Connect with us

EVENIMENT

România are 218 pârtii de schi care însumează 189 km, cât o singură staţiune din Franţa sau Elveția

Publicat

În România sunt 218 pârtii de schi omologate, cu o lungime totală de 189 de kilometri, conform datelor Ministerului Turismului. Chiar și așa, toate pârtiile din țara noastră fac cât o singură stațiune de schi din Elveția sau Franța.

Conform datelor Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, anul acesta, au fost omologate 13 pârtii noi de schi, cu un total de aproape 14 km. Sinaia este staţiunea care are cel mai mare număr de kilometri de pârtii de schi, cu circa 23 km, unde cel mai mare administrator este Transport Urban Sinaia, din cadrul Primăriei Sinaia.

Staţiunea din Prahova este urmată de Poiana Braşov, care are 15 km de pârtii de schi, mare parte dintre aceştia fiind administraţi într-o colaborare dintre Primăria Braşovului şi Ana Teleferic, compania parte din grupul Ana Hotels care se ocupă de instalaţiile de teleferic, controlat de George Copos.

Staţiunea din judeţul Braşov este una dintre cele mai căutate staţiuni montane pe perioada iernii, alături de Sinaia, Buşteni şi Predeal, dar şi una dintre cele mai scumpe.

Printre cele mai cunoscute hoteluri din Poiana Braşov sunt Aurelius, Alpin Resort Hotel, dar şi hotelurile omului de afaceri George Copos, proprietarul Ana Hotels, care deţine aici unităţile Sport şi Bradul.

Primăria Braşovului are în plan extinderea domeniului schiabil din Poiana Braşov, prin adăugarea a încă 30 de hectare, ceea ce înseamnă mărirea pârtiilor cu încă 10 kilometri.

România are 218 pârtii de schi care însumează 189 km, cât o singură staţiune din Franţa sau Elveția. România nu dispune de o infrastructură dezvoltată

România nu dispune de o infrastructură dezvoltată pentru a putea deveni o destinaţie de schi.

Pârtiile mici, preţurile mari şi lipsa colaborării între proprietarii de hoteluri, administratorii de pârtii de schi şi autorităţile locale, cât şi centrale, fac din România o ţară de evitat pentru pasionaţii de schi.

Mai mult, infrastructura locală nu permite practicarea prea multor sporturi de iarnă.

Pentru a creşte numărul de pârtii de schi, implicit şi numărul de kilometri de pârtii, e nevoie de zeci de milioane de euro în staţiunile unde deja există câteva pârtii de schi.

Pentru a crea de la zero un domeniu schiabil, investiţia ar creşte considerabil, iar pentru un business care se susţine câteva luni din an, o astfel de investiţie e greu de suportat.

O altă problemă a staţiunilor de schi din România este reprezentantă de faptul că nu există o cartelă de acces pe pârtie valabilă mai multor administratori de pârtii, câţi proprietari sunt, atâtea cartele, iar această lipsă de colaborare şi de parteneriat poate afecta pe termen lung mersul lucrurilor într-o staţiune.

România are 218 pârtii de schi care însumează 189 km, cât o singură staţiune din Franţa sau Elveția. Chiar şi Bulgaria este o opţiune mai bună decât România

În fiecare an, românii pasionaţi de sporturile de iarnă preferă să îşi facă bagajele pentru a merge în staţiuni mai bine dezvoltate şi orientate către acest tip de turism. De multe ori, chiar şi Bulgaria este o opţiune mai bună decât România, mai ales din perspectiva costurilor.

Pe lângă faptul că România nu va atrage mai mulţi turişti în zonele cunoscute pentru pârtiile de schi, dar nu va avea capacitatea nici de a atrage sportivi profesionişti de sporturi de iarnă.

România nu are o tradiţie în ceea ce priveşte sporturile de iarnă, cu atât mai puţin o infrastructură dezvoltată în această direcţie.

Sinaia şi Poiana Braşov au cel mai mare număr de kilometri de pârtii de schi din România, cu 23 km, respectiv 15 km.

(sursa: Mediafax)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj, transformat din regie în societate pe acțiuni – SA. Alin Tișe: Aeroportul nu se vinde

Publicat

whatsapp image 2025 08 19 at 12.00.09.jpeg






Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj va fi reorganizat și transformat din regie în societate pe acțiuni, un proiect de hotărâre în acest sens urmând să fie supus aprobării Consiliului Județean Cluj în luna septembrie, a anunțat președintele CJ, Alin Tișe.

Tișe a declarat, marți, că măsura este necesară pentru realizarea planului ambițios lansat, care prevede atingerea unui număr de 10 milioane de pasageri…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

David Ciceo: Construim un nou Terminal de Pasageri la Aeroportul Cluj. Capacitatea, 6 milioane de pasageri/ an

Publicat

aeroport.jpg






Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj intenționează să construiască un nou Terminal de Pasageri până în martie 2031 și să extindă Terminalul de Sosiri, a anunțat directorul David Ciceo.

Ciceo a declarat, marți, că viitorul terminal va avea subsol, parter și un etaj și o suprafață construită de aproape 24.000 de mp.

Capacitatea noului terminal va fi de aproximativ 6 milioane pasageri/ an,…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Guvernul decide în două săptămâni ce proiecte PNRR vor continua să fie finanțate. Ce se întâmplă cu metroul Clujului

Publicat

bolojan 1 e1755607862345.jpg






Premierul Ilie Bolojan a anunțat, în ședința de Guvern de marți, adoptarea unei ordonanțe de urgență prin care se va decide, în termen de două săptămâni, ce proiecte finanțate prin PNRR vor continua, iar metroul Clujului riscă să piardă finanțarea. 

„Prin această ordonanță clarificăm în următoarele două săptămâni proiectele care vor rămâne în program”, a declarat Bolojan.

Etapa…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Petrișor Peiu, AUR: „Costul împrumuturilor României crește din nou abrupt”. România se confruntă din nou cu dobânzi ridicate

Publicat

senator aur petrisor peiu.jpg






Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, avertizează că România se confruntă din nou cu dobânzi ridicate la împrumuturile de pe piața internă. Acesta critică guvernul condus de Ilie Bolojan, susținând că „povestea de iubire” cu investitorii s-a încheiat și că urmează o perioadă de „calvar al dobânzilor mari”.

Într-o postare pe Facebook, Peiu a precizat că Ministerul Finanţelor a împrumutat luni…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate