Connect with us

ACTUALITATE

Profesori de la CSEI Alba Iulia, specializaţi în Finlanda pentru metode inovative de educaţie. Proiecte Erasmus+

Publicat

Profesori şi elevi de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă (CSEI) Alba Iulia continuă să participe, în cadrul unor proiecte Erasmus+, la activităţi menite să aducă noi cunoştinţe, metode şi motive de dezvoltare a procesului de învăţământ local.

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Alba Iulia vor fi derulate, până în 2020, două proiecte de parteneriat KA229 Erasmus+.

În perioada 22-26 octombrie, trei profesori au fost în schimb de experienţă în Finlanda, pentru dezvolta, testa și evalua metode, activități și strategii inovatoare de stimulare a participării elevilor atât în viața școlară, cât și în cea socială, prevenind abandonul școlar și discriminarea. De asemenea, se urmărește creșterea calității predării și îmbunătățirea motivației școlare a elevilor prin creșterea stimei de sine și ajutându-i să experimenteze succesul într-un mediu școlar unde accentul se pune cel mai adesea pe aptitudinile academice, în detrimentul creativității, de exemplu.

Reuniunea cadrelor didactice a fost la Seinäjoki , Finlanda, iar cei trei profesori de la CSEI Alba Iulia, care au participat la cursul de pregătire având ca temă „Every student is everybody’s student” au fost: Teodora Cîmpean – profesor coordonator proiect România, Daniela Cristian – profesor -educator și consilier educativ, Enyedi Anca, profesor-educator. A fost prima întâlnire în cadrul proiectului  KA229 “Raising Aspirations for Social Inclusion” (RASI), derulat în parteneriat cu Seinäjoen lyseo (Finlanda) – coordonator proiect, O.D.P.F. Istituto Santachiara – Italia, Hietaniemi Friskoleförening – Suedia, Southend YMCA Community School – Marea Britanie.

Proiectul ” Raising Aspirations for Social Inclusion ”(RASI) este implementat pentru a facilita integrarea elevilor cu CES în societate prin îmbunătățirea calității serviciilor educaționale care le sunt oferite. Participarea la acest proiect va avea efecte pozitive pe termen lung asupra fiecărei școli și a culturii acesteia. Profesorii vor fi încurajați să împărtășească idei, să compare experiențele lor transnaționale și să integreze bunele practici și metode în activitățile zilnice, transmit reprezentanţii CSEI.

Fiecare școală parteneră a format o echipă de proiect care include echipa managerială, coordonatorul și alți profesori sau experți în predarea la clase cu elevi cu CES. Aceste echipe gestionează toate activitățile, alegând patru domenii / chestiuni specifice pe care ar dori să le îmbunătățească în cadrul propriei organizații în timpul proiectului, pe parcursul a șase mobilități de formare a personalului didactic, pe o perioadă de doi ani. În fiecare mobilitate se va discuta conținutul problemelor alese și vor fi prezenți reprezentanți aleși din fiecare școală parteneră.

În cadrul acestei prime întâlniri dintre instituțiile partenere, au fost definite rolurile şi sarcinile fiecărui partener în cadrul proiectului, a fost discutat planul de activitate şi au fost dezvoltate proceduri de evaluare, de diseminare si valorizare a rezultatelor proiectului.

Al doilea proiect, KA229 Erasmus+ – Learn to learn easier  (Portugalia-coordonator, Ungaria și România- parteneri proiect) este orientat pe metodă, care nu doar descrie problemele obiceiurilor de învățare în rândul elevilor, ci caută cauze și analizează legăturile dintre metodele de predare și dificultățile elevilor.

Vizează conceperea și dezvoltarea de noi  materiale și metode pentru a îmbunătăți succesul procesului de învățare personală. Aceasta sporește motivația elevilor și face ca învățarea să fie mai atractivă datorită unor abordări pedagogice alternative nonformale bazate pe auto-reflecția elevilor, conștiința de sine și stima de sine. Pe parcursul proiectului, partenerii dezvoltă și încearcă o metodologie inovatoare, care implică și alți participanți externi ai progresului învățării, formând contextul educațional ca un fel de societate deschisă, diminuând decalajul dintre structurile sociale ale vieții reale și contextul școlar – pentru a ajuta elevii care provin din medii sicoal-economice dezavantajate  să depășească dificultățile generale și obișnuite de învățare; pentru a stabili un mediu școlar mai familiar, pentru a îmbunătăți practicile de învățare și  pentru a crește motivația procesului de învățare.  Prima mobilitate din cadrul acestui proiect va avea loc la finele lunii noiembrie, în Ungaria, urmărindu-se crearea unui dialog intercultural între participanți, respectând diversitatea culturală și valorile de bază ale Uniunii Europene. Vor participa atât elevi, cât și profesori din cele trei instituții partenere, mai precizează reprezentanţii CSEI.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Dispariție la Dorohoi: Un tânăr de 36 de ani a fost dat în urmărire după ce nu a revenit acasă

Publicat

dispariție la dorohoi: un tânăr de 36 de ani a

Publicitate

Polițiștii din Dorohoi, județul Botoșani, desfășoară activități de căutare pentru găsirea unui bărbat de 36 de ani, care a plecat de la domiciliu și nu a mai revenit.

Potrivit informațiilor transmise de Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Botoșani, la data de 20 octombrie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi au fost sesizați cu privire la dispariția lui Florea Andrei-Valentin, domiciliat în municipiul Dorohoi.

Din…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Săveni, în prim-planul campaniei „Ziua Armatei României în școli”: Elevii descoperă mândria de a purta uniforma militară

Publicat

săveni, în prim planul campaniei „ziua armatei româniei în școli”: elevii

Publicitate

Campania națională „Ziua Armatei României în școli” a debutat oficial și în județul Botoșani, odată cu activitățile organizate de Biroul informare-recrutare al Centrului Militar Județean Botoșani.

Evenimentul, ajuns la ediția a XIII-a, are ca scop promovarea valorilor și a oportunităților carierei militare în rândul tinerilor și se desfășoară în mai multe unități de învățământ din județ.

Elevii botoșăneni, față în față cu…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani, tras pe linie moartă: Trenurile spre Suceava suspendate din cauza datoriilor CFR Călători

Publicat

cfr călători lansează în circulație „trenurile soarelui” în data de

Publicitate

Circulația mai multor trenuri operate de Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători ‘CFR Călători’ SA va fi suspendată, începând de marți, ca urmare a neachitării la termen a unor sume restante de peste 100 milioane de lei, aferente achitării Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (TUI), conform obligațiilor contractuale, a anunțat CFR SA.

„Compania Națională de Căi Ferate ‘CFR’ SA, în calitate de manager al…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Accident la Victoria, Stăuceni! Un microbuz și un autoturism s-au ciocnit, doi tineri răniți au refuzat transportul la spital

Publicat

foto: accident la victoria, stăuceni! un microbuz și un autoturism

Publicitate

❗️Conduceți prudent❗️

 

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, în localitatea Victoria, comuna Stăuceni. În eveniment au fost implicate un autoturism și un microbuz.

 

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, precum și două echipaje aparținând Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani.

 

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe