Connect with us

AUTO

Sâmbătă, finala Campionatului de Super Rally la București

Publicat


Piloţi de top se reunesc sâmbătă 26 octombrie, la Bucureşti, pentru etapa finală din Campionatul Naţional de Super Rally, care va avea loc pe un traseu special amenajat în zona Parcului Herăstrău, pe şoseaua Kiseleff, accesul publicului fiind gratuit, potrivit unui comunicat remis AGERPRES.

După un sezon plin de răsturnări de situaţie, caravana super rally ajunge în Capitală pentru un eveniment special, Trofeul UniCredit Leasing powered by Opel, care anunţă o grilă de start spectaculoasă.

Finala de la Bucureşti are un nou traseu, cu un grad de dificultate mai ridicat faţă de cel ales în 2018 şi o grilă de start spectaculoasă. De pe grila de start nu vor lipsi nume de marcă din România precum Titi Aur, Bogdan Marişca, Mihai Leu, Costel Căşuneanu, Costi Stratnic sau Dani Oţil. Invitat special la etapa finală din 2019 va fi austriacul Manfred Stohl, fost campion mondial de raliuri, care va concura de această dată pe o maşină electrică.

Printre automobilele de competiţie pe care publicul le va putea admira pe traseul de concurs se vor număra Ferrari 458 Challenge, Audi R8, Speed Car GT, Mitsubishi Evo, dar şi un monopost Radical SR4, pilotat de Dani Oţil.

De asemenea, trei modele R5, configurate special pentru etapele de raliuri, se vor duela pe traseul organizat pe şoseaua Kiseleff şi în zona parcului Herăstrău. Titi Aur şi Costel Căşuneanu vor pilota câte o Skoda Fabia R5, iar Bogdan Marişca, un model Ford Fiesta R5, acelaşi cu care a devenit campion naţional absolut de raliuri în 2017. Securitatea traseului va fi asigurată de marca germană Opel, marcă recunoscută pentru democratizarea tehnologiilor de siguranţă de top.

Competiţia va debuta sâmbătă 26 octombrie, începând cu ora 8:30, atunci când sunt programate manşele de calificări, în timp ce marea finală se va desfăşura între orele 15:00 şi 18:00.

Evenimentul este organizat sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv şi a Ministerului Tineretului şi Sportului.
AGERPRES

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Modificări importante în legislația RCA. Noutăți despre despăgubiri și costuri decontate la service, în dezbateri la Parlament

Publicat

Modificări importante în legislația RCA intră în dezbateri la Parlament. Sunt noutăți legate de modul de acordare a despăgubirilor și procedură pentru asigurători, informează ziarul Alba24.ro.

Este vorba despre o inițiativă de completare a Legii 132/2017, privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto.

Se introduce noțiunea de preț comunicat/practicat de producătorii / importatorii oficiali de vehicule în România. Totodată, se propune ca despăgubirea să se raporteze la un nivel al preţurilor de piaţă practicate pe piețele de profil, pentru existența unui echilibru şi a unei echivalenţe între despăgubirea ce se acordă de asigurătorii RCA (ca sumă de bani) şi costurile cu reparațiile, scrie legestart.ro

Pentru prejudicii produse terților prin acidente de vehicule și tramvaie, se propun următoarele: ”la efectuarea reparaţiei, unitatea reparatoare auto îşi poate utiliza propria valoare a orei de manoperă afişată, fără a depăşi preţurile de referinţă pe piaţă la data producerii riscului asigurat. Preţurile pentru referinţă pe piaţă vor fi stabilite şi publicate anual de ASF împreună cu Institutul Naţional de Statistică. Primele preţuri de referinţă vor fi stabilite şi publicate de ASF împreună cu Institutul Naţional de Statistică, în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Valoarea orei de manoperă practicată de unitatea reparatoare auto în relaţia cu asigurătorul RCA nu va depăşi valoarea orei de manoperă practicată în relaţie cu alte persoane, inclusiv luând în considerare orice discounturi aplicate.

Orice diferenţe peste valoarea despăgubirii nu vor fi suportate de asigurătorul RCA”.

Alte modificări propuse:

Despăgubirile se acordă în cuantum egal cu întinderea prejudiciului până la limita maximă de răspundere a asigurătorului RCA care este egală cu cea mai mare valoare dintre limita de răspundere prevăzută în legislaţia aplicabilă şi cea prevăzută în contractul RCA. în cazul vehiculelor avariate, asigurătorul este obligat să comunice valoarea maximă de despăgubire, la cererea păgubitului sau a mandatarului acestuia, în termen de 7 zile calendaristice.

În cazul vehiculelor avariate asigurătorul evaluează dauna totală economică printr-un sistem de evaluare specializat sau prin documente emise în condiţiile legii pentru a-i determina valoarea de piaţă din momentul premergător evenimentului. Păgubitul poate opta pentru reparare până la valoarea de piaţă a vehiculului, calculată în urma evaluării, sau pentru soluţionarea cazului ca daună totală prin plata diferenţei dintre valoarea de piaţă a vehiculului şi valoarea epavei.

Valoarea despăgubirii pentru efectuarea reparaţiei se stabileşte de către asigurătorul RCA folosind sisteme de evaluare specializate. În cazul în care valoarea despăgubirii nu se poate stabili prin sisteme de evaluare specializate, valoarea acesteia se stabileşte pe baza documentelor de reparaţie emise în condiţiile legii de unitatea reparatoare.

În cazul în care persoana prejudiciată solicită înlocuirea temporară a vehiculului avariat, are obligaţia de a se adresa direct asigurătorului RCA, urmând ca acesta să-i pună la dispoziţie, în termen de cel mult 1 zi lucrătoare de la data solicitării, un vehicul de o clasă similară ori superioară. în cazul în care, asigurătorul RCA nu-şi respectă obligaţia privind termenul de 1 zi lucrătoare, persoana prejudiciată poate contracta un vehicul de o clasă similară ori inferioară, de la orice entitate autorizată. în cazul în care persoana prejudiciată nu solicită direct asigurătorului RCA un vehicul pentru înlocuirea temporară a vehiculului avariat, despăgubirea RCA nu va depăşi costul contractat de asigurătorul RCA pentru un vehicul similar, de la o entitate autorizată.

Proiectul a fost inițiat din cauza disfuncționalităților apărute pe piață și a “comportamentului abuziv din punctul de vedere al prețurilor practicate de către unii asigurători”, se arată în expunerea de motive.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Înmatriculările de vehicule rutiere noi destinate transportului pasagerilor au crescut cu 3,6%, în T3

Publicat

Peste 53.800 de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate în trimestrul III din acest an în România, în creştere cu 3,6% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, iar la categoria autoturisme s-au consemnat peste 52.400 de unităţi, reiese din datele publicate, miercuri, de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Conform sursei citate, în intervalul iulie – septembrie 2019, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creşteri la categoriile mopede şi motociclete – cu 18,9%, respectiv autoturisme (+3,3%). În acelaşi timp, la categoria autobuze şi microbuze, numărul de înmatriculări noi a scăzut cu 16,3%.

În perioada analizată au fost înregistrate 53.838 de înmatriculări noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, echivalentul a 32% din total, iar la categoria autoturisme au fost înregistrate 52.427 de înmatriculări de vehicule noi.

În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, statistica relevă o creştere la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale), cu 6%, dar şi scăderi la categoria Autotractoare – cu 24,3% şi categoria Remorci şi semiremorci (-0,8%).

Potrivit INS, în perioada analizată, au fost înregistrate 12.109 înmatriculări noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor, reprezentând 40,7% din total.

Comparativ cu trimestrul II din 2019, în cele de-al treilea trimestru al anului în curs, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creşteri cu 13,8% la vehiculele pentru transportul pasagerilor.

Pe de altă parte, în cazul vehiculelor pentru transportul mărfurilor s-a consemnat o scădere de 0,9%. AGERPRES

Citește mai departe

AUTO

FOTO: Autoutilitară căutată de autorităţile din Italia, descoperită de poliţiştii de frontieră Galați

Publicat

Poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului Poliţiei de Frontieră Foltești au descoperit şi indisponibilizat o autoutilitară ce figura ca fiind bun căutat pentru confiscare, alertă introdusă de autorităţile din Italia.

În data de 05 noiembrie 2019, în jurul orei 20.00, pe timpul desfăşurării unei misiuni specifice de supraveghere şi control, poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului Poliţiei de Frontieră Foltești – I.T.P.F. Iași au oprit în trafic, pe D.N. 26, pe raza localității de frontieră Ijdileni, județul Galați, o autoutilitară marca Fiat Ducato, înmatriculată în Italia, condusă de gălățeanul D.L., în vârstă de 42 de ani.

Existând suspiciuni cu privire la autovehiculul în cauză, lucrătorii noştri au procedat la efectuarea de verificări suplimentare, în urma cărora au constatat că acesta figura ca fiind bun căutat pentru confiscare, alertă introdusă de către autorităţile din Italia, în data de 23.09.2018.

Cu privire la cele constatate, bărbatul a declarat că autovehiculul este proprietatea unui vecin și nu avea cunoștință despre faptul că acesta ar fi fost căutat de autorităţi.

În cauză, autoutilitara în valoare de 10.000 de lei a fost indisponibilizată, iar poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tăinuire, la finalizare urmând a fi luate măsurile legale care se impun.

Sursa: Poliția de Frontieră Română

Citește mai departe

ACTUALITATE

România și Danemarca, ţările UE cu cele mai puţine autovehicule furate

Publicat

anaf

Ţările membre UE cu cele mai puţine autovehicule furate în perioada 2015-2017 au fost Danemarca (patru la 100.000 de locuitori) şi România (15 la 100.000 de locuitori), la polul opus fiind Luxemburg (328), Grecia (269) şi Italia (257), arată datele publicate luni de Eurostat.

În medie, în perioada 2015-2017, în Uniunea Europeană au fost raportate 697.000 de autovehicule furate într-un an, în scădere cu 29% faţă de o medie anuală de 983.000 de autovehicule furate în perioada 2008-2010. Potrivit Eurostat, în majoritatea statelor membre tendinţa a fost una în scădere. Excepţie fac, Irlanda, Grecia, Spania, Letonia, Malta, România, Anglia şi Ţara Galilor, unde s-a înregistrat o creştere între 2016 şi 2017.

În cazul României, de la o medie de 2.618 autovehicule furate în perioada 2008-2010 s-a ajuns la o medie de 2.983 de autovehicule furate în perioada 2015-2017. Cel mai mare număr de autovehicule furate în România s-a înregistrat în anul 2014, când au fost raportate la poliţie 5.428 de autovehicule furate. AGERPRES

Citește mai departe