Connect with us

EDUCATIE

Săptămâna viitoare, elevii intră în VACANŢA de IARNĂ. Când se întorc la şcoală şi detalii despre examenele şi cursurile de anul viitor

Publicat

La sfârșitul săptămânii viitoare, elevii intră în vacanța de iarnă. Vor sta acasă până anul viitor, timp de trei săptămâni. Apoi, următoarea vacanță va fi din 4 aprilie 2020, cea de primăvară.

Potrivit ziarului Alba24.ro, vacanța de iarnă este programată în perioada 21 decembrie – 11 ianuarie. Prima zi de cursuri după sărbători va fi 13 ianuarie, când începe semestrul al doilea.

Urmează vacanţa de primăvară, între 4 aprilie şi 21 aprilie 2020. Apoi, de pe 22 aprilie până pe 12 iunie urmează iar cursuri, iar de pe 13 iunie, elevii intră în vacanţa de vară. Elevii au liber şi de următoarele sărbători legale: 24 ianuarie – Ziua Unirii Principatelor Române, 1 mai – Ziua Muncii , 17 iunie – Rusalii.

Pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar se încheie pe 29 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, pe 5 iunie 2019.

Vacanţele elevilor din toate ciclurile de învățământ sunt programate astfel:

– vacanţa de iarnă (21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020)
– vacanţa de primăvară (4 aprilie – 21 aprilie 2020)
– vacanţa de vară (13 iunie – data din septembrie 2020 la care vor începe cursurile anului şcolar 2020 – 2021)

Calendar an școlar 2019-2010:

Semestrul I: 9 septembrie  – 20 decembrie 2019

Vacanță pentru clasele primare și grădiniță: 26 octombrie – 3 noiembrie 2019

Vacanţa de iarnă – sâmbătă, 21 decembrie 2019 – duminică, 12 ianuarie 2020

Semestrul al II-lea (20 de săptămâni de cursuri): 13 ianuarie 2020 – 12 iunie 2020

Cursuri: luni, 13 ianuarie 2020 – vineri, 3 aprilie 2020

Vacanţa de primăvară: sâmbătă, 4 aprilie 2020 – marţi, 21 aprilie 2020

Cursuri: miercuri, 22 aprilie 2020 – vineri, 12 iunie 2020

Vacanţa de vară: sâmbătă, 13 iunie 2020 – data din septembrie 2020 la care încep cursurile anului şcolar 2020 – 2021.

Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare marchează prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi ziua de 5 iunie – Ziua învăţătorului.

Lucrările scrise semestriale (tezele) se susţin, după parcurgerea programei şcolare, cu cel puţin 3 săptămâni înainte de finalizarea semestrului.

Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, de regulă, în perioada vacanţei de primăvară, conform calendarului olimpiadelor naţionale şcolare.

În situaţii obiective, cum ar fi calamităţi naturale, intemperii, epidemii, alte situaţii excepţionale, cursurile pot fi suspendate cu respectarea prevederilor Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.079/2016, cu modificările şi completările ulterioare

Recuperarea cursurilor suspendate nu se poate realiza în perioada vacanţelor şcolare.

EXAMENE 2020:

EVALUARE NAȚIONALĂ clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Testările de Evaluare Națională 2020 pentru elevii care termină clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se vor desfășura în luna mai a anului viitor.

Vezi și CALENDARUL EVALUĂRII NAȚIONALE 2020 pentru clasele II, IV și VI. MODELE de SUBIECTE publicate de Ministerul Educației

EVALUARE NAȚIONALĂ clasa a VIII-a

Media de admitere la liceu se calculează la fel ca până acum: se ia în calcul media de la Evaluarea Națională 2020 (care are o pondere de 80% în media de admitere la liceu) și media generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Probele examenului de Evaluare Națională 2020 se vor desfășura în perioada 15 – 18 iunie. Primele rezultate vor fi cunoscute în 22 iunie.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Noi MODELE de SUBIECTE pentru clasa a VIII-a. Ce trebuie să știe elevii

Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 22 iunie (până la ora 12:00), procedură urmată de înregistrarea contestațiilor, în intervalul orar 14:00 – 20:00. Examenul se va încheia în data de 27 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

BACALAUREAT

Examenul de Bacalaureat 2020 începe în 9 iunie, cu proba de limba română oral. Primele rezultate vor fi cunoscute în 30 iunie.

Vezi BACALAUREAT 2020: Modele de SUBIECTE și BAREME actualizate pentru examenul de anul viitor. Calendar pentru absolvenții de liceu

Înscrierea candidaților se face în perioada 25 – 29 mai, probele de competențe vor fi în 9-19 iunie, iar cele scrise, în intervalul 22-25 iunie.

ADMITERE LICEU

Admiterea la liceu se va organiza doar pentru elevii care au cel puțin media 5 la examenul de Evaluare Națională și la absolvirea gimnaziului.

Vezi și ADMITERE LICEU 2020: CALENDARUL cu perioada de înscrieri și repartizarea computerizată

Înscrierile la liceu, prin completarea de către elevi a opțiunilor în fișele de înscriere, se vor desfășura în perioada 2 – 6 iulie 2020, iar prima repartizare computerizată la liceu va avea loc pe 10 iulie 2020.

Vor fi două etape de repartizare la liceu.

Media de admitere la liceu se calculează luând în calcul 80% media de la Evaluarea Națională 2020 și 20% media generală de absolvire a claselor V-VIII.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EDUCATIE

Elevii din Bucureşti intră vineri în vacanţă. Când se vor întoarce la cursuri

Publicat

sala clasa.jpg
fotografie cu caracter ilustrativ

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, elevii din București vor intra în vacanță vineri, după încheierea cursurilor, și se vor întoarce la școală luni, 26 februarie.

Aceasta este vacanţa de o săptămână care se poate lua la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti în perioada 12 februarie – 3 martie.

Următoarele vacanţe sunt programate astfel:
* de sâmbătă, 27 aprilie, până marţi, 7 mai;
* de sâmbătă, 22 iunie, până duminică, 8 septembrie.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară până pe 26 aprilie 2024, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

Prin excepţie, se stabilesc următoarele: pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 7 iunie 2024, iar pentru clasa a VIII-a anul şcolar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 14 iunie 2024.

Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică şi pentru clasele din învăţământul profesional anul şcolar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 28 iunie 2024. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Universitatea din Bucureşti propune peste 21.000 de locuri pentru admiterea din acest an

Publicat

Arhivă foto

Pentru admiterea din acest an, Universitatea din București pune la dispoziție peste 21.000 de locuri, distribuite astfel: 11.200 pentru programele de licență, 8.986 pentru programele de masterat, 111 pentru programele de masterat didactic și 839 pentru programele de doctorat.

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior transmis vineri AGERPRES, concursul admitere sesiunea iulie 2024 la facultăţile Universităţii Bucureşti se desfăşoară pentru programele de licenţă, masterat şi doctorat, în perioada 1 – 26 iulie, iar data-limită de afişare a rezultatelor este 31 iulie.

Pentru sesiunea de toamnă, facultăţile Universităţii din Bucureşti fac înscrieri pe locurile rămase neocupate în perioada 2 – 16 septembrie, iar data-limită de afişare a rezultatelor este 21 septembrie.

„Pentru admiterea 2024, majoritatea facultăţilor Universităţii din Bucureşti vor oferi viitorilor studenţi, masteranzi şi doctoranzi un proces online de înscriere şi admitere, precum şi posibilitatea de achitare online a taxei de înscriere.

De asemenea, unele facultăţi ale Universităţii din Bucureşti vor organiza şi o sesiune online de preînscriere, oferind candidaţilor posibilitatea de a-şi manifesta interesul pentru facultăţile respective şi de a fi la curent cu ultimele noutăţi cu privire la procesul de admitere”, informează sursa citată.

Universitatea din București are astăzi 19 facultăţi

Universitatea din Bucureşti organizează în acest an, atât pentru programele de studii universitare de licenţă, cât şi pentru programe de studii universitare de masterat, o sesiune de admitere specială pentru olimpicii internaţionali şi sportivii medaliaţi la competiţii europene şi mondiale pentru sporturile olimpice şi şah şi la jocurile olimpice şi paralimpice, anterior organizării sesiunii de admitere pentru toţi candidaţii.

În perioada imediat următoare vor fi publicate pe www.unibuc.ro şi pe admitere.unibuc.ro atât oferta anuală de şcolarizare şi regulamentul de admitere, cât şi detaliile cu privire la calendarul acestei sesiuni speciale de admitere.

Universitatea din Bucureşti a fost înfiinţată prin Decretul nr. 765 din 4/16 iulie 1864 al Domnitorului Alexandru Ioan Cuza, iar astăzi are 19 facultăţi care oferă 95 de programe de licenţă, 223 de programe de masterat, 23 de şcoli doctorale pe domenii specifice şi o şcoală pentru studii doctorale interdisciplinare, peste 50 de centre şi nouă staţiuni de cercetare. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Timiş: Numărul studenţilor care vor să devină ingineri a scăzut cu 15 % în ultimul deceniu, potrivit rectorului UPT

Publicat

calculator

Vineri, rectorul Universității Politehnica Timișoara (UPT), Florin Drăgan, a subliniat că în ultimii zece ani, la nivel național, interesul pentru cariera de inginer a înregistrat o scădere de aproape 15%, în ciuda cererii semnificative de pe piața muncii.

Un raport privind starea învăţământului superior din România, realizat de Ministerul Educaţiei, arată că la facultăţile de inginerie erau anul trecut înscrişi 75.331 de studenţi.

În 2014 erau cu 11.000 mai mulţi.

Deşi universităţile tehnice au reuşit să menţină în general cifrele de şcolarizare, universităţile generaliste care aveau şi specializări de inginerie au fost nevoite să reducă numărul de locuri pentru a creşte specializările considerate mai uşoare, arată un comunicat al UPT, remis AGERPRES.

Rectorul UPT, Florin Drăgan, consideră că este nevoie de o mai bună promovare a unor materii precum Matematică sau Fizică în licee. De asemenea, pentru a le face mai atractive profesorii trebuie să adopte metode interactive de predare.

„Din păcate, sunt multe cauze ce au dus la această scădere a studenţilor la facultăţile de inginerie.

Putem vorbi de o migrare a tinerilor spre universităţi de afară, de scăderea populaţiei şcolare, dar şi de o scădere a numărului de locuri la inginerie a universităţilor generaliste.

Noi, ca universitate tehnică, am menţinut numărul de locuri în ultimii zece ani la acelaşi nivel, însă unele universităţi generaliste care aveau şi facultăţi de inginerie au redirecţionat aceste locuri spre facultăţi mai uşoare pentru studenţi pentru a nu pierde finanţarea de la Ministerul Educaţiei.

În perioada de după pandemie a crescut şi abandonul universitar

În plus, în perioada de după pandemie a crescut şi abandonul universitar.

Studiile inginereşti sunt considerate mai dificile, indiferent de beneficiile pe care tânărul le are după finalizarea lor. Putem vorbi de salarii mai mari, dar şi de o rată de angajabilitate de peste 90% în domeniu”, susţine rectorul Florin Drăgan, citat în comunicatul menţionat.

Raportul Ministerului Educaţiei analizează numărul total de studenţi din perioada 2014-2023, înscrişi la universităţile din toată România.

În raport se poate observa o creştere a numărului celor ce studiază la specializările ce ţin de „tehnologiile informaţiei şi comunicaţiilor” (IT&C), însă această creştere nu compensează scăderea din inginerie.

De exemplu, în 2023 erau înscrişi la licenţă 31.160 de studenţi la specializări IT&C, în timp ce în urmă cu zece ani erau 27.000 de studenţi.

Conform sursei citate, multe companii multinaţionale nu mai fac în România doar producţie, ci acum au şi departamente cercetare, ceea ce a determinat o creştere a nevoii de ingineri pe piaţa muncii în ultimii ani.

De altfel, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) are în componenţă numeroase proiecte de digitalizare şi de infrastructură, astfel că nevoia de ingineri va creşte şi mai mult în viitorul apropiat.

Declarațiile rectorului Florin Drăgan

„Atât timp cât companiile multinaţionale din industrie se axau strict pe producţie în România, criza de ingineri nu era foarte vizibilă.

În ultimii ani, numai în vestul ţării au fost numeroase companii care şi-au mutat parţial diviziile de cercetare din alte ţări sau au deschis centre de cercetare în România.

Unele dintre ele nu au finalizat acest proces, aşa că au nevoie în continuare de specialişti.

Practic din acel moment problema forţei de muncă înalt calificată a devenit atât de vizibilă.

De altfel, este o problemă întâlnită la nivel european şi este nevoie de măsuri rapide şi concrete.

Există şi o comoditate parţială a tinerei generaţii pentru că îşi doreşte un parcurs universitar mai lejer, în detrimentul unei calificări puternice pe piaţa muncii”, a mai evidenţiat rectorul Florin Drăgan. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prezenţă de 93,4% la prima probă a simulării Evaluării Naţionale

Publicat

evaluare nationala 2019 ora incepe subiecte 1 1000x600.jpg
Arhivă foto

Procentajul de participare la proba de Limba și literatura română din cadrul simulării Evaluării Naționale a atins 93,4%, cu un total de 164.600 de elevi prezenți, conform informațiilor furnizate luni de către Ministerul Educației.

Potrivit sursei citate, şase elevi au fost eliminaţi, ca urmare a unor tentative de fraudă.

„Platforma destinată evaluării digitalizate a funcţionat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepţia unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje”, adaugă sursa amintită.

Simularea Evaluării naţionale continuă marţi cu proba scrisă la Matematică, şi se încheie miercuri cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă.

Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor/competenţelor asociate acestora, conform programelor pentru simulare, aprobate de Ministerul Educaţiei.

Subiectele şi baremele se publică în fiecare zi de examen, la ora 15,00.

Rezultatele

Rezultatele vor fi comunicate individual pe 23 februarie şi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

„Notele obţinute nu se trec în catalog.

Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.

Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale”, menţionează Ministerul Educaţiei. Agerpres

Citește mai departe