EVENIMENT
Românii petrec mai puțin timp pe rețelele de socializare în 2023
Potrivit unui studiu realizat de GWI, companie de cercetare a audienței, românii petrec mai puțin timp pe rețelele de socializare în 2023, înregistrând o scădere la un timp mediu de 2 ore și 26 de minute pe zi în primul trimestru al anului. Aceasta reprezintă o reducere față de nivelul atins în perioada pandemiei.
„În medie, utilizatorii europeni stau cu 2 minute mai puţin pe diferite platforme faţă de maximul atins în pandemie. Utilizatorii din SUA petrec cu 5 minute mai mult.
Apare un trend interesant, generaţia Z, persoanele născute între 1996 şi 2010 sunt cu 30% mai predispuse să se îngrijoreze în legătură cu timpul pe care îl petrec pe social media.
Ca urmare, asistăm la o reapariţie a telefoanelor ne-inteligente, folosite doar pentru apeluri şi mesaje. Nokia a declarat că a vândut zeci de mii de telefoane cu butoane, clapetă şi slide – care includ capabilităţi suplimentare, precum acces la internet, GPS sau stocare de muzică – în SUA în fiecare lună din 2022, în ciuda faptului că vânzările de astfel de dispozitive au scăzut la nivel global, potrivit CNBC”, susţine analistul eToro, Bogdan Maioreanu.
Cele mai importante surse de informare accesate de români sunt televiziunea (70%), social media – Facebook, Instagram etc. (68%) şi media online – site-uri de ştiri, portaluri etc. (56%), potrivit datelor studiului Reveal Marketing Research. Alte alternative sunt radioul (38%), podcastul (24%) sau presa scrisă – ziare/reviste (23%).
Românii petrec mai puțin timp pe rețelele de socializare în 2023. Dintre utilizatorii reţelei profesionale LinkedIn, 87% sunt şi pe Facebook
În ceea ce priveşte cele mai utilizate platforme şi aplicaţii sociale, studiul arată că, în afara Chinei, WhatsApp este aplicaţia cea mai folosită, urmată de Instagram şi Facebook, ceea ce plasează conglomeratul Meta în topul preferinţelor utilizatorilor cu peste 62%.
Urmează TikTok, cu 9%, urmată de Twitter, cu 5%, şi Facebook Messenger şi Telegram, cu 3%.
„Probabil că una dintre cele mai interesante descoperiri ale studiului este modul în care se suprapun audienţele în social media. Astfel, 78% dintre utilizatorii Facebook folosesc şi Instagram, iar 73% folosesc WhatsApp.
Între 50 şi 60% dintre utilizatorii tuturor celorlalte aplicaţii de social media sunt şi utilizatori de Tiktok.
Dintre utilizatorii reţelei profesionale LinkedIn, 87% sunt şi pe Facebook, în timp ce 65% sunt utilizatori de Twitter şi 52% sunt şi pe Tiktok”, se menţionează în analiza eToro.
În timp ce 69% dintre utilizatorii Facebook accesează aplicaţia pentru a ţine legătura cu prietenii şi familia, 53% o folosesc pentru ştiri. Twitter este însă preferatul celor care caută ştiri, 59% dintre utilizatorii săi accesând-o pentru această funcţie.
Românii petrec mai puțin timp pe rețelele de socializare în 2023. Tiktok este mai mult pentru distracţie
Instagram este despre partajarea de fotografii sau videoclipuri, dar pentru 58% dintre utilizatori este şi pentru a urmări diverse brand-uri şi produse, în comparaţie cu doar 36% dintre utilizatorii Twitter.
Tiktok este mai mult pentru distracţie – 62% dintre utilizatori îl accesează pentru conţinut de divertisment, în timp ce doar 26% pentru a urmări brand-uri sau produse.
Acest lucru explică multitudinea de trenduri lansate pe Tik Tok, unele chiar periculoase sau antisociale, menite să genereze divertismentul pe care utilizatorii îl aşteaptă, relevă analiza citată.
„Pentru investitorii români, dominaţia Meta în spaţiul social media este importantă, compania clasandu-se pe locul 7 în topul celor mai deţinute acţiuni la sfârşitul celui de-al doilea trimestru al anului 2023, pe platforma eToro.
Încrederea lor, în ciuda rateurilor de anul trecut în dezvoltarea metaversului, a fost răsplătită, deoarece acţiunile Meta Platforms au crescut cu 134% de la începutul anului.
Este posibil ca performanţa puternică să fi dus şi la o scădere cu 10% a numărului de deţinători de acţiuni Meta, deoarece unii şi-au marcat profiturile”, susţine Bogdan Maioreanu.
eToro este o platformă de trading şi investiţii ce permite oamenilor să îşi dezvolte cunoştinţele şi să-şi crească veniturile ca parte a unei comunităţi globale de investitori de succes. Agerpres
EVENIMENT
Schimbări fiscale de la 1 ianuarie 2026: Impozit crescut pe dividende, reguli noi la microîntreprinderi și digitalizare extinsă
Schimbări fiscale de la 1 ianuarie 2026: crește impozitul pe dividende, se introduc reguli noi pentru microîntreprinderi și va fi utilizată o digitalizare extinsă.
Începând cu 1 ianuarie 2026, vor intra în vigoare mai multe modificări fiscale deja adoptate prin lege, care vor avea un impact semnificativ asupra mediului de afaceri.
Noile prevederi vor influența modul în care firmele își planifică bugetele, gestionează fluxurile financiare și analizează profitabilitatea,…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Finanțare pentru procesarea alimentelor românești: Poți să îți iei inclusiv rulotă alimentară. Condiții de eligibilitate
Ministerul Agriculturii a deschis o nouă sesiune pentru depunerea cererilor de finanțare prin intervenția DR-23 – Investiții pentru procesarea și marketingul produselor agricole, a anunțat ministrul Florin Barbu.
Potrivit acestuia, aproape 165 de milioane de euro vor fi alocate pentru extinderea și modernizarea unităților de procesare, în special în sectoare precum panificația, morăritul, patiseria, cofetăria, producția de zahăr și alte preparate alimentare.
Finanțarea poate…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Fostul judecător clujean Cristi Danileț o „îngenunchează” pe Lia Savonea. Câștigă la CEDO procesul „postărilor” pe Facebook
Marea Cameră a Curții Europene a Drepturilor Omului i-a dat câștig de cauză fostului judecător clujean Cristi Danileț, în procesul pe care acesta l-a intentat României, după ce a fost sancționat disciplinar pentru publicarea a două mesaje pe pagina de Facebook.
Danileț a fost sancționat în anul 2019 de Consiliul Superior al Magistraturii, al cărui președinte era, la acea vreme, actuala șefă a Înaltei…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Crăciunul de pe frontul Primului Război Mondial surprins într-o carte poștală, exponatul lunii la Muzeul Unirii din Alba Iulia
Crăciunul de pe frontul Primului Război Mondial surprins într-o carte poștală, exponatul lunii decembrie, la Muzeul Unirii din Alba Iulia. În apropierea Crăciunului, la Muzeul Național a Unirii din Alba Iulia va fi prezentat marți, 16 decembrie, de la ora 11:00, exponatul lunii decembrie, o carte poștală din Primul Război Mondial.
Potrivit reprezentanților muzeului, ilustrata aflată în colecția muzeului albaiulian surprinde Crăciunul: bolnavi aflați în convalescență într-un…
Citește mai mult pe Alba24.ro




