Connect with us

ECONOMIE

Proiect: Pensiile speciale de peste 7.000 de lei vor fi impozitate. Ce alte pensii și indemnizații vor fi taxate suplimentar

Publicat


bani lei

Ministrul Finanțelor Publice, senatorul PSD Eugen Teodorovici a depus, la Senat, un proiect de lege care prevede impozitarea pensiilor între 7.000 și 10.000 de lei cu 30% din sumă. De asemenea, proiectul prevede și taxarea pensiilor mai mari de 10.000 de lei cu 50% din sumă, la care se adaugă o taxă de 900 de lei.

Această impozitare vizează persoanele care realizează venituri din „pensii și/sau indemnizații pentru limită de vârstă, primite în baza unor legi/statute speciale denumite în continuare contribuabili, sunt obligate la plata taxei pe veniturile din pensii și indemnizații pentru limită de vârstă, denumită în continuare taxă”, conform proiectului depus la Senat, transmite Mediafax.

Taxarea se aplică numai în situația în care venitul lunar din pensie este mai mare decât suma netaxabilă de 7.000 lei, lunar.

Pensiile de la 7.001 până la 10.000 de lei, inclusiv, sunt taxate cu 30% din sumă.

Pentru pensiile de peste 10.000 de lei se aplică un impozit de 50% din sumă la care se adaugă o taxă de 900 de lei.

Pensiile pentru care se aplică impozitul reprezintă sume primite în baza următoarelor legi/statute speciale:

a) pensia de serviciu prevăzută în Legea nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

b) pensia de serviciu prevăzută în Legea nr. 47/1992, privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

c) pensia de serviciu prevăzută în Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) pensia de serviciu prevăzută în Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea și al personalului care funcționează în cadrul Institutului National de Expertize Criminalistice, cu modificările și completările ulterioare;

e) pensia de serviciu prevăzută în Legea nr. 7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) indemnizația pentru limită de vârstă prevăzută în Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

g) pensia de serviciu prevăzută în Legea nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviația civilă din România, cu modificările și completările ulterioare;

h) pensia de serviciu prevăzută în Legea nr. 216/2015 privind acordarea pensiei de serviciu membrilor Corpului diplomatic și consular al României, cu modificările și completările ulterioare;

i) pensii militare prevăzute în Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare;

j) indemnizația pentru limită de vârstă prevăzută în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Perioada de aplicare a impozitării este până la 31 decembrie 2025.

Întrebată la mijlocul lunii trecute cum vor fi impozitate pensiile speciale, premierul Viorica Dăncilă a declarat că pe acest subiect este necesară o dezbatere care poate fi făcută în Parlament.

sursa: digi24.ro

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

SONDAJ: Unul din patru angajatori va îngheța salariile în acest an. Majorările salariale vor fi de cel mult 5%

Publicat

Unul din patru angajatori nu va acorda nicio mărire de salariu în acest an, în timp ce unul din trei angajatori afirmă că majorările salariale planificate pentru 2020 vor fi de cel mult 5%, potrivit unui sondaj efectuat de o platformă de recrutare.

Circa un sfert dintre angajatori consideră că majorarea salariului minim, de la 1 ianuarie, le va afecta bugetul de personal, astfel că vor lua măsuri precum restrângerea cheltuielilor cu beneficiile extrasalariale, comasarea unor funcţii, automatizarea unor procese şi restructurarea unor poziţii, conform sondajului făcut de BestJobs.

Salarii mai mari cu până la 10% vor oferi 13% dintre angajatori, iar doi din zece şi-au bugetat creşteri de până la 15% pentru angajaţii din companie. Doar 6,5% dintre respondenţi au afirmat că vor majora salariile peste acest prag.

În privinţa beneficiilor extrasalariale, cei mai mulţi dintre angajatori (64,5%) mizează în continuare pe tichetele de masă, iar 58% spun că vor acorda prime pentru ocazii speciale, în timp ce 39% vor organiza petreceri pentru angajaţi.

În plus, 38,7% dintre respondenţi vor susţine cheltuielile cu transportul ale angajaţilor, iar 35% vor investi în cursuri şi traininguri de dezvoltare personală pentru angajaţi. Aproximativ doi din zece respondenţi susţin că vor oferi un program flexibil de muncă.

Muncitorii necalificați și agenții de vânzări, la mare căutare

Pe de altă parte, angajatorii vor continua recrutările în acest an, iar pentru primul semestru şase din zece angajatori vor deschide până la 10 poziţii noi, iar unul din zece va deschide între 10 şi 20 de poziţii. Pentru fiecare dintre acestea, 42% dintre angajatori vor recruta între 2 şi 5 angajaţi, iar o treime vor deschide poziţii ce vor fi acoperite de un singur angajat. Alţi aproape 10% vor avea nevoie de 5 până la 20 de angajaţi pe fiecare poziţie nou deschisă. În majoritatea cazurilor, recrutarea se va face pe termen lung.

Circa 39% dintre poziţiile ce vor fi deschise în perioada ianuarie – iunie a acestui an vor fi pentru muncitori necalificaţi. 35% vor fi pentru muncitori calificaţi, iar 26%, pentru personal la birou (White Collars).

Cele mai căutate specializări pentru care va fi recrutat personal vor fi în vânzări (55%), producţie (29%), administrativ (28%), inginerie (25,8%) şi logistică (19,3%). De asemenea, companiile mai au nevoie de angajaţi specializaţi în domeniile financiar-contabil (19%), customer service (17%), management şi consultanţă (12,3%), controlul calităţii (11,9%), construcţii (11,9%), business development (11,4%).

Jumătate (51,6%) dintre angajatori estimează că cele mai multe angajări vor fi pentru nivelul entry-level (0 – 2 ani experienţă), iar 42% vor avea nevoie în special de angajaţi care au 2 – 5 de experienţă (middle level).

Sondajul a fost efectuat în perioada 6 – 20 ianuarie 2020, pe un eşantion de 214 companii mici, medii şi mari din România. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Protecția Consumatorilor a cerut împiedicarea introducerii pe piaţă a produselor importate din China

Publicat

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa solicită Direcţiei de Sănătate Publică şi Biroului Vamal împiedicarea introducerii pe piaţă a produselor importate din China care intră în contact direct cu consumatorii.

”Am transmis o adresă către Direcţia Generală de Sănătate Publică Constanţa şi către vamă, pentru a ne da concursul în evaluarea importurilor de jucării, cosmetice, electrocasnice provenite din China. Situaţia actuală, legată de îmbolnăvirile din această ţară, ar trebui săî fie un semnal de alarmă”, a subliniat şeful CJPC, Horia Constantinescu.

În adresa respectivă se face referire la produse chinezeşti precum jucării, cosmetice, articole textile, încălţăminte.

“Având în vedere existenţa în China a unei noi tulpini de coronavirus, ce poate fi mortală pentru anumite categorii de persoane, care se transmite pe cale aeriană şi pentru care nu există încă tratament, vă solicităm sprijinul în împiedicarea punerii pe piaţă în vederea comercializării a produselor care intră în contact direct cu consumatorii din ţara noastră (jucării, cosmetice, articole textile, încălţăminte)”, reiese din adresa transmisă de conducerea CJPC Constanţa.

Toate loturile de produse care provin din China, pentru care există posibilitatea transmiterii coronavirusului, vor fi verificate, iar consumatorii trebuie să aibă încredere în instituţiile statului, a declarat, luni, pentru AGERPRES, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel.

“Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa a făcut o adresă către Direcţia Generală a Vămilor şi Direcţia de Sănătate Publică prin care se spune că pe anumite produse există posibilitatea transmiterii anumitor microbi şi germeni de coronavirus, în general pe jucării, haine etc. De aceea, toate loturile de produse care vin din China vor fi analizate de instituţiile abilitate ale statului. Consumatorii de produse şi servicii trebuie să aibă încredere că instituţiile statului îşi fac datoria. Sunt comitete interministeriale care supraveghează şi monitorizează foarte atent partea aceasta şi impactul în România. În acest domeniu are competenţe Ministerul Sănătăţii, prin Direcţiile de Sănătate Publică, ANPC are şi ea o componentă pe protejarea sănătăţii consumatorului, iar ANSVSA pe acea a siguranţei alimentare”, a spus Anghel.

Acesta recomandă consumatorilor să asculte instrucţiunile Ministerului Sănătăţii atunci când achiziţionează produse sau când vin din zona asiatică.

“Consumatorii trebuie să citească foarte atent toate instrucţiunile care li se oferă la aeroport sau în alte zone, atunci când pleacă sau se întorc din ţări asiatice”, a transmis Anghel.

Bilanţul epidemiei de infectări cu coronavirus, un virus din familia SARS (Sindromul Acut Respirator Sever), a ajuns la 2.744 de cazuri confirmate în China, iar numărul morţilor este de 81, dintre care 25 într-un interval de 24 de ore. Virusul a izbucnit în decembrie, pornind din oraşul chinez Wuhan. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Hotelierii din Republica Moldova vor să înveţe de la români tehnici de management

Publicat

receptie hotel

Hotelierii din Republica Moldova intenţionează să dezvolte un parteneriat cu cei din România, de la care să înveţe metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente, cum ar fi vânzări, rezervări, promovare, dar şi lucrul cu personalul, informează Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Potrivit unui comunicat, remis duminică AGERPRES, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, împreună cu SKAL Internaţional Bucureşti, a organizat în perioada 24-27 ianuarie 2020 un infotur pentru o delegaţie formată din 20 de reprezentanţi ai hotelurilor din Republica Moldova, aceştia fiind interesaţi să cunoască dotările camerelor şi facilităţile acordate de hotelurile româneşti, dar şi metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente: vânzări, rezervări, promovare, dar şi lucrul cu personalul.

Cu acest prilej, hotelierii din Republica Moldova au vizitat 14 hoteluri de 4 şi 5 stele din Bucureşti, atât ale lanţurilor internaţionale, cât şi investiţii româneşti, printre care Capital Plaza, Ambasador, Sheraton, Intercontinental, Cismigiu, Lido, Pullman şi Phoenicia Grand Hotel, care a fost gazda principală a grupului. În programul vizitei a fost inclus un tur al Capitalei, dar şi restaurantele Cercul Militar Naţional şi Pescăruş, unde s-au servit produse tradiţionale româneşti.

“Pentru început, partenerii noştri din Republica Moldova doar au vizitat hotelurile, urmând ca anul viitor să facă şcolarizare practică. În Republica Moldova, nu sunt multe lanţuri hoteliere, motiv pentru care hotelierii din această ţară, cei care vor să ajungă la nivel european, s-au gândit că cel mai bine ar fi să înveţe de la noi, pentru că hotelurile româneşti sunt competitive pe piaţa europeană. Această acţiune este susţinută financiar integral de membrii FPTR printre care se numără şi SKAL International Bucureşti. Am ales această perioadă în mod special, pentru a sărbători împreună cu colegii noştri moldoveni Ziua Unirii Principatelor Române”, a declarat Dragoş Răducan, prim-vicepreşedintele executiv al FPTR.

La rândul său, Stanislav Rus, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Hotelurilor şi Restaurantelor din Republica Moldova, a precizat că scopul acestui infotur constă în continuarea promovării şi dezvoltării parteneriatului turistic dintre Republica Moldova şi România pe segmentul hotelier, eficientizării dialogului profesionist dintre hotelieri, dar şi familiarizării hotelierilor moldoveni cu cele mai bune practici şi tehnici de management folosite în administrarea business-ului hotelier din ţara noastră.

Acesta a fost al doilea infotur pentru Asociaţia Hotelierilor din Republica Moldova.

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) este singura federaţie reprezentativă la nivel de de sector de activitate “turism, hoteluri, restaurante”
având în componenţă angajatori care asigură venituri salariale pentru 73.752 de persoane şi deţine peste 80% din cifra de afaceri a acestui domeniu de activitate. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Numărul turiştilor străini în Deltă a scăzut cu peste 20% în 2019

Publicat

hotel plutitor

Numărul total al turiştilor veniţi în Delta Dunării în 2019 a rămas aproape de acelaşi nivel record înregistrat în anul 2018, însă a continuat scăderea numărului turiştilor străini constatată şi în anii anteriori, arată datele Asociaţiei de Management a Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD).

Preşedintele Asociaţiei de Management a Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), Cătălin Ţibuleac, a declarat joi, pentru AGERPRES, că anul trecut numărul turiştilor străini a fost de 20.501, în timp ce în 2018 Delta a fost vizitată de 25.722 de turişti străini, conform datelor Institutului Naţional de Statistică.

“Această scădere vine din faptul că nu putem susţine un turism de calitate pe toate componentele lui în Deltă. Mă refer şi la ghizii de turism care, din păcate, nu întotdeauna ştiu o limbă de circulaţie internaţională, la transportul pe Dunăre, inclusiv la anumite servicii”, a menţionat Ţibuleac.

El a mai spus că turiştii străini nu vin într-o zonă în care nu există predictibilitate şi şi-a exprimat speranţa că în 2020 Delta va recupera din scăderea numărului de turişti străini.

“Cred că printr-o intensificare a acţiunilor de promovare la nivel internaţional, concomitent cu acţiuni coerente de îmbunătăţire a serviciilor, putem regla această situaţie”, a precizat preşedintele AMDTDD.

Asociaţia a organizat joi o şedinţă a Adunării Generale a Acţionarilor în timpul căreia membrii şi asociaţiile invitate şi-au exprimat problemele cu care se confruntă înainte de deschiderea sezonului turistic.

“Există vreun plan de deschidere a canalelor colmatate? Care este acesta? Acum 80% din canale sunt colmatate şi trebuie să sun 20 de pescari să aflu că pe un canal nu se poate circula. Se va plăti o taxă de pescuit sportiv anul acesta? Se va mări taxa de acces în Deltă anul acesta? Avem probleme legate de personal”, a declarat preşedintele Asociaţiei Patronatului în Turismul din Delta Dunării, Daniel Iluşcă, în timpul întâlnirii.

Operatorii turistici au solicitat schimbarea impozitării, în condiţiile în care sezonul în Deltă este de nouă luni, modificarea perioadei de prohibiţie a pescuitului, dar şi a legislaţiei, astfel încât să li se permită să cumpere peşte direct de la pescari.

În anul 2018, conducerea Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării a semnalat faptul că în anul 2015 aproape 37.000 de turişti străini au vizitat Delta, în anul următor 22.000, iar în 2017 – doar 18.100 de turişti străini. AGERPRES

Citește mai departe