Connect with us

ACTUALITATE

România ocupă primul loc în UE în privinţa femeilor manager de companii

Publicat

Sursa: pixabay.com

România este pe primul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziţia de Senior Executives în companii, potrivit unui comunicat al unui hub de afaceri dezvoltat de femei, care citează un raport Eurostat.

Astfel, în Uniunea Europeană, 37% dintre manageri sunt femei, 28% fac parte din boardul managerial, iar 18% sunt Senior Executives.

România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană (34%) atunci când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziţia de Senior Executives, urmată de Estonia (33%), Lituania (30%) şi Letonia (29%).

Mai mult decât atât, mamele-antreprenor sunt un fenomen apărut recent în România şi principalele lor avantaje în pandemia Covid-19 au fost acelea că erau deja obişnuite cu lucrul de acasă şi că erau familiarizate cu comunicarea online. Din păcate, totuşi foarte puţine dintre afacerile „mamprenoarelor” erau pregătite pentru online înainte de pandemie, iar principalul motiv rămâne costul ridicat al dezvoltării unui website de calitate şi investiţia financiară destul de mare necesară pentru a deveni vizibil în marea masă de oportunităţi pe care o oferă internetul, spun reprezentanţii comunităţii de afaceri mamprenoare.eu.

Totuşi, mamele-antreprenor încep să devină o forţă în E-commerce.

Sunt peste 500.000 de afaceri active în România care au ca acţionar o femeie, iar majoritatea afacerilor conduse de femei sunt microintreprinderi (cabinete diverse, saloane de înfrumuseţare, magazine, centre educaţionale, terapii, mici ateliere de producţie etc.), prezenţa lor online fiind de multe ori redusă la o pagină de Facebook sau un website cu buget redus, care sunt ca nişte picături ce se pierd într-un ocean de oferte.

Dacă doreşti să cumperi ceva de la o mamă-antreprenor, singura şansă să o găseşti sunt grupurile de Facebook pentru mămici, care sunt cercuri închise şi recomandările sunt total subiective, spun reprezentanţii comunităţii de afaceri.

Mamprenoare este un Business Hub&Accelerator construit special pe nevoile acestei categorii speciale de mici antreprenori şi a venit cu o soluţie care adună într-un singur loc afacerile femeilor: o platformă online care este ca un „site de site-uri” şi care permite creşterea vizibilităţii fiecărei mici afaceri locale. Pe 1 martie s-a lansat varianta îmbunătăţită a platformei mamprenoare.eu cu funcţionalităţi premium pentru a oferi şi mai multă vizibilitate atât afacerii, cât şi mamprenoarei care a creat-o.

„Mamprenoare.eu este alegerea potrivită atât pentru afacerile la început de drum cât şi pentru cele consacrate. Un website, hostingul, prezenţa în social media, e-mail marketingul, campaniile pay-per-click şi de marketing automatizat pot însuma costuri de peste o mie de euro pe lună pentru o afacere. Acest buget exclude partea de realizare a identităţii vizuale şi nu putem vorbi şi de o strategie de marketing pe termen lung. Mamprenoare.eu reduce acest buget cu până 95%”, a afirmat Daniela Şuhanea, Senior Marketing Consultant Franc.Agency.

Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page.

„Principiul este simplu: ne promovăm împreună şi astfel eficientizăm costurile şi creştem performanţa promovării în online. Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page, a unui cont de specialist care este ca un CV online pentru un freelancer sau expert şi promovarea evenimentelor sau a produselor proprii în marketplace. Din punct de vedere SEO, cu Mamprenoare ai asigurat faptul că oricine caută pe motoarele de căutare după numele afacerii tale sau numele tău vei fi printre primele rezultate. Mai mult decât atât, se face legătura între antreprenor şi afacere, aspect care ajută mult la credibilitate atunci când discutăm de afaceri pornite din pasiune”, explică Alina Bota, consultant în Personal Branding şi Fondator Mamprenoare.

Etica în afaceri rămâne o valoare de grup şi toate membrele beneficiază de un plus de credibilitate, fiindcă în Mamprenoare sunt acceptate doar afacerile verificate de administratorii platformei. Astfel, nu sunt acceptate în platformă afacerile care nu funcţionează legal sau afacerile de tip MLM.

„Când a început pandemia am vrut să îmi închid afacerea, un mic studio care oferea cursuri de teatru şi dicţie copiilor şi adulţilor. După ce mi-am listat afacerea pe platformă şi am început să capăt vizibilitate şi sfaturi din partea specialiştilor din comunitate, am decis să continui afacerea şi pot să spun că sunt mult mai încrezătoare ştiind că am alături o echipă de experţi”, declară Oana Pocan, Studio Impro Cluj.

Adaptabilitatea rapidă la situaţii nu tocmai confortabile este dovada clară a puterii mamprenoarelor de a creşte afaceri chiar şi în perioade dificile.

„Pandemia ne-a învăţat pe toţi un lucru care, pentru mamprenoare, este un obiectiv încă de la înfiinţare, în urmă cu 5 ani: dacă adunăm la un loc toate micile afaceri locale ale femeilor, care sunt răspândite online şi care se luptă pentru vizibilitate şi le oferim posibilitatea să aibă o imagine coerentă şi posibilitatea să fie găsite uşor după localitate/domeniu, fiecare dintre noi poate creşte mult mai repede decât separat. Şi dacă putem face asta reducând costurile de promovare cu peste 95% şi timpul investit în această activitate, atunci resursele salvate astfel pot fi îndreptate înspre dezvoltarea afacerii şi spre familie”, conchide Alina Bota, fondator Mamprenoare.

Mamprenoare este un Business Hub & Accelerator înfiinţat în urmă cu 5 ani de către Alina Bota – Antreprenor, Business & Personal Branding Consultant, care a avut iniţial ideea de a-şi conecta clientele din toată ţara pentru a face parteneriate şi a se susţine reciproc.

Comunitatea a crescut exponenţial în mai multe oraşe din ţară şi a devenit un adevărat accelerator de creştere pentru afacerile mamelor din România şi un mijloc de conectare şi socializare între mamele românce de pretutindeni. AGERPRES

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Câte licee din România nu au nici un candidat promovat la Bacalaureat

Publicat

bacalaureat generic.jpg

42 de licee din România nu au nici un candidat care a promovat examenul de Bacalaureat. La polul opus sunt 74 de unități unde toți elevii au promovat examenul.

Conform statisticii, din totalul de aproape 1.400 de licee, în 74 de unități au promovat Bacalaureatul toți copiii. La polul opus sunt 42 de licee cu rata de promovare zero și 11 licee care au fiecare câte un candidat promovat.

În liceele cu rezultate proaste vor fi făcute analize și modificări a anunțat Cîmpeanu.

„Avem probleme foarte grave la nivelul acestor licee, nu poate fi doar vina elevilor… procesul de predare-învațare trebuie să fie îmbunătățit”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Probleme sunt și în ceea ce privește modul în care au fost corectate lucrările candidaților. 120 de lucrări vor fi analizate deoarece diferența între nota inițială și cea după contestație este de câteva puncte.

„Vom analiza punctual lucrare cu lucrare, pentru a determina care au fost cauzele pentru aceste diferențe mari”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Sunt patru cazuri în care diferența între note este între cinci și șase puncte. La cele patru este vorba despre erori de transcriere, a mai spus Cîmpeanu. Totuși, în celelalte situații sunt și erori de interpretare sau nu există explicații, a precizat ministrul.

„Avem erori materiale de transcriere în și din borderou, erori de interpretare și diferențe pentru care nu găsesc explicații”, a explicat ministrul Educației.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bacalaureat, rezultate finale: Încă 80 de elevi din Bihor au promovat examenul după contestații

Publicat

bacalaureat elevi inquam photos octav ganea.jpg

Ministerul Educației a afișat, vineri, notele finale la examenul național de Bacalaureat, după soluționarea contestațiilor. În Bihor, procentul de promovare a crescut cu două puncte, la 75,9%, pentru că în cazul a 80 de elevi notele au crescut și au obținut medii de cel puțin 6.
Citește mai mult pe eBihoreanul.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Baza sportivă La Terenuri din Mănăștur, gata de recepție „milimetru cu milimetru”

Publicat

terenuri.jpg

Emil Boc, a anunțat, vineri, că a primit la Primărie documentul care consfințește finalizarea lucrărilor la baza sportivă La Terenuri din Mănăștur. 

“Am primit ieri hârtia privind finalizarea lucrărilor. Urmează să facem verificări în teren. Trebuie să iei milimetru cu milimetru ce s-a construit acolo. Copiii se joacă deja acolo, pe baza sportivă. Constructorii au avut deschiderea să pună garduri.

Bravo lor, în sfârșit constructorii au reușit să finalizeze proiectul.”, a spus primarul Emil Boc.

Lucrarea ar fi trebuit să fie finalizată încă de anul trecut.

Citește și:

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Avertizare Cod Portocaliu de ploi torențiale, descărcări electrice și grindină, în Alba. Localitățile vizate

Publicat

furtuna 1000x600.jpg

Meteorologii au emis vineri după-amiaza o avertizare Cod Portocaliu de furtuni valabilă în mai multe zone din județul Alba, până la ora 14:30. 

Potrivit ANM, este vizată zona de munte de peste cota 1800 m și localitățile Zlatna, Câmpeni, Abrud, Bistra, Baia de Arieș, Roșia Montană, Lupșa, Vidra, Albac, Sohodol, Horea, Avram Iancu, Scărișoara, Gârda de Sus, Bucium, Arieșeni, Vadu Moților, Poșaga, Ciuruleasa și Poiana Vadului.

Se vor semnala averse care vor depăși pe arii restrânse 35 – 40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe