EVENIMENT
Proiectul Autostrada A7, Lot 1 Dumbrava-Mizil: Perseverența și eficiența, două noțiuni de bază ale constructorului RETTER
Finalizare montaj tabliere
Construit într-un ritm intens, alert și susținut, Lotul 1 al Autostrăzii A7 Dumbrava-Mizil cu o lungime de 21 km se apropie în câteva zile de final.

UPDATE: Azi, 24.11.2024 a fost finalizată ultima placă de suprabetonare din acest proiect la podul 10 km 9+00.
Sâmbătă, 23 noiembrie 2024, s-a atins o etapă extrem de importantă pentru constructorul RETTER: montajul tuturor tablierelor din cadrul proiectului a fost finalizat cu succes, milestone atins printr-o coordonare eficientă a tuturor resurselor și implicarea exemplară a echipei.
Ultima grindă de pe A7 Lot 1!
Progres și detalii tehnice
Lotul include un total de 15 de poduri și pasaje, din care se evidențiază două structuri de o complexitate tehnică ridicată, un pasaj superior în lungime de 550 m peste DJ101F și CF804, respectiv un pod peste A3 cu o lungime de 370 m.

Cele 15 structuri cumulează un număr total de 547 grinzi, dintre care:
- 478 grinzi de beton, prefabricate, precomprimate, cu diverse lungimi, simplu rezemate continuizate cu placa monolit;
- 69 grinzi metalice, parte din structuri mixte oțel-beton, cu lungimi între 42 – 48 metri, pentru care s-a utilizat un total de peste 5000 tone de oțel.

Acest progres marchează o realizare remarcabilă în contextul unui proiect complex, cu un buget de peste 1,5 miliarde lei, care a necesitat o sincronizare atentă a resurselor și a echipelor de lucru.

Eficiența și colaborarea au asigurat un progres constant al proiectului iar, în mare parte, succesul este datorat:
- Suplimentării resurselor pe toate planurile, incluzând echipamente de montaj performante printre care macarale de tonaj ridicat de 650 to sau macarale cu care s-a efectuat montajul in tandem pentru un plus de eficienta, precum și personal calificat.
- Muncii în echipă, care a asigurat un flux de lucru continuu, reducând timpii de așteptare și optimizând procesele, cu o coordonare impecabila de catre sefii de echipa.
- Perseverenței, fiecare provocare tehnică fiind abordată rapid și eficient.
Structurile realizate, precum podurile peste Cricovul Sărat (grinzi metalice) și cel peste DN1D (grinzi metalice) dar, mai ales, structura 3, pun în evidență utilizarea tehnologiilor moderne de construcție.

Structura metalică a celui mai mare pod de pe pe lotul 1, podul care trece atât peste drumul județean 101 F, cât și peste calea ferată, având o lungime impresionantă de 550 de metri și o lățime totală de 42,4 metri, a reprezentat o lucrare amplă și dificilă, fiind o reală provocare din punct de vedere tehnic pentru constructorul RETTER.

Este vorba despre un pasaj cu 14 deschideri compus din 8 grinzi metalice tip VTR® (ger. VerbundTrägerRost – rețea de grinzi compusă), fiecare grinda avand o lungime de 140 de metri liniari, la care se adauga alte 20 de grinzi din beton precomprimat pe deschiderile laterale. Sistemul modular VTR®, al cărui concept a fost dezvoltat la München de partenerii RETTER – SSF Germania si SSF RO, reprezintă o inovatie tehnica fiind aplicată cu succes de RETTER Projectmanagement în cadrul proiectelor de infrastructură mare de pe Autostrazile din Romania (ex. Autostrazile Sebes-Turda Lot 2, A7 Lot 1)

În concluzie, finalizarea montajului tuturor tablierelor demonstrează dedicarea echipei RETTER și dorința de a livra un proiect de înaltă calitate, esențial pentru infrastructura României. Lotul 1 al Autostrăzii A7 reprezintă un model de eficiență și implicare, punând bazele conectivității rapide și sigure între Ploiești și Buzău. Următoarele etape se concentrează pe finisaje și verificări, asigurând respectarea termenelor și standardelor de calitate.
EVENIMENT
VIDEO. Actorul clujean Ionuț Caras, la „Clujăreală”: Artistul este un MUȘCHI viu al societății
Din dulcele târg al Ieșilor s-a transhumat în urbea incipientă, pe atunci, a numărului de stele. Lemnul scenei Naționalului clujean îi păstrează urmele pașilor și reverberează la tonul vocii lui. Unii zic c-ar fi „peștișorul de aur” al Teatrului Național din Cluj-Napoca dar el se mulțumește a fi Caras, Ionuț Caras, actor și regizor, invitatul lui Marius Aciu la podcastul „Clujăreala”.
Există…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
VIDEO FOTO. Studenții din Cluj, în stradă pentru burse. Au împodobit un „brad al protestului” pentru Daniel David
Studenții din Cluj-Napoca ies din nou în stradă luni, la doar patru zile după ultimul protest, pentru a cere revenirea la sistemul de burse tăiat la începutul anului școlar, atât pentru studenți, cât și pentru elevi. În jur de 50 de studenți s-au mobilizat, din nou, cerând demisia ministrului Educației, Daniel David, și asumarea politică a efectelor produse de măsurile de austeritate.
Protestul de luni a…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan, respinsă în Parlament. Doar 139 de voturi „pentru”
Moțiunea de cenzură inițiată de opoziție împotriva Guvernului condus de Ilie Bolojan a fost respinsă luni de Parlament, după ce a obținut doar 139 de voturi favorabile, mult sub pragul constituțional de 232 necesare pentru demiterea Executivului.
Parlamentarii coaliției de guvernare au absentat de la vot, confirmând soliditatea majorității PSD–PNL–USR–UDMR, conform MediaFax.
Votul din Parlament:…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Botoxul, utilizat cu succes în tratamentul AVC. Administrarea toxinei este gratuită pentru recuperarea medicală a pacienților
Pentru cei mai mulți oameni, toxina botulinică, cunoscută popular ca „botox”, este asociată cu ștergerea ridurilor sau procedurile cosmetice. În realitate, pentru mii de pacienți cu afecțiuni neurologice grave, această substanță este un tratament medical necesar, fără de care recuperarea ar fi mult mai dificilă sau chiar imposibilă. În România puțină lume știe că tratamentul cu ”botox” este gratuit pentru anumite afecțiuni.
Conf. univ. dr. Marius Popescu, medic…
Citește mai mult pe Alba24.ro





1 Comentariu