Connect with us

ACTUALITATE

Profesori de la CSEI Alba Iulia, specializaţi în Finlanda pentru metode inovative de educaţie. Proiecte Erasmus+

Publicat

Profesori şi elevi de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă (CSEI) Alba Iulia continuă să participe, în cadrul unor proiecte Erasmus+, la activităţi menite să aducă noi cunoştinţe, metode şi motive de dezvoltare a procesului de învăţământ local.

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Alba Iulia vor fi derulate, până în 2020, două proiecte de parteneriat KA229 Erasmus+.

În perioada 22-26 octombrie, trei profesori au fost în schimb de experienţă în Finlanda, pentru dezvolta, testa și evalua metode, activități și strategii inovatoare de stimulare a participării elevilor atât în viața școlară, cât și în cea socială, prevenind abandonul școlar și discriminarea. De asemenea, se urmărește creșterea calității predării și îmbunătățirea motivației școlare a elevilor prin creșterea stimei de sine și ajutându-i să experimenteze succesul într-un mediu școlar unde accentul se pune cel mai adesea pe aptitudinile academice, în detrimentul creativității, de exemplu.

Reuniunea cadrelor didactice a fost la Seinäjoki , Finlanda, iar cei trei profesori de la CSEI Alba Iulia, care au participat la cursul de pregătire având ca temă „Every student is everybody’s student” au fost: Teodora Cîmpean – profesor coordonator proiect România, Daniela Cristian – profesor -educator și consilier educativ, Enyedi Anca, profesor-educator. A fost prima întâlnire în cadrul proiectului  KA229 “Raising Aspirations for Social Inclusion” (RASI), derulat în parteneriat cu Seinäjoen lyseo (Finlanda) – coordonator proiect, O.D.P.F. Istituto Santachiara – Italia, Hietaniemi Friskoleförening – Suedia, Southend YMCA Community School – Marea Britanie.

Proiectul ” Raising Aspirations for Social Inclusion ”(RASI) este implementat pentru a facilita integrarea elevilor cu CES în societate prin îmbunătățirea calității serviciilor educaționale care le sunt oferite. Participarea la acest proiect va avea efecte pozitive pe termen lung asupra fiecărei școli și a culturii acesteia. Profesorii vor fi încurajați să împărtășească idei, să compare experiențele lor transnaționale și să integreze bunele practici și metode în activitățile zilnice, transmit reprezentanţii CSEI.

Fiecare școală parteneră a format o echipă de proiect care include echipa managerială, coordonatorul și alți profesori sau experți în predarea la clase cu elevi cu CES. Aceste echipe gestionează toate activitățile, alegând patru domenii / chestiuni specifice pe care ar dori să le îmbunătățească în cadrul propriei organizații în timpul proiectului, pe parcursul a șase mobilități de formare a personalului didactic, pe o perioadă de doi ani. În fiecare mobilitate se va discuta conținutul problemelor alese și vor fi prezenți reprezentanți aleși din fiecare școală parteneră.

În cadrul acestei prime întâlniri dintre instituțiile partenere, au fost definite rolurile şi sarcinile fiecărui partener în cadrul proiectului, a fost discutat planul de activitate şi au fost dezvoltate proceduri de evaluare, de diseminare si valorizare a rezultatelor proiectului.

Al doilea proiect, KA229 Erasmus+ – Learn to learn easier  (Portugalia-coordonator, Ungaria și România- parteneri proiect) este orientat pe metodă, care nu doar descrie problemele obiceiurilor de învățare în rândul elevilor, ci caută cauze și analizează legăturile dintre metodele de predare și dificultățile elevilor.

Vizează conceperea și dezvoltarea de noi  materiale și metode pentru a îmbunătăți succesul procesului de învățare personală. Aceasta sporește motivația elevilor și face ca învățarea să fie mai atractivă datorită unor abordări pedagogice alternative nonformale bazate pe auto-reflecția elevilor, conștiința de sine și stima de sine. Pe parcursul proiectului, partenerii dezvoltă și încearcă o metodologie inovatoare, care implică și alți participanți externi ai progresului învățării, formând contextul educațional ca un fel de societate deschisă, diminuând decalajul dintre structurile sociale ale vieții reale și contextul școlar – pentru a ajuta elevii care provin din medii sicoal-economice dezavantajate  să depășească dificultățile generale și obișnuite de învățare; pentru a stabili un mediu școlar mai familiar, pentru a îmbunătăți practicile de învățare și  pentru a crește motivația procesului de învățare.  Prima mobilitate din cadrul acestui proiect va avea loc la finele lunii noiembrie, în Ungaria, urmărindu-se crearea unui dialog intercultural între participanți, respectând diversitatea culturală și valorile de bază ale Uniunii Europene. Vor participa atât elevi, cât și profesori din cele trei instituții partenere, mai precizează reprezentanţii CSEI.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

VIDEO. 2025, investiții record la Rădăuți-Prut: Școală modernizată, locuințe pentru tineri și infrastructură rutieră în plin proces de finalizare

Publicat

video. 2025, investiții record la rădăuți prut: Școală modernizată, locuințe pentru

Publicitate

Anul 2025 a fost unul dintre cei mai buni pentru comuna Rădăuți-Prut, localitatea aflată la frontiera de nord-est a țării și ultima poartă a Uniunii Europene. Administrația locală, condusă de primarul Viorel Nichiteanu și viceprimarul Silviu Pînzariu, a gestionat un volum impresionant de investiții, cele mai multe din ultimii ani, multe dintre ele ajungând deja în faza de finalizare.

Viceprimarul Silviu Pînzariu spune că pentru Primăria…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani, în topul județelor cu cei mai mulți pensionari cu venituri minime. Mii de vârstnici trăiesc din indemnizația socială

Publicat

botoșani, în topul județelor cu cei mai mulți pensionari cu

Publicitate

Datele oficiale ale Casei Naționale de Pensii Publice arată încă o realitate dură pentru Botoșani: județul rămâne printre cele mai afectate zone din țară în ceea ce privește numărul pensionarilor cu venituri insuficiente pentru traiul de zi cu zi.

În luna octombrie 2025, peste 2.650 de botoșăneni proveniți din fostul sistem al agricultorilor au depins de indemnizația socială pentru a-și completa pensia, Botoșaniul situându-se pe locul al…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prezență de 17,87% la ora prânzului în comuna Mihai Eminescu. Peste 1.300 de alegători au votat până acum

Publicat

prezență de 17,87% la ora prânzului în comuna mihai eminescu.

Publicitate

Alegerile locale parțiale din comuna Mihai Eminescu au intrat în a doua parte a zilei cu o prezență semnificativ mai ridicată decât în cursul dimineții. Potrivit datelor actualizate ale Autorității Electorale Permanente, până la ora 12:16, în cele șapte secții din comună și-au exercitat dreptul de vot 1.322 de persoane, ceea ce reprezintă 17,87% din totalul alegătorilor înscriși.

Dintre aceștia, 1.319 alegători au votat pe listele permanente,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Percheziție la Botoșani: Peste 1,6 tone de articole pirotehnice confiscate de polițiști din locuința unui tânăr de 19 ani

Publicat

percheziție la botoșani: peste 1,6 tone de articole pirotehnice confiscate

Publicitate

O captură impresionantă de materiale pirotehnice a fost realizată de polițiștii botoșăneni, care au descins la locuința unui tânăr de 19 ani bănuit de activități ilegale cu artificii și petarde din categorii cu risc ridicat. Percheziția a fost efectuată de Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase în cadrul unei acțiuni derulate la nivel național.

În urma controlului domiciliar, polițiștii au descoperit peste o tonă și jumătate…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe