Connect with us

AUTO

Românii pot verifica la RAR mașinile pe care vor să le cumpere

Publicat

rar registrul auto roman

Registrul Auto Român își asumă rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto și anunță că poate verifica, începând de joi, mașinile pe care românii intenționează să le cumpere.

Două din 10 mașini care se prezintă la Registrul Auto Român au probleme de identificare. De la cele mai simple, cum ar fi serii de motor ilizibile, lipsa codului de motor sau lipsa plăcuței producătorului, până la cele mai grave precum modificarea seriei de caroserie/șasiu.

O parte dintre aceste deficiențe reprezintă motive întemeiate de a refuza cumpărarea autovehiculului folosit. Neconformitățile legate de elementele de identificare pot determina respingerea definitivă a mașinii la RAR și blocarea acesteia, de regulă fără posibilitatea readmiterii în circulație.

Începând de joi, la RAR Grivița, sediul central al instituției, oamenii pot merge cu autovehiculul pe care intenționează să îl cumpere pentru o verificare amănunțită.

„RAR dispune de expertiza necesară identificării situațiilor care pot face diferența atunci când scoateți banii din buzunar să vă luați o mașină. Inginerii RAR au văzut de-a lungul timpului cât de vulnerabili sunt clienții atunci când cumpără un autovehicul.

Românii pot verifica la RAR autoturismele pe care vor să le cumpere. RAR se transformă astfel în consultant tehnic în materie de achiziții auto

Pentru că nu au pregătirea de specialitate necesară, oamenii pot fi ușor păcăliți de cei care, cu rea credință, pun la bătaie mașini cu defecțiuni ascunse, cu kilometrajul măsluit sau, și mai grav, cu probleme de identificare. Acestea din urmă îi pot pune în situația nedorită de a cumpăra un autovehicul pe care să nu îl poată folosi”, transmite, într-un comunicat remis MEDIAFAX, Registrul Auto Român.

„Ne asumăm rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto și considerăm că sfatul nostru poate cântări semnificativ la decizia de a cumpăra o mașină. Ca și cumpărător, dacă am de ales între două oferte similare din punct de vedere al prețului, una expertizată deja de RAR în vederea transferului de proprietate, iar cealaltă nu, în proporție de 99% o voi alege pe cea certificată de RAR.

Recomand tuturor cumpărătorilor să apeleze la verificarea mașinii la Registrul Auto Român înainte să o plătească”, declară Cristian Bucur, director tehnic RAR.

La RAR se pot evalua mașinile și din punct de vedere tehnic, ceea ce poate evidenția reparații neconforme la structura de rezistență sau, cu anumite condiționări, eventuale intervenții asupra indicatorului de kilometraj.

(sursa: Mediafax)

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Tesla anunţă o reducere a numărului de angajaţi cu 3,5%

Publicat

Tesla Inc. îşi reduce forţa de muncă salariată cu aproximativ 10% în următoarele trei luni, ceea ce duce la o reducere cu aproximativ 3,5% a numărului total de angajaţi al producătorului de maşini electrice, a declarat directorul executiv Elon Musk, potrivit Bloomberg.

„Am crescut foarte repede din punct de vedere al salariaţilor”, a declarat Musk într-un interviu cu editorul-şef Bloomberg News, John Micklethwait, la Forumul Economic din Qatar de marţi. „Peste un an, cred că numărul nostru de angajaţi va fi mai mare”, dar deocamdată reducerea efectivului va fi de la 3% la 3,5%, a spus el.

Musk a anunţat planurile companiei de a reduce personalul la începutul acestei luni. Tesla, acum cu sediul central în Austin, a crescut la aproximativ 100.000 de angajaţi la nivel global. Reducerile de locuri de muncă au venit ca o mare surpriză pentru majoritatea, afectând fiecare aripă a companiei, de la reprezentanţii resurselor umane până la inginerii de software.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

România și alte două țări, cel mai semnificativ avans al vânzărilor auto din Europa, în luna mai

Publicat

masini noi 590x354 1

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 12,5% în luna mai, la 948.149 de unităţi, a zecea lună de declin consecutiv, arată datele publicate, joi, de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar Bulgaria, Cipru şi România au raportat cel mai semnificativ avans.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene (UE), plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

În luna mai, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 24%, fiind înmatriculate 10.198 de autoturisme, faţă de 8.221 de vehicule în perioada similară din 2021. Bulgaria şi Cipru au raportat, luna trecută, un avans de 35,2%, respectiv de 26,8%.

Principalele cinci pieţe europene au înregistrat scăderi, în mai: 20,7% în Marea Britanie, 15,1% în Italia, 10,9% în Spania, 10,2% în Germania şi 10,1% în Franţa.

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut, în primele cinci luni din acest an, cu 12,9%, fiind livrate aproximativ 4,53 milioane de vehicule, faţă de 5,20 milioane de unităţi, în perioada similară din 2021.

România și alte două țări, cel mai semnificativ avans al vânzărilor auto din Europa, în luna mai: Creștere de 32,9% pentru România

Piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 32,9%, în perioada ianuarie – mai 2022, fiind înmatriculate 47.645 de autoturisme, comparativ cu cele 35.845 unităţi raportate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În intervalul analizat, principalele cinci pieţe europene au consemnat scăderi: 24,3% în Italia, 16,9% în Franţa, 11,5% în Spania, 9,3% în Germania şi 8,7% în Marea Britanie.

În sectorul auto din UE sunt 12,7 milioane de angajaţi (direct şi indirect), reprezentând 6,6% din toate locurile de muncă din blocul comunitar. De asemenea, 11,5% din locurile de muncă din industria Uniunii (aproximativ 3,5 milioane) se găsesc în sectorul auto, conform datelor ACEA. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Înmatriculările de autoturisme au crescut cu 33% în primele cinci luni ale anului. Topul mărcilor preferate de români

Publicat

masini noi 590x354 1

Înmatriculările de autoturisme au crescut cu 33% în primele cinci luni ale anului față de perioada similară din 2021, arată datele publicate luni de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

După evoluția importantă a primelor luni, mai 2022 vine cu o creștere de 18,7% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, creştere înregistrată după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului precedent. Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna mai 2022 este în creștere cu 41,2% față de perioada similară din anul 2020 şi cu 21,8% in scadere faţă de mai 2019.

Înmatriculările de autoturisme sunt în creștere la cinci luni 2022 (+33,3%) faţă de 2021, arată APIA.

Înmatriculările de autoturisme au crescut cu 33% în primele cinci luni ale anului. Top 10 mărci preferate

Topul 10 al mărcilor, după cinci luni din 2022, este condus de către Dacia (12.842 unități), urmată de Ford (4.683 unități), Hyundai (3.921 unități), Toyota (3.880 unități), Renault (3.743 unități), Volkswagen (3.382 unități), Skoda (3.307 unități), Mercedes Benz (3.010 unități), Peugeot (1.855 unități) și Kia (1.090 unități).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna mai 2022, un volum de 10.080 unități, cu 24,2% mai mult decât în luna similară din 2021.

Înmatriculările de autoturisme au crescut cu 33% în primele cinci luni ale anului. SUV-urile, în preferințe

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 45,8%, în creștere cu 1,2% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,3%, în scădere cu 1,5% și Clasa B cu o cotă de 16,4%, în scădere cu 3,1% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele cinci luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 38,5% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,0%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 23,5% față de primele cinci luni din 2021 și dețin o cotă de 15,0% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după cinci luni din 2022, o cotă de piață de 19,9%, care depăşeşte cu 4,9% și 2.329 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

„Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele <verzi> au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+135,8%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. }n acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+513,6%) şi a celor plug-in hybrid (+145,0%)”, mai arată APIA.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în mai 2022 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 65,0% din totalul achizițiilor de autoturisme.
Dacă ne raportăm la cele cinci luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 61,0%, iar diferența de 39,0% le revenine persoanelor fizice.

La categoria autovehicule comerciale ușoare se înregistrează, în mai 2022, o scădere de 6,4% față de luna mai 2021. Pe ansamblul celor cinci luni din acest an, se remarcă o scădere de 15,2%, care consemnează o evoluție opusă faţă de cea a autoturismelor (+33,3%).

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Parlamentul European sprijină încetarea comercializării vehiculelor noi cu motoare termice în UE

Publicat

masini noi 590x354 1

Parlamentul European a aprobat miercuri un proiect legislativ ce interzice din anul 2035 comercializarea vehiculelor noi care emit CO2, ceea ce ar putea însemna sfârşitul vânzării pe piaţa UE a maşinilor noi cu motoare cu combustie internă, relatează agenţia DPA.

În urma adoptării acestui document de poziţie, Parlamentul European va începe negocierile cu statele membre (Consiliul UE), astfel că versiunea definitivă a textului legislativ ar putea suferi modificări.

Documentul face parte din pachetul legislativ european menit să combată schimbările climatice, denumit ”Fit for 55” şi al cărui obiectiv este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în anul 2030, faţă de nivelul anului 1990, şi atingerea neutralităţii climatice până în anul 2050. Agerpres

Citește mai departe