Connect with us

EDUCATIE

Rezultate titularizare 2022: Câți dintre candidați au luat note sub 5. Precizările ministrului Educației

Publicat

examen scris e1656322470585.jpg

Peste 20% dintre candidații la examenul de titularizare din acest an au luat note sub 5, a anunțat ministrul Educației, Sorin Câmpeanu.

Potrivit ministrului, peste 12.000 de candidați au luat peste nota 7.00 la concursul de titularizare, iar 146 au luat nota 10.00.

Rata notelor inițiale peste 7.00 obținute la nivel national de candidați este 48,68%, în creștere cu peste 4% față de rezultatele consemnate anul trecut, 44,47%. Rata notelor între 5.00 și 7.00 este de 32,91% la nivel național, în scădere, comparativ cu anul trecut – 35,49%), iar rata notelor sub 5.00 este de 20,04% la nivel național, în scădere comparativ cu anul trecut – 23,06%.

„Totuși, 4.573 candidați înseamnă foarte mult, fiind un puternic semnal de alarmă”, susține Sorin Cîmpeanu.

Rezultate titularizare 2022: În ce județe au fost înregistrate cele mai bune rezultate

Județele Cluj, Bistrița-Năsăud, Bacău, București, Neamț, Arad, Prahova și Dâmbovița au avut cele mai bune rezultate din perspectiva notelor mai mari de 7.00 (peste 50% din total candidați), în timp ce județele Călărași, Giurgiu, Teleorman, și Mehedinți au avut cele mai slabe rezultate din perspectiva notelor mai mari de 7.00 (sub 40% din total candidați).

Conform ministrului, numărul posturilor “titularizabile” este anul acesta de 5.163.

„Dacă proiectele noilor legi vor fi adoptate, anul viitor estimăm că vor fi peste 10.000 posturi <titularizabile>. Mai mult și mai important decât atât, noile mecanisme vor asigura creșterea calității proceselor de pregătire și a formarii inițiale și vor înlătura principiul actual <dacă vrei sa devii profesor, te descurci>”, transmite Sorin Cîmpeanu.

Rezultatele se vor publica marți la ora 10.00. La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 27.148 de candidaţi (dintr-un total de 31.531 de candidaţi cu drept de participare).

Rezultate titularizare 2022: Peste 24.000 de lucrări, notate în centrele de evaluare

În centrele de evaluare au fost notate 24.843 de lucrări (dintre cele 24.862 de lucrări trimise), întrucât: 2.223 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 47 de candidați au fost eliminați (15 candidați pentru fraudă și 32 de candidați din alte motive), iar lucrările a 35 de candidați au fost anulate (16 lucrări în centrele de examen, respectiv 19 lucrări în centrele de evaluare) din motive legate de nerespectarea metodologiei.

Candidaţii eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizaţi/nu vor putea ocupa posturi didactice/catedre în anul școlar 2022 – 2023.

Contestaţiile se pot depune la sediile inspectoratelor şcolare judeţene sau prin mijloace electronice în data de 19 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv în data de 20 iulie, până la ora 12:00.

Rezultate titularizare 2022: Unde se afișează rezultatele finale

Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul dedicat în data de 27 iulie.

Pentru a obţine statutul de titular, un candidat trebuie să obţină minimum nota 7.00 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă/proba practică şi să fie repartizat pe un post didactic vacant publicat pentru angajarea pe perioadă nedeterminată.

Nota la proba scrisă are o pondere de 75% din media de repartizare, iar nota la inspecţia specială la clasă sau la proba practică are o pondere de 25% din media de repartizare.

(sursa: Mediafax)

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

ACTUALITATE

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022

Publicat

c

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022. Unul dintre ei poate deveni triplu campion mondial în acest an pentru că va participa și la Olimpiada Internațională de Astronomie, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Mihai Alexandru Bratu și Vlad Stefan Oros sunt cei doi dubli campioni mondiali în anul 2022. Vlad Stefan Oros poate deveni triplu campion mondial în acest deoarece peste două săptămâni va participa la Olimpiada Internațională de Astronomie.

 

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022: Cîmpeanu i-a așteptat la aeroport

 

Ministrul Cîmpeanu i-a așteptat la aeroport pe elevii medaliați și ulterior a transmis un mesaj.
„Felicitări, încă o dată, Mihai, Vlad, Nicoleta și Rareș, pentru rezultatele obținute în numele României la Olimpiada Internațională de Lingvistică (IOL) 2022!!! Mihai-Alexandru Bratu de la Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu – Dublu campion mondial 2022: Medalie de Aur la Olimpiada Internațională de Lingvistică și Medalie de Argint la Olimpiada Internațională de Geografie, unde România a obținut locul 3 mondial. Vlad-Ștefan Oros de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timișoara – Dublu campion mondial 2022: Medalie de Argint la Olimpiada Internațională de Lingvistică și Medalie de Aur la Olimpiada Internațională de Fizica, unde România a obținut locul 2 mondial, după China și înaintea SUA. Nicoleta Dobrică de la Colegiul Național „Sfântul Sava”, București – Medalie de Bronz la Olimpiada Internațională de Lingvistică. Rareș Polenciuc de la Colegiul Național “Roman Vodă” din Roman – component al lotului României la Olimpiada Internațională de Lingvistică”, scrie în mesajul ministrului care i-a mai felicitat pe profesori și părinți.

În ordinea punctajelor totale obținute, echipa României s-a clasat pe locul 3, din 47 echipe participante. Locul întâi a fost ocupat de echipa SUA, a precizat Sorin Cîmpeanu. MEDIAFAX

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii de aur ai României. 4 premii pentru lotul României la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale şi locul I pe echipe

Publicat

elevi

Lotul olimpic de informatică al României a obţinut patru medalii – una de aur şi trei de argint- la cea de-a XXIX-a ediţie a Olimpiadei de Informatică a Europei Centrale (CEOI), desfăşurată în perioada 24-30 iulie la Varazdin, Croaţia.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, remis sâmbătă AGERPRES, Alexandru Luchianov (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) a obţinut medalia de aur şi primul loc în concurs cu 540 de puncte, Luca Perju-Verzotti (Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti), Andrei Robert Ion (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Alexandru-Radu Todoran (Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Orăştie, judeţul Hunedoara) sunt elevii medaliaţi cu argint.

Aceeaşi sursă precizează că echipa României, coordonată şi însoţită de prof. Dan-Narcis Pracsiu (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Vaslui – Team Leader) şi Ioan-Bogdan Iordache (student la Universitatea din Bucureşti, fost olimpic – Deputy Leader), a ocupat locul I în clasamentul pe echipe (prin agregarea punctajelor individuale).

 

Elevii de aur ai României. 4 premii pentru lotul României la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale şi locul I pe echipe: 52 de concurenţi din 12 ţări

„Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a întâmpinat şi felicitat delegaţia ţării noastre pe Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’, în această după-amiază, la revenirea din Croaţia”, au transmis reprezentanţii ministerului.

La concursul din acest an au participat 52 de concurenţi din 12 ţări.

Prima ediţie a Olimpiadei de Informatică a Europei Centrale s-a desfăşurat în România, în 1994, la Cluj-Napoca, la iniţiativa ţării noastre. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Numărul de consilieri școlari trebuie să crească. Ministrul Educației: ”Este nevoie mai mult decât oricând de consiliere școlară”

Publicat

cimpeanu ministrul educatiei

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu spune că România trebuie să aibă, în anul 2027, 10.000 de consilieri școlari, față de puțin peste 3.000 câți sunt acum.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, în prezent sunt 3.138 de consilieri școlari, fiind situații în care un singur consilier școlar trebuie să asigure servicii de consiliere pentru 2.400 de elevi.

„Acest lucru este în mod evident imposibil, într-o perioadă în care este nevoie mai mult decât oricând de consiliere școlară”, susține ministrul Sorin Cîmpeanu, care a participat joi la dezbaterea publică privind „Rolul consilierului școlar”, conform proiectului Legii învățământului preuniversitar.

Potrivit ministrului, Centrul Național de Educație Incluzivă și Direcțiile Județene de Învățământ Profesional vor dezvolta programe de consiliere și de orientare profesională și vor sprijini consilierii școlari pentru a deveni parteneri recunoscuți în decizia elevilor privind parcursul academic și profesional.

Consilierii școlari vor beneficia de aceleași drepturi salariale prevăzute în proiectul legii pentru celelalte cadre didactice

„Consilierul școlar se menține ca funcție didactică, prevăzută la art. 125 alin (1) lit. h) din proiect (cum este prevăzut și în actuala Lege nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare) și devine profesor consilier școlar în cadrul compartimentelor de asistență psihopedagogică din unitățile de învățământ de masă.

Norma didactică a consilierului școlar este corespunzătoare unui post de consilier şcolar în compartimentele de asistență psihopedagogică şi se stabileşte prin raportare la un număr de maximum 500 de elevi, maximum 500 de elevi şi preşcolari sau de maximum 300 de preşcolari și nu prevede obligația de a desfășura activitate de predare”, arată ministrul.

Din punct de vedere al statutului profesional, consilierii școlari sunt cadre didactice și vor fi preluați ca titulari în unitățile de învățământ în care aceștia, în prezent, au punctul de lucru.

Din punct de vedere metodologic vor fi îndrumați de inspectorul de specialitate din cadrul structurii de specialitate a Direcțiilor Județene pentru Învățământ Preuniversitar, sub coordonarea Centrului Național pentru Educație Incluzivă.

Sorin Cîmpeanu anunță că, din punct de vedere administrativ, în calitate de cadre didactice titulare, încadrate în unitatea de învățământ preuniversitar, consilierii școlari vor fi subordonați directorului, în mod similiar cu ceilalți colegi, cadre didactice titulare.

De asemenea, din punct de vedere salarial, consilierii școlari vor beneficia de aceleași drepturi prevăzute în proiectul legii pentru celelalte cadre didactice, la care se adaugă drepturile salariale specifice de care beneficiază în prezent.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Rezultate definitivare 2022: Peste 130 de candidați au obținut nota 10. Rată de promovare de 70,80%

Publicat

examen profesor.jpg

Rata de promovare din sesiunea 2022 (medii mai mari sau egale cu 8), înregistrată în urma desfășurării probei scrise din cadrul examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, este 70,80% față de 72,90% anul trecut. Peste 130 de candidaţi au luat nota 10, iar peste 500 sub 5.

Rezultatele obținute de candidați au fost publicate miercuri.

Au fost declarați promovați, înainte de înregistrarea și soluționarea contestațiilor la proba scrisă, 5.136 de candidați cu medii între 8 și 10.

Pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obțină minim media 8, calculată ca medie ponderată a notelor la toate probele de examen, inclusiv cea scrisă. Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puțin 8 (opt) pentru promovarea examenului.

Proba scrisă a fost susținută în 42 de centre de examen la 98 de discipline, iar lucrările au fost evaluate în 7 centre organizate la nivel naţional.

Rezultate definitivare 2022: Câți candidați au fost prezenți la proba scrisă

Dintre cei 8.615 candidaţi înscrişi la începutul anului şcolar, au fost prezenți la proba scrisă cei 7.586 de candidați (93,65%) care au îndeplinit cumulativ condiţiile prevăzute de metodologia de examen:

– efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an

– calificativul pentru anul şcolar în curs „Bine” sau „Foarte bine”

– media aritmetică a notelor obținute la cele două inspecții la clasă și la evaluarea portofoliului profesional – minimum 8, dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective.

Dintre aceștia, 325 de candidați s-au retras, iar un candidat a fost eliminat pentru fraudă. Șase lucări au fost anulate în centrele de evaluare.

Astfel, din totalul celor 7.254 de candidaţi cu lucrări evaluate, 3.522 de candidați au obținut note situate pe segmentul 8 -10. Dintre aceștia, 137 de candidaţi au fost notați cu 10, iar 427 de candidați au primit note între 9,50 și 9.99.

Rezultate definitivare 2022:  Peste 500 de candidați cu note sub 5

Cu note sub 5 au fost evaluate lucrările a 512 candidați.

Contestațiile se depun la centrele de examen, astăzi, 27 iulie și joi, 28 iulie, până la ora 12:00. Rezultatele finale se afişează în centrele de examen şi pe titularizare.edu.ro în data de 4 august 2022.

Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, și obiectivul acestui examen național. Prin dobândirea definitivării în învățământ, un cadru didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută ascendentă de profesionalizare.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe