Connect with us

EDUCATIE

România a devenit, în premieră, campioană europeană în securitate cibernetică

Publicat



România a câştigat titlul de campioană europeană la competiţia European Cyber Security Challenge 2019, care a avut loc în perioada 9-11 octombrie, la Palatul Parlamentului din Bucureşti.

Distincţiile au fost acordate echipei României şi celorlalte ţări în cadrul Galei de decernare a premiilor care s-a desfăşurat vineri seara la Cercul Militar Naţional din Capitală.

Pe podiumul competiţiei, România a fost urmată de Italia şi Austria. Clasamentul final continuă cu: Germania, Marea Britanie, Polonia, Franţa, Estonia, Danemarca, Portugalia, Cehia, Grecia, Spania, Norvegia, Irlanda, Olanda, Elveţia, Cipru, Liechtenstein şi Luxemburg.

Naţionala României, antrenată de expertul în securitate cibernetică Ioan Constantin, din partea Orange România, a fost formată din: Robert Vulpe (căpitan), Robert Dobre, Dragoş Albăstroiu, Ioan Dragomir, Mihai Dăncăescu, Cristian Done, Matei Bădănoiu, Alexandru Top, Tudor Moga şi Mihai Cioată.

Clasarea pe primul loc în ierarhia europeană a experţilor în securitate cibernetică reprezintă o premieră pentru echipa României, după ce, la două dintre ediţiile anterioare ale concursului (2016 – în Germania, la Dusseldorf, şi 2017, în Spania, la Malaga), naţionala noastră s-a clasat pe poziţia a II-a.

Pe durata celor trei zile de concurs, echipele finaliste au trebuit să se adapteze unui scenariu care presupune dezvoltarea şi apărarea unei infrastructuri. Partea cea mai importantă a fost dezvoltarea şi apărarea propriei infrastructuri, dar atacarea celorlalte echipe a adus puncte.

Competiţia a cuprins trei nivele de dificultate a testelor: greu, mediu şi uşor. Testele au acoperit domenii precum: securitate web, criptografie, inginerie inversă şi investigaţii, programare, atac şi apărare, securitate Linux/windows/macOS şi securitate telefoane mobile.

Concurenţi din 20 de ţări au participat la ediţia 2019 a competiţiei European Cyber Security Challenge (ECSC), România fiind prezentă cu o echipă formată din 10 tineri.

Pe lista ţărilor care s-au aliniat la startul competiţiei de la Bucureşti s-au aflat: Austria, Cipru, Cehia, Danemarca, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Elveţia, Irlanda, Italia, Liechtenstein, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Spania, Portugalia şi Marea Britanie. În acelaşi timp, două ţări – Finlanda şi Malta – au fost prezente pe post de observatori ai competiţiei.

European Cyber Security Challange (ECSC) este o iniţiativă a Agenţiei Europene pentru Securitatea Reţelelor Informatice şi a Datelor (European Union Agency for Network Internet Security – ENISA) şi face parte din Planul de Acţiune pentru Implementarea Strategiei de Securitate Cibernetică a Uniunii Europene (UE).

Evenimentul de la Bucureşti a fost organizat de Serviciul Român de Informaţii (SRI), Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) şi Asociaţia Naţională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI), în parteneriat cu Orange, Bit Sentinel, certSIGN, Cisco, Microsoft, Palo Alto Networks, eMag, Clico şi Cybertas. Parteneri media au fost: Agenţia Naţională de Presă AGERPRES şi Digi24.

Conform datelor ENISA, competiţia europeană dedicată securităţii cibernetice de anul viitor va avea loc la Viena. În acelaşi timp, calendarul ECSC mai cuprinde organizarea concursului la Praga – în 2021, Norvegia (2022) şi Italia (2023). AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Evaluările naționale la clasele a VI-a, a IV-a și a II-a încep miercuri cu prezența fizică a elevilor

Publicat

copii elevi scoala clasa
Arhivă Foto

Miercuri încep evaluările naționale de la finalul claselor a VI-a, a IV-a și II-a. Probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ, a anunțat Ministerul Educației.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, prima probă scrisă, de limbă și comunicare, se adresează elevilor din clasele a VI-a și începe miercuri. Următoarea probă, la matematică și științele naturii, are loc joi.

„Cele două teste vizează evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscriși în clasa a VI-a la începutul anului școlar”, a transmis ministerul.

Evaluarea la clasa a IV-a se desfășoară după următorul următorul calendar: limba română (18 mai), matematică (19 mai) și limba maternă (20 mai).

Probele scrise la limba română și limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a sunt programate în 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susținute în 26 mai, iar proba de matematică este programată în 27 mai. Proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 28 mai.

„Toate probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi”, a mai informat Ministerul Educației.

Conform acestuia, testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și au un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării testelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasele a IV-a și a VI-a.

Corectarea testelor se va face în școli în cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Ministerul anunță că rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea vor fi valorificate strict la nivelul școlii prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, și prin informarea elevilor și a părinților.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii din Iași se reîntorc la școală. Cele 110 unităţi de învăţământ preuniversitar din municipiu intră în scenariul verde

Publicat

Elevii care învaţă în municipiul Iaşi vor începe, de luni, să înveţe în scenariul verde, decizia fiind adoptată în şedinţa de vineri a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi, pentru prima dată de la începutul anului.

Decizia ca 110 de instituţii din învăţământul preuniversitar din municipiul Iaşi să treacă în scenariul verde de predare a fost luată întrucât rata de incidenţă cumulată a cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2 în ultimele 14 zile este de sub 1 la 1.000 de locuitori, respectiv, de 0,81 la mia de locuitori cât a fost la nivelul zilei de joi, 6 mai.

“Scenariul verde” sau “scenariul 1” presupune participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

Potrivit reglementărilor în vigoare, scenariul de funcţionare poate fi modificat săptămânal în funcţie de evoluţia epidemiologică de la nivelul unităţii administrativ-teritoriale.

“Reînceperea în condiţii cât se poate de apropiate de normalitate a cursurilor în învăţământul preuniversitar este un motiv de bucurie pentru toţi elevii, care abia aşteaptă să continue deprinderea de noi cunoştinţe din toate materiile studiate.

Îi asigur de suportul meu pe toţi copiii, elevii, profesorii şi părinţii care trăiesc emoţiile fiecărei zile de şcoală. Ca şi până acum, vom lua toate măsurile necesare pentru bunul mers al şcolii, de la asigurarea de curse speciale pentru preşcolari şi elevi şi a măsurilor de distanţare şi dezinfecţie în mijloacele de transport public la fluidizarea traficului rutier şi asigurarea pazei şi ordinii publice în vecinătatea unităţilor de învăţământ”, spune primarul Mihai Chirica, prin intermediul unui comunicat de presă.

Edilul a dat asigurări că începând de luni toate cadrele medicale şcolare vor fi prezente în unităţile de învăţământ şi atrage atenţia că deşi rata de infectare a scăzut, pandemia nu s-a încheiat.

“Rata de infectare în oraşul nostru are o tendinţă de scădere, dar – atenţie! – pandemia nu s-a încheiat!

Prin urmare, este limpede că un ritm susţinut de vaccinare şi respectarea normelor de siguranţă sanitară sunt calea de a reveni la normalitate.

În aceste condiţii, îi rog pe toţi ieşenii să menţină acelaşi respect pentru sănătatea comunităţii, ca o garanţie a reîntoarcerii la deprinderile fireşti de care avem atâta nevoie. Iar dacă acest an şcolar a fost în mare măsură afectat de pandemie, sper ca măcar finalul acestuia să se încadreze în firescul pe care ni-l dorim cu toţii.

Încă o dată, le urez succes tuturor copiilor la reîntoarcerea la şcoală, profesorilor şi părinţilor le doresc multă putere şi răbdare, asigurându-i pe toţi că municipalitatea va fi mereu un susţinător al educaţiei ieşene.Şcoala are prioritate!”, a mai declarat primarul Mihai Chirica. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii află peste două săptămâni dacă se pot întoarce cu toții la școală. În ce condiții se fac cursuri cu prezență fizică

Publicat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, este optimist că elevii vor putea să termine semestrul al doilea al anului școlar în bănci. Sunt două condiții: scăderea ratei de infectare și o vaccinare de succes. Analiza se va face peste două săptămâni.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a spus, miercuri seara, la Digi 24, că aproape 2 milioane de copii au putut merge la școală miercuri.

Este vorba de elevii din învățământul primar și de preșcolari, precum și de elevii din clasele a cincea, a șasea, a șaptea, a noua, a zecea și a unsprezecea din localitățile care au rată de infectare mai mică de 1 la mie, adică din peste 2.000 de localități: „Luni (lunea viitoare – n.r.) vor reveni la școală toți elevii claselor terminale și clasele terminale din învățământul profesional și liceal, alți 370.000 de elevi. Se vor apropia de 2,4 milioane de elevi care pot reveni la școală cu prezență fizică în aceste zile”.

Ministrul speră ca și ceilalți elevi să revină în bănci.

Analiza se va face în două săptămâni și ar urma să confirme trendul descrescător epidemiologic și mersul vacinării.

„Ministerul Educației își dorește să poată formula propunerea de deschidere cu prezență fizică a tuturor școlilor. Peste două săptămâni vom face această analiză”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În aceste condiții, de scădere a ritmului de infectare și a creșterii ratei de vaccinare, rămân încă 5 săptămâni de școală.

Sorin Cîmpeanu este mulțumit de colaborarea cu ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, și este optimist în privința întoarcerii elevilor la clase:

„Trebuie să recunosc că doamna ministrul Mihăilă a dovedit o înțelegere conformă sistemului de educație, pentru că ordinul comun este cel care a făcut posibilă prezența la școală în acest fel încă de astăzi (miercuri -n.r). S-a renunțat la înjumătățirea claselor terminale, un lucru foarte important, s-a permis prezența elevilor din școlile speciale (…).

A înțeles și iată de astăzi toți acești copii au putut merge școală și a înțeles importanța orelor remediale și ordinul comun permite prezența, indiferent de clasă și de scenariu, a tuturor elevilor înscriși în programul național de ore remediale.

Nu știm nici că da, nici că nu (va scădea atât de mult infectarea cu SARS-CoV-2 în țară – n.r.), dar am dreptul să sper, am dreptul să îmi doresc această scădere și am spus că dacă se va confirma această scădere, Ministerul Educației va face această propunere”.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Copiii de grădiniţă şi din ciclul primar vor merge miercuri la cursuri, indiferent de incidenţa COVID-19

Publicat

Copiii de grădiniţă şi din ciclul primar, precum şi cei din şcolile speciale vor merge miercuri la cursuri indiferent de incidenţa COVID-19, iar în localităţile unde aceasta este sub 1 la mia de locuitori vor reîncepe şcoala cu prezenţă fizică şi elevii claselor a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a şi a XI-a, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

El a precizat marţi, la TVR 1, că elevii din clasele terminale vor merge la cursuri pe 10 mai.

“Miercuri, 5 mai, toţi elevii din învăţământul primar, inclusiv clasa pregătitoare, toţi copiii din grădiniţe şi toţi elevii şcolilor speciale vor începe şcoala cu prezenţă fizică, indiferent de rata de infectare. Este vorba de 1.400.000 de elevi. De asemenea, în localităţile în care rata de infectare este mai mică de 1 la mie – şi este vorba de un număr de 2.057 de localităţi astăzi cu rata de infectare mai mică de 1 la mie – vor începe şcoala şi elevii claselor a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a şi a XI-a tot cu prezenţă fizică. Elevii claselor terminale vor începe şcoala luni, 10 mai. Absolut toţi elevii claselor terminale – a VIII-a, a XII-a, a XIII-a, clase terminale din învăţământul post-liceal – vor începe şcoala cu prezenţă fizică luni, 10 mai”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În 1.124 de localităţi, rata de infectare cu COVID-19 depăşeşte 1 la mia de locuitori. Sorin Cîmpeanu a precizat că pe site-ul Ministerului Educaţiei a fost afişată, marţi, lista localităţilor cu incidenţa COVID-19.

El a mai declarat că peste 50% dintre cadrele didactice s-au vaccinat împotriva COVID-19, marea majoritate făcând şi rapelul.

Sorin Cîmpeanu a precizat că aproape 44% din totalul personalului din învăţământ s-a imunizat împotriva noului coronavirus.

Evaluarea naţională, potrivit acestuia, va începe pe 22 iunie, iar bacalaureatul – pe 28 iunie, iar până până atunci procentul cadrelor didactice vaccinate împotriva COVID-19 va creşte.

“Niciodată Ministerul Educaţiei nu a făcut teste pentru elevi. Testele antigen rapide sunt administrate de personal medical angajat de Ministerul Sănătăţii. Acest personal medical, din păcate, e deficitar. Pe de altă parte, un raport al Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP) foarte bine fundamentat explică de ce aceste teste non-invazive, care pot să fie folosite în şcoli, nu pot fi luate în considerare în calculul general al ratei de infectare. Pe de altă parte, aceste teste non-invazive, conform procedurilor actuale, ar trebui să fie confirmate prin teste antigen rapide, deci, prin teste care sunt considerate invazive, după care ar trebui să fie validate prin teste PCR. Această procedură, în opinia INSP, ar complica mai mult lucrurile decât ar ajuta”, a adăugat Sorin Cîmpeanu. AGERPRES/

Citește mai departe