Connect with us

ACTUALITATE

România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est

Publicat

bani generic fical lei 26062022.jpg

România a înregistrat anul trecut vânzări de 6,2 miliarde euro din comerţul electronic, ceea ce reprezintă jumătate din nivelul realizat de retaileri în Europa de Est, estimat la 14 miliarde euro.

Vânzările din România s-au majorat cu 11% faţă de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro, se arată în Raportul 2022 privind comerţul electronic european publicat de către Ecommerce Europe şi EuroCommerce, citat de ZF.

Cu o creştere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerţul electronic a demonstrat că a devenit şi mai ferm ancorat în economie şi societate, după ce în perioada pandemiei de COVID-19 a reprezentat pentru mulţi oameni principala sursă de aprovizionare.

Europa de Vest este cea mai puternică regiune în ceea ce priveşte vânzările realizate prin intermediul comerţului electronic B2C, deţinând 63% din totalul înregistrat în 2021. Europa de Sud urmează pe locul doi, cu 16% din totalul vânzărilor, în timp ce Europa Centrală şi Europa de Nord vin pe al treilea şi al patrulea (10% şi, respectiv, 9%), iar Europa de Est (2%) pe ultimul loc.

 

România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est: principalii jucători din piaţă au realizat investiţii semnificative în ultimii ani

 

„Raportul Ecommerce Europe reprezintă o confirmare a faptului că România este un hub al comerţului electronic în regiune. Sectorul comerţului electronic din ţara noastră însumează aproape jumătate din întreaga cifră de afaceri a comerţului electronic din Europa de Est, estimată la 14 miliarde de euro. Prin soluţiile pe care le-a adus în vieţile oamenilor în ultimii doi ani, comerţul electronic şi-a demonstrat din plin utilitatea, fiind de multe ori singura soluţie accesibilă pentru cumpărături, în timpul restricţiilor. În aceste zile marcate de majorări ale preţurilor la combustibili şi inflaţie crescută, comerţul electronic vine din nou cu o serie de servicii care îi ajută pe oameni să economisească bani şi să navigheze mai uşor acest context incert”, a declarat Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online, membră a Ecommerce Europe.

El a adăugat că principalii jucători din piaţă au realizat investiţii semnificative în ultimii ani, pentru a-şi spori capacitatea de procesare şi viteza de livrare, precum şi a creşte gama de produse.

Potrivit datelor prezentate în raport, 88% din populaţia României are acces la Internet, procent estimat la 91% în 2022, iar 44% dintre utilizatori folosesc acest canal pentru a face achiziţii online.

La rândul lui, Luca Cassetti, Secretarul General al Ecommerce Europe, a declarat că, în ultimii doi ani, retailerii au câştigat multă experienţă în digitalizare, iar această accelerare a fost împinsă semnificativ de contextul pandemic, timp în care comerţul electronic şi retailul au jucat un rol esenţial.

”În 2022, Europa a devenit, din păcate, scena unui conflict major. Deşi încă greu de evaluat, războiul din Ucraina va avea consecinţe majore asupra economiei europene, precum şi asupra pieţelor de comerţ electronic. Mulţi dintre membrii noştri au raportat deja scăderi ale puterii de cumpărare şi ale încrederii consumatorilor, în principal din cauza preţurilor ridicate la energie, inflaţiei şi incertitudinii cu privire la viitor. Facem apel la statele membre ale UE şi factorii de decizie politică să sprijine economia şi cetăţenii Europei în aceste vremuri dificile, continuând în acelaşi timp să lucreze pentru un cadru legislativ pregătit pentru viitor, potrivit pentru retailul omnichannel”, a mai spus el.

România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est: 73% din populaţia online a Europei a cumpărat online

În cifre absolute, Europa de Vest valoarea vânzărilor în online s-a ridicat la 450 de miliarde de euro în 2021, în timp ce în Europa de Sud s-a ridicat la 118 miliarde de euro, iar Europa Centrală la 70 de miliarde de euro. Europa de Nord a fost chiar în urma Europei Centrale, cu 67 de miliarde de euro, urmată de Europa de Est, cu vânzări care s-au ridicat la 14 miliarde de euro.

În 2021, 73% din populaţia online a Europei a cumpărat online, în scădere uşoară, cu 1% faţă de 2020. Ecommerce Europe reprezintă, prin intermediul asociaţiilor sale naţionale, peste 150.000 de companii care vând bunuri şi servicii online consumatorilor din Europa. Membrii săi includ federaţii naţionale de comerţ din 31 de ţări, cele mai mari 27 de companii de vânzare cu amănuntul şi en-gros din Europa şi federaţii care reprezintă sectoare specifice de comerţ, ce numără în total aproximativ 6 milioane de companii. MEDIAFAX

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Primăria Albești ignoră legea. Profesorii se adresează prefectului de Botoșani, Raluca Curelaru, după refuzul decontării navetei

Publicat

primăria albești ignoră legea. profesorii se adresează prefectului de botoșani,

Publicitate

Tensiuni tot mai mari în sistemul de educație din județul Botoșani, după ce Liga Sindicatelor din Învățământ a reclamat oficial refuzul autorităților locale din Albești de a deconta naveta cadrelor didactice care nu locuiesc în comună.

Președintele organizației, prof. Liviu Axinte, a transmis o nouă adresă instituției Prefectului, solicitând intervenția directă a prefectului Raluca Ștefania Curelaru.

În document se arată că Primăria și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Autostrada Unirii A8: Situația la zi pe toate cele 13 tronsoane. Lucrările trebuie să fie în plină desfășurare pe tot traseul până în 2027

Publicat

autostrada unirii a8: situația la zi pe toate cele 13

Publicitate

Autostrada Unirii A8, proiect strategic pentru Moldova și una dintre cele mai așteptate conexiuni rutiere ale României, avansează în ritm diferit pe cele 13 tronsoane ale sale.

Două dintre segmente se află deja în execuție, iar majoritatea celorlalte sunt în faza de proiectare sau licitație. Cei care luptă pentru acest proiect transmit că anul 2027 trebuie să găsească utilaje pe întreaga lungime a autostrăzii, de la Târgu Mureș la Ungheni,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Poșta Română nu mai vrea să distribuie pensiile. Directorul cere ca serviciul să fie scos la licitație

Publicat

poșta română nu mai vrea să distribuie pensiile. directorul cere

Publicitate

Poșta Română anunță că nu mai dorește să se ocupe de distribuirea pensiilor, un serviciu pe care îl consideră o povară pentru companie. Directorul general, Valentin Ștefan, afirmă că distribuirea pensiilor ar trebui scoasă la licitație, astfel încât statul să aleagă operatorul cu cele mai bune costuri și condiții, relatează agerpres.ro.

„Pentru Poșta Română ducerea de pensii reprezintă o povară. Nu este un business sustenabil, sunt…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Alegeri în comuna Mihai Eminescu: Alegătorii pot vota doar la secția arondată domiciliului sau reședinței stabilite înainte de 7 iunie

Publicat

alegeri în comuna mihai eminescu: alegătorii pot vota doar la

Publicitate

Autoritatea Electorală Permanentă reamintește alegătorilor, inclusiv celor din comuna Mihai Eminescu, județul Botoșani, unde pe 7 decembrie au loc alegeri parțiale, că își pot exercita dreptul de vot exclusiv la secția la care sunt arondați potrivit adresei de domiciliu sau, după caz, a adresei de reședință. Reședința trebuie să fi fost stabilită cu cel puțin șase luni înainte de scrutin, respectiv anterior datei de 7 iunie 2025, relatează…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe