EVENIMENT
Reclamații trăsnite trimise de români la Garda de Mediu
Doar o parte dintre sutele de sesizări care ajung zilnic la Garda de Mediu vizează poluarea aerului, apei sau solului. O altă parte sunt doar reclamații între vecini și încercări de răzbunare, unele destul de amuzante.
Sute de petiții primite prin poștă sau e-mail sunt înregistrate zilnic de Comisariatul General al Gărzii Naționale de Mediu (GNM) sau la comisariatele județene, însă o parte dintre ele sunt doar reclamații între vecini și încercări de răzbunare, unele destul de amuzante.
Apeluri trăsnite la Garda de Mediu. O bună parte dintre reclamații sunt doar încercări de răzbunare între vecini. Unele sunt amuzante
„A sunat cineva să reclame că vecina fumează țigări ilegale, la fereastră și îi intră mirosul în casă, că vecinul aruncă urină pe gardul lui sau că un vecin are în casă o mizerie de nedescris și că locuitorii de pe toată scara sunt deranjați de acest lucru. Am avut chiar și situații în care ni s-a spus că vecinul are mai multe oi și că lâna acestora miroase insuportabil, chiar și peste gard.
În fapt, reclamațiile legate de deținerea de animale la bloc, de lătratul câinilor, de cântecul cocoșilor sau mirosul din casele cu multe pisici sunt la ordinea zilei. Cineva a sunat o dată să ne spună că administratorul blocului face ilegalități, altcineva că vecinul face petrecere și îl poluează fonic”, a spus Marioara Artemis Gătej, comisarul general al GNM.
Apeluri trăsnite la Garda de Mediu. Reclamație care cuprindea inclusiv injurăturile
Reprezentanții instituției spun că o astfel de reclamație, despre problemele create de găinile și cocoșii unui vecin, a fost trimisă recent și conținea toate datele necesare înregistrării conform legii, dar și multe alte detalii legate de caz, printre care și înjurăturile pe care cel reclamat i le-ar fi adresat petentului.
Comisarii susțin că acest tip de sesizări nu sunt de competența Gărzii Naționale de Mediu, iar funcționarii redirecționează cererile către organele competente sau îi îndrumă pe petenți, funcție de caz, către poliția locală sau primărie, atunci când sesizările sunt telefonice și nu pot fi înregistrate în sistem.
Apeluri trăsnite la Garda de Mediu. Ce trebuie să știe românii care au într-adevăr de trimis o reclamație
„Singurele sesizări înregistrate și transmise spre soluționare sunt cele care respectă OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată prin Legea nr. 233/2002 și care vin prin poștă sau e-mail și conțin detalii complete despre locație, speță și datele de identificare ale reclamantului.
Petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare nu se iau în considerare și se clasează. Pentru ca reclamațiile, care respectă reglementările legale, să ajungă cât mai rapid în teritoriu am publicat pe site-ul gnm.ro toate datele de contact ale Comisariatelor județene, Comisariatului General și Comisariatului Municipiului București.
Mai mult decât atât, pe același site oamenii au posibilitatea să folosească și formularul pentru sesizări, căruia îi pot atașa și fotografii din teren”, a explicat comisarul general.
Conform actelor normative, GNM are atribuții în aplicarea politicii Guvernului în materia prevenirii, constatării și sancționării prevederilor legale privind protecția mediului, inclusiv a nerespectării reglementărilor prevăzute în legile specifice domeniului controlului poluării industriale și managementului deșeurilor.
(sursa: Mediafax)
EVENIMENT
Ce este „Spiderman”, noul tip de atac phishing. DNSC: „Infractorii pot copia perfect site-urile băncilor”
Un nou tip de atac cibernetic, denumit „Spiderman”, este utilizat de infractori pentru a copia aproape perfect site-urile a zeci de bănci și platforme financiare europene, cu scopul de a fura parole, coduri de autentificare în doi pași (2FA) și date de card.
Avertismentul vine din partea Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), pe baza informațiilor publicate de platforma de specialitate…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Creșterea încasărilor ANAF Cluj: Digitalizare, TVA și presiune fiscală. Explicațiile economistului UBB Flavius Rovinaru
Încasările bugetare administrate de ANAF Cluj au înregistrat creșteri semnificative în lunile septembrie, octombrie și prima parte a lunii noiembrie 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, potrivit situațiilor oficiale transmise către Cluj24. Conf. dr. univ. Flavius Rovinaru, profesor și cercetător expert în macroeconomie la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Cât va costa intrarea la Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia sau descărcarea de sarcină arheologică în anul 2026. Tarifele
Consiliul Județean Alba aprobă taxe și tarife percepute de Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, în anul 2026.
Muzeul Național al Unirii a propus majorarea unor tarife, astfel:
- Tarif arheologie – descărcare sarcină arheologică: de la 75 lei/oră în 2025 la 80 lei/oră în 2026
- Tarif arheologie -lucrări cercetare arheologică preventivă în cadrul proiectelor de infrastructură de transport de interes național: de la 90 lei/oră la 95 lei/oră
- Tarif lucrări auxiliare cercetării…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
VIDEO: Judecătoarea Raluca Moroșanu, dezvăluiri într-un interviu Recorder despre situația din instanțe și sistemul judiciar
Recorder a publicat duminică seara un interviu cu judecătoarea Raluca Moroșanu, cea care a susținut dezvăluirile privind sistemul de justiție ale colegului ei, Laurențiu Beșu, din documentarul ”Justiție capturată”.
Raluca Moroșanu este judecător la Curtea de Apel București, cu experiență de 26 de ani în magistratură, din care 19 la Secția Penală I de la instanța din Capitală.
”Am fost de acord cu acest interviu, odată pentru că consider că este de datoria mea să…
Citește mai mult pe Alba24.ro




