EVENIMENT
Românii au înroșit telefonul la 112, din cauza caniculei: Cinci apeluri la fiecare minut, în luna iulie

Sute de mii de români au sunat, în primele trei săptămâni din luna iulie, la numărul de urgenţă 112, pentru a cere ajutor în contextul valurilor de căldură care afectează România. Conform calculelor STS, media a fost de cinci apeluri în fiecare minut.
Potrivit unui comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, în perioada 1 – 23 iulie, la nivel naţional, operatorii STS ai Serviciul de urgenţă 112 au preluat 783.969 de apeluri, dintre care 396.690 (50,60%) au constituit cazuri de urgenţă. Dintre acestea, 183.833 au fost urgenţe medicale (46,34%).
În contextul avertizărilor meteo de caniculă emise de la începutul lunii iulie, cea mai mare parte a apelurilor de urgenţă anunţate la 112 au vizat solicitări de asistenţă medicală din partea echipajelor de la Ambulanţă şi de la SMURD.
17 iulie – record de apeluri la 112
Cele mai multe solicitări medicale s-au înregistrat în data de 17 iulie, când peste 7.504 de apelanţi au sesizat probleme respiratorii severe, persoane conştiente căzute sau cu probleme medicale în locuri publice, accidente determinate de caniculă, hipertermie, temperaturi extreme, precum şi urgenţe medicale diverse.
Încărcarea cea mai mare a activităţii Serviciului de urgenţă 112 s-a resimţit în judeţele din sudul şi vestul ţării, vizate de temperaturi extreme şi indice de disconfort ridicat.
Peste 3.000 de apeluri de urgență privind arderi necontrolate și incendii de vegetație
De asemenea, de la începutul lunii iulie, s-au intensificat apelurile de urgenţă care anunţă arderi necontrolate şi incendii de vegetaţie uscată. Astfel, luna aceasta au fost anunţate 3.071 de astfel de evenimente.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a luat în această perioadă mai multe măsuri tehnice şi operaţionale pentru a asigura transferul cu rapiditate al fiecărui caz către agenţiile responsabile – Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont. În medie, operatorii STS preiau apelurile la 112 în 4 secunde.
Astfel, sunt adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii STS şi dispecerii agenţiilor de intervenţie şi se suplimentează, după caz, numărul de operatori în intervalele orare cu aflux de apeluri.
Informaţii utile privind apelarea numărului unic pot fi consulate accesând pagina: https://www.sts.ro/ro/intrebari-frecvente-112.
EVENIMENT
VIDEO. Cuza Vodă pro și contra: lumini și umbre. Reformele domnitorului Unirii și ”monstruoasa coaliție”

Asociația Cluj24, împreună cu Institutul de Istorie ”George Barițiu” Cluj-Napoca al Academiei Române, lansează proiectul ”Sub cupola extremismului – Figuri istorice românești între așa – zisa trădare și patriotism”.
La o simplă căutare pe Google despre Napoleon spre exemplu, pletora de articole începe cu o caracterizare de ansamblu: „Napoleon a fost o figură complexă, având atât realizări…
Citește mai mult pe Cluj24.ro

De 19 ani, Auchan transformă fiecare zi într-o competiție a ofertelor și reducerilor. Până pe 21 octombrie, în magazinele Auchan din toată țara găsești peste 1.300 de oferte la produsele care contează în bugetul familiei și reduceri de până la peste 50% la o selecție variată de articole.
Aniversariada Auchan aduce o gamă extinsă de produse pentru casă și masă, la prețuri avantajoase. De la alimente de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Investiție de peste 44 milioane de euro în termoficarea Clujului. Emil Boc: Facturi mai mici pentru clujeni

Primăria municipiului Cluj-Napoca a semnat contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de retehnologizare a procesului de producere, transport și distribuție a energiei termice în SACET Cluj-Napoca, anunță Emil Boc.
Valoarea investiției depășește 220 milioane de lei (peste 44 milioane de euro), iar proiectul promite eficiență energetică mai mare, emisii reduse și facturi mai mici pentru…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Emerson concediază mascat zeci de IT-iști din Cluj. Joburile, transferate către o companie indiană

Zeci de angajați din Departamentul IT al corporației americane Emerson din Cluj au fost anunțați că, începând din ianuarie 2026, nu vor mai lucra pentru această companie.
Posturile lor vor fi transferate către gigantul indian de outsourcing Infosys, într-un proces de externalizare masivă care afectează sute de angajați Emerson la nivel global, arată Doru Șupeală, consultant de marketing, management și…
Citește mai mult pe Cluj24.ro