraţi producători, în sensul legislaţiei de mediu, sunt acele societăţi care au sediul în România şi fabrică echipamente electrice şi electronice sau ale căror EEE-uri sunt proiectate sau fabricate şi comercializate sub propria marcă comercială, sau operatorii economici care revând pe teritoriul României sub propria marcă comercială echipamente produse de alţi furnizori. Totodată, producători de EEE-uri sunt consideraţi şi acei operatori economici care au sediul în România şi importă/achiziţionează intracomunitar EEE-uri sau care au sediul într-un alt stat membru sau într-o ţară terţă şi vând EEE în România prin mijloace de comunicare la distanţă direct gospodăriilor particulare sau utilizatorilor în afara gospodăriilor particulare”, menţionează reprezentanta EY România.

Potrivit sursei citate, în vederea introducerii pe piaţă a EEE-urilor, producătorii au obligaţia de a se înregistra la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM), în Registrul producătorilor de echipamente electrice şi electronice. În urma acelei înregistrări, fiecare producător va primi un număr de înregistrare care va fi comunicat tuturor reţelelor comerciale prin care sunt vândute EEE-urile.

Începând cu data de 1 ianuarie 2020, operatorii economici care introduc pe piaţa naţională echipamente electrice şi electronice vor datora contribuţia de 4 lei/kg, respectiv 20 lei/kg (pentru lămpi) pentru diferenţa dintre cantităţile de deşeuri de echipamente electrice şi electronice corespunzătoare obligaţiilor anuale de colectare (45%) şi cantităţile efectiv colectate.

Totodată, începând cu aceeaşi dată, producătorii de echipamente electrice şi electronice vor fi obligaţi să se înregistreze şi în format online în Registrul naţional al producătorilor de EEE-uri.

În perioada 2017 – 2020, rata de colectare pe care trebuie să o atingă producătorii de echipamente electrice şi electronice este de 45%. O altă modificare va intra în vigoare începând cu anul 2021, şi anume rata de colectare care va creşte la 65%.

“Având în vedere toate aspectele menţionate mai sus, cu siguranţă data de 1 ianuarie 2020 va veni cu noi provocări pentru toţi producătorii de EEE-uri, cât şi pentru organizaţiile colective care acţionează în numele acestora, în ceea ce priveşte modul de gestionare a DEEE-urilor şi de raportare a acestora către Administraţia Fondului pentru Mediu”, subliniază Neagoe.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 284.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 36,4 miliarde de dolari, în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2019.

Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale. În prezent, compania are peste 800 de angajaţi în România şi Republica Moldova, care lucrează în birourile deschise în în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Malaezia a trimis în carantină peste 10.000 de poliţişti pentru a frâna răspândirea pandemiei

Publicat

Malaezia a plasat în carantină peste 10.000 de poliţişti, reprezentând 10% din efectivele sale, pentru a frâna răspândirea pandemiei de COVID-19 după contagierea a cel puţin 200 de agenţi, relatează EFE.

Ministrul de Interne, Hamzah Zainudin, a declarat marţi că rata înaltă de infectare între cei 100.000 de agenţi care fac parte din corpul de poliţie îngreunează îndeplinirea sarcinilor ce le revin, având în vedere că poliţiştii trebuie să se afle în contact permanent cu populaţia.

“Extinderea epidemiei de COVID-19 devine foarte îngrijorătoare şi mulţi dintre cei aflaţi în prima linie sunt expuşi riscului de contagiere”, a precizat ministrul în declaraţii difuzate de agenţia de ştiri Bernama.

“Chiar dacă poartă mască, activitatea lor necesită o comunicare apropiată cu oamenii. Distanţarea fizică nu poate fi aplicată pentru a garanta menţinerea ordinii şi securităţii ţării”, a adăugat el.

Noile dispoziţii intervin într-un moment în care Malaezia se confruntă cu cel de-al treilea val de COVID-19, cel mai agresiv, cu aproape 10.000 de cazuri active dintre cele 27.805 înregistrate în ţară de la declanşarea pandemiei.

De la înregistrarea primul caz în februarie, 236 de persoane au murit de COVID-19 în această ţară, însă o treime dintre decese au fost înregistrate în ultima lună.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Informaţiile despre coronavirus, în top 10 căutări pe Google în perioada martie – octombrie

Publicat

Top 10 căutări pe Google în perioada martie – octombrie include informaţii legate de pandemia de coronavirus, de la simptome, la statistici şi declaraţia pe proprie răspundere, a declarat, marţi, Dan Oros, directorul de marketing Google România.

“Unul dintre primele lucruri pe care le-am făcut când a izbucnit pandemia a fost să dezvoltăm un panou local cu informaţii despre numărul de cazuri, despre simptome, pentru că după cum o să vedeţi imediat şi este de aşteptat căutările coronavirus au explodat în perioada respectivă, şi să promovăm diferite metode de prevenire: cum vedeţi acel mesaj, cu purtaţi mască, salvaţi vieţi, atât în search cât şi pe Youtube. Acesta este un mod prin care am adaptat un produs existent la o nouă realitate. Dacă ne uităm strict la căutări, şi am ales aici perioada martie – octombrie, nu e nicio surpriză, în top 10 aproape totul e legat de coronavirus, de la simptome, statistici, declaraţie pe proprie răspundere, Google Clasroom. Probabil singurul din top care nu are legătură cu covidul este vremea de mâine”, a spus Dan Oros.

El a afirmat că Youtube rămâne cea mai mare platformă de video din România şi că peste 9 milioane de români intră zilnic pe Youtube. În această perioadă, utilizatorii au petrecut cu 25 – 50% mai mult timp pe Youtube, comparativ cu 2019. Aceştia au urmărit clipuri despre gătit, fitness, conţinut medical, divertisment şi ştiri, dar muzica rămâne în topul preferinţelor.

Dan Oros a precizat că deşi dispozitivele mobile rămân pe primul loc la vizionările pe Youtube, în perioada pandemiei au crescut Youtube pe ecranele TV şi a luat locul desktopului.

De asemenea, el a spus că Google Maps a contribuit la rapoarte de mobilitate care arată în mod anonimizat tendinţele de deplasare în zonele de interes: magazine, parcuri, farmacii sau locuri de muncă.

Google Clasroom a început să fie folosit de tot mai multe şcoli şi s-a ajuns la peste 50.000 de profesori care au participat la cursuri dedicate. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rafila vorbește despre punctul cel mai slab în pandemie

Publicat

Profesorul Alexandru Rafila, candidat PSD la alegerile parlamentare, a declarat că, din punctul său de vedere, comunicarea a fost punctul cel mai slab al autorităţilor în această pandemie.

“Comunicarea, din punctul meu de vedere, a fost punctul cel mai slab în această pandemie. (…) Nişte cifre seci şi nişte informaţii repetitive legate de folosirea măştii nu cred că sunt suficiente încât să convingem oamenii că suntem un sistem, suntem o ţară, care poate să gestioneze această pandemie. Deci mesajele, în primul rând, trebuie să fie adaptate, să fie profesioniste, să ţină cont de evoluţia pandemiei. Gândiţi-vă că noi am avut acelaşi tip de mesaj în luna iunie, când lucrurile erau sub control şi avem acelaşi tip de mesaj acum, când nu mai sunt sub control. S-a schimbat ceva din punct de vedere al informaţiilor pe care le primiţi? În fiecare zi primiţi o informaţie legată de numărul de cazuri noi, de numărul de decese şi de numărul de persoane internate la Terapie Intensivă. Şi cam atât”, a spus Rafila, într-o conferinţă de presă la sediul central al PSD.

El a adăugat că informaţiile legate de transmiterea virusului ar trebui “puţin mai adânc analizate”.

“În judeţul Braşov, vă dau un exemplu, există informaţii referitoare la judeţul Braşov, dincolo de cifre? Unde avem probleme? Care sunt căile de transmitere a infecţiei? Ce anume ar trebui să aibă în vedere populaţia ca să nu se infecteze într-un judeţ afectat? Nu avem acest tip de informaţii, îmi pare rău. Şi mai mult, nu trebuie să fie doar oameni specializaţi în comunicare aici. (…) Eu cred că trebuie să ai echilibru, să ai bună credinţă şi să fii onest atunci când vorbeşti cu oamenii, să le spui adevărul. Un om care este informat are mult mai multă încredere chiar dacă informaţia pe care o primeşte îl afectează”, consideră acesta. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

O nouă categorie a platformei OLX România, destinată persoanelor cu dizabilități care își caută loc de muncă

Publicat

handicap

OLX lansează în această lună o categorie specială de locuri de muncă destinată recrutării persoanelor cu dizabilităţi şi, pentru a încuraja recrutarea, postarea de oferte active este gratuită.

“Persoanele cu dizabilităţi se confruntă cu bariere în accesarea serviciilor comune, precum sănătatea, educaţia, posibilitatea de angajare, transportul şi accesul la informaţie.

Peste tot în lume, în mod curent, persoanele cu dizabilităţi se află în imposibilitatea de a participa activ la viaţa economică, înregistrează rate mari ale sărăciei, în cadrul unor condiţii nesigure de viaţă şi de muncă. OLX susţine integrarea persoanelor cu dizabilităţi pe piaţa muncii, lansând în această lună o categorie specială destinată recrutării acestor persoane.

Cu acest demers, OLX încurajează ameliorarea situaţiei persoanelor cu dizabilităţi în relaţie cu munca prin susţinerea angajatorilor în procesul de recrutare, precum şi prin crearea unei categorii speciale în care persoanele cu dizabilităţi să poată urmări în orice moment ofertele de muncă active din toată ţara.

Pentru a încuraja recrutarea, postarea va fi gratuită în această categorie, iar platforma OLX va dezvolta o serie de resurse menite să informeze publicul cu privire la acest subiect”, se arată într-un comunicat al OLX.

Potrivit sursei citate, din experienţa anterioară pe piaţa de recrutare, specialiştii companiei au constatat că majoritatea angajatorilor mari, mai ales din zona de retail şi BPO, sunt interesaţi de angajarea persoanelor cu dizabilităţi, însă în rândul angajatorilor mici şi mijlocii interesul este foarte scăzut.

“Credem că este foarte important ca angajatorii să se orienteze către acest segment deoarece este o categorie care poate oferi un potenţial neexploatat până acum.

Recrutarea persoanelor cu dizabilităţi are un impact major asupra societăţii şi, implicit, asupra companiilor deschise să facă asta, cu efecte precum productivitate ridicată, rată mai mare de retenţie a angajaţilor, precum şi o mai mare diversitate la locul de muncă, astfel încât se utilizează o varietate mai mare de perspective şi soluţii.

Primul pas pe care platforma de recrutare OLX îl face în susţinerea integrării pe piaţa forţei de muncă a persoanelor cu dizabilităţi este crearea unei categorii speciale destinate angajării acestora şi agregarea cât mai multor oferte de muncă pentru această categorie, de la un număr cât mai mare de angajatori.

Avem încredere că demersul nostru va fi sprijinit de companii din toată ţara”, declară Aida Ionescu, Head of Operations OLX.

În acest context, OLX România lansează un apel către toţi angajatorii, din diverse companii şi structuri, de a participa activ la creşterea ratei de angajare în rândul persoanelor cu dizabilităţi şi de a facilita accesul la un cadru de muncă echilibrat.

“În primul rând, este nevoie de mai multă comunicare şi colaborare între mediul de stat şi cel privat. Apoi, este nevoie de educare şi mai multă informare: pe de o parte impulsionarea companiilor private în ceea ce priveşte angajarea, integrarea şi retenţia persoanelor cu dizabilităţi, iar pe de altă parte susţinerea şi formarea persoanelor cu dizabilităţi, pentru a le asigura accesul pe piaţa muncii”, susţine Aida Ionescu.

OLX România subliniază că persoanele cu dizabilităţi pot reprezenta o sursă importantă de forţă de muncă pentru angajatorii din domeniile cu deficit de angajaţi, cum ar fi IT&C, retail, BPO şi nu numai.

Aceste domenii au fost afectate de efectele pandemiei de coronavirus, însă rămân printre sectoare care sunt în căutare de forţă de muncă şi care pot oferi cadrul necesar în care o persoană cu dizabilităţi să îşi poată desfăşura activitatea, susţin specialiştii platformei.

Circa un miliard de persoane din întreaga lume au un handicap, ceea ce înseamnă că aproximativ 15% din populaţia globului se confruntă cu o dizabilitate, atrage atenţia OLX România.

La nivelul statelor membre ale Uniunii Europene, circa 100 de milioane de persoane au o dizabilitate, iar statisticile arată că 29 milioane dintre acestea trăiesc în condiţii de sărăcie şi excludere socială.

În 2020, numărul total de persoane cu dizabilităţi din România depăşeşte 852.500 de persoane, potrivit datelor Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii (ANDPDCA), iar aproximativ 50% dintre aceştia au vârsta potrivită pentru a munci, se menţionează în comunicat.

Dacă se face raportul la populaţia totală a României, rezultă că aproximativ 4% dintre români au dizabilităţi.

Din totalul persoanelor cu dizabilităţi, 97,95% (circa 835.000 persoane) se află în îngrijirea familiilor sau trăiesc independent (neinstituţionalizate) şi 2,05% (17.500 persoane) se află în instituţiile publice rezidenţiale de asistenţă socială.

Judeţele cu cele mai multe persoane cu dizabilităţi sunt:

Bucureşti – 72.607 persoane,

Prahova – 37.795 persoane,

Argeş – 32.402 persoane,

Iaşi – 28.817 persoane,

Cluj – 28.546 persoane.

La polul opus, judeţele cu cel mai mic număr de persoane cu dizabilităţi sunt:

Covasna – 6.345 persoane,

Tulcea – 9.759 persoane,

Ialomiţa – 10.127 persoane,

Giurgiu – 10.808 persoane.

Numărul persoanelor cu dizabilităţi este în creştere de la an la an în România. Astfel, comparativ cu anul 2016, de exemplu, când erau 768.400 de persoane cu handicap, în 2020 această cifră a crescut cu peste 10% (la 852.500 de persoane).

De altfel, doar în ultimul an, numărul persoanelor cu dizabilităţi a crescut cu peste 26.000, de la circa 826.200 de persoane, câte erau în 2019.

OLX România, parte a OLX Group, este liderul pieţei locale de anunţuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunţuri active şi o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI. Pe OLX se găseşte o gamă largă de categorii printre care electronice şi electrocasnice, maşini, proprietăţi imobiliare, obiecte de vestimentaţie sau pentru casă şi grădină.

Platforma se poate accesa atât de pe desktop, cât şi din aplicaţiile mobile pentru iOS şi Android.

Categoria “Locuri de muncă” însumează peste 20.000 de oferte active şi peste 4,6 milioane de vizite lunare. În medie, peste 200.000 de candidaţi contactează lunar un angajator de pe OLX, iar numărul interacţiunilor lunare între angajatori şi angajaţi ajunge la peste 1,4 milioane. Agerpres

Citește mai departe