Connect with us

EVENIMENT

Românii petrec mai puțin timp pe rețelele de socializare în 2023

Publicat

telefon.jpg

Potrivit unui studiu realizat de GWI, companie de cercetare a audienței, românii petrec mai puțin timp pe rețelele de socializare în 2023, înregistrând o scădere la un timp mediu de 2 ore și 26 de minute pe zi în primul trimestru al anului. Aceasta reprezintă o reducere față de nivelul atins în perioada pandemiei.

„În medie, utilizatorii europeni stau cu 2 minute mai puţin pe diferite platforme faţă de maximul atins în pandemie. Utilizatorii din SUA petrec cu 5 minute mai mult.

Apare un trend interesant, generaţia Z, persoanele născute între 1996 şi 2010 sunt cu 30% mai predispuse să se îngrijoreze în legătură cu timpul pe care îl petrec pe social media.

Ca urmare, asistăm la o reapariţie a telefoanelor ne-inteligente, folosite doar pentru apeluri şi mesaje. Nokia a declarat că a vândut zeci de mii de telefoane cu butoane, clapetă şi slide – care includ capabilităţi suplimentare, precum acces la internet, GPS sau stocare de muzică – în SUA în fiecare lună din 2022, în ciuda faptului că vânzările de astfel de dispozitive au scăzut la nivel global, potrivit CNBC”, susţine analistul eToro, Bogdan Maioreanu.

Cele mai importante surse de informare accesate de români sunt televiziunea (70%), social media – Facebook, Instagram etc. (68%) şi media online – site-uri de ştiri, portaluri etc. (56%), potrivit datelor studiului Reveal Marketing Research. Alte alternative sunt radioul (38%), podcastul (24%) sau presa scrisă – ziare/reviste (23%).

Românii petrec mai puțin timp pe rețelele de socializare în 2023. Dintre utilizatorii reţelei profesionale LinkedIn, 87% sunt şi pe Facebook

În ceea ce priveşte cele mai utilizate platforme şi aplicaţii sociale, studiul arată că, în afara Chinei, WhatsApp este aplicaţia cea mai folosită, urmată de Instagram şi Facebook, ceea ce plasează conglomeratul Meta în topul preferinţelor utilizatorilor cu peste 62%.

Urmează TikTok, cu 9%, urmată de Twitter, cu 5%, şi Facebook Messenger şi Telegram, cu 3%.

„Probabil că una dintre cele mai interesante descoperiri ale studiului este modul în care se suprapun audienţele în social media. Astfel, 78% dintre utilizatorii Facebook folosesc şi Instagram, iar 73% folosesc WhatsApp.

Între 50 şi 60% dintre utilizatorii tuturor celorlalte aplicaţii de social media sunt şi utilizatori de Tiktok.

Dintre utilizatorii reţelei profesionale LinkedIn, 87% sunt şi pe Facebook, în timp ce 65% sunt utilizatori de Twitter şi 52% sunt şi pe Tiktok”, se menţionează în analiza eToro.

În timp ce 69% dintre utilizatorii Facebook accesează aplicaţia pentru a ţine legătura cu prietenii şi familia, 53% o folosesc pentru ştiri. Twitter este însă preferatul celor care caută ştiri, 59% dintre utilizatorii săi accesând-o pentru această funcţie.

Românii petrec mai puțin timp pe rețelele de socializare în 2023. Tiktok este mai mult pentru distracţie

Instagram este despre partajarea de fotografii sau videoclipuri, dar pentru 58% dintre utilizatori este şi pentru a urmări diverse brand-uri şi produse, în comparaţie cu doar 36% dintre utilizatorii Twitter.

Tiktok este mai mult pentru distracţie – 62% dintre utilizatori îl accesează pentru conţinut de divertisment, în timp ce doar 26% pentru a urmări brand-uri sau produse.

Acest lucru explică multitudinea de trenduri lansate pe Tik Tok, unele chiar periculoase sau antisociale, menite să genereze divertismentul pe care utilizatorii îl aşteaptă, relevă analiza citată.

„Pentru investitorii români, dominaţia Meta în spaţiul social media este importantă, compania clasandu-se pe locul 7 în topul celor mai deţinute acţiuni la sfârşitul celui de-al doilea trimestru al anului 2023, pe platforma eToro.

Încrederea lor, în ciuda rateurilor de anul trecut în dezvoltarea metaversului, a fost răsplătită, deoarece acţiunile Meta Platforms au crescut cu 134% de la începutul anului.

Este posibil ca performanţa puternică să fi dus şi la o scădere cu 10% a numărului de deţinători de acţiuni Meta, deoarece unii şi-au marcat profiturile”, susţine Bogdan Maioreanu.

eToro este o platformă de trading şi investiţii ce permite oamenilor să îşi dezvolte cunoştinţele şi să-şi crească veniturile ca parte a unei comunităţi globale de investitori de succes. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Lunea Mare, ziua în care începe Săptămâna Patimilor. Semnificații, TRADIȚII și obiceiuri

Publicat

paste pixabay.webp.webp

Azi e Lunea Mare, ziua în care începe Săptămâna Patimilor, săptămâna premergătoare Paștilor, în care creștinii se pregătesc pentru întâmpinarea sărbătorii Învierii Domnului.

Săptămâna Patimilor este o săptămână plină de tradiții și obiceiuri la creștini, scrie Alba24.ro.

La biserică, în Lunea Mare se citește istoria lui Iosif cel preafrumos, patriarhul din Vechiul Testament în care Biserica a văzut preînchipuirea lui Hristos.

Acasă…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

AȚI VĂZUT-O? Tânără de 26 de ani, DISPĂRUTĂ de la domiciliul din Cluj-Napoca. Sunați la 112

Publicat

cioban tarcea elena 2 e1714385430839.jpeg

„La data de 28 aprilie 2024, în jurul orei 20.00, Secția 4 Poliție Cluj-Napoca a fost sesizată despre faptul că CIOBAN TARCEA ELENA, în vârstă de 26 de ani, în cursul zilei de 26 aprilie a.c., în jurul orei 18.00, a plecat de la imobilul din municipiul Cluj-Napoca, fără a se cunoaște direcția de deplasare, iar până în prezent nu a mai revenit.

SEMNALMENTE – înălțime aproximativă – 1,65 m, 60 de kilograme, păr blond, lung, prins în coadă, ochi…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Independentul Sabin Sărmaș și-a depus, oficial, candidatura la Primăria Cluj-Napoca. A strâns peste 5.000 de semnături

Publicat

sarm 1.jpg

Sabin Sărmaș și-a depus, luni, oficial, candidatura ca independent la Primăria Cluj-Napoca la alegerile din 9 iunie la Biroul Electoral Municipal, după ce a strâns peste 5.000 de semnături.

Acesta a declarat că i s-a spus, înainte, de a anunța că va candida că nu are nicio șansă dacă nu are un partid în spate, dar a demonstrat că, împreună cu echipa sa, poate aduna, ”pe bune”, un număr de 5.321 de semnături.

”Este o performanță pe care și partidele…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Cât vor CHELTUI românii pentru masa de Paşte? Consumatorii se așteaptă la prețuri cu 30% mai mari decât anul trecut

Publicat

masa de paste scaled.jpg

Românii își plănuiesc să cheltuiască, în medie, între 400 și 1.000 de lei pentru masa de Paște anul acesta, potrivit unui studiu citat de Agerpres. O treime dintre români se așteptă la prețuri cu 30% mai mari decât anul trecut.

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru masa de Paşte sume cuprinse între 400 de lei şi 1.000 de lei. 77% au spus că nu au economisit pentru a realiza achiziţiile…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe