Connect with us

EVENIMENT

Restricţiile ce trebuie respectate în hoteluri pe durata stării de alertă şi după aceasta

Publicat

receptie hotel

Funcţionarea hotelurilor pe durata stării de alertă trebuie să ţină cont de triajul epidemiologic al turiştilor, de standarde de igienă ridicate în spaţiile de cazare, de respectarea unei distanţe fizice impuse între persoane şi o serie de interdicţii şi restricţii privind servirea alimentelor şi băuturilor, se arată într-un material de opinie elaborat de experţii unei companii de consultanţă legală.

‘Hotărârea de Guvern nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă stabileşte, printre altele, primele măsuri privind funcţionarea industriei hoteliere şi a activităţilor conexe pe durata stării de alertă, dar şi restricţiile care trebuie respectate de operatorii din domeniu (…) Echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie să dezvolte şi să pună în aplicare un plan de acţiune, adaptat situaţiei, cu respectarea recomandărilor autorităţilor locale şi naţionale de sănătate publică, având ca scop prevenirea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, şi atenuarea impactului în rândul clienţilor şi al personalului’, arată Diana Stan, Senior Associate în cadrul Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România.

Pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 principalele obligaţii pe care operatorii din domeniul hotelier trebuie să le respecte, conform Hotărârii 394/2020, sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic şi a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin Ordinul nr. 874/81/2020, şi de respectarea normelor de prevenire stabilite prin Ordinul nr. 1731/832/2020, printre care se numără şi dezvoltarea şi punerea în aplicare a planurilor de acţiune menţionate anterior, precizează experţii.

‘Un astfel de plan de acţiune trebuie să prevadă, în principal, optimizarea comunicării între conducere şi personal şi, respectiv, între conducere şi clienţi, astfel încât aceştia să poată furniza şi obţine rapid informaţii cu privire la măsurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienţi (medicale/farmaceutice), cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare, precum şi pentru a promova o serie de mesaje-cheie în rândul oaspeţilor, cum ar fi regulile de distanţare socială, igiena mâinilor şi cea respiratorie. În plus, planul trebuie să includă politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoţitoare, în situaţia în care există un caz suspect de COVID-19, şi asigurarea unei truse medicale, la recepţie, ce va fi pusă la dispoziţia cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte. Trusa trebuie să conţină dezinfectant/şerveţele cu efect antibacterian pentru curăţarea suprafeţelor, măşti pentru faţă/ochi, mănuşi, şorţ de protecţie, halat medical, sac pentru deşeuri, toate de unică folosinţă’, se precizează în analiza citată.

Operatorii de hoteluri trebuie să aibă în vedere monitorizarea oaspeţilor care pot fi bolnavi de către personalul de la recepţie, cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţă privată şi confidenţialitate, conducerea şi serviciile medicale fiind îndreptăţite să evalueze situaţia şi să ia deciziile corespunzătoare. Planul va impune şi spălarea şi dezinfecţia suprafeţelor din camere şi spaţii comune cu frecvenţă mai crescută decât de obicei, cu soluţii dezinfectante pe bază de alcool sau clor, avizate conform legii, subliniază în analiza sa Diana Stan.

Iniţial, prin Hotărârea 394/2020 a fost menţinută măsura suspendării consumului de produse alimentare şi de băuturi alcoolice şi nealcoolice în spaţiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor. În spaţiile menţionate au fost permise doar activităţi de preparare a hranei şi comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în incintele respective (room service/take away).

De la 1 iunie, în contextul reducerii graduale a restricţiilor, sunt permise prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice doar în spaţiile exterioare, în aer liber, şi cu anumite restricţii. Astfel, este obligatorie asigurarea unei distanţe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite (Ordinul nr. 966/1809/105/2020).

Ordinul menţionat mai prevede instalarea la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienţilor, precum şi informarea acestora cu privire la modul de utilizare şi stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienţi în interiorul terasei, astfel încât să se limiteze contactele între clienţi, şi amplasarea de semnalizări verticale pentru a facilita circulaţia clienţilor pe terasă.

În plus, se interzice transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă şi, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosinţă. De asemenea, ordinul mai prevede interzicerea consumului de produse în picioare, pentru a minimiza circulaţia clienţilor în interiorul terasei.

Nu în ultimul rând, pentru servirea mesei, personalul va purta mască şi mănuşi, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecţia meselor cu produse biocide care necesită un timp minim de contact, avizate de către Comisia Naţională pentru Produse Biocide.

‘Potrivit Ordinului 1731/2020, într-o primă etapă, o serie de activităţi adiacente industriei hoteliere rămân interzise, cum ar fi locurile de joacă, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară din incinta hotelurilor, iar folosirea lifturilor va fi permisă doar dacă este strict necesar şi numai de către cel mult două persoane simultan, de preferat din aceeaşi familie, care vor purta măşti de protecţie în tot timpul folosirii liftului’, evidenţiază analiza legală citată.

Începând cu 1 iunie, prin modificările aduse Hotărârii 394/2020, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de şezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente şi o distanţă de minimum doi metri între şezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite. La aceste reguli se adaugă şi respectarea normelor privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de operare a plajelor turistice stabilite prin Ordinul nr. 969/1810/1166/2020, mai arată experţii Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Investiții în digitalizare, la Teiuș. Camere de supraveghere și sistem de sesizări online pentru cetățeni. Licitație, în SEAP

Publicat

investiții în digitalizare, la teiuș. camere de supraveghere și sistem

Investiții în digitalizare, la Teiuș. Printr-un proiect de peste 1,3 milioane de lei vor fi achiziționate, printre altele, 80 camere video cu dispecerat și mentenanță și sisteme de sesizări online pentru cetățeni.

Primăria orașului Teiuș a lansat vineri, 19 aprilie, în SEAP, o licitație pentru furnizarea de bunuri în cadrul proiectului intitulat „Reformare și digitalizare la nivelul orașului Teiuș”.

Valoarea totală este estimată la 1.304.515,5 lei, fără TVA….

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Caravana „Fără Bariere” a ajuns în Cluj-Napoca. O campanie despre impactul DROGURILOR asupra tinerilor și societății

Publicat

whatsapp image 2024 04 18 at 21.49.07 0f83b9e6 e1713510995813.jpg

Joi, 18 aprilie, caravana „Fără Bariere”, o campanie despre impactul drogurilor asupra tinerilor și societății, a ajuns și la Cluj-Napoca. Evenimentul a avut loc la Casa de Cultură a Studenților “Dumitru Fărcaș”.

În cadrul acestei caravane, elevii și studenții au luat contact cu foști consumatori de droguri care le-au explicat, din proprie experiență, ce înseamnă adicția de astfel de substanțe și impactul pe care acestea le pot avea asupra vieții…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Vești pentru clienții Hidroelectrica. Perioada în care vor fi emise noi facturi pentru consumul de energie

Publicat

vești pentru clienții hidroelectrica. perioada în care vor fi emise

Clienții Hidroelectrica ar urma să primească facturile pe luna martie 2024, în următoarea perioadă. Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie din România, cu peste 500.000 de clienți.

Facturile Hidroelectrica vor fi emise începând cu data de 19 aprilie, potrivit reprezentanţilor companiei, scrie antena3.ro.

Este vorba despre facturile pe luna martie 2024. Vor fi emise mai întâi pentru patru zone din ţară, şi acestea vor ajunge pe rând la clienţii…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Vineri începe vânzarea de bilete la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS). Programul este disponibil

Publicat

vineri începe vânzarea de bilete la festivalul internaţional de teatru

Vineri începe vânzarea de bilete la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS). Spectacolele vor avea loc în perioada 21-30 iunie. 

Biletele au preţurile neschimbate şi în acest an, a anunţat preşedintele festivalului şi directorul Naţionalului sibian, actorul Constantin Chiriac, într-o conferinţă de presă.

„Aş vrea să menţionez de la început un cadou pe care îl facem de un număr de ani şi pe care am ţinut şi anul acesta în pofida costurilor care au…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe