Connect with us

ACTUALITATE

Produsele pirotehnice ar putea să fie vândute și copiilor de 12 ani. PROIECT legislativ, la Senat

Publicat



artificii

Legislația articolelor pirotehnice ar putea fi schimbată astfel încât să permită vânzarea acestor produse și copiilor cu vâsta minimă de 12 ani, potrivit unui proiect depus la Senat. De asemenea, anumite categorii de articole interzise acum la comercializare, până la cele folosite la spectacole, vor fi accesibile pentru public.

O propunere legislativă privind regimul articolelor pirotehnice a fost înregistrată în data de 8 mai, la Senat, pentru dezbatere.

„Înlăturarea restricției privind deținerea, utilizarea și/sau vânzarea către publicul larg a articolelor pirotehnice de divertisment din categoriile F2 și F3 va avea consecințe pozitive. Astfel, se vor importa și comercializa doar materiale pirotehnice certificate și conforme cu normele în vigoare. De asemenea, agenții economici vor comercializa în mod transparent și legal aceste categorii de materiale pirotehnice, fapt ce va determina colectarea de taxe de către autorități. Modificarea va produce o altă consecință favorabilă deoarece, în cazul accidentelor, se pot identifica mai facil persoanele responsabile din punct de vedere legal, în contextul actual neputându-se identifica parcursul materialelor pirotehnice de la intrarea pe piață până la vânzarea către utilizatorul final”, explică inițiatorul proiectului, deputatul PSD Cătălin Rădulescu, cunoscut și sub denumirea de ”Mitralieră”.

Legislația actuală prevede că doar articolele pirotehnice de divertisment din categoria „F1” pot fi puse la dispoziţie pe piaţă și numai persoanelor care au împlinit vârsta de 16 ani.

Conform legii, categoria „F1” cuprinde obiecte pirotehnice de distracție foarte mici de tipul artificiilor, respectiv articole pirotehnice de divertisment care prezintă un risc foarte scăzut şi un nivel de zgomot neglijabil și care sunt destinate utilizării în spaţii restrânse, inclusiv în interiorul clădirilor cu destinaţia de locuinţă.

Categoriile de produse care pot fi vândute publicului, extinse. Limita de vârstă a cumpărătorilor, redusă

Proiectul depus la Senat prevede extinderea categoriilor de produse pirotehnice care pot fi vândute publicului larg. Astfel, pe lângă cele din catgegoria „F1”, documentul dă posibilitatea comercializării articolelor pirotehnice de divertisment din categoriile „F2” și „F3” și a celor din categoriile „T1” și „P1”.

Conform legislației, în categoria „F2” sunt incluse articole pirotehnice de divertisment care prezintă un risc scăzut şi un nivel de zgomot scăzut şi care sunt destinate utilizării în exterior în spaţii restrânse. Categoria „F3” cuprinde articole pirotehnice de divertisment care prezintă un risc mediu, care sunt destinate utilizării în exterior în spaţii deschise vaste şi al căror nivel de zgomot nu este dăunător sănătăţii umane. Categoria „T1”  include articole pirotehnice pentru utilizarea pe scenă care prezintă un risc scăzut, iar categoria „P1” cuprinde articole pirotehnice, altele decât articolele pirotehnice de divertisment şi articolele pirotehnice de scenă, care prezintă un risc scăzut.

Potrivit proiectului depus la Senat, vârsta minimă de comercializare a acestor produse va fi redusă considerabil, astfel:

  • pentru categoria F1: 12 ani
  • pentru categoria F2: 16 ani
  • pentru categoriile F3, T1 și P1: 18 ani

De asemenea, proiectul dă posibilitatea persoanelor juridice sau fizice neautorizate pentru operațiuni cu articole pirotehnice să dețină o cantitate de până la 100 kilograme din articolele menționate.

Inițiativa legislativă conține și o serie de prevederi tehnice privind autorizarea și funcționarea operatorilor economici care produc sau comercializează produsele pirotehnice.

sursa: senat.ro, Alba24.ro


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

România ocupă primul loc în UE în privinţa femeilor manager de companii

Publicat

Sursa: pixabay.com

România este pe primul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziţia de Senior Executives în companii, potrivit unui comunicat al unui hub de afaceri dezvoltat de femei, care citează un raport Eurostat.

Astfel, în Uniunea Europeană, 37% dintre manageri sunt femei, 28% fac parte din boardul managerial, iar 18% sunt Senior Executives.

România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană (34%) atunci când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziţia de Senior Executives, urmată de Estonia (33%), Lituania (30%) şi Letonia (29%).

Mai mult decât atât, mamele-antreprenor sunt un fenomen apărut recent în România şi principalele lor avantaje în pandemia Covid-19 au fost acelea că erau deja obişnuite cu lucrul de acasă şi că erau familiarizate cu comunicarea online. Din păcate, totuşi foarte puţine dintre afacerile “mamprenoarelor” erau pregătite pentru online înainte de pandemie, iar principalul motiv rămâne costul ridicat al dezvoltării unui website de calitate şi investiţia financiară destul de mare necesară pentru a deveni vizibil în marea masă de oportunităţi pe care o oferă internetul, spun reprezentanţii comunităţii de afaceri mamprenoare.eu.

Totuşi, mamele-antreprenor încep să devină o forţă în E-commerce.

Sunt peste 500.000 de afaceri active în România care au ca acţionar o femeie, iar majoritatea afacerilor conduse de femei sunt microintreprinderi (cabinete diverse, saloane de înfrumuseţare, magazine, centre educaţionale, terapii, mici ateliere de producţie etc.), prezenţa lor online fiind de multe ori redusă la o pagină de Facebook sau un website cu buget redus, care sunt ca nişte picături ce se pierd într-un ocean de oferte.

Dacă doreşti să cumperi ceva de la o mamă-antreprenor, singura şansă să o găseşti sunt grupurile de Facebook pentru mămici, care sunt cercuri închise şi recomandările sunt total subiective, spun reprezentanţii comunităţii de afaceri.

Mamprenoare este un Business Hub&Accelerator construit special pe nevoile acestei categorii speciale de mici antreprenori şi a venit cu o soluţie care adună într-un singur loc afacerile femeilor: o platformă online care este ca un “site de site-uri” şi care permite creşterea vizibilităţii fiecărei mici afaceri locale. Pe 1 martie s-a lansat varianta îmbunătăţită a platformei mamprenoare.eu cu funcţionalităţi premium pentru a oferi şi mai multă vizibilitate atât afacerii, cât şi mamprenoarei care a creat-o.

“Mamprenoare.eu este alegerea potrivită atât pentru afacerile la început de drum cât şi pentru cele consacrate. Un website, hostingul, prezenţa în social media, e-mail marketingul, campaniile pay-per-click şi de marketing automatizat pot însuma costuri de peste o mie de euro pe lună pentru o afacere. Acest buget exclude partea de realizare a identităţii vizuale şi nu putem vorbi şi de o strategie de marketing pe termen lung. Mamprenoare.eu reduce acest buget cu până 95%”, a afirmat Daniela Şuhanea, Senior Marketing Consultant Franc.Agency.

Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page.

“Principiul este simplu: ne promovăm împreună şi astfel eficientizăm costurile şi creştem performanţa promovării în online. Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page, a unui cont de specialist care este ca un CV online pentru un freelancer sau expert şi promovarea evenimentelor sau a produselor proprii în marketplace. Din punct de vedere SEO, cu Mamprenoare ai asigurat faptul că oricine caută pe motoarele de căutare după numele afacerii tale sau numele tău vei fi printre primele rezultate. Mai mult decât atât, se face legătura între antreprenor şi afacere, aspect care ajută mult la credibilitate atunci când discutăm de afaceri pornite din pasiune”, explică Alina Bota, consultant în Personal Branding şi Fondator Mamprenoare.

Etica în afaceri rămâne o valoare de grup şi toate membrele beneficiază de un plus de credibilitate, fiindcă în Mamprenoare sunt acceptate doar afacerile verificate de administratorii platformei. Astfel, nu sunt acceptate în platformă afacerile care nu funcţionează legal sau afacerile de tip MLM.

“Când a început pandemia am vrut să îmi închid afacerea, un mic studio care oferea cursuri de teatru şi dicţie copiilor şi adulţilor. După ce mi-am listat afacerea pe platformă şi am început să capăt vizibilitate şi sfaturi din partea specialiştilor din comunitate, am decis să continui afacerea şi pot să spun că sunt mult mai încrezătoare ştiind că am alături o echipă de experţi”, declară Oana Pocan, Studio Impro Cluj.

Adaptabilitatea rapidă la situaţii nu tocmai confortabile este dovada clară a puterii mamprenoarelor de a creşte afaceri chiar şi în perioade dificile.

“Pandemia ne-a învăţat pe toţi un lucru care, pentru mamprenoare, este un obiectiv încă de la înfiinţare, în urmă cu 5 ani: dacă adunăm la un loc toate micile afaceri locale ale femeilor, care sunt răspândite online şi care se luptă pentru vizibilitate şi le oferim posibilitatea să aibă o imagine coerentă şi posibilitatea să fie găsite uşor după localitate/domeniu, fiecare dintre noi poate creşte mult mai repede decât separat. Şi dacă putem face asta reducând costurile de promovare cu peste 95% şi timpul investit în această activitate, atunci resursele salvate astfel pot fi îndreptate înspre dezvoltarea afacerii şi spre familie”, conchide Alina Bota, fondator Mamprenoare.

Mamprenoare este un Business Hub & Accelerator înfiinţat în urmă cu 5 ani de către Alina Bota – Antreprenor, Business & Personal Branding Consultant, care a avut iniţial ideea de a-şi conecta clientele din toată ţara pentru a face parteneriate şi a se susţine reciproc.

Comunitatea a crescut exponenţial în mai multe oraşe din ţară şi a devenit un adevărat accelerator de creştere pentru afacerile mamelor din România şi un mijloc de conectare şi socializare între mamele românce de pretutindeni. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor anunţă că americanii complet vaccinaţi se pot întâlni fără măşti

Publicat

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor (CDC) din Statele Unite a afirmat luni că americanii vaccinaţi împotriva COVID-19 se pot reuni în grupuri mici fără să poarte măşti, transmite Reuters.

Măştile vor trebui totuşi purtate în afara locuinţei, a precizat CDC.

Directoarea centrului, Rochelle Walensky, a declarat într-o şedinţă de informare că persoanele complet vaccinate le pot face vizite fără a purta mască celor nevaccinaţi din afara familiei, dacă aceştia fac parte din categorii de risc redus în caz de contaminare cu coronavirus.

Instrucţiunile privind sănătatea publică au rolul de a permite tot mai multor americani vaccinaţi să îşi reia activităţile normale şi contactele în afara familiei, în timp ce coronavirusul este încă foarte răspândit.

Recomandările CDC au fost făcute după ce au fost vaccinaţi complet circa 30 de milioane de americani, adică 9,2% din populaţia SUA. Acestora li s-a administrat unul din vaccnurile Pfizer, Moderna – din care sunt necesare câte două doze – sau Johnson & Johnson, constând într-o singură doză. Aproximativ 58,9 milioane de adulţi, reprezentând 18% din populaţia ţării, au primit cel puţin o doză de vaccin împotriva COVID-19. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Estonia va intra în carantină timp de o lună pentru a opri răspândirea variantei britanice a COVID-19

Publicat

Estonia va intra în carantină timp de o lună pentru a contracara propagarea rapidă a variantei britanice a COVID-19, a anunţat luni seara şefa guvernului eston Kaja Kallas, citată de dpa.

Şcolile vor trece aproape complet la învăţământul la distanţă, iar restaurantele, cafenelele şi comercianţii cu amănuntul se vor închide, cu excepţia magazinelor esenţiale.

Activităţile sportive desfăşurate în spaţii închise vor fi interzise de asemenea, în conformitate cu noile reguli care vor intra în vigoare începând de joi.

“Situaţia legată de COVID-19 este extrem de critică în Estonia. De aceea necesită să fie soluţionată rapid. Am decis instituirea unei carantine la nivelul ţării în măsura în care aceasta este posibil”, a afirmat premierul Kallas într-o declaraţie televizată.

“Totul se face cu scopul reducerii contactelor şi ruperii lanţului de infectare”, a adăugat ea, precizând că noile restricţii sunt legate de propagarea rapidă a variantei britanice a COVID-19.

Potrivit şefei guvernului estonian, această variantă a fost detectată recent în 98% din toate probele analizate.

Estonia, ţară cu 1,9 milioane de locuitori, înregistrează în prezent una dintre cele mai mari rate de infecţii în Europa, potrivit Centrului European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor (ECDC).

Din 23 februarie, în această ţară baltică au fost înregistrate peste 1.000 de cazuri zilnic.

Ca răspuns la creşterea numărului de contaminări, guvernul de la Tallin a înăsprit restricţiile, de mai mult timp relaxate faţă de ţările vecine, Lituania şi Letonia.

De la începutul pandemiei, Estonia a înregistrat peste 76.000 de cazuri de contaminare cu SARS-CoV-2 şi 667 de decese asociate coronavirusului.

Varianta britanică a COVID-19 este considerată mai contagioasă decât forma identificată la începutul pandemiei. Un studiu recent, citat săptămâna trecută de media estone, arată că această variantă reprezintă circa 13% din contaminările cu SARS-CoV-2 la nivelul întregii ţări. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

În Austria a fost confirmată prima infectare cu varianta braziliană a coronavirusului

Publicat

Austria a confirmat luni primul caz de infectare cu varianta braziliană a coronavirusului pe teritoriul său, unde varianta britanică este deja dominantă şi se regăseşte în circa două treimi din noile teste de COVID-19 pozitive, relatează agenţia EFE.

Cazul de infectare cu varianta braziliană a virusului SARS-CoV-2 a fost descoperit la un bărbat din regiunea Salzburg, care a fost considerat un caz ”suspect” şi prin urmare s-a decis efectuarea unei secvenţieri complete a genomului. Astfel a fost ”confirmată infectarea cu virusul mutant P.2, originar din Brazilia”, precizează guvernul regional din Salzburg.

Potrivit cercetătorilor, varianta braziliană a coronavirusului poate infecta şi persoane care au dobândit deja imunitate în urma unei infecţii anterioare cu o altă variantă a coronavirusului SARS-CoV-2 şi, la fel ca varianta britanică, este mai contagioasă.

Pe de altă parte, extinderea variantei britanice B.1.1.7 a contribuit în ultimele două săptămâni la o creştere cu 23% a ocupării paturilor în unităţile ATI din Austria. Tendinţa de agravare a pandemiei este reflectată şi de creşterea ratei infectărilor, care în ultimele şapte zile este de 181 de cazuri la 100.000 de locuitori, faţă de circa 100 cu aproximativ o lună în urmă. În ultimele 24 de ore au fost raportate în Austria 1.910 noi cazuri de COVID-19 şi 19 noi decese asociate acestei boli.AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate