EVENIMENT
S-a AMÂNAT deschiderea autostrăzii Lugoj-Deva. Probleme de calitate a lucrărilor pe lotul 3, între Ilia și Holdea
Lucrările pe cei 43 de kilometri de autostradă între Lugoj și Deva au fost finalizate, după aproape șase ani. Însă CNAIR a refuzat, luni, recepția pentru unul dintre loturi, invocând probleme de calitate a lucrărilor.
Este vorba despre lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, segment de 21 de kilometri, între Ilia și Holdea.
”S-a refuzat începerea recepţiei pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Pe lângă neconformităţi la covorul asfaltic au apărut nişte ravenări spre taluze, nişte fisuri. Sunt probleme de calitate, iar consultantul a recomandat să nu se înceapă recepţia. În această situaţie, constructorii trebuie să corecteze neconformităţile. Orium, sunt oarecum într-o situaţie fericită că nu a fost începută recepţia. Altfel puteam începe recepţia şi să o suspendăm. Atunci ar fi avut 90 de zile la dispoziţie să remedieze lucrările, iar în caz contrar le era reziliat contractul şi pierdeau garanţia de bună execuţie şi primeau şi certificat negativ”, a precizat, pentru adevarul.ro, Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Lotul 4 va putea fi deschis traficului rutier, în cazul în care vor fi recepţionate lucrările la cei 22 de kilometri, dar şi două bretele de la Ilia, aflate pe Lotul 3 al AUtostrăzii Lugoj – Deva, acesta trebuind să fie recepţionate separat, potrivit sursei citate.
„Din punctul nostru de vedere, lucrările la Lotul 4 sunt finalizate, însă decizia va fi luată după finalizarea rapoartelor de la recepţie”, a declarat, pentru adevarul.ro, Ştefan Şerbu, director de şantier pe Lotul 4 Deva – Ilia.
Recepţia a început luni cu Lotul 4, apoi CNAIR a inspectat şi Lotul 3. Pe ambele tronsoane ale autostrăzii Lugoj – Deva, muncitorii, în cea mai mare parte, au fost trimişi acasă după finalizarea lucrărilor.
Autostrada Lugoj – Deva e în lucru încă din 2013 și cele două tronsoane erau așteptate să fie gata și acum un an când autoritățile de la drumuri își făceau planurile. Cu cele două loturi deschise, șoferii vor putea practic circula de la Sibiu până la granița cu Ungaria de la Nădlac pe autostradă, mai puțin pe o porțiune de circa 13 km între Holdea și Margina, potrivit hotnews.ro.
Acolo va trebui realizat o secțiune de autostradă ce va conține o serie de tuneluri care să treacă prin dealuri. Autoritățile de la drumuri au reușit abia la sfârșitul lunii iunie să înceapă licitația pentru proiectare și construcție.
Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.
Lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului. Asocierea Tehnostrade, Spedition UMB a construit tronsonul, iar costul iniţial al lucrărilor a fost estimat la 419,4 milioane lei fără TVA.
surse: adevarul.ro, hotnews.ro
EVENIMENT
După cât timp se șterg punctele de penalizare. Cum poți verifica online istoricul de sancțiuni rutiere
După cât timp se șterg punctele de penalizare. Codul Rutier prevede sancționarea șoferilor care încalcă regulile de circulație pe drumurile publice cu puncte de penalizare.
În funcție de gravitatea faptei, șoferii pot primi 2, 3, 4 sau 6 puncte de penalizare, care vin însoțite și de o amendă contravențională de circulație. Punctele de penalizare se vor șterge sau anula automat după 6 luni de la data constatării contravenției, dacă în acest timp conducătorul auto nu…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
ANALIZĂ. Leul se menține stabil înaintea ședinței BNR. Euro aproape neschimbat, dobânzile ROBOR în stagnare
Cursul euro a scăzut de la 5,0854 la 5,0845 lei și a revenit astfel la valoarea care a fost stabilită joia trecută. Culoarul de tranzacționare a fost deosebit de îngust, 5,084 – 5,085 lei.
Piața așteaptă comunicatul de presă care va urma ședinței de politică monetară a BNR care se va desfășura miercuri, pentru a primi informații referitoare la evoluția inflației.
Prognoze de inflație pentru următoarea…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Cătunul din județul Cluj care mai are doar un locuitor. Doi haiduci din Alba ar fi fost cei care au format satul, în trecut
Ioan Matiş este ultimul locuitor al unui cătun din județul Cluj. Este vorba despre cătunul Videni, un câtun ”ascuns” între piscuri și păduri dese. Un cătun care are o legătură cu județul Alba.
Mai exact în istoria nescrisă a cătunului, doi frați-haiduci din Alba ar fi fost primii care s-ar fi stabilit pe acele petice de pământ. Reporterii cluj24.ro au mers pe urmele istoriei, în cătunul din Cluj care mai numără doar un singur locuitor.
Cătunul Vidreni n-a avut…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
VIDEO. Clujul pune Bulina Albastră pe mașini. ”Șoferul cool” nu e cel care accelerează, ci cel care ajunge în siguranță acasă
Doi clujeni, medici stomatologi, pasionați de raliuri și părinți de adolescenți, au lansat la Cluj campania „CARS – Condu Atent, Responsabil și în Siguranță”, care se adresează, în special, șoferilor tineri, cu vârste între 16 și 25 de ani.
Este, practic, o mișcare civică națională dedicată tinerilor șoferi, care promovează conducerea defensivă și responsabilă și care are ca simbol comun Bulina…
Citește mai mult pe Cluj24.ro

