Connect with us

ACTUALITATE

Salariul şi beneficiile – criteriile cele mai importante pentru majoritatea românilor, atunci când se angajează (studiu)

Publicat

munca birou

Chinezii de la Huawei şi americanii de la IBM şi Ford sunt cei mai doriţi angajatori din România, iar criteriul cel mai important pentru români în cazul unei decizii de angajare îl reprezintă salariul şi beneficiile extra-salariale, relevă studiul Randstad Employer Branding 2019, dat publicităţii vineri.

Conform sursei citate, în funcţie de industrii, cei mai dezirabili angajatori sunt: ING Bank (industria financiar – bancară), Coca-Cola (FMCG), Valeo (producţie industrială), OMV (petrol şi gaze), Orange (telecomunicaţii), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive) şi Huawei (IT).

La nivel general, în topul celor mai doriţi angajatori din România, compania Huawei se situează pe primul loc, IBM – pe locul 2, iar Ford încheie podiumul.

Cele mai importante elemente atunci când vine vorba despre decizia de angajare sunt salariul şi beneficiile atrăgătoare (pentru 70% dintre români), în timp ce atmosfera de lucru plăcută se află pe primul loc în cazul a 57% dintre aceştia. Urmează siguranţa locului de muncă – cu 54% dintre sufragii, evoluţia în carieră (50%), respectiv echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (44%).

Principalele motive pentru care angajaţii români părăsesc un loc de muncă sunt: pachetul de compensaţii prea mic (57%), oportunităţi de carieră limitate (45%), lipsa recunoaşterii/a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (24%) şi lipsa de stabilitate financiară a companiei (23%).

În ceea ce priveşte aşteptările angajaţilor în funcţie de profilul generaţiei de care aparţin, 33% dintre cei din generaţia Z (cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani) îşi doresc de la angajatorul lor training de calitate. De asemenea, 46% dintre reprezentanţii generaţiei X (35 – 54 de ani) erau nemulţumiţi cel mai mult de lipsa echilibrului „work-life”, peste jumătate din millennials (25 – 34 de ani) de lipsa oportunităţilor de carieră, iar 40% din boomers (55 – 64 de ani) de lipsa sănătăţii financiare.

Potrivit studiului, în momentul când caută un loc de muncă, românii apelează la relaţii sau recomandări personale, agenţii de recrutare, Google, site-ul de carieră al companiei şi târguri de joburi.

Jumătate dintre candidaţi (50%) spun că nu ar lucra pentru o companie cu o reputaţie proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creştere salarială, în timp ce 96% sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulţumiţi la locul de muncă, iar 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra şanselor lor de a angaja talente.

Totodată, aproape două treimi (62%) dintre angajaţi caută informaţii despre companii în social media înainte de a aplica pentru un post în cadrul acestora.

În România, studiul Randstad Employer Branding 2019 a fost realizat în perioada 24 decembrie 2018 – 11 ianuarie 2019, prin intermediul metodologiei internaţionale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, care constă în derularea unor interviuri online. La cercetare au participat 4.205 de respondenţi cu vârste cuprinsă între 18 şi 64 ani şi au fost evaluaţi 75 cei mai mari angajatori din România cunoscuţi de cel puţin 10% din populaţie.

Liderul mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, Grupul Randstad a fost fondat în anul 1960 şi are sediul în Diemen, Olanda, fiind listat la NYSE Euronext Amsterdam, unde sunt tranzacţionate şi opţiuni pentru acţiuni ale companiei.

La sfârşitul anului 2017, compania avea 38.331 de angajaţi corporativi şi 4.858 de sucursale şi birouri Inhouse în 39 de ţări din întreaga lume, generând venituri de 23,3 miliarde de euro. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Primăria Mihai Eminescu: Aducem la cunoștința locuitorilor obligația de a asigura buna gospodărire și de a păstra curățenia

Publicat

primaria eminescu 1000x600.jpg

Publicitate

  1. Primaria Comunei Mihai Eminescu va aduce la cunostinta ca, in conformitate cu prevederile Ordinul Prefectului Judetului Botosani nr. 200/19.03.2024 si  ale HCL -ului nr. 49/26.03.2024 luna APRILIE ESTE STABILITA LUNA CURATIENIEI PE INTREG TERITORIUL JUDETULUI BOTOSANI

aducem la cunostinta locuitorilor comunei ca au obligatia permanenta de a asigura buna gospodarire si de a pastra curatenia.

Potrivit Ordinului Prefectului Cetatenii au indatorirea  de a asigura intretinerea si curatenia locuintelor proprii si a anexelor gospodaresti, a curtilor si imprejmuirilor acestora, respectand masurile stabilite de catre Primaria Comunei Mihai Eminescu  pentru asigurarea igienei…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Invitatul Zilei” la Botoșani24.ro: Prof. dr. Daniel Botezatu, candidat independent CL Botoșani

Publicat

botezatu 1 1000x600.jpg

Publicitate

„Invitatul Zilei” la Interviurile Botoșani24.ro a fost astăzi Daniel Botezatu, profesor doctor în istorie, candidat independent la Consiliul Local Botoșani.
Fost liberal și unul dintre cei mai cunoscuți profesori de istorie de la Botoșani, Daniel Botezatu a decis să candideze din poziția de independent la Consiliul Local Botoșani, iar astăzi a vorbit despre ideile sale și despre șansa de a deveni consilier local din această poziție. Un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botoșani24.ro de editorul șef Tudor Carare.

Urmăriți Botosani24.ro și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Acțiune comună a „Cutezătorilor” din Botoșani și „Cercetașilor” din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția, la Ștefănești

Publicat

img 8294 1000x600.jpg

Publicitate

Pe 21 aprilie, Organizaţia Naţiunilor Unite aniversează anual „Ziua Mondială a Creativităţii şi Inovaţiei.” Cu acest prilej, la Muzeul „Ștefan Luchian” au avut loc o serie de activități desfășurate în parteneriat cu Cercetașii României, filiala „Cutezătorii” din Botoșani, și Cercetașii din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția.

Pe lângă vizitarea muzeului, s-a desfășurat și un atelier de pedagogie muzeală, unde participanții au pictat și desenat, punându-și astfel în valoare creativitatea.

Publicitate

 


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Orașul catacombelor din nordul Moldovei, redescoperit cu ajutorul tehnologiei. Detaliile confirmării științifice a unei legende

Publicat

index 7 1000x600.webp.webp

Una dintre cele mai misterioase legende urbane din nordul Moldovei a fost confirmată. Catacombele Botoșaniului, o rețea de beciuri adânci, întinsă pe kilometri întregi, a fost scanată cu ajutorul tehnologiei moderne. Aceste catacombe de refugiu din calea năvălitorilor vor putea fi vizitate, scrie ADEVĂRUL.

Municipiul Botoșani are o vechime considerabilă fiind atestat documentar, ca târg, încă din secolul al XV-lea. Din punct de vedere arheologic, Botoșaniul este atestat chiar mai devreme, începând cu secolele XIII-XIV.

Oraș multi-etnic, târgul  a fost un hub comercial important până la începutul secolului XX. Și astăzi orașul este împânzit de case și monumente istorice care evocă acele vremuri. Tocmai datorită vechimii sale, Botoșaniul…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe