Connect with us

EDUCATIE

RoboChallenge, perioada 1-3 noiembrie la Universitatea Politehnică din București. Participă 500 de roboţi din 17 ţări

Publicat


Competiţia “RoboChallenge”, care începe vineri la Universitatea Politehnica din Bucureşti, va reuni 500 de roboţi din 17 ţări.

“Cea de-a XII-a competiţie internaţională organizată în România de către Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti va aduna la start 500 de roboţi, dintre care 300 autonomi, într-un spectacol al tehnologiei ce va cuprinde 14 probe de concurs”, informează un comunicat de presă al organizatorilor.

În cadrul concursului, cel mai mare în domeniu din Europa, se vor confrunta 158 de echipe compuse din 615 de participanţi din 17 ţări – Bulgaria, Columbia, Ecuador, Franţa, Grecia, Japonia, Letonia, Mexic, Peru, Polonia, Republica Moldova, România, Rusia, Spania, Thailanda, Turcia şi Regatel Unit.

În acest an, participă în premieră echipe din Franţa, Grecia, Japonia şi Thailanda.

Dintre cei 500 de roboţi antrenaţi să intre în competiţie, 300 sunt autonomi, capabili să execute acţiuni specifice, fără intervenţie umană şi control teleghidat, aceştia urmând să-şi testeze funcţiile în cadrul celor 14 probe de concurs.

În acest an, “RoboChallege” vine cu o nouă probă: Nano Sumo.

Mega Sumo, Mini Sumo, Micro Sumo şi Nano Sumo presupun confruntări 1 la 1 dintre doi roboţi. Scopul este eliminarea adversarului din ring prin împingere sau ridicare. Diferenţele între probe constau în dimensiunile şi greutatea roboţilor, dar şi dimensiunea şi materialul terenului pe care se desfăşoară lupta.

O altă probă va fi cea de fotbal, în care roboţii trebuie să înscrie cât mai multe goluri în poarta adversă.

Probele Line Follower şi Line Follower Enchanced se desfăşoară pe o suprafaţă albă pe care este trasat un circuit asemănător unuia de Formula 1, dar cu obstacole (o linie punctată, un pod pivotant şi o cărămidă). Robotul pleacă de la linia de start, parcurge traseul depăşind pe rând obstacolele şi se îndreaptă la stop (stop şi start sunt în acelaşi punct). Câştigător este declarat robotul cu cel mai scurt timp de parcurgere a traseului.

La proba Labirintului doi roboţi intră simultan într-un labirint, iar primul care reuşeşte să iasă va câştiga înfruntarea. Labirintul este construit cu pereţi, are fundături şi roboţii se pot întâlni pe traseu.

Proba de Roboţi umanoizi îşi propune să testeze robo-concurenţii în 3 etape: păstrarea echilibrului în urcarea scărilor, mersul pe diverse suprafeţe şi o probă la alegerea echipei, punctată pentru dificultate şi originalitate.

Air Race – roboţii zburători trebuie să realizeze forma cifrei 8 în jurul a doi stâlpi ce se află la o distanţă de câţiva metri unul de celălalt, demonstrându-şi astfel viteza şi abilitatea de manevrabilitate în trei dimensiuni.

Freestyle Showcase este secţiunea în care pot concura roboţii care nu se încadrează în nicio altă categorie. Proiectanţii vor prezenta unei comisii specializate modul de realizare a robotului, atât din punct de vedere electric, mecanic, cât şi al programării şi vor susţine o demonstraţie privind funcţiile acestuia.

Conceptul RoboChallenge a luat naştere în anul 2000 în Marea Britanie, iar în România se înregistrează anul acesta 12 ediţii consecutive, organizate de către Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Google lansează o platformă dedicată învăţării la distanţă în România

Publicat

O nouă platformă dedicată învăţării la distanţă în România, sub forma unui hub de informaţii şi unelte, a fost lansată de Google, menit să ajute profesorii pe perioada crizei cauzate de virusul COVID-19, potrivit unui comunicat de presă al companiei, transmis luni AGERPRES.

G Suite for Education este o colecţie de aplicaţii care oferă acces la funcţiile educaţionale esenţiale, precum crearea lecţiilor online, generarea de documente de toate felurile, formarea şi gestionarea clasei, schimbul de fişiere, email etc.

Instituţiile de învăţământ din România se pot înscrie gratuit, pentru a beneficia gratuit de pachetul G Suite for Education, la adresa https://www.clasaviitorului.ro/.

Platforma de la Google găseşte la adresa events.withgoogle.com/g-suite-for-education-ro/ şi oferă resurse în limba română necesare profesorilor pentru a se instrui în utilizarea pachetului G Suite for Education, pentru a se conecta cu elevii lor şi a realiza lecţii interesante şi plăcute.

Potrivit sursei citate, platforma dedicată învăţării la distanţă oferă şi un ghid pentru predarea de acasă dedicat profesorilor, disponibil direct la services.google.com/fh/files/misc/predarea_de_acasa_ghid_pentru_profesori.pdf.

“Acesta oferă informaţii pas cu pas, de la organizarea spaţiului de lucru de acasă, pregătirea cursului şi a “întâlnirii” video cu elevii, pregătirea predării şi predarea propriu-zisă, până la colaborarea cu elevii, inclusiv folosirea Jamboard, o tablă online unde prezintă în timp real elevilor, şi organizarea de discuţii 1:1 cu elevii. Google va actualiza constant informaţiile şi resursele dedicate învăţării la distanţă, pe măsură ce va primi feedback de la cadrele didactice şi de la parteneri”, precizează compania.

Învăţarea la distanţă prin serviciile gratuite Google a fost posibilă prin colaborarea cu EduApps şi Ministerul Educaţiei.

Până la acest moment, peste 200.000 de profesori au fost sau sunt în curs de pregătire despre cum să folosească resursele disponibile pentru educaţia la distanţă. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educației a publicat teste pentru pregătirea elevilor care vor susţine examenele naţionale

Publicat

examen

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a publicat, pe site-ul https://rocnee.eu/testeantrenament/, teste destinate elevilor care vor susţine examenele naţionale.

“În contextul suspendării cursurilor, pentru pregătirea elevilor în vederea susţinerii examenelor naţionale, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a publicat pe site-ul https://rocnee.eu/testeantrenament/ un prim set de resurse de antrenament pentru elevii care vor susţine examenele naţionale”, a informat, luni, MEC.

Potrivit ministerului, testele, realizate împreună cu Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, respectă modelul subiectului de examen.

Scopul acestora este acela de a exersa în această săptămână şi de a continua efortul în vederea obţinerii unor rezultate bune la viitoarele examene, a explicat Ministerul Educaţiei.

MEC a precizat că baremele de evaluare şi de notare vor fi publicate pe acelaşi site, vineri, 3 aprilie, rolul acestora fiind de autoevaluare şi “calibrare” a felului în care s-au redactat răspunsurile.

Totodată, în cadrul emisiunilor “Teleşcoala” vor fi prezentate unele soluţii ale acestor teste de antrenament, cu explicaţiile necesare pentru a înţelege cât mai bine răspunsurile din baremele de evaluare şi de notare. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educației și Cercetării a lansat o platformă digitală pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice

Publicat

Sursa foto: educred.ro

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat platforma Digital pe educred.ro (digital.educred.ro), un spaţiu creat pentru toate cadrele didactice care doresc să valorifice noile tehnologii în activităţile de învăţare cu elevii.

Potrivit unui comunicat de presă al MEC, această platformă a fost dezvoltată de echipa proiectului “Curriculum Relevant, Educaţie Deschisă pentru toţi” – CRED, cu sprijinul experţilor Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), în scopul susţinerii cadrelor didactice şi elevilor pentru continuarea învăţării de acasă.

În acest spaţiu virtual – digital.educred.ro – sunt centralizate mai multe tipuri de resurse digitale şi informaţii utile în activităţile educaţionale desfăşurate.

MEC precizează că toate resursele colectate pe platformă sunt gratuite.

“Cadrele didactice vor avea posibilitatea de a accesa resurse de învăţare necesare pentru susţinerea activităţilor la distanţă cu elevii, instrumente digitale cu ajutorul cărora pot fi dezvoltate astfel de resurse, platforme de învăţare colaborativă, adaptată contextului clasei de elevi (şi resurselor de la nivel de şcoală), dar şi instrumente utile de comunicare şi colaborare la distanţă, precum şi comunităţi de învăţare în care pot fi împărtăşite experienţe şi resurse cu alţi colegi de disciplină”, se arată în comunicat.

Platforma pusă la dispoziţie de Ministerul Educaţiei şi Cercetării conţine, de asemenea, o secţiune de Resurse Educaţionale Deschise – RED, centralizate în secţiunea ‘Resurse ISE’ a site-ului. AGERPRES

 

Citește mai departe

EDUCATIE

Examenul de bacalaureat, anulat în Olanda. Validarea diplomei va fi determinată doar pe baza notelor obţinute în timpul anului

Publicat

examen

Examenele centrale de sfârşit de studii, echivalent cu examenul de bacalaureat, au fost anulate în Olanda, din cauza pandemiei de coronavirus, informează AFP.

În Olanda, care numără mai mult de 4.700 de cazuri oficial declarate, şcolile sunt închise din 16 martie, pentru a stăvili propagarea noului tip de coronavirus.

Validarea sau nevalidarea diplomei de încheiere a studiilor va fi determinată doar pe baza notelor obţinute în timpul anului şcolar.

“Vreau, în aceste vremuri de criză, să le dau tuturor elevilor posibilitatea să obţină o diplomă completă şi să avanseze astfel fără pauză spre învăţământul superior”, a declarat ministrul olandez al educaţiei Arie Slob într-un comunicat.

Instituţiile de învăţământ au mai mult timp – până la începutul lui iunie – pentru a-i face pe elevi să treacă restul examenelor prevăzute care contează pentru notele obţinute în timpul anului şcolar.

Ministerul Educaţiei din Olanda încurajează puternic instituţiile şcolare să organizeze aceste examene de la distanţă, de exemplu prin videoconferinţă. Dacă şcolile nu sunt în măsură să efectueze teste şcolare la distanţă, acestea din urmă pot să se deruleze în clădiri şcolare respectând o distanţă de securitate de 1,5 metri.

În Olanda au fost confirmate 4.749 de cazuri de contaminare cu noul coronavirus şi 213 decese.AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate