Connect with us

EDUCATIE

REZULTATE ADMITERE școlile de JANDARMI 2020. Punctajele candidaților din țară la școlile din Fălticeni și Drăgășani

Publicat



jandarm

În ianuarie a fost organizată sesiunea de admitere la cele două şcoli postliceale de jandarmerie. Peste 2.000 de candidaţi au concurat pentru cele 360 de locuri la instituțiile de învățământ MAI de la Fălticeni și Drăgășani, informează ziarul Alba24.ro.

Durata studiilor este de un an, la cele două școli de jandarmi.

Duminică a avut loc proba de verificare a cunoștințelor – test grilă la limba română și o limbă străină (engleză sau franceză), iar ulterior au fost afișate rezultatele sesiunii de admitere ianuarie 2020.

La Școala Militară de Subofițeri de Jandarmi ”Petru Rareș” Fălticeni, au fost disponibile în această sesiune 170 de locuri, din care 15 pentru SIE și 5 pentru Inspectoratul General de Aviație. Au susținut proba scrisă 735 de candidați. Rezultatele au fost publicate duminică seara.

Vezi LISTA cu rezultate admitere 2020 la Școala Militară de Subofițeri de Jandarmi ”Petru Rareș” Fălticeni.

La Școala Militară de Subofițeri de Jandarmi ”Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani s-au înscris 1.156 de candidați, dintre care, după probele eliminatorii (evaluările medicală și a performanței fizice), au rămas în concurs 763. Listele cu rezultatele vor fi publicate în această seară, potrivit datelor disponibile pe site-ul instituției. La proba scrisă au participat și 19 candidați din Alba.

Vezi LISTA cu rezultate admitere 2020 la Școala Militară de Subofițeri de Jandarmi ”Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani

Sunt 190 de locuri disponibile, din care 35 pentru SIE și 5 pentru Inspectoratul General de Aviație.

Rezultatele contestațiilor vor fi comunicate luni, până la ora 15.00

Candidaţii declaraţi „admis” încheie angajamente prin care se obligă ca, după absolvirea şcolii, să îndeplinească serviciul timp de minimum 10 ani în unităţile în care vor fi încadraţi sau mutaţi ulterior, în raport de nevoile M.A.I. De asemenea, se obligă să restituie cheltuielile de şcolarizare, în cazul în care sunt îndepărtaţi din instituţia de învăţământ pentru lipsă de interes la învăţătură sau pentru abateri disciplinare, ori încetează şcolarizarea la cerere, precum şi în eventualitatea că nu-şi respectă obligaţia de a îndeplini serviciul în condiţiile cerute, potrivit MAI.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Premierul Cîţu: Decizia privind redeschiderea şcolilor – pe 2 februarie

Publicat

florin citu

Premierul Florin Cîţu a reiterat luni că decizia privind redeschiderea şcolilor va fi luată pe 2 februarie, menţionând că doreşte ca şcolile să fie redeschise, însă contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, “pentru că nu pot fi relaxate prea mult condiţiile şi apoi să fie o presiune pe sistemul de sănătate”.

“Noi am spus, şi preşedintele României a spus, că vom lua o decizie fermă pe 2 februarie. Urmărim până în acel moment ce se întâmplă cu situaţia epidemiologică din România, dacă avem o înrăutăţirea situaţiei. Vom lua o decizie pe 2 februarie. Personal, bineînţeles că vreau, ca toată lumea, să fie deschise şcolile, şi economia să fie deschisă, dar nu contează ce vreau eu, contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, pentru că nu putem să relaxăm prea mult condiţiile şi apoi să avem o presiune pe sistemul de sănătate”, a afirmat Cîţu la Parlament, înaintea şedinţei liderilor coaliţiei de guvernare.

În opinia lui Cîţu, campania de vaccinare ar putea permite relaxarea condiţiilor în perioada următoare.

“Repet, cu o campanie de vaccinare care merge bine în România, în ciuda tuturor criticilor, putem să gândim că în perioada următoare vom relaxa aceste condiţii”, a spus Cîţu. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Propunerea Ministrului Educației: Câți bani vor primi profesorii pentru ore suplimentare cu elevii care au pierdut cursuri din cauza Covid

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, doreşte iniţierea unui program de ore remediale pentru elevi în valoare de 240 de milioane lei, sumă din care să fie plătiţi profesorii ce vor susţine aceste ore.

“Am estimat un număr mediu de pregătire remedială de 5 ore pe săptămână pentru aceia care au nevoie, pentru care cadrele didactice vor decide că pierderile se pot compensa prin cinci ore pe săptămână vreme de 16 săptămâni. Atât durează programul pe care dorim să-l iniţiem prin ordonanţă de urgenţă – 16 săptămâni, începând din februarie pentru cei care revin la şcoală. (…)

Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU, destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar”, a spus Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.

Potrivit acestuia, pierderile generate de predarea online sunt “evidente”, “mari” şi “foarte neuniforme”, diferă de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, în funcţie de accesul la echipamente şi internet şi de predarea online în sine.

Ministrul a precizat că orele remediale presupun prezenţa fizică a elevilor şi că anterior profesorii trebuie să identifice pierderile elevilor.

El a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă se are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei.

“240 de milioane de lei înseamnă că 2,4 milioane de ore pot fi făcute, în medie, luând în considerare cele 6.396 de şcoli în România, înseamnă 375 de ore pe şcoală, numărul mediu de ore remediale. (…) Sigur că vor fi şcoli care vor merge spre 1.000 de ore remediale şi şcoli care vor merge spre 200 de ore remediale”, a adăugat Sorin Cîmpeanu. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Premierul Cîțu despre redeschiderea școlilor: ”Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, vom începe pe 8 februarie”

Publicat

Prim-ministrul Florin Cîţu a declarat că o decizie în privinţa redeschiderii şcolilor va fi luată pe 2 februarie, iar “dacă lucrurile rămân aşa cum sunt” în privinţa evoluţiei pandemiei de COVID-19 în România, “este clar” că şcolile vor fi redeschise pe 8 februarie.

“Decizia se va lua pe 2 februarie. Şi noi ne uităm, zilnic primesc de la domnul Arafat statisticile şi analize şi în detaliu şi ne uităm exact să vedem cum evoluează pandemia. Este un alt lucru important pentru că noi toţi ne axăm acum pe campania de vaccinare, ceea ce e important să comunicăm, dar trebuie să nu uităm că, încă, în România există o pandemie şi la nivel global. Trebuie să păstrăm măsurile de restricţie, trebuie să purtăm mască, distanţarea socială şi toate celelalte măsuri care au dat rezultate până astăzi. Monitorizăm clar, zilnic, situaţia. Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, este clar că vom începe pe 8 februarie cu acele condiţii pe care le-a anunţat domnul preşedinte când a enunţat că vom deschide şcolile pe 8 februarie”, a declarat Florin Cîţu, marţi, la Europa FM, întrebat dacă este “cale de întoarcere” în privinţa deciziei privind redeschiderea şcolilor începând cu data de 8 februarie.

Premierul a punctat că este importantă redeschiderea şcolilor, dar acest lucru depinde şi de gradul de conformare la măsurile dispuse de autorităţi.

“Vreau să deschidem şcolile pe 8 februarie, este important să deschidem şcolile pe 8 februarie, aş vrea să deschid toată economia, nu numai şcolile, dar depindem, bineînţeles, de cum evoluează pandemia. Şi ca să deschidem şcolile, să deschidem economia, trebuie să ne vaccinăm şi trebuie să păstrăm aceste măsuri de restricţie, este simplu. Mască, dezinfectant şi să ne vaccinăm. Dacă facem aceste lucruri, veţi vedea că vom deschide economia cât mai curând”, a afirmat Cîţu.

El a precizat în context că, treptat, restricţiile impuse în privinţa activităţilor economice vor fi relaxate, dar a adăugat că “totul este condiţionat de cum evoluează pandemia şi campania de vaccinare”.

“Ele merg mână în mână acum, acelaşi răspuns pe care l-am dat şi pentru deschiderea şcolilor. Monitorizăm zilnic şi depinde doar de noi, nu depinde de guvern, nu guvernul ia o decizie de a deschide sau a nu deschide şcolile aşa… în afară, într-un bubble. Nu, luăm această decizie în contextul evoluţiei pandemiei în România şi a campaniei de vaccinare, dacă merg bine vom relaxa mai rapid, dacă nu merg bine, din păcate, nu vom putea”, a declarat premierul. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studenţii solicită creşterea fondului de burse şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine, gratuitate la biblioteci

Publicat

studenti

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) înaintează Guvernului şi Parlamentului, în contextul pregătirilor pentru Legea bugetului de stat pentru anul 2021, mai multe propuneri, printre care creşterea fondului de burse studenţeşti şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine şi solicită stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor Centrelor de Consiliere şi Orientare în Carieră în vederea sporirii angajabilităţii studenţilor.

Reprezentanţii ANOSR mai solicită asigurarea gratuităţii la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare prin subvenţionarea abonamentului, conform legislaţiei în vigoare, creşterea “substanţială” a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei pentru a permite îmbunătăţirea dotărilor universităţilor din România.

De asemenea, ANOSR reiterează nevoia de finanţare corespunzătoare a cercetării cu 1% din PIB.

“Ne aflăm la primul buget care va fi propus în noua legislatură parlamentară, iar momentul va arăta dacă cu adevărat educaţia va reprezenta o prioritate, astfel cum s-a prezentat în campania electorală, şi va fi un mesaj pentru a seta direcţia în următorii 4 ani. Cifrele prezentate de ANOSR sunt alarmante, fie că vorbim de investiţii, de consilierea în carieră, situaţia financiară a studenţilor sau cercetare. Întrebarea pe care trebuie să şi-o pună guvernanţii acum este dacă vor ca peste 4 ani să fim în continuare codaşii Uniunii Europene – dacă nu, trebuie acţionat de acum”, a declarat Horia-Şerban Oniţa, preşedintele ANOSR, citat într-un comunicat remis, marţi, presei.

Potrivit sursei citate, solicitările ANOSR implică o creştere a bugetului învăţământului superior cu 5.687.470.734 lei, urmând ca bugetul total vizat să atingă 1,006% din PIB.

Solicitările ANOSR vin în contextul în care, susţin studenţii, România “se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte procentul din produsul intern brut alocat Educaţiei”.

“Lăsând cifrele să vorbească pentru a demonstra, fără posibilitate de tăgadă, situaţia acută în care ne aflăm, amintim următoarele: România se află pe penultimul loc, în faţa Greciei, la cheltuielile pe student în standardul puterii de cumpărare, iar statisticile europene arată că 38% dintre studenţii români declară că au probleme financiare moderate. Capacitatea de cazare în cămine a scăzut în ultimii 15 ani cu 13%, în ciuda noilor locuri promise, iar cheltuielile directe subvenţionate de stat cu activităţile de consiliere şi orientare în carieră sunt mai puţin de 26 de lei/an/student, deşi doar 37% dintre studenţii români (cel mai mic procent din UE) consideră că au şanse bune de angajare după absolvire”, mai susţine ANOSR. AGERPRES

Citește mai departe