Connect with us

ACTUALITATE

Proiect: România va trebui să aloce anual, în următorii 10 ani, 2% din PIB pentru proiectele de infrastructură

Publicat

România va trebui să aloce anual, în următorii 10 ani, aproximativ 2% din PIB reprezentând contribuţia financiară aferentă proiectelor cu finanţare europeană, la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în Planul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport aferent perioadei 2020 – 2030.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a publicat, vineri, în dezbatere publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Planului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030, data limită pentru primirea de propuneri şi observaţii fiind 14 decembrie 2021.

Potrivit notei de fundamentare care însoţeşte proiectul de act normativ, Planul Investiţional dezvoltă o strategie a asigurării finanţării necesare pe cei 10 ani de implementare plecând de la corelarea principalelor surse de finanţare disponibile României: PNRR, POT, CEF 2.0 şi bugetul naţional.

Nevoia de finanţare pentru toate sectoarele de transport din România pe următoarea decadă este de 72,77 miliarde de euro

Per total, nevoia de finanţare pentru toate sectoarele de transport din România pe următoarea decadă este de 72,77 miliarde de euro. Din această sumă, 34,19 miliarde de euro sunt dedicate infrastructurii rutiere, 20,63 miliarde de euro infrastructurii feroviare, 10,7 miliarde de euro dedicate infrastructurii de metrou, 4,46 miliarde de euro dedicate infrastructurii navale şi 2,79 miliarde de euro dedicate infrastructurii aeroportuare.

Alocările estimative maxime pentru finanţare europeană sunt de 40,78 miliarde de euro

Alocările estimative maxime pentru finanţare europeană sunt de 40,78 miliarde de euro (din care 13,43 fonduri externe nerambursabile şi 27,35 contribuţia maximă a bugetului de stat, incluzând mecanismul supracontractării), rezultând un deficit de 31,99 miliarde de euro, care poate fi acoperit de la bugetul de stat, respectiv prin împrumuturi externe şi fonduri private.

„În concluzie, România va trebui să asigure în următorii 10 ani contribuţia financiară aferentă proiectelor cu finanţare europeană la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în acest plan, rezultând un efort financiar reprezentând aproximativ 2% din PIB/an în funcţie de progresul fizic şi financiar al proiectelor”, se spune în nota de fundamentare.

Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României

Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României, pe următorii 10 ani, în valoare de aproape 73 de miliarde de euro, se află în faza de negocieri la Comisia Europeană a declarat, pe 24 noiembrie, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la audierile din Parlament prilejuite de preluarea portofoliului., exprimându-şi speranţa ca până la sfârşitul anului să fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.

„România are nevoie de un salt de dezvoltare în infrastructura de transport pentru următorii 10 ani. Cu toţii avem nevoie de resurse financiare şi de un management profesionist al proiectelor şi un plan strategic pe termen lung şi de reforme totodată administrative, în conformitate inclusiv cu PNRR. Avem o strategie care a parcurs deja câţiva paşi, şi anume Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020 -2030.

Acest plan în acest moment a fost elaborat

Acest plan în acest moment a fost elaborat, trimis către Comisia Europeană şi se află încă în faza de negocieri, urmând ca până la sfârşitul anului acest plan investiţional pe următorii 10 ani să fie aprobat printr-o Hotărâre de Guvern. Acest plan a fost creat în corelaţie cu politicile actuale ale Comisiei Europene, ceea ce înseamnă finalizarea coridoarelor europene, protecţia şi conservarea mediului, implementarea de soluţii de digitalizare şi inovare în transport”, a afirmat Sorin Grindeanu.

El a precizat că acest plan, elaborat în 2020 la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, are un rol triplu legat de o prioritizare a investiţiilor, o actualizare a Master Planului General de Transport al României, fiind totodată un document cadru de referinţă pentru politicile relevante.

Master Plan General de Transport

„Având în vedere că ne aflăm într-o perioadă de tranziţie între două exerciţii bugetare 2014 – 2020, respectiv 2021-2027, şi pentru că avem un Master Plan General de Transport aprobat în 2016, precum şi analizând necesitatea corelării tuturor acestor politici relevante în vederea realizării obiectivelor de infrastructuri necesare, acest plan investiţional are un rol triplu. După datele pe care le am în acest moment, el a fost elaborat în interiorul Ministerului Transporturilor în anul 2020, urmând etapele pe care vi le-am spus.

Acest rol triplu este legat de o prioritizare a investiţiilor, ceea ce este extrem de important pe această decadă 2020 – 2030, de asemenea înseamnă o actualizare a strategiei de implementare a Master Planului General de Transport şi, totodată, reprezintă un document cadru de referinţă pentru politicile relevante. În esenţă, acest plan investiţional vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor şi politice şi instituţionale şi financiare ale României pe un set clar de priorităţi care să ducă în 2030 la crearea unei reţele naţionale de transport, care să reprezinte ceea ce ne dorim cu toţii, coloana vertebrală de dezvoltare a economiei naţionale”, a explicat el. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

„Pirat auto” sucevean prins cu mașina plină pe strada Primăverii din municipiul Botoșani. Polițiștii l-au „taxat”

Publicat

images 1.jpg

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit pentru control, luni,  pe strada Primăverii, din municipiul Botoșani, un autoturism condus de un bărbat, de 59 de ani, din județul Suceava.

 

În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit faptul că acesta efectua transport neautorizat de persoane, contra cost.

 

Bărbatul a fost sancționat contravențional, cu amendă în cuantum de 1.000 de lei, iar ca măsură complementară i-a fost suspendat dreptul de a utiliza autovehiculul pentru o perioadă de 6 luni.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele articole pe botosani24

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

469 de locuri de muncă disponibile la Botoșani. Vezi LISTA comunicată de AJOFM

Publicat

electrician.jpg

Nu mai puțin de 469 locuri de muncă sunt disponibile astăzi la nivelul județului Botoșani, conform datelor centralizate de AJOFM Botoșani de la agenții economici.

Iată și lista completă cu locurile de muncă comunicate de AJOFM Botoșani:

UNITATEA
SEF DEPARTAMENT

(INGINER SEF)

SC NOVA APASERV SA

Str. Octav Bancila nr.3

Tel:0374106800

DIRECTOR TEHNIC SC TAMIŞTEF SRL

Str. Pacea nr.37A

E-mail:tamistef@yahoo.com

MANAGER SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA „MAVROMATI” BOTOSANI

Str. Marchian nr. 11

Tel:0231/518812

INGINER SILVIC DIRECTIA SILVICA BOTOSANI

Str. Pacea nr. 47

Tel:0231/512882

INGINER CONSTRUCTII CIVILE,INDUSTRIALE SI AGRICOLE SC BRAMIS REBUILD SRL

Str. O. Onicescu nr.3,parter

Tel. 0745521363

INGINER CONSTRUCTII CIVILE,INDUSTRIALE SI…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: Căutări fără oprire la Tudora, pentru găsirea unui copil de doi ani. Polițiștii și jandarmii fac tot ce este posibil

Publicat

whatsapp image 2024 03 17 at 18.53.16 1000x600.jpeg

Comunitatea din Tudora și botoșănenii care au aflat din media de acest caz, stau cu sufletul la gura, cu speranța că puiul de om va fi găsit din moment în moment.
Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Botosani, copilul este căutat fără încetare, polițiștii și jandarmii fiind dispuși să facă tot ce este posibil.

YouTube video

YouTube video

YouTube video

YouTube video

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele articole pe…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Elicopterul SMURD a fost chemat la Botoșani pentru un bărbat de 61 de ani

Publicat

smurd.jpg

Elicopterul SMURD a fost chemat la Botoșani pentru un bărbat de 61 de ani, aflat în stare gravă.

Botoșăneanul a suferit un infarct miorcardic acut și medicii au decis transferul pe calea aerului la o clinică din județul vecin.

Aeronava SMURD a aterizat pe heliportul din municipiul Botoșani

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe