Connect with us

EDUCATIE

Rezultate admitere Școala de de Poliție Cluj 2020. Pe 162 de locuri au concurat 982 de candidați

Publicat



admitere politie

Rezultatele de la examenul de admitere de la Școala de de Poliție Cluj 2020 au fost anunțate duminică seara. Pe cele 162 de locuri s-au luptat 982 de candidați.

La la școala din Cluj, cel mai mare punctaj a fost 95, iar punctajul ultimului admis a fost 73, cu media de bacalaureat de 7,78.

Duminică, 19 ianuarie, a fost verificarea la proba de limba română și o limbă străină, la alegere, engleză sau franceză.

Testele grilă au fost corectate duminică seara, iar apoi s-au anunțat rezultatele. ”Tocmai am afișat rezultatele la proba scrisă a sesiunii de admitere ianuarie 2020: cel mai mare punctaj – 95; punctajul ultimului admis: 73, cu media de bacalaureat de 7,78. Felicitări tuturor! Pe noii noștri elevi îi așteptăm duminică, 2 februarie, a doua zi urmând să înceapă cursurile!”, au anunțat oficialii Școlii, pe Facebook.

Peste 5000 de tineri s-au arătat interesați în acest an de o carieră în MAI, la sesiunea de admitere în școlile de agenți de poliție de la Câmpina și Cluj-Napoca. Majoritatea au concurat pe locurile de la Câmpina.

Rezultatele sesiunii de admitere ianuarie 2020 au fost comunicate candidaților, după ce duminică au avut loc probele scrise – testări la limba română și o limbă străină.

Rezultatele finale la concursul de admitere în şcolile de poliţie, sesiunea ianuarie 2020, sunt anunțate joi, 23 ianuarie 2020, după soluționarea tuturor contestațiilor.

Cel mai mare număr de candidaţi a fost înregistrat la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” din Câmpina, unde 4.071 de persoane au concurat pe 765 de locuri disponibile (din care 700 IGPR, 2 DGA, 20 DGP, 11 AIC, 2 CNSIS, 3 DRPCIV, 1 CPS, 1 DGAESRI, 25 IGI).

Aici, cel mai mare punctaj a fost 99, iar cel mai mic 71. Comparativ, în sesiunea de anul trecut, ultimul punctaj de intrare a fost 64.

La Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” din Cluj-Napoca au fost scoase la concurs 162 de locuri (din care 150 IGPR, 2 DGA, 10 DGP), pentru care au concurat 954 de persoane. După probele eliminatorii, au rămas în concurs 542 de tineri, băieți și fete.

La la școala din Cluj, cel mai mare punctaj a fost 95, iar punctajul ultimului admis a fost 73, cu media de bacalaureat de 7,78.

În săptămâna 12 – 17 ianuarie au fost probele eliminatorii (contravizita medicală şi evaluarea performanţelor fizice), iar proba scrisă s-a desfășurat duminică, 19 ianuarie: test grilă la limba română şi o limbă străină (engleză sau franceză). Testul de verificare a cunoştinţelor a cuprins 90 de itemi dintre care 60 itemi la limba română şi 30 itemi la limba străină. Fiecare item a avut patru variante de răspuns, dintre care numai una corectă, punctată cu un punct. Punctajul minim de admitere, echivalent notei 5, a fost de 40 de puncte.

Citește și Rezultate ADMITERE la Școala Agenților Poliției de Frontieră 2020. Lista cu punctajele candidaților admiși în acest an

Perioada de şcolarizare este în intervalul februarie – decembrie 2020.

Vezi și REZULTATE ADMITERE școlile de JANDARMI 2020. Punctajele candidaților din Alba și din țară la școlile din Fălticeni și Drăgășani

Printre condițiile pe care candidații trebuiau să le îndeplinească sunt:  să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic, să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist, să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară și să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului.

Citește și REZULTATE ADMITERE MAI 2020: Candidații admiși la Şcoala de Subofiţeri de Pompieri. Trei tineri din Alba, punctaj maxim

Candidații care au fost declarați ”Admis” la concursul de admitere în instituțiile de învățământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic.

sursă foto: Facebook Școala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” din Cluj-Napoca, scoalapolitie.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Premierul Cîțu despre redeschiderea școlilor: ”Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, vom începe pe 8 februarie”

Publicat

Prim-ministrul Florin Cîţu a declarat că o decizie în privinţa redeschiderii şcolilor va fi luată pe 2 februarie, iar “dacă lucrurile rămân aşa cum sunt” în privinţa evoluţiei pandemiei de COVID-19 în România, “este clar” că şcolile vor fi redeschise pe 8 februarie.

“Decizia se va lua pe 2 februarie. Şi noi ne uităm, zilnic primesc de la domnul Arafat statisticile şi analize şi în detaliu şi ne uităm exact să vedem cum evoluează pandemia. Este un alt lucru important pentru că noi toţi ne axăm acum pe campania de vaccinare, ceea ce e important să comunicăm, dar trebuie să nu uităm că, încă, în România există o pandemie şi la nivel global. Trebuie să păstrăm măsurile de restricţie, trebuie să purtăm mască, distanţarea socială şi toate celelalte măsuri care au dat rezultate până astăzi. Monitorizăm clar, zilnic, situaţia. Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, este clar că vom începe pe 8 februarie cu acele condiţii pe care le-a anunţat domnul preşedinte când a enunţat că vom deschide şcolile pe 8 februarie”, a declarat Florin Cîţu, marţi, la Europa FM, întrebat dacă este “cale de întoarcere” în privinţa deciziei privind redeschiderea şcolilor începând cu data de 8 februarie.

Premierul a punctat că este importantă redeschiderea şcolilor, dar acest lucru depinde şi de gradul de conformare la măsurile dispuse de autorităţi.

“Vreau să deschidem şcolile pe 8 februarie, este important să deschidem şcolile pe 8 februarie, aş vrea să deschid toată economia, nu numai şcolile, dar depindem, bineînţeles, de cum evoluează pandemia. Şi ca să deschidem şcolile, să deschidem economia, trebuie să ne vaccinăm şi trebuie să păstrăm aceste măsuri de restricţie, este simplu. Mască, dezinfectant şi să ne vaccinăm. Dacă facem aceste lucruri, veţi vedea că vom deschide economia cât mai curând”, a afirmat Cîţu.

El a precizat în context că, treptat, restricţiile impuse în privinţa activităţilor economice vor fi relaxate, dar a adăugat că “totul este condiţionat de cum evoluează pandemia şi campania de vaccinare”.

“Ele merg mână în mână acum, acelaşi răspuns pe care l-am dat şi pentru deschiderea şcolilor. Monitorizăm zilnic şi depinde doar de noi, nu depinde de guvern, nu guvernul ia o decizie de a deschide sau a nu deschide şcolile aşa… în afară, într-un bubble. Nu, luăm această decizie în contextul evoluţiei pandemiei în România şi a campaniei de vaccinare, dacă merg bine vom relaxa mai rapid, dacă nu merg bine, din păcate, nu vom putea”, a declarat premierul. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studenţii solicită creşterea fondului de burse şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine, gratuitate la biblioteci

Publicat

studenti

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) înaintează Guvernului şi Parlamentului, în contextul pregătirilor pentru Legea bugetului de stat pentru anul 2021, mai multe propuneri, printre care creşterea fondului de burse studenţeşti şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine şi solicită stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor Centrelor de Consiliere şi Orientare în Carieră în vederea sporirii angajabilităţii studenţilor.

Reprezentanţii ANOSR mai solicită asigurarea gratuităţii la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare prin subvenţionarea abonamentului, conform legislaţiei în vigoare, creşterea “substanţială” a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei pentru a permite îmbunătăţirea dotărilor universităţilor din România.

De asemenea, ANOSR reiterează nevoia de finanţare corespunzătoare a cercetării cu 1% din PIB.

“Ne aflăm la primul buget care va fi propus în noua legislatură parlamentară, iar momentul va arăta dacă cu adevărat educaţia va reprezenta o prioritate, astfel cum s-a prezentat în campania electorală, şi va fi un mesaj pentru a seta direcţia în următorii 4 ani. Cifrele prezentate de ANOSR sunt alarmante, fie că vorbim de investiţii, de consilierea în carieră, situaţia financiară a studenţilor sau cercetare. Întrebarea pe care trebuie să şi-o pună guvernanţii acum este dacă vor ca peste 4 ani să fim în continuare codaşii Uniunii Europene – dacă nu, trebuie acţionat de acum”, a declarat Horia-Şerban Oniţa, preşedintele ANOSR, citat într-un comunicat remis, marţi, presei.

Potrivit sursei citate, solicitările ANOSR implică o creştere a bugetului învăţământului superior cu 5.687.470.734 lei, urmând ca bugetul total vizat să atingă 1,006% din PIB.

Solicitările ANOSR vin în contextul în care, susţin studenţii, România “se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte procentul din produsul intern brut alocat Educaţiei”.

“Lăsând cifrele să vorbească pentru a demonstra, fără posibilitate de tăgadă, situaţia acută în care ne aflăm, amintim următoarele: România se află pe penultimul loc, în faţa Greciei, la cheltuielile pe student în standardul puterii de cumpărare, iar statisticile europene arată că 38% dintre studenţii români declară că au probleme financiare moderate. Capacitatea de cazare în cămine a scăzut în ultimii 15 ani cu 13%, în ciuda noilor locuri promise, iar cheltuielile directe subvenţionate de stat cu activităţile de consiliere şi orientare în carieră sunt mai puţin de 26 de lei/an/student, deşi doar 37% dintre studenţii români (cel mai mic procent din UE) consideră că au şanse bune de angajare după absolvire”, mai susţine ANOSR. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministerul Educaţiei, despre vaccinarea în școli. Au prioritate educatorii, învățătorii și profesorii care vor începe școala fizic pe 8 februarie

Publicat

Ministerul Educaţiei a transmis către inspectoratele şcolare o notă în care solicită înscrierea cu prioritate a angajaţilor din învăţământul preşcolar şi a celor din unităţilor de învăţământ preuniversitar, care urmează să funcţioneze cu prezenţă fizică începând cu data de 8 februarie.

”Având în vedere faptul că începând cu data de 17 decembrie 2020 a intrat în vigoare HG nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, precum şi faptul că a fost deschisă etapa a II-a de vaccinare împotriva COVID-19, care include populaţia cu grad de risc şi lucrătorii care desfăşoară activităţi în domenii-cheie/esenţiale, printre care personalul din unităţile şi instituţiile de învăţământ, vă solicităm să diseminaţi informaţiile către toate unităţile de învăţământ în vederea întreprinderii măsurilor necesare pentru asigurarea accesului personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic la programul de vaccinare împotriva COVID-19”, se arată în nota transmisă inspectoratelor judeţene.

În acest sens, fiecare unitate de învăţământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unităţii de învăţământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate şi programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate.

Informaţiile cu privire la acţiunea de vaccinare pot fi/trebuie să fie accesate pe linkul: https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/, menţionează sursa citată.

De asemenea, Ministerul Educaţiei solicită înscrierea cu prioritate a următoarelor categorii:

* angajaţii din învăţământul preşcolar (unde nu este obligatoriu portul măştii de către copii) şi cadrele didactice care lucrează nemijlocit cu elevii;

* angajaţii unităţilor de învăţământ preuniversitar care urmează să funcţioneze cu prezenţă fizică începând cu data de 8 februarie 2021.

Fiecare unitate de învăţământ preuniversitar va transmite inspectoratului şcolar judeţean/ IŞMB numele persoanei responsabile cu acţiunea de vaccinare, funcţia şi datele de contact ale acesteia în cursul zilei 18 ianuarie, până la ora 16,00, urmând ca inspectoratele şcolare judeţene/IŞMB să transmită situaţia către Ministerul Educaţiei până marţi, ora 12,00, se mai arată în documentul semnat de ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Bacalaureatul va fi adaptat la pandemie. Ce soluții văd elevii și profesorii

Publicat

Bacalaureatul se apropie cu paşi repezi, iar elevii din România au de pregătit multe exerciţii la matematică şi zeci de eseuri la limba română. În vreme ce elevii spun că ar fi ajutor să se scoată din materie, profesorii nu văd în asta o soluție. Ministrul Educației spune că programa va fi adaptată.

Alesia Mazilu, elevă în clasa a 12-a la un liceu din Constanţa, face ore online de aproape un an. De fapt, spune eleva, a fost mai mult un an mai mult de pauză, decât de învăţat.

„Nu neapărat că ar trebui să ne scoată materia de pe semestrul II, de exemplu, însă ne-ar fi de mai mare ajutor. Pentru că şi anul trecut s-a scos, ei au avut doar un semestru în care n-au fost la şcoală, noi am avut un an în care n-am fost la şcoală şi este cu atât mai greu”, a spus Alesia Mazilu, elevă în clasa a XII-a.

În schimb, unii profesori nu văd adaptarea materiei de examen o soluţie.

Adrian Enache, profesor de matematică la liceul Nicolae Iorga din Bucureşti, crede că toţi elevii şi profesorii ar fi avut timp să îşi pună la punct programa pentru bacalaureat.

„Dacă se prelungeşte pandemia, reducem exigenţa? Reducem nivelul? Ce câştigăm? Dacă anul trecut nu am putut studia derivatele, anul acesta nu putem studia integralele. Şi atunci ce facem? Scoatem şi derivate şi integrale?”, a spus dascălul.

Ministerul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, încă nu a anunţat cum se va modifica programa pentru Bacalaureat, însăspune că va fi corelată cu realităţile acestui an şi va fi adaptată modului în care elevii au asimilat.

„Programa de examen va fi corelată cu realităţile acestui an şi adaptată modului în care elevii au asimilat şi nu modului în care profesorii au predat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe