EVENIMENT
Raport: Peste cinci miliarde de reclame înşelătoare au fost blocate de Google în anul 2022
Google a eliminat peste 5,2 miliarde de reclame, în anul 2022. Astfel că s-a înregistrat o creștere de 2 miliarde față de 2021. De asemenea, Google a restricționat alte peste 4,3 miliarde și suspendat 6,7 milioane de conturi ale advertiserilor.
Compania a publicat Google Ads Safety Report 2022, raportul anual privind siguranţa în publicitatea online, care arată ce măsuri au fost luate pentru a preveni publicitatea înşelătoare.
Potrivit unui comunicat al companiei, anul trecut, Google a adăugat sau actualizat aproape 30 de politici pentru advertiseri şi publicaţii. A fost extinsă protecţia pentru adolescenţi şi consolidate politicile pentru anunţurile electorale.
Mai mult, în 2022 Google a lansat şi Centrul meu de anunţuri, prin care utilizatorii pot să-şi personalizeze experienţa publicitară şi să afle mai multe informaţii despre advertiseri şi reclamele pe care le văd online.
„În 2022, Google a eliminat peste 5,2 miliarde de reclame, în creştere cu 2 miliarde faţă de 2021, a restricţionat alte peste 4,3 miliarde şi suspendat 6,7 milioane de conturi ale advertiserilor.
De asemenea, a blocat sau restricţionat rularea reclamelor pentru mai mult de 1,5 miliarde de pagini şi a luat măsuri mai ample în cazul a 143.000 de site-uri care nu respectau politicile companiei privind publicitatea online”, se arată în comunicat.
Google anunţă că în ultimii ani a luat măsuri extinse pentru a combate dezinformarea şi afirmaţiile neverificate în ecosistemul său de publicitate.
Acestea includ politicile Google împotriva afirmaţiilor dăunătoare asupra sănătăţii, afirmaţiile false ce subminează încrederea în procesul electoral şi afirmaţiile neverificate ce neagă consensul ştiinţific acceptat privind pericolul schimbărilor climatice.
Raport: Peste cinci miliarde de reclame înşelătoare au fost blocate de Google în anul 2022. Compania a blocat peste 2,6 milioane de anunţuri electorale ale advertiserilor
În 2022, Google a blocat difuzarea reclamelor în peste 300.000 de pagini ale publisherilor şi rularea a peste 24 de milioane de reclame care au încălcat aceste politici. În plus, a blocat şi eliminat peste 51,2 milioane de reclame pentru conţinut neadecvat, inclusiv discurs instigator la ură, violenţă şi afirmaţii dăunătoare pentru sănătate şi 20,6 milioane de reclame pentru produse sau servicii periculoase, cum ar fi arme şi explozivi.
Mai mult, Google susţine că şi-a extins programul de verificare şi transparenţă pentru anunţurile electorale, inclusiv pentru cele din UE, pentru a le oferi utilizatorilor informaţii fiabile despre anunţurile electorale de pe platformele sale şi posibilitatea de a vedea cine a plătit pentru ele.
În urma acestor politici, compania a blocat peste 2,6 milioane de anunţuri electorale ale advertiserilor care nu au finalizat procesul de verificare necesar.
Google anunţă că, după ce a început războiul din Ucraina, a interzis reclamele care exploatează, neagă sau tolerează războiul. Aceasta se adaugă politicilor generale ale Google care interzic monetizarea conţinutului ce incită la violenţă sau neagă apariţia unor evenimente tragice.
„De asemenea, Google şi-a întrerupt majoritatea activităţilor comerciale din Rusia pentru produsele sale, inclusiv afişarea reclamelor în această ţară, a reclamelor de la advertiserii din Rusia şi a monetizării reclamelor din mass-media ruseşti finanţate de stat pe platformele sale.
Raport: Peste cinci miliarde de reclame înşelătoare au fost blocate de Google în anul 2022. Google a extins protecţia şi la adolescenţi
Astfel, în conformitate cu politica sa privind evenimentele sensibile, Google a blocat în 2022 peste 17 milioane de anunţuri legate de războiul din Ucraina, şi a eliminat anunţurile din peste 275 de site-uri media finanţate de stat prin platformele sale”, se mai arată în comunicat.
De asemenea, compania susţine că una dintre priorităţile sale este să asigure siguranţa copiilor şi adolescenţilor din întreaga lume prin politicile sale.
„Astfel, compania are un istoric lung în care a blocat targetarea şi personalizarea anunţurilor pentru copiii mici, filtrând totodată anunţurile destinate persoanelor mature, precum conţinutul sexual explicit şi cele pentru jocuri de noroc, alcool şi medicamente.
Ulterior Google a extins protecţia şi la adolescenţi, iar în 2022 a finalizat implementarea protecţiilor la nivel global pentru toţi utilizatorii sub 18 ani, prin care blochează intenţia de a targeta reclamele în funcţie de vârstă, sex sau interese şi împiedică difuzarea unor categorii de reclame sensibile.
În plus, Google nu permite reclamele care promovează lucruri precum aplicaţii de întâlniri, concursuri şi tombole şi produse de slăbit pentru persoanele sub 18 ani”, arată compania.
Compania anunţă că a lansat miercuri Centrul de transparenţă a anunţurilor, un nou instrument de transparenţă al Google, o arhivă în care pot fi căutaţi toţi advertiserii verificaţi de pe toate platformele companiei, inclusiv Căutare, Afişare şi Videoclipuri.
Raport: Peste cinci miliarde de reclame înşelătoare au fost blocate de Google în anul 2022. În 2022, Google şi-a extins la nivel global programul pagini pentru advertiseri
Acesta vine în completarea Centrului meu de anunţuri lansat de companie în octombrie 2022, prin care utilizatorii pot să controleze tipurile de reclame pe care le văd pe Google în Căutare, YouTube şi Discover, să vadă mai multe informaţii despre acestea şi să-şi personalizeze experienţa publicitară.
În primele trei luni de la lansare, Centrul meu de anunţuri a înregistrat peste 70 de milioane de vizite la la nivel global, iar utilizatorii şi-au ajustat preferinţele publicitare pentru mai mult de 20% dintre aceste vizite.
În 2022, Google şi-a extins la nivel global programul pagini pentru advertiseri, prin care utilizatorii pot vedea informaţii de bază despre un advertiser verificat, cum ar fi locul în care
se află, ce tip de afacere oferă şi alte reclame pe care le-a rulat recent. Momentan, Google verifică identitatea advertiserilor în peste 240 de ţări şi regiuni.
Sursa: MediaFax
EVENIMENT
Bărbat din Ocna Mureș, trimis în judecată după ce a evadat de trei ori din propria casă. Ce s-a întâmplat
Un bărbat din Ocna Mureș va fi judecat pentru evadare. Mai exact, în data de 31 octombrie 2025, dosarul penal pe numele său a trecut de cameră preliminară.
Asta înseamnă că magistrații Judecătoriei Aiud au dat undă verde și au dispus începerea judecății.
Din câte se pare, faptele pentru care acesta va fi judecat au avut loc la sfârșitul lunii martie a anului în curs. Bărbatul era arestat la domiciliu și nu avea voie să părăsească locația fără acordul…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Barometrul INSCOP. Românii rămân pesimiști. Doar 24% cred că țara merge într-o direcție bună
Majoritatea românilor rămân sceptici în privința direcției în care se îndreaptă România. Conform BAROMETRULUI Informat.ro – INSCOP Research, ediția a V-a, realizat între 25 octombrie și 2 noiembrie 2025, doar 24% dintre români consideră că țara merge într-o direcție bună, în timp ce 66,3% cred că direcția este una proastă, iar aproape 10% nu au o opinie.
Tinerii și educația superioară, aliați ai…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Câte zile libere vor avea românii de 1 Decembrie, Crăciun și Revelion. Minivacanțele de sărbători, în iarna 2025-2026
Zile libere de 1 Decembrie, Crăciun și Revelion. Se apropie perioada sărbătorilor de iarnă 2025-2026, când românii vor avea mai multe zile libere. Crăciunul și Revelionul pică în timpul săptămânii, astfel că unii angajați vor beneficia de minivacanțe.
Zile libere legale vor fi 30 noiembrie – Sfântul Andrei, ocrotitorul românilor, 1 Decembrie – Ziua Națională, prima și a doua zi de Crăciun (25-26 decembrie), dar și prima și a doua zi de Anul Nou (1 și 2 ianuarie).
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Atenţie, clujeni! Amenzi de 200-500 de lei pentru cei care nu-şi pun numărul de stradă pe imobil
Primarul Emil Boc îi avertizează pe clujeni că, în cazul în care nu-şi vor monta pe imobile numărul de casă, vor fi amendaţi cu sume cuprinse între 200 şi 500 de lei.
Primăria pune numele străzii, proprietarul pune numărul imobilului
„Aţi căutat vreodată o stradă în Cluj şi nu aţi găsit niciun fel de indicator stradal, de plăcuţă stradală, care să vă ajute să găsiţi strada respectivă,…
Citește mai mult pe Cluj24.ro

