Connect with us

EDUCATIE

Profesorii pot cere şcolilor să le pună la dispoziție laptop, telefon și internet, pentru a asigura susținerea învățării la distanță

Publicat



laptop calculator

Profesorii care nu au laptop, telefon şi internet pot cere unităților de învățământ la care lucrează să le pună la dispoziție echipamentele necesare pentru a asigura susținerea învățării la distanță, potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei.

Monica Anisie, ministrul Educației a susținut luni o videoconferință cu inspectorii școlari generali, inspectorii școlari generali adjuncți și directorii Casei Corpului Didactic pentru a stabili un nou plan de măsuri în sistemul românesc de învățământ, în contextul pandemiei COVID-19, potrivit comunicatului citat.

În primă fază s-au luat câteva măsuri specifice pe care inspectoratele școlare județene trebuie să le implementeze pentru susținerea învățării la distanță pentru elevi:

”Inspectoratele școlare trebuie să organizeze periodic videoconferințe cu directorii unităților de învățământ din România pentru a identifica și stabili sarcini de lucru și resurse educaționale în vederea asigurării învățării la distanță”, se arată în comunicatul de presă.

În cadrul videoconferinței a fost stabilit următorul flux/cadru de lucru pentru inspectoratele școlare, unitățile de învățământ și cadre didactice:

*Inspectoratele școlare vor monitoriza desfășurarea activităților-suport pentru învățarea on-line în unitățile de învățământ din subordine;

*Cadrele didactice care nu au acces la tehnologie pot solicita unităților de învățământ să le pună la dispoziție echipamentele necesare pentru desfășurarea procesului didactic în sistem on-line;

*Inspectoratele școlare și unitățile de învățământ, cu sprijinul autorităților locale, vor lua măsuri pentru asigurarea accesului la activități de învățare pentru preșcolarii/elevii din medii dezavantajate care nu dispun de echipamente informatice;

*Elevii din anii de final de ciclu care vor susține examenele naționale pot beneficia de consiliere din partea unităților de învățământ, cu sprijinul consilierilor din cabinetele psihopedagogice.

Săptămânal, Ministerul Educației și Cercetării organizează întâlniri cu inspectorii generali pentru a transmite informații referitoare la susținerea învățării la distanță și pentru a rezolva situațiile specifice apărute în această perioadă.

De asemenea, ministrul Educației și Cercetării va participa la videoconferințele organizate de inspectoratele școlare cu directorii unităților de învățământ după o planificare propusă de către inspectorate.

EDUCATIE

Bacalaureatul va fi adaptat la pandemie. Ce soluții văd elevii și profesorii

Publicat

Bacalaureatul se apropie cu paşi repezi, iar elevii din România au de pregătit multe exerciţii la matematică şi zeci de eseuri la limba română. În vreme ce elevii spun că ar fi ajutor să se scoată din materie, profesorii nu văd în asta o soluție. Ministrul Educației spune că programa va fi adaptată.

Alesia Mazilu, elevă în clasa a 12-a la un liceu din Constanţa, face ore online de aproape un an. De fapt, spune eleva, a fost mai mult un an mai mult de pauză, decât de învăţat.

„Nu neapărat că ar trebui să ne scoată materia de pe semestrul II, de exemplu, însă ne-ar fi de mai mare ajutor. Pentru că şi anul trecut s-a scos, ei au avut doar un semestru în care n-au fost la şcoală, noi am avut un an în care n-am fost la şcoală şi este cu atât mai greu”, a spus Alesia Mazilu, elevă în clasa a XII-a.

În schimb, unii profesori nu văd adaptarea materiei de examen o soluţie.

Adrian Enache, profesor de matematică la liceul Nicolae Iorga din Bucureşti, crede că toţi elevii şi profesorii ar fi avut timp să îşi pună la punct programa pentru bacalaureat.

„Dacă se prelungeşte pandemia, reducem exigenţa? Reducem nivelul? Ce câştigăm? Dacă anul trecut nu am putut studia derivatele, anul acesta nu putem studia integralele. Şi atunci ce facem? Scoatem şi derivate şi integrale?”, a spus dascălul.

Ministerul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, încă nu a anunţat cum se va modifica programa pentru Bacalaureat, însăspune că va fi corelată cu realităţile acestui an şi va fi adaptată modului în care elevii au asimilat.

„Programa de examen va fi corelată cu realităţile acestui an şi adaptată modului în care elevii au asimilat şi nu modului în care profesorii au predat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 4.400 de elevi în Mureș fără acces la internet. Aproape 3.600 nu pot avea mediile încheiate

Publicat

Unui număr de circa 3.600 de elevi din totalul de 66.300 din judeţul Mureş, din ciclurile primar, gimnazial, profesional, liceal şi postliceal, nu li se pot încheia mediile, iar 4.446 de copii nu au acces la internet, majoritatea în mediul rural.

Potrivit statisticilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Mureş, în mediul urban învaţă în total 43.079 de elevi în ciclurile primar, gimnazial, profesional, liceal şi postliceal, dintre care 1.701 sunt în situaţia de a nu li se încheia mediile, majoritatea din cauza lipsei dispozitivelor electronice, dar şi din cauza absenteismului sau din cauze medicale.

În mediul urban, 1.039 de elevi nu au acces la dispozitive, iar 975 nu au acces la internet, alţi 800 regăsindu-se la rubrica “alte situaţii”.

În mediul rural învaţă 23.221 de elevi, dintre care 1.896 sunt în situaţia de a nu li se putea încheia mediile.

Statistica IŞJ Mureş arată că 3.439 de elevi din mediul rural nu au acces la dispozitive şi 3.471 de elevi nu au acces la internet, iar 692 sunt în alte situaţii. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tulpina britanică a Covid nu este suficient pentru a determina autoritățile din Franța să închidă şcolile

Publicat

În Franţa nu este necesară închiderea şcolilor, dar trebuie luate noi măsuri restrictive pentru a încetini transmiterea coronavirusului şi în special a variantei britanice, a precizat miercuri principalul consilier ştiinţific guvernamental, potrivit Reuters.

”Credem că informaţiile britanice referitoare la noua tulpină nu sunt suficiente pentru a ne determina să recomandăm închiderea şcolilor în Franţa”, a declarat Jean-François Delfraissy, preşedintele Consiliului ştiinţific care consiliază guvernul în privinţa gestionării epidemiei, pentru postul de radio franceinfo.

Acesta a mai spus că varianta britanică reprezintă cauza unui procent estimat de 1% din numărul noilor infectări cu COVID-19 în Franţa.

”Provocarea imediată nu este să o eliminăm, ci să-i încetinim transmiterea adoptând un număr de măsuri restrictive”, a continuat acesta.

Preşedintele Emmanuel Macron are programată miercuri dimineaţă o întâlnire cu principalii miniştri pentru a discuta o eventuală înăsprire a restricţiilor.

Interdicţia de circulaţie la nivel naţional ar putea intra în vigoare de la ora 18:00 în loc de 20:00, aşa cum s-a întâmplat deja în unele părţi din estul şi sud-estul ţării, relatează presa franceză.AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Anunțul ministrului Educaţiei despre reluarea cursurilor în format fizic

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, luni seara, că nu exclude niciun scenariu privind reluarea cursurilor în format fizic, decizia se va lua în funcţie de rata de infectare, iar la finalul lunii ianuarie se va anunţa dacă din data de 8 februarie elevii se vor întoarce în şcoli.

“Nu excludem niciun scenariu, nici scenariul deschiderii în zonele în care rata de infectare este mai scăzută, nici acela al prioritizării celor mici, grădiniţă şi învăţământ primar, nici scenariul în care acordăm prioritate celor care susţin examene naţionale, clasele a VIII-a şi XII-a, nici alt scenariu sau o combinaţie între aceste scenarii. Anunţul se va face la finalul lunii ianuarie”, a spus Cîmpeanu la TVR1.

Ministrul a adăugat că este sigur că până pe 8 februarie se va învăţa online, iar elevii vor putea merge în şcoli în funcţie de rata de infectare de după vacanţa de iarnă.

“Este sigur că cele trei săptămâni din semestrul întâi vor fi online (…). Ministerul Educaţiei şi Guvernul României îşi doresc să înceapă şcoala pe 8 februarie, însă acest lucru se va face în funcţie de evoluţia ratei de infectare, după vacanţa de iarnă, care s-a încheiat ieri, 10 ianuarie. Ştim foarte bine că sunt necesare 14 zile, deci de aceea am spus că în a doua jumătate a lunii ianuarie, ultima decadă, mai exact, a lunii ianuarie, în funcţie de evoluţia ratei de infectare. Evoluţia campaniei de vaccinare, ne dorim să fie cât mai mulţi profesori vaccinaţi. În funcţie de măsurile adoptate de alte state şi în funcţie de acţiunile remediale pe care trebuie să le facem şi care necesită prezenţa fizică în şcoală, vom lua decizia referitoare la modul în care va începe şcoala pe 8 februarie”, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu. AGERPRES

Citește mai departe