EVENIMENT
Românii preferă să-şi petreacă timpul liber în faţa televizorului şi pe Internet
Consumatorul român preferă, în continuare, rețetele clasice de petrecere a timpului liber, metoda preferată fiind televizorul, relevă studiul GlobalWebIndex, dat publicităţii vineri.
Conform cercetării realizate de către agențiile de media Starcom și Zenith, momentele de relaxare sunt prețuite printr-o interacțiune mai degrabă pasivă, digital, în sensul în care interacțiunea online și cu televiziunea joacă un rol important. Partea activă se traduce în sporturile urmărite, iar fotbalul rămâne în preferinţele români, cu un procent de practicare de 33%.
Metoda de petrecere a timpului liber în faţa televizorului, este urmată îndeaproape de Internet, în special platformele de social media și de platformele de streaming. De asemenea, românii își alocă mai mult de o oră pe zi ascultării programelor la radio, în timp ce mobilul reprezintă un instrument secundar, folosit însă ca metodă principală de informare și socializare.
Cât priveşte profilul demografic al utilizatorilor de Internet din România, studiul arată că acesta este unul echilibrat atât în ceea ce privește distribuția genurilor (50% femei, 50% bărbați), cât și din punct de vedere al distribuției pe grupe de vârstă, cu o pondere mai mare a respondenților cu vârste cuprinse între 45 şi 64 de ani.
Aproape două treimi (63%) dintre respondenţi s-au declarant mai preocupați de problemele de sănătate decât media globală, care se situează la 40%. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de practicarea activităților fizice de întreținere a sănătății, românii nu le practică la fel de mult ca cei din alte țări.
La capitolul vacanţelor, studiul GlobalWebIndex arată că, datorită facilităților oferite de către statul român, vacanțele în interiorul țării sunt preferate în defavoarea celor peste hotare. Astfel, 44% dintre românii utilizatori de internet au avut o vacanță în țară în ultimele 6 luni și doar 24% în afara țării. Comparativ cu media globală, internauții români își iau vacanțe în afara țării într-o proporție mult mai mică, respectiv 24% vs 43% media globală.
În acelaşi timp, platformele de socializare preferate sunt Facebook și YouTube, în concordanță cu predispoziția internauților români spre a urmări conținut video. În ciuda faptului că aproximativ jumătate din internauții români au conturi pe platforme de nișă, precum Twitter, LinkedIn, Pinterest și Snapchat, multe conturi rămân inactive.
Cercetarea de specialitate relevă faptul că, la capitolul achizițiilor online, românii apelează preponderent la desktop și laptop, în detrimentul telefoanelor mobile.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.318 de respondenți utilizatori de Internet din România, cu vârsta cuprinsă între 16 și 64 de ani, și prezintă date relevante pentru comportamentul consumatorului român, în comparație cu media globală. AGERPRES
EVENIMENT
VIDEO. Rezidențiat cu locuri tot mai puține la Cluj. Prof. Marcel Tanțău: „De ce îi formăm, dacă nu au unde lucra”
În acest weekend, 1.159 de candidați au susținut examenul de rezidențiat la Cluj-Napoca, concurând pentru doar 376 de locuri și 35 de posturi scoase la concurs.
Cifrele sunt semnificativ mai mici față de anul trecut.
Locuri tot mai puține pentru tinerii medici la Cluj
Potrivit rectorului UMFIH Cluj, prof. dr. Anca Buzoianu, în acest an au fost 311 locuri la Medicină, 40 la Medicină Dentară, 25 la Farmacie…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Val de controale rutiere la Cluj. Aproape 600 de șoferi și pietoni, sancționați. Polițiștii au dat amenzi de 170.000 de lei
Polițiștii clujeni au derulat, în perioada 10 – 16 noiembrie, o amplă acțiune rutieră pe principalele artere din județ, vizând creșterea siguranței în trafic.
Verificările au avut loc zilnic, în intervalele 10.00 – 12.00 și 16.00 – 18.00, și au vizat în special vitezomanii, depășirile riscante și abaterile care cresc riscul de accidente.
Amenzi de 170.000 de lei
Rezultatele au fost pe măsură….
Citește mai mult pe Cluj24.ro
Marea Lojă Națională din România (MLNR) organizează, miercuri, la Cluj, un eveniment în cadrul căruia vor fi premiate o serie de personalităţi clujene.
MLNR celebrează excelenţa
„Marea Lojă Națională din România are onoarea de a vă invita la Gala Elitelor Clujene, un eveniment de înalt prestigiu dedicat celebrării excelenței academice, științifice și culturale a comunității universitare…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Veniturile afacerilor de familie din întreaga lume, estimate să crească cu 84% în 2030. Provocările unui business
Veniturile afacerilor de familie din întreaga lume sunt estimate să crească cu 84% în 2030. Acum reprezintă 19% din veniturile tuturor afacerilor la nivel global, reiese din studiul Deloitte Defining the family business landscape 2025.
Europa va fi regiunea cu cea mai rapidă expansiune a numărului businessurilor de familie în acest deceniu (cu 12%, de la peste 4.000 în 2025 la aproape 4.600 în 2030), iar America de Nord și Asia Pacific vor înregistra cele mai mari creșteri de…
Citește mai mult pe Alba24.ro


