Connect with us

ACTUALITATE

Proiect inedit în Bihor: sistem de transport integrat în localitățile din Zona Metropolitană Oradea

Publicat

Primarul Ilie Bolojan și primarul comunei Borș, Bátori Géza, au anunțat, miercuri, într-o conferință de presă, că Zona Metropolitană Oradea vrea să implementeze până în 2023 un sistem de transport în comun integrat care să deservească municipiul şi toate comunele limitrofe dispuse să intre în parteneriat.

Potrivit eBihoreanul.ro, noul sistem va permite înfiinţarea unui tip de abonament metropolitan care să permită călătoria pe toate mijloacele de transport în comun, iar pentru înfiinţarea lui, municipalitatea va achiziţiona în rate 20 de autobuze în valoare de peste 5 milioane euro. Astfel, deţinătorul abonamentului, se va putea deplasa cu autobuzul nu doar de la domiciliul din Borş la locul de muncă, de pildă, pe platforma industrială din Oradea, ci şi în Băile Felix la relaxare.

„Noi am putea avea până în 2023 un sistem integrat cu o flotă nouă, cu trei tipuri de abonamente: de Oradea, de navetă, cum e Borş – Oradea, şi în toată zona metropolitană, astfel încât cu un singur abonament ai putea circula pe orice linie, de la Borş la Cetariu şi de la Cetariu la Oşorhei”, a spus, potrivit eBihoreanul.ro, primarul Bolojan.

”Acum câțiva ani, primăriile Oradea, Borș și Sânmartin au decis să se unească și să-și realizeze în comun sistemul de transport. Până la 1 iulie, primarii celorlalte comune din zona metropolitană urmează să decidă dacă doresc să intre în acest sistem integrat de transport”, a declarat, conform unui comunicat, primarul comunei Borș, totodată vicepreședintele Zonei Metropolitane Oradea,  Bátori Géza.

În cadrul proiectului, aprobat la cea mai recentă ședință de către comitetul director al ZMO, se dorește ca operatorul de transport local din Oradea (OTL), să-și extindă în continuare rutele, pentru a avea sisteme de transport integrate. În prezent, OTL asigură transportul cu autobuze pe cele două relații: Oradea – Borș și Oradea – Sânmartin, pentru că între aceste comune există deja un parteneriat.

În prezent, pentru asigurarea transportului în comun în Oradea, Borş şi Sânmartin, OTL operează cu 78 de autobuze, în vreme ce la nivel de municipiu mai circulă încă 66 de tramvaie, din care 10 Siemens moderne.

Municipalitatea orădeană a comandat din fonduri europene încă 20 de tramvaie de la firma Astra Arad, la preţul de 1,6 milioanei euro bucata. „Anul acesta vin primele 4 tramvaie. Sunt colorate în culorile oraşului: albastru şi roşu. Până anul viitor ar trebui să intre în lucru”, a declarat Bolojan.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

14 mai, ultima zi în care se mai pot face înscrieri la școala de agenți de poliție în 2024. Acte, calendar, condiții candidați

Publicat

academia de politie.jpg

Publicitate

Școala de Agenți de Poliție a anunțat că până pe 14 mai, cei interesați să devină agenți de poliție sunt invitați să trimită cereri de înscriere. Există un total de 1880 de locuri disponibile la cele trei școli postliceale. Procesul de admitere are loc în perioada aprilie – iulie, relatează alba24.ro. Cererile de înscriere trebuie trimise la inspectoratele de poliție județene, în funcție de domiciliu.

Înscrierile se fac doar electronic (cerere de înscriere trimisă prin e-mail la IPJ, compartiment resurse umane) până în 14 mai. Apoi, până în 21 mai se depun actele pentru dosarele de recrutare, tot la inspectoratele de poliție.

Proba…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani: Amenzi pentru șoferi depistați cu microbuzul ticsit cu călători

Publicat

maxi 696x555 1.jpg

Publicitate

În cadrul activităților desfășurate a fost verificată legalitatea transportatorilor de persoane, prilej cu care au fost depistate două microbuze de transport călători, care aveau peste 22 de persoane, respectiv peste 16 persoane în plus față de numărul de locuri.

 

Cei doi conducători auto au fost sancționați contravențional cu amendă în cuantum de 8.000 de lei fiecare, iar persoanele care erau în plus au coborât și au așteptat un nou transport pentru a se deplasa la destinație.

Publicitate

Fotografie cu caracter ilustrativ


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani: Sute de mii de euro aruncați pe un centru pentru sinistrați într-o zonă fără calamități. „E frumos tare, dar gol”

Publicat

index 9 1000x600.webp.webp

Publicitate

Autoritățile locale din Cândești au ridicat, cu 700.000 de euro, un centru pentru sinistrați în caz de calamități naturale, care zace nefolosit de doi ani. Clădirea urma să adăpostească potențiali sinistrați într-o zonă unde s-au înregistrat inundații o singură dată în trei decenii, scrie ADEVĂRUL.

Comuna Cândești se află pe malul stâng al Siretului, la granița cu județul Suceava și la aproximativ 50 de kilometri de municipiul Botoșani. Este o zonă frumoasă care a făcut cândva parte din Bucovina Habsburgică renumită mai ales pentru bisericile din lemn și peisajele absolut superbe din lunca Siretului. Comuna a ajuns însă faimoasă și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sute de mii de euro aruncați pe un centru pentru sinistrați într-o zonă fără calamități. „E frumos tare, dar gol”

Publicat

index 9 1000x600.webp.webp

Publicitate

Autoritățile locale din Cândești au ridicat, cu 700.000 de euro, un centru pentru sinistrați în caz de calamități naturale, care zace nefolosit de doi ani. Clădirea urma să adăpostească potențiali sinistrați într-o zonă unde s-au înregistrat inundații o singură dată în trei decenii, scrie ADEVĂRUL.

Comuna Cândești se află pe malul stâng al Siretului, la granița cu județul Suceava și la aproximativ 50 de kilometri de municipiul Botoșani. Este o zonă frumoasă care a făcut cândva parte din Bucovina Habsburgică renumită mai ales pentru bisericile din lemn și peisajele absolut superbe din lunca Siretului. Comuna a ajuns însă faimoasă și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe