Connect with us

AUTO

Român arestat pentru țepe de aproape 300.000 euro în Germania. Înșelăciune cu mașini de lux, printr-un site fantomă

Publicat



Un român este cercetat de autoritățile din Germania după ce ar fi înșelat mai multe persoane, prejudiciul creat ridicându-se la aproape 300.000 de euro. Cornel Marius Mihele a reușit să înșele 11 cetățeni, după ce și-a înființat o firmă fantomă și un site de vânzare mașini second hand.

Site-ul românului era bine făcut și oferea clienților la prețuri bune autoturisme, precum și  servicii de finanțare sau plata unor taxe vamale, pentru a fi cât mai credibil. Potrivit Bihoreanul.ro , clienții achitau doar un avans, iar restul sumei urma să o achite doar în momentul în care autoturismul era disponibil, iar clientul se prezenta la sediul firmei pentru a intra în posesia autoturismului.

Surpriza clienților venea abia când mergeau la sediul firmei, unde de fapt era o adresă fictivă. Astfel oamenii rămâneau fără avansul plătit pentru rezervarea mașinii.

Vezi și ”Țeapa poloneză” cu mașini second-hand. Un bărbat din Alba Iulia a reușit să evite o pierdere de 14.500 de euro

Bărbatul a reușit astfel să adune suma de 278.000 euro și să păcălească nu mai puțin de 11 clienți. Planul bărbatului a fost unul bine pus la punct, iar în momentul în care banii erau transferați în cont erau imediat retrași în numerar. Apoi, clienţii erau trimişi la sediul firmei pentru a achita diferenţa și pentru a ridica maşinina, însă abia la adresa menționată clienții conștientizau că firma este fictivă.

După ce a adunat o sumă consistentă, bărbatul s-a întors acasă, în Oradea.

Cornel Marius Mihele a fost identificat și prins de polițiști abia după 2 ani, când autoritățile din Germania au trimis celor din România două mandate europene de arestare emise de Judecătoria Rostock pe numele bărbatului.

Conform mandatului de arestare într-o singură lună bărbatul ar fi înşelat 11 persoane, de la care a încasat cu titlu de avans suma de 278.000 euro.

Bărbatul este anchetat acum de procurorii din Rostock pentru înşelăciune, fals şi uz de fals, fiind arestat la Oradea şi predat autorităţilor judiciare germane pentru finalizarea cercetărilor.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Mașinile Google Street View se întorc în România. Va fi actualizată harta din peste 100 de localități

Publicat

sursa foto: Alba24.ro

Mașinile Google Street View se întorc în România primăvara aceasta. În următoarele luni, vor străbate șosele țării și vor vizita peste 100 de localități pentru a actualiza imaginile Street View din orașe, șosele și autostrăzi pe Google Maps.

Preluarea de imagini 360° Street View în România va începe vineri, 26 martie.

Mașinile Google Street View vor acoperi zone și localități din toată țara, de la București, Constanța, Călărași, Ploiești, Onești sau Pașcani și până la Sibiu, Cluj-Napoca, Sighetul Marmației sau Arad.

Street View este un serviciu oferit de Google Maps, în prezent fiind disponibil în mai mult de 85 de țări, inclusiv în Arctica și Antarctica.

În Street View, oamenii pot vedea imagini la 360° din numeroase locuri ale lumii, fie șosele, orașe, monumente istorice, repere culturale, natura sălbatică (pe pământ, pe sau în apă) și chiar spațiu.

Serviciul este disponibil și în Google Earth și aplicația Google Maps pentru telefoanele mobile.

Google a preluat peste 16 milioane de kilometri de drumuri cu imagini Street View, o distanță care ar putea înconjura globul de mai mult de 400 de ori.

Serviciul Street View este disponibil în România începând cu anul 2010, când au fost publicate primele imagini din cele mai importante orașe pe Google Maps. Acoperirea Street View la nivelul întregii țări s-a realizat în 2012, atunci când au fost preluate imagini de pe 40.000 de km de drumuri, 39 de orașe și sute de obiective turistice.

Cea mai recentă actualizare a imaginilor Street View în România a avut loc în 2019, când au fost preluate imagini din cele mai importante orașe din România și zonele adiacente acestora, precum și șosele care le conectează.

În 2018, peste 1.500 de kilometri de canale și drumuri din Delta Dunării au fost fotografiate, pentru ca orice persoană cu o conexiune la internet să poată explora virtual frumusețile ei prin imaginile Street View.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Dacia va opri în aprilie producția, din cauza penuriei de cipuri

Publicat

Dacia a opri, în luna aprilie, activitatea de la Uzina Vehicule, în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în 1, 2, 16, 28 si 29.

Compania spune că penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției.

Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru.

Cea mai recentă estimare a grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs.

„Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele Grupului”, spun oficialii companiei.

Lipsa cipurilor, care a afectat producătorii de autovehicule la nivel global, este rezultatul mai multor factori. Producătorii de automobile au închis fabricile în timpul pandemiei COVID-19 anul trecut și au anulat comenzile de cipuri. Între timp, cererea de cipuri a crescut în industria electronicelor de consum, pe măsură ce oamenii lucrau de acasă și jucau jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze cu companii din alte ramuri industriale pentru cipuri.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Volkswagen vrea să-şi construiască şase fabrici de baterii pentru maşini electrice în Europa

Publicat

Volkswagen a luat târziu star­tul în cursa pentru piaţa maşinilor electrice, dar vrea să recupereze rapid, inclusiv prin a nu mai depinde de furnizorii de baterii, scrie Ziarul Financiar.

Astfel, al doilea pro­ducător auto ca mă­rime din lume inten­ţio­nează să con­stru­iască şase fa­brici de baterii în Europa până în 2030, conform Reuters.

Cele şase uzine care vor fi con­struite în parte­neriate vor avea o capacitate de produc­ţie de 240 de gigawaţi-oră pe an.

VW intenţionează să schimbe treptat tipul de baterie utilizat în ve­hi­culele sale elec­trice, au spus luni surse apropiate situaţiei.

Compania se va îndepărta de tehnologia fur­nizată în cadrul acor­durilor actuale cu LG Energy Solution şi SK Inno­vation din Coreea de Sud. În Europa de Est, lideri la pro­duc­ţia de baterii sunt Ungaria şi Polonia.

VW a adus şi o veste proastă: va desfiinţa apro­ximativ 4.000 de locuri de muncă prin pensionări anticipate în Germania. Manevra ar putea costa câteva sute de milioane de euro. Compania a anunţat că are în plan pensionări parţiale pentru cei născuţi în 1964, oferind în acelaşi timp pen­sio­narea anticipată celor născuţi din 1956 până în 1960. Două surse ale com­pa­niei au declarat pentru Reuters că vor fi tăiate 3.000-4.000 de poziţii printr-un program care urmează să fie implementat la cele şase fabrici germane ale principalului brand VW, care au aproximativ 120.000 de angajaţi în total. Ziarul Handelsblatt, care a aflat şi el despre plan, a scris că producătorul auto va desfiinţa până la 5.000 de locuri de muncă.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

AUTO

Peste 45% dintre vehiculele controlate în trafic anul trecut aveau deficienţe tehnice majore

Publicat

Peste 45,6% dintre cele 64.096 de vehicule verificate în trafic din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme, informează Registrul Auto Român, printr-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,7%); emisiile poluante (21,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (12,9%) şi parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%).

Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.

Potrivit sursei citate, în urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule.

Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.274 de vehicule, s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancţiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 de vehicule şi 269 de ITP-uri au fost anulate.

RAR subliniază că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate