EVENIMENT
Restricţiile ce trebuie respectate în hoteluri pe durata stării de alertă şi după aceasta
Funcţionarea hotelurilor pe durata stării de alertă trebuie să ţină cont de triajul epidemiologic al turiştilor, de standarde de igienă ridicate în spaţiile de cazare, de respectarea unei distanţe fizice impuse între persoane şi o serie de interdicţii şi restricţii privind servirea alimentelor şi băuturilor, se arată într-un material de opinie elaborat de experţii unei companii de consultanţă legală.
‘Hotărârea de Guvern nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă stabileşte, printre altele, primele măsuri privind funcţionarea industriei hoteliere şi a activităţilor conexe pe durata stării de alertă, dar şi restricţiile care trebuie respectate de operatorii din domeniu (…) Echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie să dezvolte şi să pună în aplicare un plan de acţiune, adaptat situaţiei, cu respectarea recomandărilor autorităţilor locale şi naţionale de sănătate publică, având ca scop prevenirea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, şi atenuarea impactului în rândul clienţilor şi al personalului’, arată Diana Stan, Senior Associate în cadrul Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România.
Pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 principalele obligaţii pe care operatorii din domeniul hotelier trebuie să le respecte, conform Hotărârii 394/2020, sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic şi a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin Ordinul nr. 874/81/2020, şi de respectarea normelor de prevenire stabilite prin Ordinul nr. 1731/832/2020, printre care se numără şi dezvoltarea şi punerea în aplicare a planurilor de acţiune menţionate anterior, precizează experţii.
‘Un astfel de plan de acţiune trebuie să prevadă, în principal, optimizarea comunicării între conducere şi personal şi, respectiv, între conducere şi clienţi, astfel încât aceştia să poată furniza şi obţine rapid informaţii cu privire la măsurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienţi (medicale/farmaceutice), cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare, precum şi pentru a promova o serie de mesaje-cheie în rândul oaspeţilor, cum ar fi regulile de distanţare socială, igiena mâinilor şi cea respiratorie. În plus, planul trebuie să includă politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoţitoare, în situaţia în care există un caz suspect de COVID-19, şi asigurarea unei truse medicale, la recepţie, ce va fi pusă la dispoziţia cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte. Trusa trebuie să conţină dezinfectant/şerveţele cu efect antibacterian pentru curăţarea suprafeţelor, măşti pentru faţă/ochi, mănuşi, şorţ de protecţie, halat medical, sac pentru deşeuri, toate de unică folosinţă’, se precizează în analiza citată.
Operatorii de hoteluri trebuie să aibă în vedere monitorizarea oaspeţilor care pot fi bolnavi de către personalul de la recepţie, cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţă privată şi confidenţialitate, conducerea şi serviciile medicale fiind îndreptăţite să evalueze situaţia şi să ia deciziile corespunzătoare. Planul va impune şi spălarea şi dezinfecţia suprafeţelor din camere şi spaţii comune cu frecvenţă mai crescută decât de obicei, cu soluţii dezinfectante pe bază de alcool sau clor, avizate conform legii, subliniază în analiza sa Diana Stan.
Iniţial, prin Hotărârea 394/2020 a fost menţinută măsura suspendării consumului de produse alimentare şi de băuturi alcoolice şi nealcoolice în spaţiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor. În spaţiile menţionate au fost permise doar activităţi de preparare a hranei şi comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în incintele respective (room service/take away).
De la 1 iunie, în contextul reducerii graduale a restricţiilor, sunt permise prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice doar în spaţiile exterioare, în aer liber, şi cu anumite restricţii. Astfel, este obligatorie asigurarea unei distanţe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite (Ordinul nr. 966/1809/105/2020).
Ordinul menţionat mai prevede instalarea la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienţilor, precum şi informarea acestora cu privire la modul de utilizare şi stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienţi în interiorul terasei, astfel încât să se limiteze contactele între clienţi, şi amplasarea de semnalizări verticale pentru a facilita circulaţia clienţilor pe terasă.
În plus, se interzice transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă şi, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosinţă. De asemenea, ordinul mai prevede interzicerea consumului de produse în picioare, pentru a minimiza circulaţia clienţilor în interiorul terasei.
Nu în ultimul rând, pentru servirea mesei, personalul va purta mască şi mănuşi, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecţia meselor cu produse biocide care necesită un timp minim de contact, avizate de către Comisia Naţională pentru Produse Biocide.
‘Potrivit Ordinului 1731/2020, într-o primă etapă, o serie de activităţi adiacente industriei hoteliere rămân interzise, cum ar fi locurile de joacă, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară din incinta hotelurilor, iar folosirea lifturilor va fi permisă doar dacă este strict necesar şi numai de către cel mult două persoane simultan, de preferat din aceeaşi familie, care vor purta măşti de protecţie în tot timpul folosirii liftului’, evidenţiază analiza legală citată.
Începând cu 1 iunie, prin modificările aduse Hotărârii 394/2020, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de şezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente şi o distanţă de minimum doi metri între şezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite. La aceste reguli se adaugă şi respectarea normelor privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de operare a plajelor turistice stabilite prin Ordinul nr. 969/1810/1166/2020, mai arată experţii Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România. AGERPRES
Un bărbat din Câmpeni a fost reținut pentru tulburarea ordinii și liniștii publice și amenințare, din cauza unui incident produs în data de 3 decembrie 2025.
Potrivit IPJ Alba, polițiștii din Câmpeni au luat măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de un bărbat, în vârstă de 41 de ani, din oraș, cercetat pentru săvârșirea infracțiunilor de tulburarea ordinii și liniștii publice și amenințare.
Din verificări a reieșit că, în dimineața zilei de 3 decembrie 2025,…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
ANAF Cluj avertizează: Vânzarea online de cozonaci, prăjituri și platouri, activitate economică impozabilă. Necesită autorizare
Creșterea masivă a vânzărilor de cozonaci, platouri festive, prăjituri și alte preparate alimentare realizate în gospodării și promovate intens pe rețelele de socializare înaintea sărbătorilor de iarnă nu rămâne fără consecințe din punct de vedere fiscal.
ANAF Cluj atrage atenția că persoanele care vând constant astfel de produse au obligația să se autorizeze, să declare veniturile și să plătească…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Trump Tower, centru comercial, teren de golf și cartier de lux la Cluj-Napoca. Planurile familiei președintelui SUA în Ardeal
La Cluj-Napoca se va construi un Trump Tower cu 30 de etaje. Va fi un hotel de lux, alături de un centru comercial de aproximativ 100.000 de metri pătrați, teren de golf, și, în completare, și de un cartier rezidențial de peste 500 de milioane de euro. Cartierul ar urma să fie dezvoltat de unul dintre fiii lui Donald Trump. Lucrările ar putea începe chiar de anul viitor, pentru că Primăria Cluj-Napoca a emis deja certificatul de urbanism.
Proiectul, gândit ca un complex mixt ce…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Mesajul primarului din Blaj, Gheorghe Valentin Rotar, după meciul Volei Alba cu echipa Turciei, în Liga Campionilor
Primarul municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar, evidențiază importanța investițiilor în infrastructură pentru cetățeni și performanță în sport. Mesajul este transmis în contextul în care echipa Volei Alba a jucat, marți seara, pe Blaj Arena, meciul cu campioana Turciei, în Liga Campionilor.
”Sunt mândru de modul în care campioana României, Volei Alba Blaj, a evoluat în meciul de marți împotriva campioanei Turciei, VakifBank Istanbul, cea mai titrată echipă din Liga…
Citește mai mult pe Alba24.ro



