Connect with us

EDUCATIE

Programul prin care şcolarii vor primi câte un borcan cu miere, funcţional de la 1 ianuarie 2020

Publicat



Programul prin care şcolarii vor primi câte un borcan cu miere în fiecare lună va fi funcţional de la 1 ianuarie 2020, a declarat, vineri, Daniel Botănoiu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

“Începând cu 1 ianuarie 2020, programul prin care şcolarii vor primi câte un borcan cu miere va fi funcţional. Ideea este că am avut înţelegerea de a pregăti foarte bine programul acesta. Ne dorim să fie mierea locală în program, nu să ne trezim cu produse extrase din porumb, din melasă, din sfeclă sau din nu ştiu ce… Este important să avem calitate, pentru că nu vrem ca, după aceea, să auzim că “ciuma roşie” a furat din mierea copiilor sau că “ciuma galbenă” a făcut nu ştiu ce. Nu asta este intenţia noastră, pentru că uitaţi-vă, un copil din mediul rural poate să sară un gard şi să-şi ia un măr din pom, dar la borcanul de miere se uită ca la o icoană, pentru că nu are de unde să-l ia. Mierea este cel mai bun lucru care se poate întâmpla copiilor din mediul rural, pentru că nu au surse de energie, nu au surse de sănătate pe care să şi le ia din alimentaţie aşa cum există în mediul urban”, spus Botănoiu, în conferinţa de presă care a deschis ediţia de toamnă a Târgului Naţional al Mierii, organizată pe platforma apicolă Băneasa.

Oficialul MADR a adăugat că producţia naţională de miere va fi încurajată, odată cu livrarea a 3.000 de tone către populaţia din România.

“Este important să ştim că din producţia naţională 3.000 de tone se vor duce către populaţia din România şi îşi găseşte loc la copilul român care se deprinde cu un anumit mod de a-şi căuta ceea ce îi place. Un borcan de miere acordat lunar nu cred că este niciun efort prea mare, nici un consum suplimentar. Pe de altă parte, efortul făcut de Guvern a fost mare, pentru că programul a trebuit să fie bine pregătit, apicultorii trebuie pregătiţi foarte bine etc. Vrem să avem un program echilibrat şi să nu-l mai comentăm, pentru că avem obiceiul acesta”, a susţinut Daniel Botănoiu.

În viziunea secretarului de stat din MADR, piaţa, asocierea şi finanţarea sunt cele trei instrumente ce pot ajuta apicultura să se dezvolte.

“Piaţa, asocierea şi finanţarea sunt cele trei instrumente importante la care noi ne uităm cu foarte mare atenţie. Când discut de piaţă, discut de un preţ echilibrat pe care trebuie să-l primească apicultorul pentru ceea ce face. Asocierea înseamnă nu numai înfiinţarea cooperativelor, funcţionarea lor sau asociaţii sau federaţii, ci şi cercetarea. Al treilea lucru este legat de finanţare, fie din subvenţii, fie din programe, fie din contribuţiile pe care poţi să le ai cu fondurile de garantare, astfel încât băncile să fie alături de eforturile depuse de către producători”, a explicat demnitarul.

Pe de altă parte, Botănoiu a adus în discuţie calitatea produselor autohtone, dar şi modul de autorizare al localurilor, fapt ce face din România “probabil cea mai sigură ţară”, din acest punct de vedere.

“Sunt oameni care îşi cumpără un Mercedes, dar se uită la 10 bani la preţul la miere. Dacă se duce să ia un borcan de miere îl alege pe cel de 7 lei şi zice că a cumpărat miere, dar despre care spune că era zaharisită. El nu ştie, nu are pregătirea de a face diferenţe între miere. Noi trebuie să dovedim că ceea ce producem în fermele noastre au calitate foarte bună, sunt produse pe care nu le întâlnim în alte zone. Există 200 de specii de plante în flora spontană în România care nu există în Europa. Toate acestea nu pot fi susţinute decât financiar (…) Când vă duceţi la un restaurant în Bruxelles, riscaţi să mâncaţi cu soţia altuia pe picior, pentru sunt atât de strânse locurile la mese şi înghesuite încât nu ai confortul necesar. În România nu se întâmplă asta. Din punct de vedere al autorizărilor, astăzi, România este probabil cea mai sigură ţară. În momentul în care se deschide un restaurant să fiţi convinşi că respectă cele mai înalte standarde pe care nu le găsiţi în alte state europene, unde există derogări pentru o perioadă lungă de timp. În schimb, există dublu standard, am constatat asta şi trebuie să lucrăm în sensul ăsta, dar tot ce intră într-un spaţiu de vânzare autorizat este bine controlat”, a punctat Daniel Botănoiu.

Asociaţia Crescătorilor de Albine din România (ACA) organizează, în perioada 20 – 22 septembrie, pe platforma Institutului de Cercetare şi Dezvoltare pentru Apicultură din Băneasa, cea de-a 21-a ediţie a Târgului Naţional al Mierii.

Târgul reprezintă cel mai important eveniment de profil din Capitală şi beneficiază de o participare importantă din partea apicultorilor ca expozanţi, a procesatorilor din domeniul apicol, precum şi a reprezentanţilor din cadrul asociaţiilor apicole. Astfel, în cadrul evenimentului sunt aşteptaţi peste 100 de expozanţi apicultori şi firme specializate, ce vor etala produsele într-o gamă extrem de diversificată, de la produse apicole obţinute direct din stupinムpână la produse apicole condiţionate sau alte preparate derivate din produse apicole, suplimente nutritive, cosmetice etc.

Asociaţia Crescătorilor de Albine din România este o organizaţie profesională a apicultorilor, neguvernamentală, autonomă şi apolitică, înfiinţată în anul 1958. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Președintele Iohannis: Elevii încep școala în 14 septembrie. Învățământul online este acceptat doar dacă nu se pot ține cursuri

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că școala va începe în data de 14 septembrie pentru majoritatea elevilor din învățământul preuniversitar.

Președintele a declarat că există trei scenarii, în funcție de numărul de bolnavi dintr-o localitate. Scenariul verde (risc mic sau deloc): mai puțin de un caz la mie detectat zilnic în ultimele 14 zile – cursurile se fac fizic la școală. Scenariul galben (risc mediu): 1-3 persoane medie zilnică în ultimele 14 zile – cursurile se țin mixt. Scenariul roșu – peste 3 cazuri, în care școala se închide și se țin cursuri doar online.

Invațamantul online este acceptat ca si invatamant normal- adica se preda materie atunci cand nu se pot tine cursuri fizice.

“Pe 14 septembrie începe noul an şcolar preuniversitar. Pentru majoritatea elevilor, asta înseamnă că vor merge efectiv, fizic, la şcoală.

Pentru a ţine cont de impactul pandemiei în fiecare şcoală, în fiecare localitate, au fost elaborate trei scenarii, în funcţie de numărul de bolnavi din localitate. Aceste criterii sunt mai general valabile, nu doar pentru şcoli, dar ele vor fi folosite şi pentru a evalua impactul pandemiei asupra şcolilor.

Aceste trei scenarii sunt: scenariul verde, care înseamnă că în localitatea respectivă e mai puţin de o persoană în medie, în ultimele 14 zile, detectată cu COVID-19; scenariul doi, scenariul galben – între unul şi trei persoane detectate în medie zilnică în ultimele 14 zile; scenariul trei – când în media ultimelor zile au apărut mai mult de trei bolnavi noi în localitatea respectivă”, a afirmat şeful statului, la Palatul Cotroceni, într-o conferinţă de presă.

Preşedintele a precizat că în săptămânile care urmează vor fi detaliate deciziile luate miercuri. El a subliniat că felul în care funcţionează fiecare unitate şcolară va fi decis la nivel local.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Admiterea din toamnă la Academia de Studii Economice din București, exclusiv online

Publicat

ase bucuresti sursa ase.ro
sursa foto: ase.ro

Academia de Studii Economice din Bucureşti anunţă că va organiza, exclusiv online, un nou concurs de admitere în luna septembrie pe locurile rămase disponibile la programele universitare de licenţă, masterat şi doctorat.

Potrivit unui comunicat transmis vineri AGERPRES, toate informaţiile necesare viitorilor candidaţi sunt postate pe site-ul instituţional www.ase.ro şi pe pagina oficială de Facebook.

Înscrierile la programele universitare de licenţă au loc online, în perioada 4 – 9 septembrie, pe platforma admitere.ase.ro, pe care se va desfăşura tot procesul de admitere.

Concursul este alcătuit din eseul motivaţional, testul de competenţă lingvistică – pentru candidaţii care optează pentru programe cu predare în limbă străină şi media generală de admitere, calculată ca medie ponderată între media la examenul de Bacalaureat (70%) şi media anilor de studii (30%).

Testul eliminatoriu de competenţă lingvistică pentru programele de studii cu predare într-o limbă străină se poate echivala cu certificatele de competenţă lingvistică, recunoscute de ASE. Sunt, de asemenea, absolviţi de susţinerea testului de competenţă lingvistică cei care au urmat studiile liceale în limba străină a programului de licenţă pentru care optează.

Înscrierile la programele universitare de masterat au loc online, în perioada 9 – 10 septembrie, pe platforma admitere.ase.ro, pe care se va desfăşura tot concursul de admitere. Admiterea la programele de masterat se face prin concurs, candidaţii fiind ierarhizaţi în funcţie de media de admitere, calculată ca medie ponderată între rezultatele obţinute la proba de specialitate – 40% şi media examenului de finalizare a studiilor universitare de licenţă – 60%. Proba de specialitate constă într-un test grilă de specialitate/interviu de specialitate.

Pentru programele cu predare în limbi străine se susţine, online, o probă de competenţă lingvistică tip interviu, notată cu calificativul admis/respins. Fac excepţie candidaţii care prezintă unul dintre certificatele recunoscute de ASE sau cei care au absolvit programe de licenţă în limba străină a programului de masterat pentru care candidează.

Înscrierile la programele universitare de doctorat au loc în perioada 8 – 9 septembrie şi se desfăşoară integral pe platforma doctorat.ase.ro. Documentele necesare susţinerii examenului de doctorat şi mai multe informaţii sunt disponibile pe pagina Institutului de Studii Doctorale. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Definitivat 2020: 8 candidaţi eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă. Prezenţi – 6.480 de candidaţi

Publicat

examen

Ministerul Educaţiei informează că opt candidaţi la examenul naţional de definitivare în învăţământ, desfăşurat miercuri, au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă.

Miercuri s-a desfăşurat proba scrisă din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2020.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, dintre cei 6.776 de candidaţi cu drept de participare la proba scrisă, au fost prezenţi 6.480 de candidaţi.

Din cauza unor tentative de fraudă, au fost eliminaţi opt candidaţi.

Au absentat 296 de candidaţi.

MEC precizează că nu s-au înregistrat cazuri de candidaţi cu temperatura de peste 37,3 grade Celsius.

Conform metodologiei de concurs, care permite acest lucru, 433 de candidaţi au decis să se retragă din motive personale, arată MEC.

În total, au fost transmise spre centrele de evaluare 6.039 de teze.

Primele rezultate vor fi comunicate în data de 29 iulie în centrele de examen şi pe site-ul definitivat.edu.ro. Contestaţiile se depun la centrele de examen, conform calendarului aprobat, în zilele de 29 iulie, după afişarea rezultatelor, şi pe 30 iulie, până la ora 12,00.

Rezultatele finale se afişează în centrele de examen şi pe site-ul menţionat în data de 4 august.

Subiectele şi baremele de corectare au fost publicate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 16,00, informează Ministerul Educaţiei. De asemenea, acestea au fost afişate şi la avizierele centrelor de examen.

Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puţin 8 (opt) pentru promovarea examenului.

Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, şi obiectivul acestui examen naţional. Prin dobândirea definitivării în învăţământ, cadrul didactic depăşeşte stadiul de debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învăţământ preuniversitar şi de a participa ulterior la susţinerea examenelor pentru obţinerea gradelor didactice. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Fiecare școală ar putea primi ”mână liberă” să decidă cum va începe cursurile, în toamnă

Publicat

Fiecare unitate de învăţământ din țară ar putea decide singure cum vor începe, la toamnă, anul şcolar, în funcție de evoluția numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau hibrid, informează ziarul Alba24.ro

Din toamnă, şcolile ar putea primi „mână liberă” că să decidă cum vor începe noul an. Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie „se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizăm decizia chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ”.

Astfel, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează, fiecare școală va stabili cum va începe anul școlar.

Inspectorii şcolari, directorii, experţii în Educaţie şi asociaţiile de părinţi spun că o astfel de decizie ar fi binevenită şi că Ministerul Educaţiei nu poate aplica un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate